Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: lekker ervan genieten! :)

Jolanda: fijn dat alles goed was en dat je door mag! :)

Deedee: je temp omlaag.... :(

Afgelopen nacht had ik het gevoel dat mijn eisprong er was, gewoon een gevoel. Maar ik voel nu alsnog die eipijn, dus heb geen idee of ie nu al gesprongen is. Mijn temp gaat wel langzaam omhoog. Ziekenhuis was net in gesprek, dus heb ook nog geen uitslag van manliefs potje.

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Madelein fijne vakantie! Is het een beetje leuk weer daar?
    GF snel nog maar eens proberen dan hopelijk nemen ze nu wel op.

3. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog geen nieuws, zit denk ik rond cyclus dag 20. Verwacht volgende week weer een menstruatie. Dan nog prikles en weer door naar de volgende iui......

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank allen!
    Weer is hier op zich prima, maar niet warm of zo. Uit de wind is het wel sneller warm als in nl.
    En? Te pakken gekregen diz?

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Moet helaas wachten op een belafspraak van een andere arts en dat is helaas pas vrijdagmiddag na 16.00 uur, dus weer wachten en aftellen tot vrijdagmiddag voor de uitslag.

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Balen dat je nu weer tot vrijdag moet wachten @ Goldfishie. Al enig idee of je je eisprong hebt gehad?

@ madelein: geniet lekker van jullie vakantie!

@ diz: weet je al wat je gaat prikken?

@ gelukkig: voor jullie ook nog best lang wachten zeg...

@ deedeebowtie: je temp ziet er niet goed uit... al tekenen van een naderende menstruatie?

Hier vanavond weer de eerste prik gezet. Was wel weer even wennen... volgende week maandag fm. Ik ben benieuwd!

7. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou heb al dagen koppijn. Gaat morgen wel doorbreken denk ik.

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Deedee: laat die ongi dan maar snel komen, dan kan je weer door.

Jolanda:succes weer met prikken, op naar een mooi eitje maandag!

Hier denk ik toch, op gevoel, dat mijn eisprong op zondag 4 januari was. Nog even temp verder afwachten, gaat maar langzaam omhoog deze keer. En net zoals de vorige ronde zet mama apps mijn eisprong een dag later dan FF. Maar volgens mij zitten ze beide fout. We zullen het zien over twee weken.

9. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga menopur prikken. Iets houdt me nog tegen om de afspraak te maken voor de prikles. Voor mijn gevoel is het dan zo definitief, die pillen kostte me weinig moeite, maar wat gaat dit weer doen...... Ze zeggen weinig bijwerkingen, maar van de pillen ben ik toch weer wat kilootjes aangekomen, verder gelukkig nooit echt klachten gehad.
    Ter ondersteuning wil ik ook het alternatieve circuit eens wat opzoeken. Mogelijk accupunctuur of een osteopaat. Blijf het zo vreemd vinden dat iedere keer maar gezegd wordt dat alles in orde is. Het liefste wil ik gewoon een labeltje waardoor duidelijk wordt wat er aan de hand is. En aangezien ik me niet helemaal in balans voel, is het niet verkeerd om mezelf eens "recht" te laten zetten.
    Nooit gedacht dat ik deze gedachte zou hebben, ben altijd heel nuchter geweest, al dat zweverige was niet aan mij besteed haha

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @diz: het prikken valt echt reuze mee.
    Ik doe nu ook acupunctuur naast de behandelingen, en gebruik chinese kruiden ( door de acupuncturist voorgeschreven). het heeft me in ieder geval meer energie gegeven.
    Acupunctuur is trouwens niet zweverig, maar al 8000 jaar een behandelingsmethode in China. De chinezen bestaan nog steeds dus het zal wel wat goeds doen ;)

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat is het rustig hier. Zijn er al dames die net als ik met een nieuwe poging gaan starten / zijn gestart?
    @ Goldfishie: hoe was de uitslag? Ik hoop positief nieuws!

Hier weer druk met prikken van Puregon en maandag de eerste fm. Ben benieuwd hoeveel eitjes en hoe groot deze dan al zijn (cd 11)...

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Jolanda...spannend weer. Je bent volgensmij de enige die weer met iui start.
    Ik moet wachten op de uitslag 29 jan. dan hoop ik heel snel weer te starten met iui. Zit nu weer rond me eisprong...
    Wachten duurt zoooo lang, en ik wil zo graag.

13. Bieni

Bieni Actief lid

9 aug 2014
    161
    33
    28
    Hoi dames,

Ik heb een beetje terug gelezen en Mag ik hier ook meeschrijven.? Wij zijn Januari 2013 gestopt met de pil dus nu 2 jaar. Ben naar een jaar bij de gyneacoloog geweest, toen zag alles er op het eerste gezicht goed uit. Dus voor een jaar naar huis. Toen kwam ik augustus weer bij de gyneacoloog dit keer een andere die zei ga eerst nog maar zelf proberen dat zijn de regels het ziet er goed uit. Maar in november kon ik het niet meer. Dus de huisarts gebeld die me weer terug stuurde naar de gyn. Uitgelegd dat jk er doorheen zit en verder wil. Dus nu heb ik deze maand bloed moeten prikken op de 3e dag en de 21e en mijn vriend zijn zaad wordt onderzocht. Dat is de vorige keer ook gedaan en toen was het goed. Nu moet ik woensdag terug komen. En hij had het de vorige keer al over een hsg. Maar hij verwachte dat alles goed zou zijn want meestal vinden de bij jonge mensen geen oorzaak. En dan worden we weer naar huis gestuurd zei die. Hoe is dat bij jullie gegaan.? Ik trek dat echt niet meer hoor. Ik heb een rugprobleem waardoor ik dagelijks pijn heb. Maar tijdens de menstruatie is het heel erg. En ik heb hele erge menstruatie pijn, maar volgens de gyneacoloog heb ik de pech dat ik er zoveel last van heb en is het niks medisch.

14. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Beste Bieni, tuurlijk mag je meekletsen hier! Gezellig!
    Je verhaal is herkenbaar. Wij zijn in maart 2012 gestopt met de pil. In augustus 2013, na ruim een jaar, naar het ziekenhuis voor de gebruikelijke onderzoeken (zaad, echo en bloedonderzoek). Niks gevonden en inderdaad ook voor een jaar weer naar huis gestuurd. Afgelopen augustus (na ruim 2 jaar zelf proberen) terug naar het ziekenhuis. In oktober HSG gehad, niet omdat ze dachten dat daar iets uit zou komen, maar omdat ongeveer de helft van de vrouwen de eerste maanden daarna toch ineens zwanger zijn. Ook gestart met IUI om kansen te vergroten. Inmiddels 2 mislukte pogingen erop zitten en nu bezig met de 3e.
    Ook ik heb erg veel last van menstruatiepijn, heb ook gewoon pech wat dat betreft. Maar er is bij mij niks gevonden.
    Ik zou aan de gyn vragen wat zijn plan is bij jullie als er niks uit de HSG naar voren komt. Hoe lang zou je het dan weer zelf moeten proberen en wat is een eventuele vervolgstap. Ook daarbij aangeven dat je het niet meer trekt. Dat is namelijk wel heel vervelend en dan duurt het allemaal erg lang...
    Wanneer heb je een volgende afspraak bij de gyn?

15. Bieni

Bieni Actief lid

9 aug 2014
    161
    33
    28
    Jolandadjk, bedankt voor je berichtje. Nou lijkt inderdaad hetzelfde verhaal. Ook de standaard onderzoeken. En nu de HSG ook omdat dat protocol is maar hij verwacht dat er niets uit komt. Ben jij meteen na de HSG gestart met IUI? Ik heb de vorige keer ook al aangegeven dat ik het zo niet langer trek maar dring niet echt tot de man door. Volgens hem zijn dit regels die met alle ziekenhuizen worden afgesproken. Hij zei dat aan de hand van de bloeduitslagen, het zaad onderzoek en de hsg kunnen ze een berekening maken Hoelang je in theorie nog nodig hebt om zelf zwanger te worden maar daar gaat gewoon de computer over heen. En hij ging zich ook gelijk indekken door te zeggen dat hij geen wonderen kan verichten en dat ik het de tijd moet geven. Maar dat begrijp ik ook maar het idee dat er iets gedaan wordt geeft mij een gerustellend gevoel. Maar ik lees van best wel veel vrouwen dat ze wel naar 2 jaar worden geholpen.? Ik snap niet dat het ene ziekenhuis anders handeld dan de ander als hij zegt dat die regels landelijk zijn bepaald. Ik heb aanstaande woensdag de afspraak en dan krijg ik alle uitslagen tot nu toe.!

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Bieni: wij mochten zelf kiezen: na de HSG eerst nog 3 maanden zelf proberen i.v.m. de 'positieve bijeffecten' van de HSG of direct starten met IUI. Wij hebben voor dit laatste gekozen omdat we niet echt meer geloofden in een spontane zwangerschap na 2,5 jaar...
    Volgens mij zijn er wel landelijke richtlijnen, maar kleurt ieder ziekenhuis deze een beetje anders in, ook per individu... Als je start met IUI, in principe 6 behandelingen, ben je natuurlijk ook al dichtbij het 'eindstation', namelijk IVF. Misschien dat jouw gyn daarom wat terughoudend is met snel starten met behandeling?

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jolanda: succes alvast voor morgen, hoop dat er al een mooi eitje zit!

De uitslag van het zaadonderzoek was 18 miljoen. Dit klinkt goed, maar dit is de onbewerkte versie. Begin november was de onbewerkte versie 6 miljoen en hielden we na bewerking nog 200.000 over. Dus maar 20% van het minimum. Maar aangezien de onbewerkte versie 3x zoveel is, zouden we op basis van schatting op 600.000 zaadjes uitkomen. We mogen dus wel weer gaan starten met iui, omdat de hoeveelheid weer oploopt. In oktober 2013 had manlief nog 53 miljoen (onbewerkt). Dus we hopen dat het langzaam weer meer gaat worden.

Ik zit nu nog op het wachtbankje en nog ruim een week tot nod. Als er ongi komt dan kan ik weer bellen om een fm in te plannen.

Bieni: ik ben in feb 2013 gestopt met de pil en nu dus op het randje 2 jaar bezig. In jan 2014 naar de gyn geweest en de standaard onderzoeken gehad (cyclus volgen, fm, samenlevingstest, bloed prikken), daaruit kwam dat alles prima was. Naar huis gestuurd om zelf weer te proberen. In mei 2014 een hsg gehad om te kijken of er verklevingen in mijn eileiders waren, dat was ook prima. Weer werden we naar huis gestuurd om zelf weer aan de gang te gaan. In oktober hebben we een vervolggesprek gehad en mochten we met iui starten. Helaas bleek vlak voor de iui dat er maar 20% van het minimum van de hoeveelheid zaadjes aanwezig waren. De gyn had zelf besloten om het door te laten gaan, maar eigenlijk was dat geen kans. Wij hebben toen zelf het iui traject stil gelegd, de gyn wilde eigenlijk gewoon doorgaan. En heeft manlief eind december zijn potje nogmaals ingeleverd om te kijken of dat beter was dan de keer daarvoor. Dat is gelukkig zo en we mogen de komende ronde weer starten met iui. Maar eerst nog even het wachtbankje uitzitten.

18. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Goldfishie: fijn dat het aantal weer opgelopen is en jullie weer kunnen starten met IUI. Weten ze waarom het aantal in een jaar tijd zo gedaald is? Hopelijk loopt het verder op en hebben jullie bij de komende IUI een mooi aantal en levert dit een zwangerschap op!
    Maar eerst nog maar een weekje wachten, wie weet is het niet meer nodig;)

19. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Welkom Bieni!
    Ik denk dat ik volgende week zaterdag de iui heb. Moet iig donderdag voor fm naar het zh.

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jolanda: manlief had begin oktober koort gehad. We hadden het vervolggesprek half oktober en we hadden wel gemeld dat we beiden ziek waren geweest, maar de gyn vroeg niets over koorts en wij ook echt totaal niet aan gedacht. En toen bleek ineens dat er bij de iui dus te weinig waren, ik lag al bijna in de stoel toen we dat hoorden.

Deel Deze Pagina