Jolanda...je mag zeker trots op jezelf zijn dat je jezelf hebt geprikt. En ook ik heb een hcg onderzoek gehad en vond het meevallen. Het is even gemeen maar het is natuurlijk bij iedereen anders.
Dank je! Balen dat je toch ongesteld bent geworden... inderdaad wel fijn dat het ziekenhuis meewerkt. Geniet van jullie weekendje!
@gelukkig: balen . Ik hoop dat het weekendje weg je goed doet! @jolanda: hoe gaat het prikken? Wanneer heb je die hsg nou ook al weer? @hier: vandaag ongesteld geworden, dus wij gaan onze 1e iui in. Morgen echo. Hopelijk mogen we beginnen!
Het prikken gaat me goed af, het valt me mee, al zal het niet mijn hobby worden... De HSG heb ik morgenochtend. Ik merk dat ik het best spannend vind, en manlief ook. Als jou uitgangsecho morgen goed is, begin je dan ook met prikken of heb je een ander hormoon op een andere manier? Zitten we met poging 1 vlak achter elkaar... laat je het ons weten?
Succes morgen Jolanda! Het komt echt goed. Fijn dat het prikken zo goed gaat bij jou! Ik heb dan morgen dag 2 van de cyclus en volgens mij moet ik vanaf dag 3 spuiten dus dat zou zaterdag zijn. Ik begin met menopur. Succes morgen miffy!
Spannend voor ons allemaal. Wel leuk dat we nu bijna allemaal beginnen aan iui, kunnen we elkaar goed op de hoogte houden. Jolanda...succes morgen met je hsg, hopen op goed nieuws en wie weet ben je daarna snel zwanger. Ik ben vandaag voor de uitgangsecho geweest en zag er allemaal weer goed uit. Morgenavond weer starten met menopur spuiten en volgende week woensdag terug voor een echo.
Ik ben vandaag voor de uitgangsecho geweest, en mag morgen beginnen met spuiten. Spannend! Hoe was je hsg Jolanda?
Spannend @Madelein! Is het de eerste keer dat je gaat prikken? @Jolanda hoe was de hsg? Ik heb vandaag een echo gehad en rechts zat er al een ei van 20mm en links een van 13. Beetje lastig wel. Want we weten niet of die van 20 het red tot maandag. En of die van 13 dan ook nog mee gaat. Ik moet wel gewoon vanvond Puregon gebruiken en morgen de Pregnyl zetten. Ze adviseerde ook om vanavond zelf nog te klussen zodat we extra kans hadden Vrijdag wil ze mijn bloed laten controleren op progesteron. Dat is vorige keer niet gebeurd. Dus ik ben benieuwd hoe dat nu is. Op maandag de 27e kan ik daarover bellen. Aanstaande maandag om 10.30 zaad inleveren en om 11.45 de terugplaatsing. Op naar ronde 2!
De HSG zelf was voor mij erg pijnlijk. Ik wist al dat het inbrengen van de eendenbek geen pretje was, maar het slangetje inbrengen en oppompen van het ballonnetje gaven hevige (menstruatieachtige) krampen, die uitstraalde in mijn bovenbenen. Ik heb echt even liggen zweten. Maar gelukkig was het zo klaar... De rest van de dag nergens last van gehad. Op zich was er een goede doorgankelijkheid te zien, maar moest na een uur nog een foto laten maken, aangezien de linkerkant wat traag was voordat de contrastvloeistof goed te zien was. Als het goed is, krijg ik daar komende week verder de uitslag van, al verwacht de gynaecoloog geen gekke dingen te zien, omdat er wel sprake was van doorgankelijkheid. Nu verder met prikken van de Puregon en dan woensdag a.s. echo voor de follikelmeting. @ Madelein: spannend. Ik ben benieuwd hoe jou het prikken afgaat... @ Miffy: spannend, afwachten en klussen maar . Alvast succes voor maandag. Het controleren van het progesteron, gaan ze dat iedere keer doen of eenmalig?
@miffy: jep de eerste keer! Spannend joh voor jullie, ik duim! @jolanda: Wat naar dat je er toch zo'n last van had! Dat inbrengen is inderdaad even naar. Maar je hebt het gedaan en het is klaar! Ben benieuwd wat je uitslag is, ik vind het wel lang duren voor je die krijgt eigenlijk, zeker omdat je al aan het spuiten bent... Ik heb vanmorgen de eerste prik gezet. Aarzelde 10 sec en toen de naald erin. Op zich goed te doen, liep alleen een beetje te klooien met het vasthouden van de huidplooi. Bij patienten gaat dat toch makkelijker . Nu brandt het nog een beetje na, maar niks ergs.
op welk tijdstip spuiten jullie eigenlijk? Lees net ergens dat je het beste tussen 16.00 en 22.00 kan spuiten, maar ik zit de komende 2 weken in de avonddienst ( en werk dan dus van 15.00 tot 23.30) dus vandaar dat ik nu gespoten heb. Zal weinig uitmaken zolang het maar elke dag rond hetzelfde tijdstip is toch?
@Jolanda wat vervelend dat het pijn deed. Nu weer afwachten op de uitslag. Ik weet niet of ze de progesteron elke keer gaan testen. Ik was nu weer in een ander ziekenhuis met andere arts. De twee ziekenhuizen werken samen en ik had nu een controle in onze eigen woonplaats. Alles met het lab moet dus in het andere ziekenhuis. Klinkt lastig maar is het niet echt hoor @Madelein ben trots op je hoor! Het is best spannend allemaal om jezelf te prikken. Ik prik altijd om 20.30 en haal om 20.00 de pen alvast uit zodat het een beetje op kamertemperatuur kan komen. Het maakt inderdaad niet uit of je 's avonds of 's ochtends prikt als het maar dezelfde tijd is elke dag. Op naar mooie eitjes
@miffy: nee dat dacht ik ook. Komende 2 weken heb ik eigenlijk allemaal avonddiensten, dus dan is in de avond prikken niet te doen. Waar spuit jij nu mee? Ik gebruik nu menopur en dat hoeft gelukkig niet in de koelkast, de pregnyl wel trouwens.
@Madelein Oh handig dat dat niet in de koelkast moet. Ik gebruik nu Puregon. Heb jij wel ook een pen? Of werkt dat met Menopur anders?
@ madelein: ik spuit 's avonds rond 19.00 uur. Ik vind 's ochtends lastig om elke keer op dezelfde tijd te prikken, daar ik doordeweeks vroeg weg moet voor het werk en ik dan in het weekend ook vroeg de wekker moet zetten... tegen mij werd gezegd dat het qua tijd niet uitmaakt, als het inderdaad maar elke keer op dezelfde tijd is. Herkenbaar even aarzelen de eerste (paar) keer, vind het steeds makkelijker worden, al zal het geen hobby worden. Jij hebt dus geen prikpen bij de Menopur, maar meteen spuitjes. Lijkt dan inderdaad wel op de Pregnyl. Die spuit zetten, daar kijk ik meer tegenop... Wat betreft de HSG, ik heb geen idee waarom de uitslag zo lang op zich laat wachten, misschien omdat ze niks bijzonders verwachten. Ik ben in ieder geval blij dat het achter de rug is... Nu wachten tot woensdag (en nog 3x prikken)...
Ik heb vanavond weer de Pregnyl gezet. Het vervelendste van die prik vind ik dat hij wat dikker is en je dus wat harder moet duwen. Ik spuit het echt heeeel langzaam in. Dan voel ik er niets van. Van te voren even goed tikken op de plek waar je gaat prikken. Dat helpt echt. En als je de naald eruit haalt even goed masseren. Hier is het ook zeker geen hobby... maar alles voor het goede doel he? Haha. Het zit er voor ons nu weer op met prikken. Op naar maandag.
Zo prik 2 zit erin. Brandt de menopur bij jullie ook zo? Het prikken zelf voelde ik nu niet, maar de vloeistof inspuiten was aardig pijnlijk ( heb het wel langzaam gedaan) en het brandt nog steeds. @Jolanda: spannend die uitslag, nog een paar dagen geduld opbrengen dus... @Miffy: Spannend!! Probeer wat afleiding te zoeken vandaag, even wat leuks doen. Het is mooi weer, dat scheelt al