@mammabs: wat vreselijk dat jullie ook je kindje verloren zijn. Je was 1 dag verder als ik. Weten ze een oorzaak? Weet niet waar je woont maar als je gegevens wil van de praktijk waar ik loop dan kan ik die via pb sturen.
@Madelein, ik zie het inderdaad in je eerste bericht staan. Het scheelt een dag.. Vreselijk.. Ik heb er nog veel moeite mee. Het is pas 9,5 week geleden voor ons, maar toch willen we ook weer zo graag zwanger zijn. Er is geen oorzaak gevonden. Althans, ik had een scheurtje in mijn vliezen waardoor ik vruchtwater verloor totdat er niets meer zat en de bevalling vanzelf is gestart. De oorzaak van het scheurtje hebben ze niet gevonden. Ik meen me te herinneren dat ik bij de eerste keer ook na 11 dagen een goed eitje had. Ik kijk het even aan hoe het gaat met de cyclus, mocht ik het adres willen stuur ik je een pb. Dank je!
Pff 'domme pech' dus. Krijg jij ook extra controles bij een volgende zwangerschap? Ik zal voortaan alleen maar bij de gyn komen en niet meer bij de vk. Ook worden er elke paar weken kweken afgenomen en wordt de baarmoederhals gemeten om te kijken of er geen ontsluiten optreed. Daarbij moet ik bij ieder buikpijntje komen en worden er extra kweken en echo's gedaan. Wel een geruststellend idee. Wat is het nog kort geleden voor jullie. Ik weet helaas maar al te goed hoe moeilijk het is. Het is voor ons nu ruim een jaar geleden, en het gaat eigenlijk wel heel goed. Maar die kleine maakt wel echt deel uit van ons dagelijks leven. W zien hem echt als ons eerste kindje. Gelukkig hebben de mensen om ons heen dit ook. Ervaar jij dat ook zo?
Heftig zeg MammaBS. Trouwens nog welkom hier. Hopelijk kun je je kinderwens snel vervullen. Wij zijn gisteren in het UMCG geweest bij mijn zus. Pffff ik ben me helemaal lam geschrokken. Krijg nog een brok in mijn keel als ik er aan denk. Haar dochters waren ook erg over de rooie. Ze is op dit moment echt een halve kasplant. Maar je kunt zien dat ze alles begrijpt ze kan alleen bijna niks zeggen of bewegen. Morgen weer naar het ZH hier. Laat ondanks alles IUI 4 toch maar gewoon doorgaan. Op cyclusdag 9 momenteel en lh testen zijn nog omo wit. Hoop dat het niet zo holderdebolder als vorige maand gaat deze maand. Als het aan mij ligt is IUI op donderdag vroeg genoeg, maar denk zelf woensdag, misschien dinsdag.
Kan me voorstellen dat het erg heftig is deedee. Ik vind dat bij ons ook altijd de meest nare 'patientencategorie'. Je kan zo weinig voor iemand doen en je staat compleet machteloos. Kan me moeilijk indenken hoe dat voor familie moet zijn. Vreselijk. Hebben ze de oorzaak van de bloeding kunnen vinden en behandelen?
Komt waarschijnlijk vanuit haar donorhartklep. Deze is versleten na 20 jaar en ze vermoeden dat daar weefsel van loslaat wat verstoppingen veroorzaakt.
O jemig. Ze heeft dus infarcten gehad ipv bloeding? Sorry, niet goed gelezen. Enig idee hoe ze daar uit komt? Sorry voor alle vragen... Als je het liever niet verteld moet je het zeggen! Knuffel!!
Dat weten we nog niet. Woensdag hebben mijn ouders nog met haar kunnen praten, donderdag is ze gereanimeerd en wij konden gisteren niet echt met haar praten. Ze kon maar een paar woorden zeggen, maar ze heeft wel het besef dat je er bent en wat je zegt. De zuster zei ook dat ze een goede dag had. Het is afwachten. Ze moeten ook nog kijken wat ze nou met die klep gaan doen want dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Heftige verhalen allemaal dames! Veel sterkte! Ik meld me aan voor iui poging 4. Vanaf woensdag starten met spuiten van de menopur, hopelijk levert het deze keer eens positief nieuws op!
@ deedeebowtie: heftig zeg! Heel veel sterkte de komende tijd. Hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Weet je al wanneer je IUI 4 hebt? @ diz: jij ook succes weer met poging 4! Hier vandaag weer een fm gehad. Eitjes waren niet hard gegroeid, maar wel 2 kleintjes erbij (die straks zeer waarschijnlijk allebei niet mee gaan doen). Rechts was 13,5 mm en links 15,5 mm. Morgen opnieuw fm en afhankelijk daarvan meteen Pregnyl zetten en woensdag IUI of 's avonds Pregnyl zetten en donderdag IUI. Maar weer afwachten dus... Zelf niet helemaal fit: snipverkouden, hoesten en veel hoofdpijn. Hopelijk blijft het hierbij en gaat de rest van de griep aan mij voorbij...
@madelein, ik weet nog niet precies wat de bedoeling is bij een volgende zwangerschap. Wel zal ik in het ziekenhuis gevolgd worden, niet bij de wijkverloskundige, en extra controles krijgen. Fijn om te lezen dat na een jaar jullie kindje nog steeds zo'n deel uitmaakt van jullie leven. Ik ben zo bang dat het vervaagt. Ik wil de herinneringen zo graag vasthouden, al zijn die herinneringen maar zo beperkt. Tot nu toe leven de mensen die het dichtst bij ons staan nog steeds erg met ons mee. Voor onze ouders is het ook het eerste kleinkind, dat is voor hen ook moeilijk. @DeeDeeBowtie, dank je! Jij ook veel sterkte met je zus! Wat een heftig verhaal zeg. @DeeDeeBowtie en Diz, veel succes met poging 4! @Jolandadjk, spannend bijna de inseminatie! Beterschap! Xx
Gisteren FM gehad en eitje was 18,8 mm echter heb ik nog steeds omowitte ovutesten. Nou weet ik inmiddels dat mijn ei behoorlijk groot groeit voordat hij springt, maar hoop stiekem toch wel uiterlijk morgen een positieve test te hebben zodat we donderdag naar de iui kunnen.
Ja klopt, maar wel gewoon met FM om natuurlijk het juiste moment te kunnen bepalen. Dit mag ik 6x zo doen en dan gaan we verder kijken (kon eventueel langer zei de gyn)
Interessant DeeDeeBowtie, wist niet dat dit ook kon. Dan heb je deze week nog de inseminatie, spannend!
Hier was het eitje links flink gegroeid, zat al op ruim 19 mm, bijna 20 mm. Rechts was pas rond de 16 mm, dus denk dat die niet mee gaat, aangezien ter plekke vanochtend de Pregnyl gespoten is en wij morgenmiddag al de IUI hebben. Gaat nu ineens wel snel, heb ook nog niet eerder gehad vandaag fm en dan meteen de volgende dag IUI... @ deedeebowtie: ik ben benieuwd wanneer jij de IUI krijgt, want we lopen aardig gelijk. Het wordt weer druk op het wachtbankje (Madelein en Goldfishie 'zitten' er al...)
Ik ook want die testen blijven maar wit. Ga morgen nog eens testen en misschien toch nog eens overleggen aangezien ei gisteren al 18.8 mm was dan zou hij morgen al rond de 23 moeten zitten. Ben zo bang dat ik hem mis.