Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wij hebben door omstandigheden een timingprobleem waardoor het lastiger voor ons wordt om zelf zwanger te worden. (Ga ik verder niks over op internet zetten) Dit wordt ons dus puur aangeboden als steuntje in de rug.

2. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Sorry DeeDeeBowtie, ik snap helemaal dat je niet alles op internet wilt zetten.

Met een beetje geluk mag ik volgende week ook op het wachtbankje. Vrijdag heb ik de FM.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @jolanda; alles goed gegaan vandaag?

Hier op de helft van de wachtweken. Wel erg moe maar verder gaat het prima.

4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    De IUI is prima en vlot verlopen, heb nu ook nergens last van. Nu begint het lange wachten weer... maar met genoeg afleiding (morgen cursus en in het weekend komen mijn neefjes van 2,5 en 4 jaar twee nachtjes logeren).

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Super! Succes met wachten!

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Mijn duimen draaien weer overuren voor iedereen op de wachtbank. Deedee, hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt.

Ik verwacht ook snel mijn menstruatie en dan gaan wij ook eindelijk weer starten met iui. Kan niet wachten om weer te spuiten enz.

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hallo dames,

Ik zit al een tijdje mee te kletsen op het forum PCOS.
    Ik heb dus PCOS en bij mijn ventje is alles in orde.
    Mijn HSG was ook heel goed.
    Ik krijg zonder clomid ook eisprongen, maar heel onregelmatig. (soms op dag 20, soms op dag 30, ...)

Daarom neem ik nu al meer dan een half jaar Clomid.
    Clomid zorgt bij mij wel steeds voor een rijpe eicel.
    In juli kregen we al 1 IUI, maar dat was toen omdat mijn man nog eens een zaadonderzoek wou laten doen en de gyn zei dat we die zaadjes dan ook direct zouden gebruiken.

Op mijn verjaardag (31 januari) kreeg ik een tweede IUI. Nu zit ik in mijn wachtweken. Op Valentijn mag ik testen en is mijn NOD.
    Ik heb wel wat symptomen die lijken op een naderende menstruatie...: gevoelige borsten, zwaar gevoel in onderbuik, onderrug en bovenbenen, soms wat duizelig,... Ik weet niet wat ik moet verwachten.

Ik zou het wel heel erg vinden als het weer niet gelukt is, want al de omstandigheden waren prima! Mijn man leverde 60 miljoen zaadcellen met een goede beweeglijkheid en ik heb een goede eisprong gehad met bovendien een dik baarmoederslijmvlies. Bovendien was de IUI op mijn verjaardag, wat een heel speciaal moment was... Ik ben dus heel hard aan't hopen.

Mag ik hier wat meebabbelen met jullie? Vind het altijd fijn om anderen hun ervaringen ook te kunnen lezen. Ik leer er ook veel uit bij. De gyn legt niet zo veel uit.

Liefs, lena

8. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Welkom Lena!

Hier zit de eerste spuit erin. Pffffff viel nog even tegen. Spuit klaar maken is niet zo n probleem, maar prikken hè....... Ik had het idee dat ik de spuit er niet in kreeg, maar dat was dus een kwestie van doordrukken. Hij zit, klein rood plekje er om heen, ben benieuwd wat het gaat doen! Hopelijk weinig bijwerkingen!

Nu nog even bekomen van dit spannende moment!

9. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Spannend Diz.
    Ik heb morgen iui. Vanmorgen om 5 uur nog omowit. Zelfs nog extra fm gehad in zh omdat ik het niet vertrouwde en nu ineens knalpositief!

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ diz: spuiten went wel, al gaat het geen hobby worden;)

@ deedeebowtie: spannend weer morgen IUI. Succes alvast!

@ Lena: welkom! Ook in de spannende wachtweken. Het blijft altijd lastig wanneer het niet lukt, zeker wanneer alles goed lijkt. Heel herkenbaar: Bij mij waren bij al m'n IUI's (dit is de 4e al) de omstandigheden goed (1, 2 of 3 mooie eitjes, mooi dik baarmoederslijmvlies ('volgens het boekje'), optimale omstandigheden tijdens de inseminatie wat betreft slijm en goede zaadkwaliteit (rond de 10 miljoen na opwerking met een beweeglijkheid tussen de 65 en 85%)). Helaas tot nu toe zonder positief resultaat... hopelijk voor ons allen deze ronde wel!

@ gelukkig: ook spannend weer bijna een nieuwe ronde...

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben hier voortdurend naar toilet aan't lopen met het idee bloed aan te treffen. Tot nu toe vals alarm... Gelukkig! Normaal ga ik altijd overtijd (LF > 16 dagen). Het zou dan nu de eerste keer zijn dat ik (te vroeg) ongesteld word.

Gisterenavond ben ik rond 23u55 nog de badkamer beginnen poetsen (tot 00u45). Het was sterker dan mezelf. Ik had toch geen slaap.
    Ik slaap heel slecht de laatste dagen. Toch ben ik niet moe.

Heb wel nog altijd dat ongi-gevoel in onderrug en buik, dat doortrekt naar mijn benen.

Ik durf geen test doen! Heb al genoeg witte tests gezien!

XXX

12. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb het achter de rug en het was niet fijn! Ik heb nu 4 iui's gehad en slechts 1 ging vlekkeloos. Blijkbaar kantelt mijn bm waardoor het rietje er niet in kan. Vandaag wilde het echt niet. Ik weet niet wat voor een martelwerktuigen er aan te pas moesten komen maar het wilde niet. Toen een gyn opgepiept nog een heel gedoe maar het is gelukt. Vlak voordat wij naar binnen gingen kwamen we ook nog onze therapeut tegen die alleen op donderdag in het zh is. Zijn er sinds november niet meer geweest maar alleen haar zien maakte alweer pijnlijk duidelijk waarom wij überhaupt in dit traject zitten. Dit en de iui vandaag en omdat ik alweer niet fit ben maakte wel dat ik brak. Heb daar zitten janken niet normaal. Schaamde me dood! Maar goed wachtbankje weer...

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik begrijp volledig hoe jij je voelt! Bij mij is de IUI ook wel pijnlijk geweest. De eerste IUI was bij mijn eigen gyn, toen viel het mee. De tweede IUI was pijnlijker. Dat was bij een collega van mijn gyn (was op een zaterdag - dus gyn met weekenddienst)

Ik voel me vooral heel depri als er WEER maar eens een baby geboren wordt in mijn omgeving! Woensdag moet ik weer op babybezoek bij mijn lieve collega van amper 24 jaar! Ik ben 5 jaar ouder en zit al 2 jaar te sukkelen!

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @diz: Goed zeg!! Mijn ervaring is dat de eerste spuit idd eng is en ( mij althans) moeite kost. De volgende worden alleen maar makkelijker.
    @deedee: he meis wat een ellende. Het zit je niet mee! Even een dikke knuffel van mij!

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh Madelein, ik lees net je onderschrift...
    Wat heb jij al veel miskramen moeten doorstaan!:( Dat moet verschrikkelijk zijn! Dus zwanger worden lukt goed, maar zwanger blijven is een probleem. Hebben de dokters al een reden gevonden waarom het steeds misliep? Ik hoop echt voor jou dat het binnenkort eens een blijvertje mag zijn!!!

X

16. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @gelukkig, hopelijk mag je snel weer beginnen!

@LenaMill, welkom hier! Ik duim voor je!

@Diz, hoe voel je je? Geen last van bijwerkingen?

@DeeDeeBowtie, wat vervelend zeg dat het zo pijnlijk was. Knuffel!

@hier, ik heb vandaag een fm gehad. Een grotere, middel en kleinere eicel. De 2 grootste doen waarschijnlijk beide mee. Dat is wel positief. Maandag weer fm.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Tja dat is inderdaad niet makkelijk. In Nederland wordt er geen reden gevonden. Voor de vroeggeboorte wel overigens, dat kwam door een infectie.
    Zwanger word ik trouwens ook niet makkelijk. Dus er lijkt toch wel iets meer aan de hand ( dat sterke vermoeden heb ik zelf ook).
    In mei gaan we voor het eerst naar Gent om te kijken of ze daar wel wat vinden.

@mamabs: klinkt goed! 2x meer kans :).

Hier beginnen de wachtweken nu toch wel onrust te geven. Wil zo graag testen... Maar ergens ook nog het gevoel dat dit een verloren ronde was door de grootte van de follikel. Nou ja volgende week zullen we het weten.

18. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @madelein, als ik jouw reactie lees lopen de rillingen weer over mijn rug. Ik heb ook sterk het gevoel dat je soms beter naar België of Duitsland kan gaan. Wij hadden ook gepland om naar het buitenland te gaan toen het dreigde mis te gaan met onze zwangerschap, weliswaar om een andere reden dan bij jou, alleen waren we net te laat. Wie weet hadden ze ons daar wel kunnen helpen. Wellicht dat ze in Gent wel iets kunnen vinden. Maar misschien is het wel niet nodig en ben je deze ronde gewoon zwanger en blijft het kindje zitten! Het is je echt gegund!

Ik kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent..

2 eicellen zou een grotere kans moeten zijn, maar ja...het is toch afwachten. Ik hoop alleen niet dat die 3e eicel flink gaat groeien, want dan breken ze de IUI af :(

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @mamabs: ja ze zijn hier in nl vrij kortzichtig op dit gebied. Ons wordt gewoon verteld dat het domme pech is allemaal. Daar kan je het mee doen. Het kleine beetje ondersteuning wat ze zouden kunnen geven in de vorm van de utro willen ze ook niet eens doen. Ben er wel klaar mee.
    Spannend joh! Ik hoop dat het 2 follikels blijven, en anders zelf aan de klus ;)

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Al iemand die gaat testen?
    Madelein...om ff op de utro terug te komen. Ik gebruik het ook maar ik heb begrepen dat ik het krijg om me lf. te verlengen en niet om een miskraam te voorkomen. Daar is het niet voor bedoeld.
    En tja...wij kregen ook te horen dat we na 3 miskramen gewoon domme pech hebben. Daar doe je het dan maar mee.
    Ik zit te wachten op me menstruatie...

Deel Deze Pagina