Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @gelukkig: dat is niet waar. Zoek maar eens op Google. In het buitenland is utro het eerste waar mee gestart wordt bij herhaalde miskramen. Het wordt gelinkt aan schommelingen in het eigen progesteron die dus voorkomen worden met gebruik van utro. De gyns in nl zijn echter te star hierin en geloven er veelal niet in.
    Het is jou keus, maar wij laten het er niet bij zitten. Zeker niet omdat ik al zo moeilijk zwanger wordt en het al zo ongelofelijk lang duurt.

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Madelein ik lees in jouw onderschrift dat je in 3 jaar tijd wel vier keer zwanger bent geweest. Ik zou dan toch niet spreken van moeilijk zwanger worden aangezien het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te worden. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor echt niet. Want niks is zo erg als uiteindelijk zwanger zijn en nog met lege handen staan. Ik hoop echt dat het jou ook snel gegund is. Dikke knuf! :)

Pfff ik verlies nog steeds bloed van die iui. Als het maandag nog is ga ik even bellen hoor. Wat hebben ze me in godsnaam allemaal aangedaan? Een mens moet er wat voor over hebben zeg.

Inmiddels is ook bekend dat als mijn zus niet wordt geopereerd ze het niet gaat overleven. Als ze wel gaan opereren dan heeft ze alsnog 30 tot 50 procent kans dat ze het niet overleefd. Ze gaan dus opereren ze hebben geen keuze alleen is ze nu veel te zwak en bekijken ze dus wat het beste moment is.

Ik denk dat ik mijn leven even niet zo leuk vind momenteel :(

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    #843 madelein, 14 feb 2015
    Laatst bewerkt: 14 feb 2015
    Tja wat moet ik hiermee.
    Ik vind je opmerking wel degelijk erg kwetsend deedee. Als ik zo makkelijk zwanger zou worden zou ik in 4 ( en dus geen 3)jaar tijd wel vaker zwanger zijn geweest. De laatste keer is ook alleen maar door de iui geweest.
    Het feit dat jullie nooit spontaan zwanger zijn geweest betekend niet dat het voor ons makkelijk gegaan is de keren dat het wel gelukt is.
    Daarbij krijg je niet voor niets de diagnose: onverklaard verminderd vruchtbaar. Dan word je dus inderdaad niet makkelijk zwanger, ongeacht wat je mening daarover kan zijn...
    Meer energie wil ik hier niet in stoppen. Ik loop nu al weer lang genoeg met een rot gevoel. Ik vind het wel even mooi geweest.

Sterkte met je zus. Vreselijk..

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ben je zwanger en wat last van je hormonen Madelein haha, bedoel dit niet verkeerd hoor maar denk niet dat Deedee het zo bedoeld. Het is voor niemand makkelijk. Sommigen zijn nog nooit zwanger geweest en bij anderen gaat het steeds mis. Ooit komt het met ons allemaal goed, dat weet ik zeker. Wanneer ga je testen? En je zal heus gelijk hebben over de utro. Moet heel eerlijk zeggen dat ik idd. begonnen ben met de utro toen ik me 1e miskraam kreeg. Nu ik pas de uitslagen kreeg van de bloedonderzoeken i.v.m. de herhaalde miskramen, vroeg ik of ik de utro niet beter kon ophogen. Dit heeft geen zin vertelde de gyn.

Deedee...wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Echt heel erg en onzeker. Hoe oud is je zus en heeft ze een gezinnetje? Wil je heeeel veel sterkte wensen en hoop op een goede afloop.

5. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    #845 DeeDeeBowtie, 14 feb 2015
    Laatst bewerkt: 14 feb 2015
    Sorry zo heb ik het niet bedoeld. Zet het er nota bene nog bij. Ik ben uitgegaan van de informatie van je onderschrift vandaar dat ik zeg 3 jaar (en 3 maanden). Laat ook maar...nogmaals sorry.

@Gelukkig. 40 en ja drie kinderen.

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Volgens mij is het forum er om elkaar te steunen en zitten we bij de mmm-club, omdat het bij ons allemaal op wat voor manier niet gemakkelijk gaat en al (veel te) lang duurt...

@ deedee: wat verschrikkelijk hoe het allemaal loopt met je zus. Ook naar dat de IUI erg onprettig is geweest en je hier nog steeds bloedverlies van hebt. Dikke knuf!

@ madelein: werkt de utro gemakkelijk? Hopelijk heeft het een positieve werking! Wanneer ga je testen (je wordt toch niet ongesteld wanneer je utro gebruikt?)? Hoe voel je je verder?

@ gelukkig: wanneer is je nod? Moet je nog lang wachten?

@ mamabs: 2 eitjes mooi! Hopelijk zijn die twee maandag goed doorgegroeid en blijft die ene wat achter...

Hier op dit moment geen bijzonderheden. Gisteren problemen gehad met de extra Pregnyl (naald wilde er niet goed opgedraaid, waardoor gemorst en nieuwe moeten klaarmaken...). Maandag maar weer nieuwe erbij halen voor de 3e shot op donderdag...

7. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Oeh balen. Ja lijkt me echt gedoe dat spuiten. Gelukkig geen ervaring mee.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Er staat toch duidelijk dat ik 1-1-11 met de pil gestopt ben en vanaf toen bezig zien voor ons eerste kindje? Dat is toch 4 jaar geleden? Voor mijn gevoel wordt onze ellende op die manier een beetje gebagatelliseerd, terwijl je niet half weet wat een ellende we al achter de rug hebben. Daardoor reageer ik misschien ook zo fel want raakte me echt enorm. Goed te lezen dat je het niet zo bedoelde. Is goed zo.

Jolanda slaat precies de spijker op z'n kop waarom ik me zo rot voel door je reactie.

@jolanda: wat naar van je pregnyl! Merk je meer bijwerkingen?
    Utro gaat prima, geen enkele bijwerking. Ik ga dinsdag testen. Utro kan het idd tegenhouden dus als ik donderdag nog geen positieve test heb stop ik ermee.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wij zijn nu 20 maanden bezig en ik vind het best wel eng dat ik nog nooit zwanger ben geworden. Het lijkt wel alsof mijn baarmoeder geen indringers toelaat ofzo. Tenzij ik nu zwanger ben.... Ik mocht normaal vandaag testen, maar heb het niet gedurfd...

@ Deedee: wat verschrikkelijk van je zus! Ik weer niet wat ik moet zeggen. Veel sterkte!!! Hopen op een goede afloop! Ik zal duimen! x

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Lenamill...wanneer ga je testen? Ik snap je angst, maar het komt heus goed.
    Deedee..is het bloeden al gestopt? Ik heb met alle 8 iui's nog nooit iets gevoeld. Heb je wel een volle blaas tijdens de behandeling?
    Madelein...hoe is je gevoel deze ronde? Wel of niet raak?
    Jolanda...vervelend van je pregnylspuit. Wanneer is jouw nod.?

Ik verwacht elk moment mijn menstruatie, zal vandaag of morgen wel komen. Dan gaan we weer strarten, ben er klaar voor en veel zin in. Aankomende donderdag wordt mijn prinsesje 2 jaar dus weer de hoogste tijd voor een baby haha

11. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier geen bijwerkingen van de menopur zover ik voel. Ik was er superbang voor on echt een hormonenbommetje te worden, maar dat is dus gelukkig niet. Nog even door met spuiten, woensdag pas de eerste echo.......

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @gelukkig: nee denk niet dat het raak is. Toch nog steeds het gevoel dat de IUI te laat is geweest.
    @diz: wat goed dat het spuiten je goed af gaat en je weinig last hebt van de hormonen.

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Diz...fijn dat het je meevalt en je geen last hebt van de hormonen. Ik heb ook nooit last van de menopur. En het spuiten went snel. Prik jij jezelf? Ik wel altijd. Lijkt me doodeng om door iemand anders geprikt te worden. Ben benieuwd hoe groot en hoeveel follikels er bij je groeien.

14. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Gelukkig maar :) Ben benieuwd woensdag.
    Madelein temperatuur jij ook? Waarom denk je dat iui te laat was? Vind dat ook altijd zo moeilijk. Ik had dag na de iui nog een knaltest, maar ik temperatuur ook en FF heeft nu vandaag het kruis toch gezet op de dag na iui.

15. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik spuit zelf. De eerste was het lastigste, toen stond mijn man al om de hoek van moet ik het doen? Moet er niet aan denken dat hij dat gaat doen, vind het erg fijn om daar zelf de controle over te kunnen houden. 😀
    Nu spuit ik mezelf iedere avond in de keuken, keuken is dan even verboden terrein voor alles en iedereen tot ik weer terug ben in de woonkamer om te melden dat het weer is gelukt!

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @deedee: omdat ik bij de fm al een follikel had van 21 mm en toen nog pregnyl moest spuiten. 1.5 dag later pas de IUI. Had de dag van de fm en de dag erna veel ei pijn, maar de dag van de IUI helemaal niks meer.
    Ik temp niet, dus concreet kan ik het niet maken, is meer een gevoel.
    Dag na IUI is een mooie timing!

17. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    En heb jij meestal grote eitjes? Want bij mij groeien ze door tot zeker 24/25. Ik had op woensdagmorgen een folikel van 21,5 en nog spierwitte testen en 's avonds om 22 uur ineens knaltest. Donderdag iui en die avond ook nog een knaltest en vrijdag niks meer. Vrijdag zelf ook nog een poging gewaagd en het zaad van ML was heel goed deze keer (73 miljoen). Dus meer dan wachten kunnen we nu niet.
    Wanneer mag je testen dan Madelein?
    Diz toch blijf ik het knap vinden. Ik blijf hopen dat dat stuk me bespaard blijft.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb geen idee. Vorige IUI bij 18 mm pregnyl moeten spuiten en toen had ik duidelijk ovulatie pijn op de dag van de inseminatie.
    Ovu testen heeft bij mij helaas geen zin doordat ik hormonen spuit. Dus het blijft afwachten.
    Woensdag is het 14 dagen geleden dat de IUI is geweest. Dan test ik. Als die negatief is stop ik ook gelijk de utro.

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Mijn zwangerschapstest is voorlopig negatief, maar ik heb nog steeds mijn regels niet...:(.
    Ik zit op 17 DPO vandaag. (en dag 17 na IUI nummer 2)

Mijn gyn en mijn huisarts hebben een weekje verlof.

Nog even afwachten zeker? Wat raden jullie aan?

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ik ben vandaag ongesteld geworden en heb donderdag me uitgangsecho...we gaan weer starten!!!

Deel Deze Pagina