@ gelukkig: spannend weer starten met IUI! Duimen dat het deze keer weer raak is en goed blijft gaan... @ lenamill: hoe is het bij jou? Al opnieuw getest? Of is je menstruatie al doorgebroken? @ madelein: spannend vandaag testen! Ik ben benieuwd... @ diz: succes vandaag bij de fm! Hopelijk heeft het spuiten mooie eitjes opgeleverd! @ deedee: hoe is het bij jou? En met je zus? Hier weinig te melden, zit op de helft van de wachtweken. Morgenavond nog 1 keer Pregnyl ter ondersteuning van de lf, hopelijk levert het iets op. Gelukkig weinig last van bijwerkingen.
@gelukkig: fijn! Nieuwe ronde nieuwe kansen! @lenamill: ik zou gewoon het zh even bellen. Soms komt de menstruatie niet of heel laat op gang na hormonen dan moet je wat medicatie krijgen om dit op te wekken. @jolanda: wat fijn dat je weinig bijwerkingen van de pregnyl hebt! Ik heb daar zelf het meest last van. Welke dag zit je nu? Hier gister en vandaag getest maar weer lichte, vage streepjes. Dus ga de utro stoppen vandaag en op naar een volgende ronde.
Zo dag 10 meteen eerste en laatste echo. Ik voelde gisteren al wat pijntjes op mijn eierstokken en had al rekbaar slijm. Vandaag 1 ei van 18 mm. Vanavond pregnyl zetten en vrijdag iui. Tot nu toe lijkt de menopur alleen mijn cyclus te verkorten en te zorgen voor een snellere groei van dat ene ei...... Ik ben er blij mee dat ik geen overstimulatie heb en dat deze poging tot nu toe door kan gaan, maar al die hormonen voor 1 ei. Ik had er graag toch 2 gehad, dan heb ik nog het gevoel dat die hormonen niet voor niets zijn. Maar goed, met frisse moed door met poging 4! Hopelijk hebben de hormonen mijn eitje extra aantrekkelijk gemaakt voor de zwemmers!
Hier is de tweede inseminatie ook mislukt. Helaas gisteren ongesteld geworden. Mijn LF is dus geen 14 dagen, maar minstens 17 dagen. Ik lijk altijd wat overtijd te gaan hoor. Het was deze ronde niet anders dan anders. Toch begin ik altijd te hopen als de 14 dagen na de eisprong voorbij zijn... Ik ben bovendien sinds gisteren getroffen door de griep. Heb totaal geen energie, hoesten, spierpijnen,... Mijn temperatuur is hoger dan na de eisprong (terwijl ik mijn regels heb), dus beetje koorts... Pffff en dat terwijl ik eens een week verlof heb!! (krokusvakantie in België)
@ lenamill: jammer dat deze poging niet gelukt is. En beterschap! @ diz: bij de eerste keer hormonen houden ze meestal de dosis nog wat lager zodat je idd geen overstimulatie krijgt. Ik had de eerste keer ook maar 1 ei, daarna is er iets opgehoogd en nu heb ik er elke keer 2 of 3, dus nu de goede dosering... @ madelein: lichte, vage streepjes? Niet omo-wit? Heb je foto van de testen? Is een streep niet gewoon een streep (= zwanger)? Of zijn het indroogstreepjes? Of kan het van de hormonen komen? Sorry, maar ik heb geen idee doordat ik er geen ervaring mee heb... (dus misschien stel ik 'domme' vragen). als je met utro stopt, en je zou zwanger zijn, dan neem ik aan dat je niet ongesteld wordt toch? Ik zit vandaag precies een week na de IUI (cd = 23 en 7 dpo).
Nee zijn streepjes die ik vaker heb. Er staat er nog een van gister in het testen topic. Vanmorgen was er amper wat te zien, kan dat met de grootste wil van de wereld niet positief noemen. Daarbij heb ik sterk het gevoel dat het niet raak is dus ben echt niet zwanger. Als je met de utro stopt en niet ongesteld wordt kan het idd zijn dat je zwanger bent. Maar dan had dat nu wel al te zien moeten zijn op een test Nu hopelijk snel m'n menstruatie en op naar poging 3!
Hey dames, Daar ben ik weer. De 1e IUI is een feit! Wat was ik zenuwachtig zeg...maar gelukkig is alles goed gegaan. Maandag had ik 2 goede eicellen van 17 mm, dinsdag heb ik pregnyl gespoten en gisteren heb ik de inseminatie gehad. @gelukkig, fijn dat je weer gaat starten! @LenaMill en Madelein, balen dat de IUIs mislukt zijn.. @Diz, ik kan helemaal begrijpen dat je liever 2 eicellen had gehad. Bij mijn vorige IUI ronde was de 1e IUI gelijk raak met maar 1 eicel. Het wil dus niets zeggen. Ik duim voor je! @Madelein, is dat zo dat ovulatietesten geen zin hebben als je hormonen spuit? Dat wist ik niet, maar ergens wel logisch. Toen ik gisteren de inseminatie had, vroeg ik me ook af of de eicellen er nog zaten. Je krijgt immers geen echo meer. Het is ook echt mijn grootste zorg dat de eicellen al zijn gesprongen voordat de inseminatie plaatsvindt. @Jolandadjk, het blijft spannend hè, nog 1 week te gaan.. @DeeDeeBowtie, hoe gaat het met je zus? En met jou?
@mamabs: fijn dat alles goed gegaan is! Ik weet niet beter dan dat ovu testen geen zin hebben omdat je hormonen spuit, maar zal het anders zo eens navragen in het zh. Ik ben gisteravond ongesteld geworden, en mag zo naar het zh voor de uitgangsecho. Dan hopelijk morgen weer beginnen met prikken
Poging 4 is afgeblazen, te weinig zaadcellen. Ben echt teleurgesteld. Gesprek gehad met gyn met alleen maar dooddoeners. Uiteindelijk wel eruit gekregen dat de zaadkwaliteit verminderd is. Dat is voor het eerst sinds 2,5 jaar dat dat gezegd wordt. Dus zo onverklaarbaar is het allemaal niet.
Jemig diz!! Wat ongelofelijk balen!!! Is ivf dan geen betere optie voor jullie? Hier gisteren ongesteld geworden, kon gelukkig vandaag al terecht voor de uitgangsecho. We mogen weer door voor poging 3. Moet nu wel meer gaan spuiten, 112 eh menopur, om meer follikels te krijgen. Vanaf zondag mag ik weer spuiten. Spannend weer
Verwijzing voor ivf gebeurd pas na 2 afgeblazen pogingen iui. Dus met andere woorden nogmaals starten met spuiten. Toen de vraag gesteld om een verhoging van hormonen, vond ze geen goed plan, verhoogt de kans op een tweeling en volgens haar de kans op miskraam. Nou echt mijn broek zakte af. Naar mijn idee was het juist de bedoeling om meer eicellen aan te maken ipv 1 om zo de kans te vergroten. Ben echt een beetje pissig na dit gesprek. Advies om toch nog maar eens met eigen behandelend arts in gesprek te gaan. Word je toch moedeloos van........ Ik weet nu al dat we daar dezelfde antwoorden gaan krijgen, stel je voor dat je een collega afvalt. Behandelend arts is juist degene die heeft aangegeven dat alles goed is, zo ook de spermakwaliteit. Vraag om verdere verwijzing voor mijn man Nasr een uroloog wordt afgewezen, is niet nodig. Ik snap het niet, hij is nooit onderzocht, maar er is wel bekend dat hij ooit als kind een beklemde zaadbakje heeft gehad. Een extra kijkje door een uroloog kan dan toch geen kwaad zou je denken. En we tobben maar weer door.....
Pfff... wat balen voor jullie Diz!!! Is het je gelukt om zelf te spuiten, alsnog geen IUI. Reactie van het ziekenhuis vind ik ook bijzonder. Verwachten ze dan dat de zaadkwaliteit bij een volgende IUI poging wel beter is? Was het zaadkwaliteit bij eerdere onderzoeken ook al verminderd of komt dit voor jullie echt uit de lucht vallen? En ook raar dat je niet meer hormonen mag spuiten (vooral de reden, want ze hopen bij mij juist dat de hormonen zorgen voor 2, max 3 eitjes, waardoor de kansen vergroot worden. En ja dan heb je inderdaad meer kans op een meerling)... Misschien toch nog wel een gesprek met je behandelend arts, zodat je om extra duidelijkheid kan vragen bij de antwoorden die je nu geen voldoening geven? Ik wens je veel sterkte! Digiknuffel! @ madelein: nieuwe ronde, nieuwe kansen! Ga je nu ook weer utro gebruiken? @ mamabs: fijn dat de eerste IUI goed gegaan is en welkom op het wachtbankje. Spannend!
@diz: jemig zeg wat een arts... second opinion aanvragen een idee? In een kliniek waar ze ook ivf doen? Of zit je daar al? Inderdaad raar dat je niet meer mag gaan spuiten. Ik moet nu ook meer spuiten omdat ik de vorige keer maar 1 follikel had. @jolanda: ja ga ik weer gebruiken.
Wij hadden zelf al langer het vermoeden dat er sprake was van verminderde kwaliteit zaad. Behandelend arts gaf constant aan dat het allemaal goed was en dat we onbegrepen onvruchtbaar zijn. De pogingen iui die we gehad hebben lagen iedere keer tussen de 1,1 en 1,3 miljoen. Niet zo bijster veel en net genoeg voor deze behandeling. Nu onder de miljoen, dus wordt de behandeling gestopt. Dus ja, of we er veel mee opschieten om nog eens met behandelend arts in gesprek te gaan weet ik niet. Maar vind het wel erg frustrerend, met deze uitslag hadden we 9 maanden geleden al moeten starten met iui ipv nog eens een half jaar zelf proberen. We laten het maar even bezinken. Het is nog wel een optie om naar een academisch ziekenhuis te gaan, maar hoeveel tijd zijn we daar weer aan kwijt voor we binnen zijn hè. Dat is een beetje de tweestrijd waar ik nu in zit. Ik was ook echt gefrustreerd door het gesprek vandaag. De gyn werd ook een beetje kort in de kar nadat wij aangeven dat we nog geen antwoord hadden op onze vragen.
@jolanda, ze verwachten inderdaad een volgende keer weer een betere zaadkwaliteit. Volgens de gyn kan dit zeer wisselen per poging. Met andere woorden zal het dan misschien weer net boven het miljoen zitten.
@Diz, wat rot voor jullie dat de IUI is afgebroken! Wat een teleurstelling! Heb je nog wel vertrouwen in de arts en voel je je nog wel serieus genomen? Misschien heb je wat aan mijn ervaring. Wij voelden ons in ziekenhuis A niet gehoord en serieus genomen. Toen zijn we, wel door goede verhalen, naar ziekenhuis B gegaan. Daar hebben ze wel dingen extra onderzocht, maar niet alles hoefde overnieuw. We konden dus redelijk snel verder. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent om over te stappen. Ik duim nu heel hard dat jullie de volgende keer genoeg zaadcellen hebben! @Madelein, succes weer met de nieuwe ronde. Ik ga weer duimen! @Jolandadjk, ja daar zitten we dan. Spannend!
Kan je man niet via HA een verwijzing naar uroloog krijgen Diz. De HA staat er in principe buiten dus hoeft geen collega te verdedigen. Ga desnoods mee naar de HA uit je bezorgdheid, ga desnoods janken als ze maar door hebben hoe hoog het zit! Ik had juist precies andersom. Kreeg geen verwijzing voor gyn. Nee manlief moest eerst naar de uroloog. Daar zat hij drie minuten toen zaten we een kantoor verder voor therapie. Na een half jaar zag deze therapeute in dat ik echt wel een verwijzing waard was MAAR manlief was haar patiënt dus zij kon niks. Weer terug naar uro voor zaadonderzoek zodat uro ons dan door kon wijzen, maar nee die stuurde ons weer glashard terug naar therapie. En toen was onze therapeute het zat en heeft gewoon een afspraak voor mij bij de gyn gemaakt. Kon binnen twee weken terecht. Moest alsnog verwijzing hebben van HA. Maar onze therapeute zei dat ik me niet moest af laten schepen en mijn HA anders haar mocht bellen. Dit heb ik letterlijk zo gezegd en was binnen drie minuten geregeld. Echt je moet net de juiste treffen Diz. Uro en therapeut zijn ook collega maar dit vind zij ook echt niet kunnen. Zo blij dat zij in ons leven is gekomen.
Oh en er zit nog een traject van een jaar voor voordat man überhaupt naar uro mocht van HA.... zucht!
Diz...wat ontzettend klote zeg. Heel veel sterkte. Valt niet mee, heb je geprikt en gaat het niet door. Wel positief dat je erg goed op de menopur reageert, je had al snel een mooi eitje toch. Ik heb dinsdag een fm. Heb alweer 2 injecties achter de rug. Ik ben wel erg benieuwd hoe de zaadkwaliteit van vriendlief is deze ronde omdat hij 3 weken terug koorts heeft gehad. Ben heel erg geweest maar heb het niet gemeld in het zh. Normaal heeft mijn partner prima zaad dus hoop dat het niet ineens heel slecht is. Wie zitten er nu op de wachtbank?
Ik zit op het wachtbankje, woensdag NOD. De extra Pregnyl lijkt te werken, nu niet op 9dpo al bruinverlies gespot! Hopelijk blijft het helemaal weg! @ gelukkig: misschien straks wel wat minder zaadjes, maar hopelijk gewoon genoeg!