Hey meiden, Ik zit ook op het wachtbankje. Het is weer de 1e IUI. Ik maak me wel gek hoor. Elke keer als ik iets voel, ben ik helemaal hyper. Voel ik niets ben ik meteen helemaal negatief. Dat komt misschien ook wel door de progesteron tabletjes. @Jolandadjk, nog maar 4 dagen... Heb je dat normaal elke keer bruinverlies paar dagen van te voren? Ik heb dat elke keer. Duim nog steeds. @gelukkig, het zaad zal vast goed zijn. Ik had denk ik ook niets van de koorts gezegd.
Ik ga niet voor woensdag testen, ook ivm met de vele Pregnyl die ik gespoten heb (10.000 + 3x 1500)... Ik test vrijwel nooit, ook omdat bij mij het bruinverlies al eerder komt, wat tot nu toe altijd een naderende ongesteldheid betekende. Met de afgelopen 3 IUI's was dit telkens 9 dagen na de IUI (1 keer zelfs al roodverlies op die dag), vandaar bij deze poging de extra Pregnyl. Vandaag gelukkig ook nog niks gezien...
@Jolandadjk, dat is wel een geruststellende gedachte dat het bruinverlies er nu niet is! Dus wie weet . Ik heb het bij elke menstruatie, zo irritant. Toen ik de vorige keer zwanger was had ik het vrijwel niet. Ik hoop dan ook dat ik het deze week niet of vrijwel niet krijg!
@Diz, hoe voel je je nu? @Deedeebowtie, wat een verhaal ook zeg voordat jullie eindelijk een verwijzing hebben gekregen. Alsof iedereen hier tijd genoeg heeft . En je wilt toch ook gewoon serieus worden genomen door alle artsen, bah.
Succes met wachten meiden! Wij hebben over 2 weken een afspraak voor immuuntests in Duitsland. Spannend wel. Ben erg benieuwd wat hij vind.
Voor de artsen zijn we gewoon een nummertje. Het lijkt soms alsof ze een lijstje moeten afwerken. Ze beginnen met de onderzoeken, dan start je met Clomid, je probeert zo minstens 6 pogingen, daarna IUI, als dat nog niet lukt verwijzen ze pas door voor IVF. Mijn man heeft 4% zaadcellen met een normale morfologie, wat dus nog net binnen de normale grenzen valt?!? Hoe kan 4% nu nog normaal zijn? (Het is wel 4% van van 90 miljoen zaadcellen) Soms denken wij dat die abnormale zaadjes bij mijn eicel komen en dat het daarom steeds blijft mislukken... De gyn biedt geen luisterend oor als ik over die morfologie begin. Heeft iemand van jullie ervaring met medicatie voor de man om de zaadjes beter te maken? Een voedingssupplement ofzo? Er zou iets bestaan, maar ik weet niet meer hoe het heet. Het begint met een F. (flixar ofzoiets)
Dank je Madelein! Succes met prikken vandaag! Spannend jullie afspraak in Duitsland. Ik kan me je twijfel wel voorstellen LenaMill. Welk percentage met een normale morfologie is eigenlijk normaal?
@lena: ik heb daar geen ervaring mee, sorry. Wat vreemd idd dat 4% nog binnen de norm valt! je zou zeggen dat dat te weinig is. Wat kunnen die artsen hopeloos irritant zijn... @mamabs: dank je! Zal wel weer lukken. Alleen even klooien omdat ik nu een hogere dosis moet spuiten. Daardoor moet ik in 1x voor 2 dagen tegelijk klaar maken. Lekker onhandig op mijn werk ook komende week... Zo eerst maar eens een wedstrijdje rijden! Is lang geleden doordat mijn paard in augustus geblesseerd raakte, dus hopelijk gedraagt ie zich
@madelein, werk je wisselende tijden of spuit je 's ochtends? Ik spuit 's avonds, dan kan ik dat gewoon thuis doen. Rijd ze, lijkt me een fijne afleiding.
@Gelukkig ik heb het toevallig laatst gevraagd en toen zeiden ze mij dat het in het zaad pas merkbaar is 6 weken na de koorts. ML had ook koorts gehad een week of vier voor de laatste IUI en had deze keer 73 miljoen zaadjes dus niks aan het handje.
> of = aan 4% normale morfologie zou normaal zijn tegenwoordig, zeggen de artsen... (Mijn man heeft wel heel veel zaadjes, dus 4% van zijn aantal zaadjes is wel nog een heel aantal normale zaadjes hoor. De eerste keer had hij zelfs 200 miljoen zaadjes. De tweede keer 60 miljoen en bij de laatste IUI 90 miljoen. Het wisselt wel wat. Ook de morfologie, want die was eerst 10% normale en de tweede keer 4% en bij de laatste IUI waren de resultaten van morfologie nog niet binnen... Ofwel verzwijgen ze die voor ons! Ik kom er wel achter hoor! Morgen is mijn gyn terug uit verlof en mag ze een telefoontje verwachten!) MAAR na wat opzoekwerk vond ik dat die norm vroeger op 30% lag! Waarom nu plots nog maar 4 %? Ik denk dat ze gewoon strengere maatregelen nemen om IVF terugbetaald te krijgen enzo... En de dokters worden schatrijk van ons he, want ze hebben een lijstje af te werken stap voor stap terwijl ze volgens mij heel vaak al weten dat het totaal geen zin heeft wat ze doen. Frustrerend!
Ik heb een echte jank-dag! Pfff doe niets anders dan wenen. Ik belde net naar de gyn voor een nieuwe afspraak voor FM. Zelfs aan de telefoon met haar begon ik te wenen. De morfologie van mijn man zijn zaadjes was weer 4% normaal. De gyn zei dat ze zelden eens iemand tegenkwamen met een normale morfologie van 7% (WAT OOK AL ZO LAAG IS)! Indien jullie weten van jullie ventjes hoeveel % de normale morfologie bedraagt, zouden jullie dit dan eens willen meedelen aub? Jullie zouden me er een groot plezier mee doen, aangezien ik zelf wil vaststellen hoe (slecht) het gesteld is met de morfologie van de zaadjes van tegenwoordig OF de gyn me aan het lijntje houdt! XXX
Vervelend Lenamill, dat je vandaag zo'n baaldag hebt. Ik zal bij een volgende poging eens informeren naar het percentage normale morfologie van het zaad, ik heb namelijk geen idee hoeveel dat is... Ik heb gisternacht flinke steken in mijn onderbuik gehad, uiteindelijk paracetamol genomen en gelukkig weer gaan slapen. Hierna geen last meer gehad. Nog geen bruin of rood gespot (afkloppen...), dus extra Pregnyl doet z'n werk. Ik weet alleen niet goed wanneer de Pregnyl uit mijn lijf verdwenen is, wil natuurlijk niet te vroeg gaan testen...
Lenamill...ik kan je ook niet helpen. Omdat het sperma van me vriend in orde is heb ik me er nooit in verdiept. Wil je wel sterkte wensen. Jolanda...ohhh zo spannend, me duimen draaien voor je. Zou ook niet weten wanneer je betrouwbaar kan testen i.v.m. de pregnyl. Zou zelf vanaf morgenochtend testen en dan elke ochtend kijken of het streepje op of afloopt haha Ik heb morgen fm, ben weer benieuwd. Hoop niet dat we zaterdag de iui hebben, dan vieren we de verjaardag van me dochtertje, verwacht ong. 50 man over de vloer.
Ja het is vaak zo dat de IUI op een ongelegen moment valt he. Bij mij was het laatste keer op mijn verjaardag. Ik heb toen mijn familie afgebeld en het feest uitgesteld. Toen ging echt echt naar de gyn met het idee: niet op mijn verj! Tja, natuurlijk WEL op mijn verj! Iedereen zei me dat dat geluk zou brengen. Niet dus... Het sperma van mijn man noemen ze ook normaal, zelfs heel goed. Ze zitten het voortdurend te bestoefen! MAAR ik zit zelf in de medische sector en ik weet dat er vaak info wordt achtergehouden voor de patiënt. Daarom vraag ik altijd de papieren van alle onderzoeken op en bestudeer ik alles wat erop staat. Dus zij noemen 4% normale zaadcellen dus NORMAAL. (Dat wil wel zeggen dat 96% van zijn zaadjes abnormaal gevormd zijn hé en dus geen bevruchting kunnen teweegbrengen!) Ik heb eens gehoord dat je onder de 4% moet belanden om enkel kans op succes te hebben met IVF of ICSI. MAAR exact 4% is dus nog "te goed"! Je moet al de info die ze je geven niet te serieus geven hoor, ze verzwijgen de harde waarheid om zoveel mogelijk hun stappenplannetjes verder te kunnen afwerken... Zo verdienen de dokters meer aan ons! Dat is de harde realiteit!
@LenaMill, helaas heb ik ook geen idee van de morfologie van het zaad van mijn vriend. Ik heb woensdag wel gevraagd hoe de uitslag van het zaad was en begreep dat de hele snelle en snelle zwemmers samen 35% van het totaal betrof. Daar moet ik wel bij zeggen dat wij zeker niet bij 90 miljoen in de buurt komen. Wist niet eens dat dat kon om eerlijk te zijn. Het was 35% van 11,5 miljoen geloof ik. De vorige keer was het totaal een stuk hoger, maar ik vermoed dat dit nu door zijn verkoudheid komt. Als ik jullie en ons percentage uitreken, liggen we niet ver uit elkaar qua aantallen hele snelle en snelle zwemmers. Misschien dat dit je iets geruststelt? @Jolandadjk, wat is het spannend zeg. Laat de pregnyl maar fijn zijn werk doen . @madelein, mag ik jou iets vragen. Je hebt toch ervaring met utrogestan of niet? Ik heb die tabletjes van mijn gynaecoloog gekregen omdat ik 2 eicellen had met de IUI. 2 keer per dag moet ik 2 tabletjes inbrengen. Zou het kunnen zijn dat mijn borsten gevoelig worden door het hormoon dat ik via de tabletjes toevoeg of dat ik daardoor vannacht buikpijn had? Ik heb er geen ervaring mee en maak me ongerust dat de buikpijn vannacht betekent dat een eventuele innesteling misschien is fout gegaan. Ik had echt wel even flinke pijn, maar geen steken zoals Jolanda. @gelukkig, ik duim voor je morgen!
De morfologie en de beweeglijkheid zijn twee verschillende dingen he. Het zaad wordt beoordeeld op - hoeveelheid: is bij mijn man heel goed (tussen 60 miljoen en 200 miljoen) - beweeglijkheid: is ook goed (ongeveer 70% is goed en voldoende beweeglijk) - morfologie: slechts 4% heeft een normale vorm. Het is nu net dit laatste resultaat dat ze altijd proberen achter te houden! Je moet er dus zelf naar vragen! En de morfologie is net zo belangrijk. Zaadcellen met een dubbele kop en staart kunnen namelijk geen bevruchting teweegbrengen. Dus hoe meer abnormale zaadcellen, hoe minder kans op bevruchting en dus zwangerschap.
Dat zou ik dan ook eens moeten navragen. Echt geen idee wat dat percentage is. Ik maak me zorgen...van zondag op maandag nacht had ik buikpijn en daarna voelde ik eigenlijk niets meer in mijn onderbuik. Daarvoor voelde ik eigenlijk vanalles. De IUI is nu 6 dagen geleden. Hoe was/is dat bij jullie? Vanmorgen heb ik de utrogestan ook 2,5 u later ingebracht dan gisterenochtend. Zou dat ook wat uitmaken?
@mamabs: dat je de utro wat kater in hebt gebracht moet niet uitmaken. Ik zou proberen me niet te druk te maken over of een innesteling fout is gegaan of niet. Je kan daar niks aan veranderen. Door een keer later utro is de kans op innesteling echt niet meteen vergeten. Ik heb na de 1e IUI veel buikpijn vlak na de IUI gehad. Nu nergens last van gehad. Toch echt afwachten meis, hoe moeilijk ook.