Bij je Gyn thuis? Wat apart. Wel super dat het je rust gegeven heeft en er schot in de zaak lijkt te komen. En al een mooi ei. Hopelijk snel raak. Ik heb maar weer eens een afspraak gemaakt voor FM en IUI 5 pffffffff.
Nee weer niet. Was drie dagen over tijd, maar had donderdagavond al getest want moest nieuwe LH testen kopen en had nog code voor 10 gratis testen geldig tot 28-02. Vandaag toch weer ongi geworden. Wat ik wel mega lomp vond is dat ik belde voor die afspraak. Krijg een van die verpleegkundigen aan de lijn (zijn er drie, ze hebben inmiddels alle drie al een keer een iui bij mij gedaan) zegt ze: "komt u voor het eerst?" Ik al een beetje geïrriteerd: "nou dit wordt poging 5" Zij: "oh oke op welke dag wilt u dan FM?" Ik: "nou op dag tien maar dat is woensdag dan kan ik niet kan het een dagje eerder?" Zij: "u gebruikt geen hormonen toch?" Nou toen was ik inmiddels zo geïrriteerd dat ik zei: "misschien had de eerste vraag mijn geboortedatum moeten zijn zodat u mijn dossier in kon zien??" Werkelijk...alsof het allemaal al niet pijnlijk genoeg is. Sorry maar vond het echt een beetje dommig. Ik werk zelf op een administratie van een school. Het eerste wat ik doe als een leerling mij belt met een vraag is even zijn dossier open zetten. Dan weet je iig wie je voor je hebt...blijkbaar is niet iedereen even slim.
Pff balen zeg. Wel heel bijzonder van die assistente ja... Bij ons vragen ze idd altijd eerst je geboortedatum. Komt wel heel ongeïnteresseerd over zo. Gaan jullie na 6 pogingen door voor ivf?
@ deedee: bij jou helaas ook iui 4 mislukt. Ik had hoop voor je inderdaad omdat je overtijd was en je temperatuur eerst ook mooi bleef. Balen meis! Ga je meteen door met poging 5? Succes dan maar weer en dapper van je in deze moeilijke tijd! @ lena: waarom bij de gyn thuis? Wel fijn dat het je opgebracht heeft wat je graag wilde. Nu weer duimen voor de iui! @ madelein: succes morgen bij de iui. Laat die twee eitjes maar voor een mooie tweeling zorgen! Hier alweer zo goed als van de menstruatie af (is bij mij altijd vrij kort, maar bij de uitgangsecho is het baarmoederslijmvlies altijd weer mooi dun). Nu even een maandje rust, vind het hele traject best wel heftig en zwaar. Daarna mogen we nog 2 iui pogingen (totaal 6) doen voor er in principe overgegaan wordt op ivf. Is dat bij jullie ook zo? Ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig is...
Nee wij hebben optie op verlenging iui. Zaak ligt bij ons iets anders. Maar dat zet ik liever niet op Internet. Heb wel afspraak gemaakt maar even afhankelijk van therapie donderdag besluit ik of ik die door laat gaan want ben eigenlijk beetje bang geworden na laatste behandeling. Maar omdat ik graag voor mijn werk fm wil en de vroege tijdstippen snel vol zitten heb ik voor de zekerheid vast gepland.
In België hebben denk ik al de gynaecologen een eigen thuispraktijk, naast de praktijk in het ziekenhuis. Ze kunnen de FM en IUI gemakkelijk bij hun thuis doen. Ik heb de eerste IUI bij mijn gyn thuis gehad en de tweede IUI in het ziekenhuis. @ Deedee: jammer dat het weer mislukt is! Jij hebt nu toch echt wel eens nood aan wat meer geluk! Moet je niet al genoeg meemaken?! Inderdaad nogal lomp, hoe die u behandelde via telefoon! Pff, dat bedoel ik dus met "je voelt je gewoon een nummertje". Het interesseert hun niks hoor. Ze herkennen je niet eens als je ze tegenkomt in de gang van het ziekenhuis...
@lena: aha vandaar! Ik dacht al haha! @jolanda: wij gaan nog door voor iui omdat de eerste gelijk raak was. Wordt nog niet over ivf gesproken. @deedee: oke snap dat je niet alles op wilt schrijven. Maar ik begrijp dat iui in principe wel nog zinnig geacht wordt? Hier de 3e iui gehad. Het kan niet beter. 2 mooie follikels, sinds vanmorgen aan beide kanten ovu pijn, en 200 miljoen zwemmers! Dit moet m gewoon gaan worden!
Nou dat moet haast wel Madelein. Ja ik krijg wel een gesprek na 6x maar ze achten het nog steeds zinvol.
Wow Madelein! Dit is echt een superkans, denk ik! Vraagje aan iedereen: Houden jullie je rustig (vb platliggen in zetel) na een IUI? Ik heb dat de vorige keren wel gedaan, maar heb besloten morgen gewoon te werken na de IUI. En woensdag is mijn meest stressvolle dag! Wat denken jullie? Die afleiding is misschien goed? En de vorige keren deed ik het dus wel rustig aan en is het toch ook niet gelukt...
Hopelijk is het idd zo meiden... @lena: ik hou me altijd een dag rustig na iui. Ik vind het zelf geen fijn idee om na de iui de hele dag bezig te zijn. Maar ik werk als verpleegkundige, misschien is dat weer anders. Als ik een kantoorbaan zou hebben zou ik er denk ik minder moeite mee hebben. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
@ madelein: klinkt goed. Succes met de wachtweken! Ik duim voor je! @ lena: ik heb bij een aantal pogingen lekker rustig aan gedaan omdat het op mijn vrije dag was en ben na een aantal pogingen gaan werken. Allemaal mislukt, dus dat heeft voor mij geen verschil gemaakt, echter vond ik de pogingen op mijn vrije dag echt prettiger, dus bij mijn volgende pogingen neem ik gewoon vrij (ik heb die vrijheid, al zal ik dan wel afspraken moeten verzetten, aangezien de datum van de iui pas kort van te voren bekend is. Ik ben orthopedagoog in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking).
Lena...ik ga direct weer aan het werk of zoals afgelopen zaterdag na de iui de verjaardag gevierd en dus pas om 22.00 uur s'avonds met de beentjes omhoog. Je kan en mag alles weer doen na de iui. Ben al vaker zwanger geraakt dus... Madelein...dit moet hem worden. Duim, duim, duim. Deedee...nog nieuws over je zus? Succes met de keuze voor de volgende iui. Jolanda...geniet ff van je maandje rust. Hier niks bekend over de aantal iui behandelingen die we krijgen. Omdat we wel al 2 keer zwanger zijn geraakt denk ik dat we doorgaan totdat het lukt.
De IUI deed enorm veel pijn vandaag! Ze kregen het slangetje niet eens door mijn baarmoederhals en hebben er een klemmetje moeten opzetten. (te vergelijken met pijn bij een HSG) Pffff, de gyn zei zelfs dat ik vandaag wat bloedverlies zou kunnen hebben. Het viel ook nog eens tegen op een ander vlak. Mijn man had zeer weinig zaadcellen (PLOTS!). Hij had er na bewerking nog maar 9 miljoen! Normaal heeft hij er na bewerking nog 30 à 40 miljoen! Wat een verschil! Pffff we zien het hier als een verloren kans... XXX
@lena: vervelend dat de IUI zo moeizaam ging. Ze hebben gister bij mij ook gezegd dat ik bloedverlies kon hebben omdat het bloedde na inbrengen, maar heb totaal geen bloedverlies gehad. Hopelijk valt het bij jiu ook mee! Waarom zien jullie het als verloren kans? 9 miljoen zwemmers is nog meer dan genoeg joh! Wel raar dat het zo kan wisselen he?
Ja, wij hebben echt schrik dat het de verkeerde kant opgaat met zijn zwemmertjes. De timing was anders wel perfect! Ik voel mijn eicel altijd erg hard zitten. Ik kon vanmorgen zelfs bijna niet meer stappen. Toen ik naar de stoel van de gyn ging had ik nog steeds erg veel pijn, toen de IUI voorbij was, was de druk er plots ook af! Ik wist dat mijn ei gesprongen was terwijl ik daar nog even een kwartiertje moest blijven liggen.
Hey meiden, Moest even bijlezen! @DeeDeeBowtie, wat ontzettend balen dat de IUI mislukt is . Hoe gaat het nu met je zus? @LenaMill, klinkt toch als een goede kans! Vooral omdat je je eisprong hebt gevoeld. Kunnen de zwemmers er meteen op af . Wel vervelend dat het erg pijnlijk was . Ik duim nu voor je. Ik houd me overigens ook een dag rustig, maar dat is meer mijn gevoel. In principe zit ik rustig achter mijn bureau, maar mijn gevoel zegt dat stres niet goed is en dat heb ik wel al snel op mijn werk. @Madelein en gelukkig, voor jullie duim ik ook . @Jolandadjk, ik kan me wel voorstellen dat jullie een maandje overslaan. Het is ook allemaal vrij zwaar. @hier, morgen gaan we testen. Ik houd het nu echt bijna niet meer. Tot nu toe heb ik nog geen bloed gezien, maar misschien komt dit door de utrogestan.
Hey meiden, Ik heb vanmorgen getest, niet zwanger . Voel me erg verdrietig... Bij de vorige IUI was ik meteen de eerste keer zwanger. Nu waren de condities zelfs beter en ben ik het niet . De vorige keer hadden we maar 1 eicel en minder zwemmers. Nu hadden we 2 eicellen en meer zwemmers. Misschien was ik ook wel te positief gestemd. Zou het iets met de utrogestan te maken kunnen hebben? Het bleek namelijk dat ik pas de 3e dag na de IUI had moeten beginnen met de utrogestan. Dat hadden ze me niet gezegd, dus ik ben meteen na de behandeling gestart. Xx
@mamabs: he wat balen meis. Helaas is zwanger worden met IUI ook een lot uit de loterij, en zeker geen garantie. Ik denk dat je de vorige keer heel veel geluk hebt gehad dat het gelijk raak was. Probeer de moed erin te houden, je wordt echt zwanger van een van de volgende behandelingen! Wat betreft je vraag over utro. Als je eisprong nog niet geweest is op het moment dat je met utro begint kan het zo zijn dat je eitje niet springt. Of je te vroeg bent begonnen weet ik dus niet, dat hangt van je eisprong af. Ik begin zelf om die reden pas als ik geen ovu pijn meer heb. Ik ben deze IUI 24 uur ns de IUI begonnen, vorige keer pas na 2 dagen. 3 dagen na IUI pas starten heb ik nooit eerder gehoord.
Ik zal proberen de moed erin te houden. Morgen voel ik me vast ietsje beter. Dank voor je antwoord. Ik ga het zeker bespreken met de gyn wat het effect kan zijn geweest op te vroeg beginnen met utro.