Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Dank je voor je oppeppende woorden!

2. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik meld me aan voor poging 4.2...... Vandaag na een cyclus van 24 dagen weer gaan menstrueren. Medicijnen zijn besteld, geen ophoging meer gevraagd, vind het wel even best zo. Ik had de vorige keer geen bijwerkingen, dus voor deze poging wel even voldoende. Nu gewoon maar hopen dat de iui gewoon doorgaat en we wel genoeg zwemmers hebben. Eerste echo op vrijdag de 13e, dat gaat vast geluk brengen!!

@lenamil, maak je niet te druk om 9 miljoen. Dat is echt prima. Wij moeten deze keer blij zijn wanneer het er 1 miljoen zijn dan kan de poging doorgaan. het kan maandelijks wisselen van aantal.

3. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Lena dat heb ik drie baan de vier keer gehad maar de laatste keer hebben ze echt heel lang moeten worstelen voordat het gelukt is en ik heb er drie dagen van gebloed. Weet dus precies hoe je je voelt. Sterkte.

zus heeft opleving. Ze is van ic naar hartbewaking verplaatst. Nu is het hopen dat ze aansterkt zodat ze kunnen opereren. De prognose blijft echter hetzelfde.

Als ik hier wat minder ben dan komt het omdat ik echt heel veel aan mijn hoofd heb momenteel en soms even niet de puf heb op Internet te gaan. Gisteren een behoorlijk pittig gesprek gehad bij therapie waarvan ik van slag ben. Heb even tijd nodig dat te laten bezinken. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen.

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik wil iedereen wel heel veel succes wensen voor de komende tijd. Het gaat ons lukken dames.

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Deedee...wat goed om te horen dat het iets beter gaat met je zus. En dat je hier wt minder ben omdat je veel aan je hoofd hebt snappen we allemaal. Ik begreep pas al dat je therapie hebt maar je dit niet wilt vermelden op het forum. Ben wel erg benieuwd waar je therapie voor hebt. Wens je veel sterkte iig. en denk goed aan jezelf.
    Mamabs....klote dat het niet gelukt is, houd de moed erin.
    Madelein...voel je al wat haha? Ik niet maar ga zo denk wel alvast weer testen bestellen bij sensitest haha

Wie zitten er momenteel op de wachtbank? Madelein, ik...

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @Deedee: Inderdaad, jij maakt enorm veel dingen mee op dit moment. Tijd voor jezelf is erg belangrijk! Ik duim voor je zus! Blijkbaar heeft ze een goede engelbewaarder!

Ik zit ook op wachtbankje (nog maar net). Ik mag 19 maart testen.

Ik merk de laaste tijd dat ik mij soms inwendig enorm kan opjagen in de kinderen die ik hier op de praktijk over de vloer krijg.Ik zet al die stress dan op mijn buik. (Ik betrapte mij hier al langer op hoor).
    Nu vroeg ik me af of dat niet de reden zou kunnen zijn van het niet zwanger worden? Mijn buik is na een stressy dag echt zelfs stijf!
    (moeilijk te omschrijven) Indien dat de reden is, zal ik nooit zwanger worden, want dit is mijn job! Ik kan toch niet stoppen met werken?

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Lenamil...wat voor werk doe je dan? Ik zou me er niet te druk om maken, er zijn zat vrouwen die zwanger raken tijdens stressvolle situaties. Denk dat je het los moet laten. Jij dus ook op de wachtbank, hoeveel eitjes had je?

Ik merk dat ik mezelf alweer gek maak. Zou het liefst nu al testen maar weet natuurlijk dat dat nog helemaal niet kan. Elk dingetje dat ik voel denk ik weer vanalles.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @diz: succes weer met prikken! Hopelijk snel een mooie follikel.
    @deedee: toch goed nieuws maar ik snap je terug houdendheid heel goed. Kan me goed voorstellen dat je even teveel aan je hoofd hebt nu. Ik hoop dat je af en toe rust en tijd voor jezelf kunt nemen meis.
    @gelukkig: ik zit gezellig bij je op de wachtbank :). Ik heb wel veel meer klachten dan na de vorige IUI, beetje vergelijkbaar met de eerste keer. Heb het idee dat de pregnyl de vorige keer niet goed heeft gewerkt, of dat het eitje misschien helemaal niet gesprongen is. Hoe lang moet je nog voor je kunt testen?
    Ik moet nog heeeel lang wachten helaas, dinsdag over 1.5 week. Tel echt de dagen af...
    @lena: lijkt mij niet dat dat invloed heeft. Ik werk zelf op een intensive care met iedere dag weer veel stress, en bij ons worden ook gewoon mensen zwanger. In periodes dat ik door ziekte langdurig thuis zat ( gebroken knie) ben ik niet zwanger geraakt, dus volgens mij heeft dat geen invloed. Ik lees in jouw Posts wel regelmatig terug dat je heel hard op zoek bent naar verklaringen, en achter veel dingen iets probeert te zoeken. Misschien is het wel goed om af en toe een stapje terug proberen te doen, want zo gefocust zijn op alles lijkt me dan weer niet zo goed. Mijn ervaring is wel dat dit afneemt met de tijd, maar hopelijk komt het bij jou niet zo ver en ben he gewoon snel zwanger!!

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Gelukkig denken jullie dat stress geen invloed heeft op het zwanger worden. Mijn gyn en acupuncturist denken van wel... Daarom dat ik jullie mening even vroeg.
    Ik kan moeilijk stoppen met werken hé! Wij hebben ook een huis af te betalen.

Ik had 1 follikel. Vanaf 2 follikels begint de gyn schrik te krijgen en vanaf 3 follikels is het CANCEL cyclus! Te veel risico voor zowel de moeder als de baby's, volgens gyn.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik neem trouwens nog steeds Clomid 50. (laagste dosis, waar ik in juni mee begonnen ben, sloeg meteen aan en werkt nog steeds)

Ik heb 1 keer clomid 100 moeten nemen door een fout van de collega van mijn gyn. Toen had ik heel veel bijwerkingen en 3 follikels. Toen zei de gyn CANCEL cyclus! Ik heb toen heel de dag gehuild.

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Lenamil...in elk zh. gaat het blijkbaar anders. Ik had de 1e iui 3 follikels en met toestemming van mij ging dat gewoon door. Bij mij hopen ze juist op 2 follikels omdat dat de kansen vergroot. Daarom spuit ik ook menopur.

Hier denk ik dat ik weer zwanger ben...heel de dag een zwaar/zeurend gevoel rond me baarmoeder, grote puist op me voorhoofd die ik echt nooit heb en sinds vandaag iets gevoelige borsten...
    Het is nog afwachten en me lichaam kan me natuurlijk ook voor de gek houden maar begin steeds meer hoop te krijgen. Ga denk woensdagavond testen.

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ gelukkig: Hopelijk ben je inderdaad weer zwanger! Waarschijnlijk voel je het wel correct aan.:) Tja, ivm die follikels, ik zit ook niet echt te hopen op een tweeling eigenlijk. Veel te veel risico's tijdens zwangerschap en/of bevalling. Ik krijg hier regelmatig een kind van een tweeling over de vloer op de praktijk. Eén kind van de twee blijkt volledig normaal te ontwikkelen en de andere loopt dan ver achter, heeft allerlei afwijkingen enzo... Erg hoor!

Ik ben al heel blij als ik 1 follikeltje rijp krijg iedere cyclus! (En dat met MAAR clomid 50) Spuiten in mijn buik, zou niks voor mij zijn hoor! Ik val al flauw als ik moet laten bloed prikken.

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh ja, ik vroeg me af of 1 glaasje wijn of 1 cocktail veel kwaad kan als je 5 dagen geleden IUI hebt gehad? Ik heb zo'n zin in een glaasje en heb het iedere keer al gelaten voor niks... (zelfs op mijn verjaardag) Ik ga seffes met 3 vriendinnen eten bij een Italiaan en daar hoort uiteraard een glaasje bij hé! Zou ik...? Als ze alcoholvrije cochtails hebben, dan neem ik er zo wel eentje, maar als ze dat niet hebben... Een glaasje water?:cool:

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Lenamil...ik zou als je er zo 'n zin in hebt gewoon 1 glas nemen haha, ga ervan genieten.

15. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @gelukkig, spannend. Je klinkt wel zwanger. Ik duim!

@madelein, ik duim ook voor jou!

@LenaMill, ik heb zo vaak wat gelaten en telkens was ik niet zwanger. Maar ik begrijp je twijfel heel goed. Heb je een glaasje genomen?

@DeeDeebowtie, wat fijn dat het iets beter gaat met je zus.

@Diz, succes met prikken.

@hier, ik ben wel heel verdrietig geweest dat de IUI mislukt is. Inmiddels gaat het weer een beetje. Alleen nu kan ik nog niet met de volgende IUI beginnen omdat ik door de utrogestan nog niet ongesteld ben. Ik ben vrijdag al gestopt. Ik wist niet dat dat zo lang duurde. Hebben jullie hier ervaring mee?

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    haha, ja hoor! Ik heb genoten van 1 glaasje kirr al aperitief. Bij het eten ben ik braaf water gaan drinken.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik moet zeggen dat ik gewoon drink hoor, deze ronde niet maar het smaakt me nu niet. Ik denk dat je vooral moet proberen een beetje relaxed te blijven.

Hier vandaag naar Düsseldorf geweest, was een prettig gesprek. Bloed afgenomen dus dat is nog even afwachten, maar moet in ieder geval al beginnen met hoge doseringen omega 3 en vitamine D ( zijn standaard advies). Daarnaast moet ik rondom de ovulatie en daarna iedere week omegaven infusen krijgen. Dat geeft dan nog een extra boost. Afhankelijk van het bloedonderzoek komt er mogelijk nog prednison bij. Verder mag ik niks nemen om mijn weerstand te verbeteren, dus geen extra vitamine c of multivitamines.
    Ben erg benieuwd naar de uitslagen, als het goed is is het grootste deel morgen binnen.

@mamabs: ik werd 3 dagen na het stoppen met de utro ongesteld. Anders je gyn even bellen?

18. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ madelein: dat is al heel wat advies vanuit Dusseldorf. Zijn die extra omega en vitamine D gericht op het zwanger worden of zwanger blijven? Uitslag volgt ook al snel, dat is wel prettig!

@ gelukkig: spannend weer! Ik ben benieuwd. Ik las dat je woensdag al gaat testen, is dat niet te vroeg of wil je ook zien dat de pregnyl verdwijnt?

@ mammabs: balen zeg! Ook nog geen aankondiging van een menstruatie? Zou het er nog mee te maken kunnen hebben dat je geen eisprong heb gehad door de vroege start met utro (of had je daar al antwoord op van de gyn?)? Misschien inderdaad even navragen...

@ deedee: wat zit jij in een emotionele achtbaan zeg! Logisch dat je met andere dingen druk bent dan hier lezen en reageren. Vooral doen wat voor jezelf prettig is!

@ lena: ook ik heb een stressvolle baan als orthopedagoog in de verstandelijk gehandicaptenzorg, maar ga er niet vanuit dat dit de oorzaak is van het niet zwanger worden, daar collega's, zowel op werkvloer als in mijn opleidingsgroep wel gewoon zwanger worden... maak je vooral niet te druk en probeer af en toe ook gewoon lekker te leven! Al kan dat soms erg moeilijk zijn... En 9 miljoen is prima, wij hebben elke keer tussen de 8 en 12 miljoen zaadcellen na opwerking!

@ diz: succes weer met prikken. Hopelijk levert het een mooie follikel (of 2) op!

Hier is het maandje rust eigenlijk erg lekker, zeker omdat ik momenteel niet echt goed in mijn vel zit. Ik ben continu heel erg moe en heb al dagen regelmatig last van hoofdpijn... het is ook erg druk op het werk. Hopelijk voel ik mij snel weer wat beter, zeker als we begin volgende maand weer gaan beginnen, maar ach, dat duurt nog wel even....

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @jolanda: ja zeker! Hadden we niet verwacht, maar hij is echt ervan overtuigd dat dit een oorzaak kan zijn. Morgen ga ik mezelf het eerste omegaven infuus geven. Eerst even een collega vinden die me wil prikken, maar dat zal wel lukken ;).

Klinkt alsof het idd goed is dat je een maand rust hebt genomen. Het is niet niks, en dan nog alle hormonen en troep erbij.
    Als je je eind van de maand nog zo voelt kan je misschien ervoor kiezer om nog een maandje te wachten?

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Denkt de arts dat het de oorzaak van de miskramen is? Zou echt fijn zijn als er een oplossing voor jullie gevonden is! Wel spannend lijkt me zo'n infuus, maar zo komt je werk ook nog van pas ;).
    Ja, als ik me aan het eind van de maand nog zo voel, denk ik dat ik kies voor nog een maandje rust. Ik wil weer positief en goed in mijn vel aan de 5e poging starten, heb het idee dat het dan ook meer kans van slagen heeft en na 3 jaar kan dat maandje er ook nog wel bij... maar hopelijk is 1 maandje genoeg!

Deel Deze Pagina