Ja hij denkt van wel. Bij elke mk schijnt je weerstand tegen een bevruchte eicel ( is lichaamsvreemd) groter te worden. En na infectieproblemen in de baarmoeder helemaal. Hij is er van overtuigd dat dit het is, alleen de uitslagen moeten het nog even bevestigen . Zo is het meis, het moet niet ten koste van jezelf gaan. Probeer de komende tijd veel tijd voor jezelf te nemen en je rust te pakken. Het wordt mooi weer, dat scheelt misschien ook nog een stukje.
Dat zou toch fantastisch zijn als ze de oorzaak gevonden hebben Madelein. Kunnen ze iig gericht handelen. Ik ben net voor FM geweest. Moet donderdag ook weer (heb er nooit twee dus waarom ineens zal mij een raadsel zijn maar vind het wel fijn) Als het beetje meezit vrijdag iui.
Wat toevallig! Mijn huisarts heeft me ook aangeraden wekelijks een hoge dosis vit D te nemen! Vit D zou ook in verband staan met onvruchtbaarheid. Mijn Vit D gehalte in het bloed was zelfs niet waarneembaar, zo laag! Ik ben nu al bijna 2 maanden wekelijks een ampule Vit D aan't nemen. Hopelijk binnenkort eens wat geluk! Wel bijzonder dat je naar het buitenland moet omdat ze daar blijkbaar veel verder staan in fertiliteit dan in België en Nederland. Hopelijk hebben ze inderdaad de reden gevonden waarom het misloopt bij jullie!
Ik slik de pillen van gravitamon. Hierin zit foliumzuur en ook vitamine D. Maar het is dus raadzaam extra vitamine D te slikken? Hmmm klinkt interessant. https://www.healthpower.nl/gravitamon-zwangerschap-borstvoeding-p-105.html?osCsid=jjvkbu2fkhi4ug5khl50k1qo24
Ik denk dat het zeker raadzaam is om in je bloed je vit D gehalte eerst te laten meten. Als het echt zo laag is als bij mij, wat dus wel kan want veel mensen hebben VIT D tekort, is het zeker niet slecht om een D-cure te nemen. In de vitamines van Davitamon die ik neem zit ook foliumzuur en VIT D, omega 3, ... bij in. MAAR die dosis was voor mij blijkbaar te laag om toch voldoende vit D in mijn bloed te hebben. Ik heb PCOS en een VIT D tekort zou in verband staan met PCOS...
@alcohol drinken, dat laat ik dus ook elke keer na mijn ovulatie of na de IUI. Ik vind het sowieso lastig om relaxed te blijven. De psycholoog heeft ook al aangegeven dat we moeten proberen iets minder met het zwanger worden bezig te zijn. Nu proberen we beide afleiding te zoeken. Ik ga nu weer meer sporten en probeer leuke dingen te plannen. Samen met mijn moeder ga ik nu ook kleding maken. Lijkt me heel leuk om te doen! @madelein, fijn dat jullie een prettig gesprek hebben gehad! Die infusen lijken me wel heftig. Krijg je die dan van ovulatie tot aan menstruatie? En hoe gaat dat als je zwanger bent? Maar zo fijn voor je/jullie dat er een oplossing lijkt te zijn! Je zult je vast een stuk fijner voelen nu? @Jolandadjk, lijkt me inderdaad verstandig om even rustig aan te doen. Ik vraag me ook elke keer af wat die hormonen allemaal voor effect op je lichaam hebben. @hier, vandaag is het dag 5 dat ik met de utro gestopt ben en ik ben nog niet ongesteld. Gisteren heb ik wel met het ziekenhuis gebeld. De fertiliteitsarts heeft aangegeven dat als ik morgen nog niet ongesteld ben ik bloed moet laten prikken op het zwangerschapshormoon. Ik voel me echter echt niet zwanger. Als ik morgen nog niet ongesteld ben, ga ik wel bespreken of dit komt doordat ik meteen met de utro ben begonnen na de IUI. De gyn die dat zei komt overigens van een IVF kliniek af en zover ik weet moet je bij IVF wel meteen met utro beginnen. @vitamine D, is misschien voor iedereen wel goed dan. Heeft iemand ook ervaring met tarwekiemolie?
Ik neem ook al twee à drie maanden dagelijks tarwekiemolie. Sindsdien is mijn baarmoeder altijd mooi dik en drielagig, zoals ze zou moeten zijn. Voor ik tarwekiemolie nam, was mijn baarmoeder aan de dunnen kant doordat Clomid zorgt voor dunner baarmoederslijmvlies. Ik blijf dus zeker tarwekiemolie slikken. De gyn weet niet dat ik dat neem, dat ben ik beginnen doen uit eigen initiatief.
Vitamine D schijnt net als omega 3 invloed te hebben op je immuunsysteem. Het zorgt voor een 'relaxter' immuunsysteem, en zorgt voor meer tolerantie. Teveel is volgens mij ook niet goed dus zou niet op eigen houtje wat gaan slikken. @mamabs: ja ik voel me echt goed. Eindelijk iemand die luistert en erkent dat er inderdaad een probleem is, alleen dat is al een verademing. Infusen valt mee hoor. Heb door een van onze artsen een infuus laten prikken, en zit nu sinds 18.45 even aan de bank vast. Maar het scheelt enorm dat ik het zelf kan regelen. Als je hier wekelijks voor naar het ziekenhuis moet is het meer gedoe denk ik. Ik moet 3-4 dagen voor ovulatie beginnen met de infusen, en dan 3-4 dagen erna weer. Vanaf dan wekelijks tot menstruatie. Als ik zwanger ben ermee doorgaan ( wekelijks dus) minimaal tot week 12. Prednison, omega 3 en vitamine D moet ik blijven gebruiken, dagelijks. Wat balen dat je nog steeds niet ongesteld bent. Heel irritant. Volgens mij zit het verschil dat je bij ivf puncties gehad hebt en dus geen eisprong krijgt. Utro kan je eisprong tegen houden als je te snel begint. Tarwekiemolie gebruik ik dagelijks. Ik kopieer even een stukje wat ik net naar een ander formulier heb gestuurd ( typt niet heel makkelijk met een infuus in je hand, zit nu namelijk aan het infuus ) Uitslagen zijn binnen. Leucos licht verhoogd, B lymfocyten fors verhoogd ( absoluut en relatief), cyt. T cellen verhoogd, transferrine receptor verlaagd. Al met al is de conclusie dat de boel dus idd op scherp staat. Advies was aanvankelijk doorgaan met vitamine D en omega 3 en wekelijks omegaven. Toen ik de vraag bij hem neerlegde of hij er zeker van was dat dit voldoende is, en ik dus geen prednison nodig heb, kreeg ik als antwoord dat ik voor de veiligheid prednison erbij moest gaan gebruiken. Dus nu naast alle andere toestanden ook nog prednison 5 mg erbij. Volgende week weer bloed opsturen en dan eventueel de prednison ophogen. Ik ben echt zo ongelofelijk blij dat ik bij hem geweest ben... Ik ben dus niet gek.. Er is wel degelijk meer aan de hand, en mijn gevoel heeft al die tijd gelijk gehad.
Madelein wat fijn om te lezen dat je eindelijk bevestiging krijgt van wat je steeds gevoeld hebt! Nooit opgeven en altijd naar je gevoel luisteren. Gelukkig ben je zo slim geweest om het in het buitenland te zoeken waar ze wel naar je luisteren! Dat is ook weer een bevestiging dat ze hier niet alles uit de kast halen of je niet serieus nemen. Wie weet is het deze IUI meteen raak en kun je je kindje eindelijk uitdragen!
Ik hoop het heel erg mamabs... En anders geeft het goede moed dat het toch echt goed gaat komen. We hebben echt wel weer positieve energie hierdoor gekregen. Inderdaad schandalig hoe ze je hier in nl iedere keer weer wegsturen met het verhaal dat het pech is. Dr. P vond dat ook echt belachelijk. Hij snapt niet waarom er in nl zo laks met 'ons' om wordt gegaan.
Wat fijn, dat je eindelijk een dokter hebt gevonden die eens verder gaat nadenken en een echte oplossing gaat zoeken. In België houden ze je ook aan het lijntje hoor! Even een praktisch vraagje: Hebben jullie dan in het Duits of Engels gecommuniceerd? Lijkt me ook niet eenvoudig! Het gaat toch om een specifieke terminologie, die we vroeger op school niet leerden bij Engels en Duits. Ik zou het niet kunnen denk ik. Misschien mijn man wel. Hij spreekt beter een vreemde taal dan ik!
@lenamill: toch staat de fertiliteits geneeskunde in België veel beter bekend dan de nl. Verschilt dat dan zo per ziekenhuis? Haha communicatie was in het Engels, ik spreek 3 woorden Duits namelijk . Ik ben heel blij dat ik een medische achtergrond heb want anders had ik het niet kunnen volgen denk ik. Is al ingewikkelde materie en dan idd zeker in een andere taal. Maar zo ging het prima.
Madelein...wat fijn dat je gevoel het goed heeft. Nu kunnen ze het probleem aanpakken. Maar misschien ben je nu al zwanger? Deedee..laat je deze iui toch doorgaan? Je vorige was heftig toch. Heb je wel tijdens de iui een goede volle blaas? Ik heb nog nooit wat gevoeld van de iui en het is echt zo gebeurd bij mij. Heb dus geen idee wat er bij jou anders is. Joland...je gevoel volgen en lekker nog een rustmaand inlassen. Denk ook wel dat het beter is als je positief een behandeling in gaat. Hier nog op de wachtbank...denk toch dat ik pas vrijdag ga testen.
Dat van die volle blaas bij IUI heeft de gyn me nooit verteld! Is dat inderdaad zo, dat het dan gemakkelijker gaat? Ik ga juist altijd naar toilet net voor de IUI, om erna niet direct te moeten gaan. Heb schrik dat alles er dan meteen zal uitlopen. In België is er toch ook een groot verschil in ziekenhuizen denk ik hoor. De grote, universitaire ziekenhuizen zijn goed. De kleine ziekenhuisjes, waar je eerst moet starten en ook je IUI nog krijgt, zijn minder professioneel. Ze behandelen je als een nummertje en maken blunders! Bij mij hebben ze al twee keer een cyste aanzien als follikel! Pas als we IVF moeten doen, zijn we welkom in een groot ziekenhuis. Ik en mijn man zijn al voor een tweede opinie naar het ziekenhuis van Hasselt geweest. Ze namen ons daar nog niet serieus, omdat we nog niet al de stapjes hadden doorlopen. Eerst HSG, dan Clomid opstarten, dan IUI, dan kijkoperatie, dan eventueel verder IUI, dan pas IVF,... Ze willen zoveel mogelijk geld aan ons verdienen, met hun lijstje dat afgewerkt moet worden!
Lenmil...ik moet altijd een volle blaas hebben. Heb begrepen dat dat is omdat je baarmoeder dan in de juiste positie staat zodat ze er makkelijk bij kunnen. Je blaas drukt blijkbaar tegen je baarmoeder denk. Ze zeggen in het zh. dat het sperma er niet meer uit kan lopen omdat het in je baarmoeder zit en ik plas vrijwel meteen n de iui en verlies naar mijn idee niks. Zo vreemd dat het bij iedereen weer anders gaat.
Is mij nooit verteld maar dankzij jullie weet ik dat nu dus dat is het proberen waard. Ja ik laat het doorgaan. Heb getwijfeld maar toch besloten het te doen.
Oké! Ik probeer volgende keer ook met een volle blaas! Ook al hoop ik stiekem dat er geen volgende keer meer hoeft te komen, want dat zou betekenen dat ik dichter bij een operatie sta! Pff Ik heb vandaag enkele rare steekje gevoeld, precies rond de baarmoederhals ofzo (nogal diep). Het was niet echt pijnlijk, maar het viel echt op ook al was ik druk aan't werk en had ik geen tijd om erbij stil te staan. Ik ben soms ook wat misselijk en heb sneller hoofdpijn. Mijn borsten worden gevoeliger. Ik zit nog maar op 8 DPO, dus het kan nog alle kanten op! Zoals ik al zei, verwacht ik er niet zo veel van deze keer. De IUI verliep zo chaotisch! Eerst ging dat slangetje er niet in (na 10 min wroeten! AUw!), daarna begon de gyn als een zottin in de kasten te zoeken naar een klemmetje om erop te zetten (alles viel uit de kast en ze kreeg tegelijk telefoon), vervolgens verliet ze het kabinet om in het kabinet erlangs in de kasten naar een klemmetje te zoeken om die baarmoederhals open te trekken (ondertussen moest ik de spuit met sperma in mijn vuist warm houden...), daarna lukte het eindelijk en moest ik nog even blijven liggen tot gyn terug was (want ze moest efkes een bevalling gaan doen!), na een half uur kwam ze terug en mocht ik van de stoel af. Mijn benen hebben dus een half uur omhoog gehangen. Gezellig! Bovendien was mijn man zijn staal veel slechter dan de voorgaande keren. Het leek alsof alles misliep die dag... Ik heb er echt geen fijn gevoel aan over gehouden! Hopelijk heeft het toch een fijne afloop! Al vind ik het steeds moeilijker om er nog in te blijven geloven... Goede nacht iedereen!
Jeetje LenaMill, wat een gestuntel zeg van die gyn.. Maar dat wil uiteindelijk niets zeggen! Er hoeft maar een super zwemmer bij je eicel te komen, meer niet . Alhoewel ik me je gevoel echt wel voor kan stellen! Bij mijn laatste IUI was de gyn ook aan stuntelen. Ze moest niezen toen ze de spuit aan het uitpakken was om het sperma mee op te zuigen. Lekker zo die bacteriën erbij.. Vervolgens ging de stoel niet naar achteren. Zat ze met de knoppen te prutsen, terwijl ik al half in de beugels hing, en valt de spuit met sperma bijna van het plateautje van de stoel af. Toen bedacht ze dat ze om hulp ging vragen, dus pakt ze de telefoon in de ene hand om te bellen en in de andere hangt die spuit te bungelen.. het kostbare sperma! Ik werd met de seconde zenuwachtig. Mijn vriend heeft vervolgens opnieuw de stekker achter in de stoel bevestigd en toen deed die het, pff. Uiteindelijk ging de IUI zelf probleemloos, maar dat gestuntel voelde wel raar. Dat van die volle blaas wist ik ook niet! Ik plas altijd van te voren. Goede tip om te onthouden! En meiden, ik ben eindelijk ongesteld geworden! Morgen ga ik weer naar de fertiliteitsarts!
Ik ga vol goede moed voor een vrijdag de dertiende baby morgen. Net positieve cb (zwanger en Kids knalde nog niet echt maar heb ik eerder gehad dus ga van cb uit) vanmorgen was ei 23 mm. Gaan wij morgen even een potje raak schieten!
@ mama: dat is idd ook nogal een gestuntel en dan dat niezen er nog bij! Pfff hygiënisch seg! Tja, dokters kunnen ook een slechte dag hebben zeker? @ Deedee: heel veel geluk morgen! Ik ben mezelf wat aan't zot maken. Mijn borsten doen zo pijn aan de buitenzijde, dat ik mijn BH amper nog kan verdragen. Ik krijg af en toe steekjes in mijn lies, maar het is niet pijnlijk. Valt gewoon op. Ik ben plots verkouden, of ik snuit mijn neus vaak vandaag maar heb niet het gevoel verkouden te zijn! Dat is het raarst van al! Dan heb ik ook nog zo'n plakkerig witverlies... Als ik één van de volgende dagen plots misselijk word, dan mag ik misschien beginnen hopen. Nu denk ik dat ik het best nog wat loslaat, waarschijnlijk is het toch weer vals alarm...