Lenamill...klinkt erg goed allemaal. Duim heel hard voor je. Hier heeft me lichaam me weer goed voor de gek gehouden, ben vanmorgen ongesteld geworden. Dwars door de utrobolletjes heen. Had eigenlijk morgen pas me nod. We gaan weer vrolijk verder...
@ deedee: succes vandaag! Dat vrijdag de 13e jullie geluk mag brengen! @ mammabs: fijn dat de ongesteldheid nu toch is doorgebroken. Op naar een nieuwe poging! @ lena: wanneer ben je van plan te testen? Het is nog wel vroeg voor kwaaltjes, maar wie weet... @ gelukkig: zo das balen zeg! Ik had net getypt of je al getest had, maar je lichaam heeft anders besloten... sterkte en op naar poging 5! @ madelein: hoe voel jij je? @ diz: hoe gaat het bij jou? Hier is mijn lichaam van slag. Ik zit op cyclusdag 15 en heb nog geen enkele aankondiging van een naderende eisprong gezien (ik ben er niet echt mee bezig, geen ovulatietesten ofzo, maar verandering van slijm valt altijd op)... verder begin ik me weer iets energieker te voelen. Toch denken we er wel over om nog een extra maandje rust te houden, zodat ik in april eerst mijn opleiding af kan ronden en ben begin mei ook nog een weekje vrij. En heb net gehoord dat mijn beste vriendin PCOS heeft, zo balen voor haar! Ik had zo gehoopt dat hun zo'n zwaar traject bespaard zou blijven... Gelukkig kunnen we elkaar nu wel steunen.
@ Jolanda: Ja PCOS, dat heb ik dus ook. Niet fijn voor je vriendin. Heel vreemd, maar ik voelde het al aan van toen ik 15 jaar was, dat kinderen krijgen niet simpel zou zijn bij mij. Het was een voorgevoel, toen op die leeftijd al! En kijk... mijn gevoel klopte! Ik werd maar 1 keer om de 3 maanden ongesteld en kreeg dan mijn menstruatie 2 weken lang ofzo, ook veel bruinverlies. Ben er toen ook al mee naar de gyn geweest. In plaats van toen eens te zeggen dat ik wsk PCOS had, schreef ze me de pil voor! Als ik geweten had dat ik PCOS had, was ik veel vroeger begonnen met proberen zwanger te worden. Nu ben ik pas begonnen toen we verhuisd waren naar onze nieuwbouw. Wij woonden voordien ook al samen in een huurhuis... Ik heb echt het gevoel zoveel tijd verspild te hebben door te wachten... @ Gelukkig: Het is vooral dat plakkerig witverlies dat ik niet ken van al de voorgaande pogingen, MAAR ik ga nog niet hopen hoor en nog helemaal niet testen! Ik zit nu op dag 10 na de IUI. Begint wel spannend te worden, maar ik test pas op 19 maart. Mijn LF is altijd langer dan 14 dagen... Vandaar.
@ Jolanda: Ik zie dat jullie een genetisch onderzoek hebben laten doen. Dat hebben ze ons nog nooit voorgesteld. Stelt de gyn dat zelf voor normaal gezien? Of hebben jullie ernaar gevraagd? Zou het nuttig zijn voor ons om dat ook eens te laten onderzoeken? Lijkt me minder ingrijpend dan die kijkoperatie die me te wachten staat... Een genetisch onderzoek brengt misschien ook al de reden aan 't licht waarom het niet lukt. Al hoop ik dat dat wel in orde is bij ons.
Wij hebben genetisch onderzoek laten doen voordat we gestart zijn met zwanger worden in verband met de stofwisselingsziekte van de broer van mijn man. Hij is inmiddels overleden aan deze ziekte en wij wilden uitsluiten dat wij een kindje zouden krijgen met deze ziekte (je moet dan allebei drager zijn van het 'foute' gen). Gelukkig was ik geen drager en konden wij met een gerust hart stoppen met de pil. Het genetische onderzoek heeft dus niks te maken gehad met het niet zwanger worden... ik weet ook niet of je hier genetisch onderzoek naar kunt doen, heb ik nog nooit van gehoord.
Ah zo, bedankt voor je antwoord. Nu heb ik weer iets bijgeleerd. Ja, op de website van ZH Leuven stond wel dat genetisch onderzoek soms wordt gedaan bij onvruchtbaarheid en herhaalde miskramen.
@ Gelukkig: Denk je dat het een echte menstruatie is of een innestelingsbloeding? Ik ken iemand die dacht ongesteld te zijn geworden, maar bleek achteraf zwanger. Blijkbaar kan innestelingsbloed soms ook gewoon rood zijn, maar dan niet zo veel als bij een echte menstruatie. Indien het mislukt zou zijn: erg jammer voor jullie! Wat goed dat je zo vrolijk kan blijven! Ik voel me na iedere mislukte poging zwaar depressief en de put waar in dan inval wordt precies steeds dieper...
Lenamil...nee weet zeker dat dit me menstruatie is. Medicijnen zijn weer besteld en zondag de uitgangsecho. We gaan weer vrolijk verder. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn partner en ik er idd. heel relaxt en luchtig in staan. Misschien scheelt het omdat we al een heerlijk meisje hebben. Aan de andere kant, toen we zwanger probeerde te worden van haar stonden we er ook zo in. Ooit komt het goed, vol goede moed de 5e poging in.
Hier zit poging 5 er weer op. Als het lukt morgen nog zelf een poging doen en dan het wachtbankje op. Manlief had 84 miljoen zaadjes dus het wordt de hoogste tijd dat er eens eentje de goede kant op zwemt.
Hier alles rustig. Durf niks te hopen. Nu vooral bezig met de nieuwe behandelingen. Ik ga zondag testen. @lenamill: je kan chromosomen onderzoek laten doen bij herhaalde mk, maar heb jij mk gehad? @deedee: ging het beter deze keer? Moet nu toch wel gaan gebeuren ja!!
Ik heb 1 keer een dag na NOD positief getest en de dag nadien werd ik ongesteld. Ik weet niet of dat een miskraam is geweest, maar ik denk het niet. Mijn man zijn zaadjes hebben wel een sterk afwijkende morfologie. Dat is wat wij weten. Of dat de reden is waarom het niet lukt is voor ons en zelfs voor de gyn een vraagteken.
@lena: dan heeft chromosomen onderzoek weinig zin toch? @deedee: fijn dat het sneller ging deze keer! Ook minder pijnlijk? Hier onwijze testdrang... Hoop tot maandag te kunnen wachten..
Deedee...fijn dat het dit keer beter ging, mijn duimen draaien weer voor je. Madelein...wanneer mag je testen? Ik ben ook zo benieuwd. Stiekem al getest? Nog meer mensen op de wachtbank? Lenamil jij ook toch, wanneer mag jij testen? Ik ga morgen weer voor de uitgangsecho...
@DeeDeeBowtie, fijn dat het deze keer beter ging! @LenaMill, deze week testen hè. Houd je het nog een beetje vol? @Madelein, ga je morgen testen? Spannend! @gelukkig, ik hoop dat je snel weer mag beginnen! @Jolanda, hoe gaat het met jou? @hier, vrijdag heb ik mijn uitgangsecho gehad en groen licht gekregen voor ronde 2! Intussen heb ik dus alweer 2 keer gespoten. Alleen ben ik (en mijn vriend trouwens ook) nu mega verkouden. Ik hoop maar dat ik weer fit ben met de inseminatie en mijn vriend ook. We hebben wel goede zwemmers nodig .
Elke keer als ik hier kom hoop ik van jullie positieve testen te mogen zien, ik ben geloof ik net zo benieuwd als jullie... Ik heb net de uitgangsecho gehad, ook weer groen licht, dus vanavond weer starten met spuiten en vrijdag terug voor fm.
@gelukkig: Huh?! Ik dacht dat jij dacht dat je zwanger was? Ik heb helemaal gemist dat dat niet zo is . Wat jammer... Hopelijk de komende poging raak!! @mamabs: succes met de 2e poging! Hier dinsdag 14 dagen na iui. Maar morgen testen om te kijken of ik de utro kan stoppen. Als er morgen geen licht streepje komt zal die er dinsdag ook niet ineens zijn. Van de week dacht ik dat het wel eens raak zou kunnen zijn, maar nu zijn m'n borsten wat minder gevoelig dus zal wel weer niet gelukt zijn.
He balen zeg! Ik had nog zo hard geduimd. Het wordt echt de hoogste tijd dat hier eens positief nieuws komt... Hier eindelijk vruchtbaar slijm gespot (cd 18), dus één van de komende dagen toch wel de eisprong (gelukkig). Verder vandaag een 'slechte' dag, niet mijn bed uit willen komen en geen zin om naar de opleiding te gaan. Vandaag 3 jaar geleden waren we superblij met een positieve uitslag van het genetische onderzoek, voelden ons al bijna zwanger (na een jaar lang bezig te zijn geweest met de onderzoeken), al stopten we natuurlijk toen pas met de pil... nu alweer 3 jaar verder zonder resultaat
Oh Madelein, weer negatief! Ik had zaterdag ook negatief, maar veel te vroeg. Toch geloof ik er al niet meer in! Ik zit op dag 13 na IUI vandaag en ik test altijd pas op dag 16 na IUI, omdat ik altijd overtijd ga. Mijn menstruatie begint altijd pas op dag 16 of 17 na IUI. Vandaar dus! Ik HOOP echt dat het nog mag lukken VOOR die kijkoperatie. Weet iemand van jullie of je ook met IVF kan starten zonder eerst een kijkoperatie te laten doen? Mijn HSG was namelijk super! Dus waarom dan nog kijkoperatie voor IVF nodig is, weet ik niet? Misschien wil gyn na de kijkoperatie nog verder aanmodderen met IUI? Dat zie ik denk ik dan niet meer zitten. Ik wil nu eindelijk wel eens wat vorderingen maken!