Is weer even geleden dat ik heb gereageerd. Geprobeerd even niet bezig te zijn met het hele circus, maar dat valt toch tegen als je iedere dag moet spuiten. Maar goed, we zijn weer op weg! Al een dag of 9 menopur gespoten en aanstaande donderdag weer een nieuwe iui. Nu duimen en hopen dat er voldoende spermacellen zijn. Ik probeer de moed erin te houden en er positief in te gaan staan. Hopelijk donderdag geen teleurstelling!
@madelein, wat rot voor je! Heb je trouwens nog uitslagen gekregen van het ziekenhuis in Duitsland? @LenaMill, ga je bijna weer testen? @Jolandadjk, hoe voel je je nu? Iets beter dan gisteren? @gelukkig, ik heb vrijdag ook FM. Ik hoop dat onze eitjes goed groeien . @Diz, ik duim voor je donderdag!
@mamabs: ja die heb ik zeker. Idd afwijkingen in m'n immuunsysteem. Te hoge waarden, soms zelfs 2x zo hoog. Nu prednison, omega 3 en vitamine D in hoge doseringen en wekelijks omegaven via het infuus. Hopelijk is dit de sleutel..
Ik hoop het ook voor je Madelein! @ Diz: donderdag alweer iui, succes alvast! @ gelukkig en mammabs: hopelijk weer mooie eitjes vrijdag voor de komende iui! @ lena: balen die negatieve test, maar misschien nog te vroeg? Wanneer ga je weer testen? Ik weet niet hoe het zit met de kijkoperatie, wordt bij mij niet over gesproken. Misschien je gyn even vragen met welke reden ze dit willen doen? Ik voel me vandaag wel weer oké. Heb vanavond even een ovulatietestje gedaan (kon het niet laten...) om te kijken of mijn eisprong nu al eens is geweest (verwachtte dus negatief te testen) en wat schept mijn verbazing: een knalpositieve ovulatietest . En dat op cd 19... Vanavond dus maar aan de klus
@madelein, wow zeg, zelfs 2 x zo hoge waarden. Maar goed dat je naar Duitsland bent gegaan! Hoe gaat het met de infusen? @Jolandadjk, ik zeg nieuwe ronde nieuwe kansen .
@ Diz: heel veel succes met je nieuwe poging! Ik durf niet meer testen, want die test gaat niet plots positief worden hoor. Volgens mij had ik al een licht streepje moeten zien, indien ik zwanger was. Er gaat nog een echt wonder moeten gebeuren om mij zwanger te krijgen! Dat gevoel heb ik!
Ja bizar. Die infusen moet ik 3-4 dagen voor ovulatie mee beginnen en dan wekelijks tot m'n menstruatie, of doorgaan als ik zwanger ben. Ik werk zelf op een intensive care dus vraag een collega om me te prikken en dien zelf thuis de medicatie toe. Bloed prikken voor controle doe ik zelf. Gister voor het eerst gedaan, hopelijk is het er morgen. Ben benieuwd of de waarden al wat gedaald zijn. Zo niet moet ik meer prednison gaan gebruiken. @jolanda: veel plezier vanavond @lena: tja meten is weten zeg ik.
Pffff zenuwslopend: vandaag ben ik officieel overtijd aan't gaan, MAAR ik ga altijd overtijd! Dus: jullie moeten niet beginnen hopen voor mij hoor. Ik heb alleen pijnlijke borsten en lijk 's avonds nog steeds verkouden te worden (overdag niks). Voor de rest heb ik geen enkel symptoom waarvan ik denk dat het prijs zou kunnen zijn. Ben nog niet misselijk, ik lust nog koffie, ben niet moe,... Het is echt irritant, die laatste daagjes... Val ik weer in een diepe put of blijf ik eruit deze keer? Iemand tips tegen de zenuwen of tips om er even niet aan te denken? Ik ben altijd vanaf dag 1 overtijd heel hard aan't nadenken over wat ik precies allemaal voel. Juist verkeerd dus! Deze morgen moest ik hard hoesten en ik greep meteen naar mijn onderbuik, waar ik pijnlijke steken kreeg. Over zo'n dingen zit ik dan na te denken, terwijl dat waarschijnlijk gewoon puur toeval is. Ik moet vrijdag ook net naar een congres. Ik vermoed dat dit net de dag zal zijn waarop mijn menstruatie zal beginnen (als ik weer niet zwanger ben). Ook irritant, zeker omdat het congres zo ver is! Ik moet twee uur met de trein reizen en dan nog een tram nemen om aan het congrescentrum te geraken.
Ik heb zo'n pijnlijke steekjes in mijn baarmoederstreek. Precies alsof ze er af en toe met naalden komen inprikken! Wat is dit nu weer? Kent iemand dit? Heb ik nog nooit meegemaakt?
@ Lena: het is moeilijk, maar je moet proberen afleiding te zoeken zodat je minder gefocust bent op alle eventuele symptomen in je lijf. Juist door die focus voel je van alles (wat we denk ik allemaal wel herkennen). De steekjes die je beschrijft ken ik niet, wel heb ik geregeld steken in en rondom mijn baarmoeder en eierstokken. Tot nu toe heeft dat bij mij nog nooit wat betekent. Ik denk zelf altijd dat dit komt omdat je ineens van alles voelt, en bij mij de laatste maanden ook van alle extra hormonen in mijn lijf...
Ik ga straks naar de huisarts, even bloed laten prikken. Ik ben gewoon benieuwd of ze iets aan mijn hormoonwaarden kunnen afleiden of er een bevruchting geweest is met mislukte innesteling ofzo. Ik zou zo graag aan iets kunnen afleiden of mijn eicel bevrucht KAN worden en dus kan worden opgevangen door mijn eileider. Als we nu te weten komen dat mijn HCG niet volledig op nul staat, weet ik dat er met mijn eileider niks aan de hand is en is die kijkoperatie misschien niet nodig! Deze IUI is mislukt hoor. Mijn temperatuur is deze morgen gezakt... Meestal voorspelt dat niet veel goeds! Wat die steekjes gisteren waren, weet ik niet. Ik heb het me zeker niet ingebeeld. De gyn trekt zich echt niks van mij aan. Ik moet wel zelf onderzoeken laten doen en zelf uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. Gelukkig heb ik een hele goede huisarts. Daar kan ik wel altijd terecht met mijn vragen.
@lena: ik snap het niet, waarom naar de huisarts voor bloed prikken als je nog niet eens getest hebt? Als je trouwens altijd een lange LF hebt zoals je zegt dan ben je toch nog niet over tijd? Hier vandaag gesprek gehad met de gyn. Aardige vrouw ( eigen gyn is op vakantie). We gaan nog 3 iuis doen met gonal f ( gebruikte menopur) om te kijken of dit nog verschil maakt. Verder gesproken over ivf. Als de 5e poging mislukt is krijgen we een verwijzing en kunnen we na de 6e poging gelijk door voor ivf. Verder heb ik aangegeven dat ik het idee heb dat de timing niet altijd goed is geweest, en dat m'n eitjes te vroeg springen. Ze kon zien dat ze idd aan de grote kant zijn geweest steeds. als ik bij een fm een eitje heb rond de 20 mm moet ik bloed laten prikken op lh, en afhankelijk van die uitslag is de iui dan de dag erna of zoals nu de dag daarna. Al met al wel een goed gevoel.
Ik laat bloed prikken om mijn HCG waarde te bepalen. Een zwangerschapstest is pas positief vanaf een bepaalde waarde. Ik wil nu gewoon weten of mijn HCG volledig op nul staat of niet. Indien niet, betekent het dat er wel kortstondig iets geweest is EN dat mijn eileider en eierstok toch op elkaar aansluiten en dus de eicel kan worden opgevangen. Dan moet ik misschien geen kijkoperatie. De huisarts vond het alleszins een heel goed idee! Morgen weet ik het resultaat! Ik had ik december een licht positieve test 2 dagen na NOD. (16 dagen na eisprong) Ik noem NOD 14 dagen na eisprong. Voor ik met clomid en al de rest begon was mijn LF altijd maar 14 dagen. Toen ik die positieve test had, kreeg ik de volgende dag mijn regels. De gyn vond het toen jammer dat ik geen bloedresultaat had, om te kunnen zien of er iets geweest is. Begrijp je me nu?
Nee snap het niet, maar als je arts erachter staat is het goed toch. Als je nu niet zwanger geweest bent dan vinden ze dus geen hcg en krijg je een operatie. Maar je hebt wel een positieve test gehad in december zeg je. Dan zou alles toch open moeten zijn? Heb je geen hsg gehad? Hier mogen we vandaag weer beginnen, met gonal f deze keer ipv menopur. Hopelijk weer net zo snel de iui als de laatste 2 keer!
Madelein...succes weer, en wie weet brengt gonal-f je meer geluk. Hoe is het verder met iedereen? Nog mensen op de wachtbank? Hier vandaag weer fm gehad, 1 dominant eitje. Heb maandag de iui. Op dag 11...ik heb 4 keer op dag 11 de iui gehad en raakte al die keren zwanger dus jullie zullen wel begrijpen dat ik extra hoop heb.
Een HSG heb ik inderdaad gehad. Alles is prima open. Er zijn geen verklevingen IN mijn eileiders. MAAR een HSG kan niks uitsluiten i.v.m. de situatie buiten de eileiders en baarmoeder he! Ik heb 10 jaar geleden een operatie gehad. Door endometriose zou het kunnen dat mijn eileider anders hangt dan hoe hij moet hangen en dan komt er wel een eitje vrij, maar kan die eileider het niet opvangen he. Stel dat ze in december mijn bloed gecontroleerd hadden en vastgesteld hadden dat mijn HCG niet volledig op nul stond, wisten we zeker dat de eicel wel geraakt waar die moet geraken en dat mijn eileider en eierstok dus wel nog op elkaar afgestemd zijn. Die licht positieve test in december stelt niks voor zegt gyn. Met predictor testen sommige mannen zelfs positief! Ik heb nadien dus nooit nog predictors gekocht! Omdat ik toen geen bloed heb laten prikken, doe ik het vanaf nu wel! Maar mijn HCG stond volledig op nul. Ze hebben wel ontdekt dat ik een blijvend te hoog progesteronwaarde heb! Die waarde zit nu al op de waarde die je moet hebben als je op je eisprong zit! Ik heb mijn regels,... Dus dat is heel vreemd en moet uitgezocht worden. In het bloed kunnen ze toch veel zien hoor. Ik laat elke maand bloed prikken. In België doen ze dat op vraag van de patiënt. Ik denk dat ze dat in Nederland niet zo snel doen he? Maar goed IUI 3 is dus weer mislukt. Nog 1 poging en dan operatie... ALS ik die operatie laat doen. Voor met IVF te starten is een operatie niet nodig volgens mijn huisarts, want dan halen ze de eitjes toch rechtstreeks uit mijn eierstokken. Endometriose buiten mijn eileiders maakt dan niets uit. Ze weten trouwens ook niet zeker of ik endometriose heb he! Daarvoor zouden ze een kijkoperatie willen doen, met kans op nieuwe verklevingen. Dus ik moet er nog eens goed oven nadenken. Mijn man heeft er echt genoeg van. Voor hem mag het hier stoppen. Hij wil terug genieten van ons leven. Dus ik zal mijn ventje eerst terug wat moeten oppeppen.
Lenamill...ik heb ook echt alle onderzoeken gehad voordat we aan iui mochten beginnen. Heb ook een HSG onderzoek gehad en daarna een kijkoperatie. Ik had een lichte vorm van endometriose en dat hebben ze direct kunnen weghalen. Er komt zoveel bij kijken he. Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat mijn vriend het zo zat is en dan zegt dat we beter kunnen stoppen. Maar ik zet door... Al is het soms niet gemakkelijk. Sterkte en succes met alles.
@lenamill: aha nu snap ik het! In nl doen ze dat volgens mij idd niet snel. Hopelijk is de volgende iui gewoon raak! Dat gevoel wat jullie mannen hebben heeft mijn man niet. Als wij onze kleine Sam niet hadden mogen krijgen hadden we het denk ik al lang opgegeven. Maar door die kleine uk weten we hoe het voelt om papa en mama te zijn, alleen hebben we geen kindje om voor te zorgen. Dit gevoel en gemis heeft onze kinderwens zo ongelofelijk veel sterker gemaakt dat we er nu zo ongeveer alles voor over hebben.
Dat snap ik volledig, madelein! Jullie moeten echt met zo'n leeg gevoel zijn achtergebleven.Dat is echt verschrikkelijk wat jullie hebben meegemaakt! Ik hoop dat je snel terug zwanger bent! X
@ gelukkig: Hoe is die kijkoperatie verlopen? Viel het een beetje mee voor jou? En achteraf, het herstellen? Je mag eerlijk zijn hoor! Ik ben er nu al enorm bang voor... Dus je kan me niet afschrikken. Als ik terugdenk aan mijn kijkoperatie van 10 jaar geleden, toen ik plots appendicitis kreeg, krijg ik al terug rillingen ... Bah! Ik heb toen een week niet kunnen spreken, omdat ze zo onvoorzichtig zijn geweest met het buisje door mijn keel! En dat is natuurlijk niet handig als logopediste (toen nog in opleiding). Die wondjes zijn ook niet snel genezen, dus ik ben ook bang dat ik na die kijkoperatie 2 maanden moet overslaan ofzo. Weer zo'n verloren tijd he! En een nieuwe kijkoperatie geeft nieuwe verklevingen, dus de endometriose weghalen heeft maar een tijdelijk effect. Zo zei de fertiliteitsarts in Hasselt het en ook mijn huisarts.