Lenamill...ik heb de kijkoperatie heel positief ervaren. Ook ik was zooo bang en was nog nooit eerder opgenomen geweest dus alles was nieuw voor me. Heb gehuild toen ik wist dat ik die kijkoperatie zou krijgen haha. Maar...het is me reuze meegevallen. De operatie zelf voel je natuurlijk niks van. Ik ben normaal uit de narcose gekomen en mocht al snel naar huis. Thuis was ik nog wat moe maar het herstel was erg spoedig. Heb geen last gehad van de wondjes, zaten geen hechtingen in. Alleen plijstertjes erop. Ik vond de HSG pijnlijker. Wanneer we na de kijkoperatie weer de 1e iui behandeling hadden weet ik niet meer. Moet ik even gaan teruglezen in me dagboekje die ik toen bijhield. Maar volgensmij duurde dat niet lang.
Hoe gaat het met jullie? Ik mag deze namiddag weer naar gyn bellen om een nieuwe afspraak te maken voor FM. Ik ben zo zenuwachtig, omdat dit de laatste IUI is. De gyn wil er maar 4 doen en dan operatie. Ik weet nog niet of ik toestemming ga geven voor die kijkoperatie. Ik ga eerst eens horen of we niet onmiddellijk verder kunnen gaan met IVF/ICSI. Mijn man zijn zaadjes zijn 96% afwijkend. De kans dat IUI lukt is zeer klein. En dan willen ze MIJ opereren. Ze blijven gefocust op MIJ! Volgens mij kunnen ze beter de morfologie van mijn man eens wat dieper bestuderen! Daar ligt het probleem! Maar ja, hij behaalt nog NET de ondergrens van de norm. De norm is dus dat 4% of meer van de zaadcellen normaal gevormd moet zijn. Hij haalt dus nét die 4%! Daarom dat de gyn eerst IUI wou proberen. (Eigenlijk puur tijdverlies, volgens mij) Erg he, die regeltjes en wetgeving in België. Als je minder dan 4% normale zaadcellen hebt, kom je wel meteen in aanmerking voor terugbetaling van IVF/ICSI.
Hallo, Heb net naar de gyn gebeld. 31 maart terug FM. Mijn man zijn zaadcellenmorfologie is ietsje beter, maar het aantal was bij de laatste IUI slechter. Het zal van deze IUI afhangen of we meteen naar IVF over moeten gaan of niet. Pffff, zenuwslopend! Mijn gyn heeft daarnet (telefonisch) wel eindelijk toegegeven dat morfologisch afwijkend zaad de eicel niet kunnen binnendringen! Hij heeft 95% afwijkende zaadcellen. Waarom kon hij nu geen 30% normale zaadcellen hebben ipv 5%? Dan was ik al lang zwanger volgens mij! Het zit ons altijd tegen he!
Hey meiden, Ik meld me weer aan op het wachtbankje! Zaterdag heb ik de IUI gehad. Ik had deze keer 1 in plaats van 2 eicellen, maar mijn vriend had veel meer zwemmers . Volgens de gynaecoloog hoef ik nu geen utrogestan te nemen. Die schrijven ze alleen voor bij 2 eicellen. @LenaMill, ik heb deze keer ook eens naar de morfologie op het uitslagformulier gekeken, maar kon de waarde niet vinden. De gynaecoloog was ook heel tevreden over de aantallen goede zwemmers. Nu hoop ik dat mijn eicel dat ook vindt . @Gelukkig, hoe ging de IUI vandaag? Ik had mijn IUI zaterdag ook op dag 11. Ik hoop dat dat dan geluk brengt . @madelein, ik snap helemaal wat je bedoelt. Doordat je ouders bent geworden en eigenlijk ook weer niet echt is het gevoel alleen maar sterker om weer voor een kindje te gaan. Mijn vriend heeft dat ook. @rest van de meiden, hoe is het met jullie?
Het percentage normale zaadcellen staat nog niet op het papier dat je krijgt met de IUI. Dit moet je achteraf opvragen. Meestal zijn die resultaten dan nog niet binnen. Daarom wordt het nog niet vermeld. Een dagje later heeft de gyn die resultaten wel binnen. Hopelijk lukt deze poging voor jou he! Ik zal duimen! Doe ik voor iedereen trouwens!! Kent iemand een interessant boek over IVF/ICSI? (om eventueel aan te kopen, zodat ik me er wat in kan verdiepen) Ik zou graag weten wat me exact te wachten staat. XXX
Heeft iemand van jullie ervaring met Flixar? Zou de mannelijke zaadcellen verbeteren? Is een voedingssupplement met o.a. zink en vitamines... Ben eens benieuwd. Ik heb dit product besteld voor mijn man. Sommige fertiliteitsartsen zouden het aanraden, las is op enkele forums...
Hey meiden, Wie zit er nu allemaal op het wachtbankje? Het wachten valt me nu al zwaar en ik moet nog t/m pasen wachten . Liefs
@ mammabs: 1 eicel en 1 zaadcel moeten genoeg zijn . Ik duim weer voor je. @ Gelukkig: hoe is de IUI verlopen? Nu het lange wachten weer... Ook voor jou ben ik natuurlijk weer aan het duimen. @ Lena: ik heb geen ervaring met het middel dat je noemt, zaadanalyse is bij mijn man altijd prima, dus daar zijn we niet naar op zoek. Hopelijk is de kijkoperatie niet nodig en anders hoop ik voor je dat het meevalt... @ Madelein: hoe is het bij jou? Alweer bijna fm? Hopelijk groeien er mooie eitjes! En bevalt de Gonal-F? @ Diz: hoe gaat het bij jou op het wachtbankje? @ DeeDee: hoe is het bij jou? En hoe gaat het met je zus? Hier is het heerlijk om even niet elke keer naar het ziekenhuis te moeten en geen hormonen te spuiten. Ook wel raar, de weken lijken wat langer te duren... Hier ook op 'het wachtbankje', heb waarschijnlijk ergens vorige week de eisprong gehad (woensdag of donderdag). Al geloof ik inmiddels niet meer dat wij spontaan zwanger worden hoor... Ik denk dat we nog een maandje rust nemen, dan kan ik eind april mijn opleiding eerst afronden en dan in mei weer starten met een nieuwe poging IUI. In mei ook een relaxed maandje met veel vrije dagen en waarschijnlijk in de week rondom de IUI een weekje vrij, dus dat zou wel mooi uitkomen. Ik had nog wel even navraag gedaan bij de fertiliteitspoli over het gebruik van Aleve Feminax als pijnstiller tijdens de menstruatie. Het antwoord van de artsen is dat wanneer de bloeding goed doorgebroken is het geen kwaad kan Aleve te gebruiken en dat het ook de zwangerschapskansen niet verminderd. In de periode na de ovulatie mag je het niet gebruiken vanwege de risico's (bij een eventuele zwangerschap). Gelukkig maar, dat scheelt een hoop pijn tijdens de menstruatie!
Mamabs...ik vind die 2 wachtweken na de iui ook altijd zo lang duren...ze kruipen voorbij. Jij had ook al snel je iui, hopelijk brengt dag 11 ons geluk. Deedee...wat denk jij deze iui? En hoe is het idd. met je zus? Madelein...wanneer heb je fm? Ik ben ook benieuwd of gonal-f anders bij je aanslaat. Hier gister weer de 5e iui gehad...op dag 11 dus mijn hoop is groot. Zag er allemaal weer goed uit en weer voldoende zwemmers. 5 miljoen zijn/waren er op weg. Nu dus weer die fijne wachtweken. Hoeveel zwemmers hebben jullie partners gemiddeld? Bij ons word dat nooit gemeld, ze zeggen alleen steeds dat het sperma weer goed is. Gister vroeg ik dus een keer naar de aantallen.
Succes op de wachtbank meiden! Is idd het zwaarst van die hele behandeling. Ik heb donderdag de eerste fm. Voel nog weinig dus heb het idee dat dit minder aanslaat. Zou ik enorm van balen want had gehoopt iui 5 voor onze vakantie begin mei te kunnen doen. Maar eerst donderdag maar even afwachten. @lena: dat middel ken ik niet maar hier ook niet relevant. @gelukkig: het wisselt enorm bij ons, 1e iui 29 miljoen, 2e 38 milj, 3e 200 miljoen. Waar dat verschil ineens vandaan komt snapten ze ook niet...
Mijn man heeft normaal tussen de 80 en 200 miljoen zwemmers, maar na bewerking blijven er meestal maar 30 à 40 miljoen van over. Vorige IUI had hij er na bewerking voor IUI zelfs maar 9 miljoen over! De gyn was er niet zo gerust in en ik ook niet! Hoe kan dit ineens?? De morfologie is ook al slecht, dus wij hoopten dat het aantal goed zou blijven! 5% normale zaadcellen van 40 miljoen zijn meer normale zwemmers dan maar 5% van 9 miljoen he. Ben benieuwd naar zijn volgend staal.
Maar hieruit begrijp ik dat mijn vriend niet echt veel zaadcellen heeft na bewerking, tenminste ik vind 5 miljoen erg veel maar als ik dan de aantallen van jullie mannen zie. Tegen ons is nog nooit gezegd dat het niet goed is dus maak me nergens druk om maar was gewoon benieuwd.
Mijn man heeft er na opwerking tussen de 6 en 12 miljoen. Daarvan wordt ook altijd gezegd dat het een mooi aantal is, dus maak me er ook niet druk over...
Ja mijn gyn zegt dat je voor IUI minstens 5 miljoen moet over hebben. Natuurlijk hebben ze liever meer. Dus die 5 miljoen is goed genoeg.
Toen we van Lizzy in verwachting raakten, hadden we er na bewerking 2,5 miljoen als ik me niet vergis. 5 miljoen is zeker voldoende! Nu hadden we er 13,8 miljoen en de vorige keer 4 miljoen. Het kan per keer heel erg veranderen.
Hier tot nu toe tussen de 45 en 96 miljoen na bewerking. Met zus gaat het nog steeds niet goed. Vorige week is ze weer gereanimeerd. Mijn ouders zijn met spoed opgeroepen. Dachten echt dat ze het niet zou halen maar ze heeft het weer overleefd.
@DeeDeeBowtie, jeetje zeg dat je zus weer gereanimeerd is! Gelukkig heeft ze het gered. Heftig hoor. @Madelein, succes morgen met de fm! @Diz, DeeDeeBowtie en Jolandadjk, wanneer is jullie nod? Moeten jullie nog lang wachten? @hier, ik heb vandaag plinten geverfd. Nu voel ik me eigenlijk best rot. Met plinten verven, hang je helemaal voorovergebogen. Ik kreeg last van mijn buik rond mijn navel toen ik halverwege een plint was. Ik heb hem toch maar afgemaakt. Dit zal toch niet nadelig zijn voor de eventuele bevruchte eicel? Dat die in de knel komt en zich niet verder kan ontwikkelen en niet de weg naar de baarmoeder kan afleggen? Vind het heel moeilijk om me niet druk te maken .
Lijkt me niet bs als je zo moet gaan leven... Hier volledig uit het veld geslagen. Fm liet overstimulatie zien... 3 van rond de 18 en 4 van rond de 15. Mag dus totaal niet door, en moet provera gaan gebruiken om ervoor te zorgen dat de eitjes niet springen. Ik ben er zo kapot van.