@Gelukkig donderdag is de crematie. Even dikke stress omdat wij donderdag naar therapie moeten en ze ons de laatste keer heeft duidelijk gemaakt dat het vijf voor twaalf was. Op mijn werk had ik iets belangrijks. Heb moeten lullen als brugman maar vrij gekregen en nu dit er tussendoor. Natuurlijk moet ik naar die crematie, maar kreeg het wel even benauwd. Dus met knikkende knietjes vrijdag gebeld, maarja mevrouw werkt alleen op donderdag in ons zh. Assistent gevraagd of we voor de poli konden omdat we crematie hadden. Toen is assistente zo lief geweest haar privé te bellen en binnen het uur werden we terug gebeld of we onze therapeute zelf privé wilden bellen omdat ze ons wilde spreken. Ze had dus gehoord dat we "een" crematie hadden en wist hoe laat het was. Ze nam even de tijd om alles aan te horen. Vond dat echt fijn. Omdat ze ons wel graag toch wilde spreken mogen we nu naar haar privékliniek. Normaal kan dat niet want dan worden de kosten niet vergoed (krom land) maar nu schuift ze de rekening gewoon onder het ziekenhuis en mogen we toch komen. Ben wel opgelucht want wil dat gesprek toch door laten gaan (zit nogal hoog namelijk). Gaat dus heftig weekje worden, maar ooit komt mijn tijd wel.
Oh Deedee, wat een verhaal! Ik heb er kippenvel van gekregen. Hopelijk brengt de rest van het jaar wat meer geluk op jullie pad! Veel sterkte donderdag! Hier morgen weer naar de gyn voor FM. Daaruit zal dan de 4e IUI volgen. Normaal krijgen we na een 4e mislukte IUI een kijkoperatie, maar ik zie het nut er niet van in. Is dat een logisch vervolg op 4 mislukte IUI's, zo'n kijkoperatie? Hebben jullie dit ook gehad?
@deedee: ach wat vreselijk lief van haar. Moet een erg fijn mens zijn! Ik ben heel blij dat je zo iemand om je heen hebt. Heel veel sterkte deze week. @lena: hier geen kijkoperatie hoor, wordt ook niet over gesproken. Nu ben ik in het verleden wel zwanger geweest dus misschien dat het daardoor anders is. Hier mag ik eerder stoppen met de provera, vandaag nog door en dan morgen stoppen. Heb enorm last van m'n buik en borsten door die troep. Verder morgen een belafspraak met mijn gyn, om te kijken hoe we nu door gaan naar IUI 4. Als ik al door mag nu want voel mijn li eierstok nog steeds dus denk dat daar een cyste zit.
@ deedee: das een zorg minder. Sterkte alvast donderdag! @ madelein: fijn dat je weer mag stoppen met de provera. Word je daarna gewoon ongesteld? Dan kan het zijn dat de cyste nog verdwijnt. Eerst nog uitgangsecho voor je door gaat met IUI? En willen jullie meteen verder? Ik ben benieuwd wat het advies van de gyn is, ook wat betreft de hormonen... @ diz: wat naar dat bij jullie de IUI afgebroken is en wat vervelend dat het zo moeizaam gaat bij jullie in het ziekenhuis! Weet je al of en waar jullie heen kunnen gaan? @ lena: succes morgen bij de fm, hopen op een mooi eitje! Hier vandaag de menstruatie echt doorgebroken (helaas met voorafgaand weer veel pijn, gelukkig nu aleve feminax, werkt echt een stuk beter!)... Gek om nog een maandje rust te nemen, maar ook wel een lekker gevoel, de druk eraf! Hopelijk levert het ook echt nog wat extra ontspanning op.
@ Jolanda: Jammer dat het mislukt is! Hier zal het na een 4e IUI waarschijnlijk ook een maand rust zijn, want de gyn begon weer over die kijkoperatie... Pfff Ik zal er niet onderuit kunnen denk ik. TENZIJ... HET DEZE MAAND LUKT!! Ik kom net van de gyn. Links 2 groeiende eitjes: 13mm en 11 mm. Ik moet donderdag terug op echocontrole en ook bloed laten prikken. Afhankelijk van wat ze donderdag vaststellen is het dus zaterdag of zondag (met Pasen) IUI nummer 4! Hopen op een goed paasei (of 2 paaseieren)! Als deze poging niet lukt, wil de gyn gaan kijken (kijkoperatie). Pfff daar kijk ik al zo tegenop! Ik heb wel het gevoel dat we deze keer een goede kans hebben. 2 eicellen en aan de linkerkant! Ik heb links nog nooit een eisprong gehad, zo lang ik bij de gyn loop. Misschien kan mijn linkereileider de eitjes wel beter opvangen dan de rechter eileider. Mijn man neemt bovendien Flixar in om zijn zaad beter te maken. De gyn heeft gezegd dat dat een goed voedingssupplement is voor de man. We bekijken het deze maand positief! Ik zie het zitten en ik denk dat het wel eens zou kunnen lukken! Voorgevoel...dat ik nog nooit gehad heb. Meestal ben ik een pessimist.
@jolanda: Ja zeker fijn, wat een troep is dat zeg... Als ik het goed is word ik binnen nu en een week ongesteld. Snel weer, bah. Ben ook benieuwd wat de gyn te melden heeft. We wilden eerst stoppen, maar nu twijfelen we toch weer. We hebben 18 mei een afspraak staan in gent, en het zou mooi zijn als we dan 4 iuis gehad hebben. Dus ik denk dat we wel door gaan als het mag. Verder ben ik eigenlijk met hele andere dingen bezig vandaag en gister. Ben gister met paard en al gevallen, waarbij mijn linker been onder hem terecht kwam ( paard viel op zijn zij terwijl ik erop zat). Dus zit een beetje in de lappenmand. Gelukkig lijkt het mee te vallen, heb alleen een zere enkel. Straks naar de fysio om het in te laten tapen want heb morgen weer dienst. Dus vandaag even rustig aan nog.
Auw Madelein. Sterkte. Schrok je paard of wat gebeurde er. Ik heb poli gebeld om te laten weten dat ik ongesteld ben geworden. Nu krijg ik dinsdag een foto van mijn baarmoeder en ze gaan de eileiders onderzoeken. Krijg ook fm en dan waarschijnlijk eind van de week iui 6. Week erop afspraak met gyn voor nieuw behandelplan. Welke hopelijk niet nodig is want ga nu gewoon zwanger worden.
Dat is een goede ingesteldheid Deedee! Veel beterschap Madelein! Gelukkig valt het nog mee! Voor't zelfde geld was je sleutelbeen gebroken ofzo... Ik ken zelfs een kind dat hersenschade heeft opgelopen door van een paard te vallen. Zij kan nooit nog naar het gewoon onderwijs.
@deedee: dat is de goede instelling!! Hoop idd dat het allemaal niet nodig is voor je maar nu gewoon raak is. Nee hij schrok niet, draaide een kleine wending in galop en daar verloor hij zijn evenwicht denk ik. Hij zat al de hele tijd niet op te letten en was zeer fris dus denk dat het die combi was. @lena: ja er kunnen vreemde dingen gebeuren. Maar eigenlijk is dit de eerste keer dat ik er naast lag. Heb m'n paard al vanaf dat hij 5 mnd oud is. Hierdoor kennen en vertrouwen we elkaar door en door. Sleutelbeen had gekund maar denk dat de kans groter was dat m'n been gebroken was aangezien die dikzak daar op lag . Maar gelukkig is dat allemaal niet zo.
Het is ook echt de tijd van het jaar voor wakkere paarden. Ik plande zaterdag een rustig stapritje door het bos. Kwam met zweet op de rug terug. Pffff. Mijn paardjes zijn gisteren opgehaald. Ze zijn anderhalve week logeren voor een beetje rust voor mij. Zo raar voor het eerst in 15 jaar paardloos. Dacht net al oh ik moet gaan voeren. Oh nee hoeft niet.
Ik ga voor jullie duimen dat het deze ronde raak is! Die positieve instelling is in ieder geval een goed uitgangspunt! @ madelein: auw, dat moet pijn hebben gedaan... Vanmiddag vertelde een close collega dat ze weer zwanger is (van hun 4e kindje). Heel lief van haar om mij eerst op de hoogte te stellen voordat ze het volgende week dinsdag in ons team verteld. Maar wel altijd een moeilijk moment, pfff.... Toen wij de uitslag kregen van het genetisch onderzoek, was zij net zwanger. Ik heb haar verlof nog gedeeltelijk ingevuld. We hadden toen 'afgesproken' dat ik zou volgen en dan de rollen omgedraaid zouden zijn... en nu is zij weer zwanger en ik nog steeds niet. Zo merk je echt dat de tijd je als het ware inhaalt en dat zijn momenten dat ik het allemaal even extra moeilijk vindt...
Hey meiden, @LenaMill, klinkt goed 2 eicellen aan de linkerkant en een goed voedingssupplement voor je man. Dat lijken me goede vooruitzichten . @Jolandadjk, balen dat de menstruatie heeft doorgezet.. Fijn dat je collega je afzonderlijk van de rest heeft verteld dat ze zwanger is, maar ja eigenlijk wil je het liever niet horen en juist vertellen dat jij zwanger bent. Dat moment komt vast ook! @DeeDeeBowtie, heel veel sterkte donderdag! Fijn dat de therapeute zo met jullie meedenkt. Ja, dat zou toch mooi zijn dat je nu zwanger wordt! Kan het behandelplan in de kast blijven liggen . @Madelein, fijn dat je met Provera mag stoppen. Al die hormonen is toch niet fijn en de reden waarom je ze moet nemen al helemaal niet . Erg vervelend voor je! Beterschap met je enkel! @Diz, wat ontzettend balen dat de IUI is afgebroken. @Gelukkig, hoe gaat het op het wachtbankje? @hier, hier is het nog steeds heel spannend. Met pasen is mijn nod. Intussen voel ik van alles, maar heb ik vandaag ook bloedverlies gehad. Daar ben ik wel ongerust over. Misschien heeft het met een eventuele innesteling te maken. Ik hoop het maar! Xx
@ Jolanda: Dat zou ik ook heel erg vinden. Als je al zo lang aan't proberen bent en er komt plots doodleuk iemend verkondigen dat ze WEER zwanger is van een vierde kind, stort je wereld weer even in en is je dag verpest. Maar ooit komt jouw tijd ook wel! Alleen zo stom dat we bergen geduld moeten hebben, terwijl anderen op 1 2 3 zwanger zijn! @ mama: hopelijk inderdaad een innestelingsbloeding! Zou wel kunnen als je NOD pas rond Pasen is. Een menstruatie zou nu dan een beetje vroeg zijn hé. @ Deedee: Hoe stel jij het? Je hebt de laatste tijd wat te verwerken... xxx @ Madelein: Is het al wat beter met je enkel? Alsof het zwanger proberen te worden nog niet belastend genoeg is, val je ook nog eens van een paard! Pfff
@jolanda: dat went idd nooit . Ik heb daar ook veel moeite mee. Bij mij op mijn werk is de vrouw die gelijk met mij zwanger was ( bij onze Sam) inmiddels 20 wk zwanger van de tweede. Ik kan haar niet meer zien, het doet zo'n pijn. Waarom zij wel..? Ik probeer op zo'n moment maar afleiding in andere dingen te zoeken. Zij kan er ook niks aan doen. @mamabs: spannend, afwachten maar. @lena: ach ja het is een welkome afleiding . Enkel is gister ingetapet en dat voelt wel beter. Met lopen nu minder last. Gisteravond ineens enorme last van alle spieren in mijn onderbeen, nu nog. Zal allemaal wel een beetje verzuurd zijn doordat het onder 600 kg paard heeft gelegen . Vrijdag terug naar de fysio voor nieuw tape, straks werken. Bah, geen zin.
Nou Lena ik heb gewoon een doel voor ogen en daar ga ik voor 300% voor. Mijn zus kan ik niet terug krijgen maar mijn toekomst moet ik zelf invullen. Ik kan nu wel zeggen ik kap ermee maar dan heb ik daar ook weer verdriet over. Vandaar dat ik gewoon door ga. Ik moet me kunnen focussen op iets positiefs ook al moet ik daarvoor eerst een hoop narigheid doorstaan. Ik geloof heel stellig in het feit dat ik niks krijg in het leven wat ik niet aan kan en daar hou ik me aan vast.
Heel pijnlijk Jolanda en ook voor jou Madelein. Hopelijk snel raak zodat ook jullie kunnen pronken met jullie mooie buik. Heel veel liefs! Gelukkig heb ik dat soort gevoelens zelf niet, maar kan me helemaal voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn.
Deedee...wil je morgen heel veel sterkte wensen. Ben je nu bij haar? Madelein...sterkte met je enkel en been. Niet fijn allemaal. Is je buikpijn al minder? Mamabs...spannend zeg. Wanneer ga je testen, of ga je afwachten? Hoop zeker voor je dat je zwanger bent. Hier zit ik nog fijn op de wachtbank...heb geen idee of ik wel of niet zwanger ben. De testen zijn iig. in huis. Mag maandag testen maar zal het echt niet zolang volhouden ben ik bang. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.
@DeeDee, heel veel sterkte morgen! Wat kom je sterk en positief over. Dat bewonder ik eigenlijk wel, al zal je verdriet om je zus er niet minder om zijn. @Madelein, hopelijk gaat het snel beter met je enkel! Pijnlijk die confrontatie op je werk . @Gelukkig, succes met wachten nog . @hier, mijn wachten zit er al op. Ik ben al ongesteld geworden . Snap er niets van, na 9 of 10 dpo al. Morgen maar even t ziekenhuis bellen.
Oh nee mamabs...dit is niet leuk. Ik vind het echt bizar dat er sinds we dit topic gestart zijn er pas 1 iemand zwanger is. Het mag gewoon niet lukken bij ons op de 1 of andere manier. Stap denk maar uit dit topic...GRAPJE HOOR.
Balen mammabs! Helaas wel herkenbaar. Ik was na de eerste 3 IUI's elke keer op dag 9/10 al ongesteld. Bij de 4e poging heb ik ter ondersteuning van de LF drie keer 1500 ie Pregnyl extra moeten spuiten (op dag 3, 6 en 9). Dit heeft zeker geholpen, werd toen gewoon precies 2 weken na de IUI ongesteld. Goed om het bespreekbaar te maken in het ziekenhuis! @ gelukkig: ja bizar eigenlijk. Hopelijk mag het bij ons allemaal snel raak zijn en blijven!