Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @mamabs: :( balen... Zh al gesproken inmiddels?
    @gelukkig: spannend!! Duimen draaien hier!
    @deedee: sterkte vandaag met de crematie. Denk aan je!

Hier vandaag ongesteld geworden. Lekker snel weer! Straks zh maar even bellen of ik nog voor de Pasen moet komen voor de uitgangsecho. We hebben besloten er toch maar weer voor te gaan.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De echocontrole viel wat tegen vandaag. Het dominante eitje is van 13 mm naar bijna 15 mm gegaan op twee dagen tijd (trage rijping). Het tweede eitje is gekrompen, van 11 mm naar 9 mm.
    Nu moet ik zaterdag nog eens op FM komen en dan weet ik eindelijk pas wanneer de IUI is.

Rijpen jullie eicellen soms ook zo traag? Bij mij groeiden ze voordien altijd snel: minstens 2 mm per dag! Waarom nu amper 1 mm per dag? Of zou een trage rijping beter zijn voor de kwaliteit van de eicel?

@ mama BS: ben je zeker dat het al je ongesteldheid is? Wel snel he? Heb je normaal altijd pas na minstens 14 dagen je menstruatie? Ik altijd 17 dagen na eisprong pas. Dat begrijp ik trouwens ook niet, zo laat!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hmmm hier hebben we een verplichte pauze :(.
    Beide eierstokken zitten nog helemaal vol grote follikels. Ze zijn niks kleiner geworden. We mogen dus niet starten met IUI 4.1. De eerste 2 weken van mei zijn we op vakantie, dus het wordt eind juni voor we weer kunnen beginnen.
    Had het eigenlijk wel verwacht, maar toch jammer. De tijd tikt namelijk gewoon door..

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat rot voor jullie, Madelein!
    Jij te veel grote follikels en mijn follikel daarentegen wil niet goed groeien! pfff We moeten nogal geduld hebben !!!

5. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Balen Madelein! Verwachten ze dat deze follikels vanzelf verdwijnen? Dan eerst maar genieten van jullie vakantie begin mei. Gaan jullie nog weg?

@ lena: bij mij rijpen ze in het begin wat langzamer en aan het eind ineens snel. Geen idee of de snelheid iets zegt over de kwaliteit.

En ja, geduld wordt bij ons allen zeer sterk op de proef gesteld en in wachten, wachten en nog eens wachten worden we 'kampioen':(

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @lena: ja idd.. Frustrerend allemaal. Misschien moet je volgende ronde een hogere dosering gaan spuiten?
    @jolanda: pff ik vind het een vaag verhaal. Heb het zh net gebeld en we mogen deze maand ook helemaal geen gemeenschap omdat de kans op een meerling te groot is. Ik snap er geen bal van, want die follikels zijn toch al 'oud'. We zijn ook niet van plan om ons hieraan te houden. Verder moet het idd vanzelf weer bijtrekken allemaal. Geen fijn idee dat ik nu 2 maanden in onzekerheid zit of het allemaal wel goed gaat. Die eierstokken ( met name rechts) zijn echt best fors. Hele ding is opgezet en vol met grote follikels. Zag er nogal bizar uit.
    Ik vroeg ook nog of het geen kwaad kan dat die eierstokken nu weken zo gezwollen zijn, of de doorbloeding of zo niet in de knel komt nu en dat schade kan geven. Maar daar kreeg ik niet eens antwoord op, was te ingewikkeld denk ik grrrrr!!!!!

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Amai, Madelein! Dat ze op jouw vraag niet eens een antwoord gaven! Ik zou me net dezelfde vraag stellen! Toch niet raar dat een patiënt zo'n vraag stelt? De gyn kan op zijn minst proberen een zo duidelijk mogelijk antwoord te geven. Ze proppen ons vol met hormonen en laten ons dan aan ons lot over!

Wij gaan na deze poging misschien een pauze inlassen, op aanraden van een zwangerschapscoach waar we sinds deze week contact mee hebben opgenomen. Het is in Almelo, Nederland. Voor ons 2,5 uur rijden. Dinsdag heb ik bij haar op de praktijk een afspraak.
    Ze zegt dat stress bij ons de grote boosdoener is en dat we onze levenstijl moeten aanpassen, anders hebben we met ivf ook geen kans. Zij geeft ook voedingsadvies om de hormonen terug in balans te krijgen, zodat ik uit mezelf weer gemakkelijker een eisprong krijg. Tja, het is het proberen waard he!

Ik spuit nog niks, ik neem de laagste dosis Clomid.

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Madelein...zeker balen zeg. En het wachten duurt idd. zo lang maar de tijd tikt zeker door. Ik zou zeker wel gemeenschap hebben, dan maar een meerling.

Hier vanmorgen getest en vet negatief...kan wel janken. Weer niet gelukt. Nog 1 ronde iui en dan krijgen we een gesprek met de gynacoloog. Denk dat we dan doorgaan voor ivf... wil zo graag nog een kindje.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat een rotdag!

Ik moest terug op FM in ziekenhuis, maar bij gyn van wacht. Het klikt echt niet met haar. Ze zei dat ik rechts een follikel had van 21 mm, maar dat is die CYSTE! Ik heb toen gezegd dat dat die cyste is en dat ze al 2 keer pregnyl hebben gegeven omdat ze die cyste als follikel aanzien hadden. Die begon toen zo wat slecht gezind te antwoorden: "ja, waar zat er dan iets, want ik zie niks boven de 12 mm zalle!" Ik zei "is die van 15 mm dan plots gekrompen?" Geen antwoord... Conclusie: ofwel is eisprong al geweest (wat ik niet verwacht aangezien mijn bloedresultaten van donderdag nog helemaal niet goed waren), ofwel groeit er niks meer... Nu moet ik weer Clomid bijnemen, maar weet niet hoeveel. Ik heb net weer bloed moeten laten prikken, door een lieve vroedvrouw en het lukte niet goed. Ze prikte tegen de wand van een ader waardoor dat spuitje vacuum getrokken is en het deed echt pijn. Ik ben door al de emoties erbij ook nog eens beginnen wenen. PFFFFFFF Ben ik nu echt geboren voor het ongeluk??

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jeetje Lenamill, dat is lekker vaag allemaal. Ze weten zelf dus niet eens wat ze doen. Snap dat je er flink van baalt. En dan gaat het bloedprikken ook nog eens pijnlijk. Sterkte...
    Deedee...hoe gaat het nu met je na deze heftige week? Was het een mooie crematie? Heb je je zus nog kunnen zien? Dikke knuff...

Hier hoop ik dat de menstruatie snel gaat beginnen. Dan kunnen we door voor poging 6. We gaan binnenkort een weekend weg en dan zou ik mooi daarvoor net de inseminatie hebben. Ik vind het zo jammer dat het leeftijdsverschil tussen me dochtertje en hopelijk een 2e wondertje nu zo groot word.

11. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou gaat niet goed met iedereen zo te lezen. Iedereen heel veel sterkte.

@Gelukkig die mogelijkheid was er maar ik wilde haar niet meer zien. Voor mij was het goed zo. De crematie was eenvoudig maar mooi.

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Deedee...fijn dat de crematie mooi was. Hoe gaat het nu met je? Nu gaat het echte verwerken beginnen, hoop dat je er goed over kunt praten met lieve mensen om je heen. Heb je nog meer broers of zussen?

Hier vandaag weer ongesteld geworden. Dinsdag de uitgangsecho. Hoop zo dat iui 6 me geluk brengt...

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Gelukkig: Ik hoop mee voor jou, dat je zesde poging geluk zal brengen!

@ Deedee:Volgens mij ben jij zo'n sterke madam! Ik heb bewondering voor je!

Ik ben vandaag weer naar ZH geweest voor de 4e FM! Eicel was weer amper 13 mm (ben nu al 3 dagen Clomid aan't bijnemen).
    Woensdag nog maar eens terug!
    Zaterdag is het de vrijgezellendag van mijn beste vriendin! Ik heb heel de dag mee in elkaar gestoken en je zal zien dat we net dan IUI zullen hebben! Dus ik en mijn man hebben beslist deze ronde nog eens zo te proberen, zonder IUI. Dan stel ik mijn kijkoperatie automatisch ook nog wat uit, want die doen ze pas na 4 misluke IUI's?
    De gyn wil vanaf volgende cyclus met Menopur starten bij mij, aangezien ze denkt dat ik resistent aan't worden ben voor Clomid...
    Iemand ervaring met Menopur? Blijkbaar zou het ziekenfonds er een goedkeuring voor moeten geven...
    Weet iemand hier meer over?

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Lenamill...balen dat je eitje niet zo hard wil groeien. Ik spuit ook menopur, heb er geen last van. Het prikken is even wennen maar het is nu routinewerk voor me haha. Heb er geen bijwerkingen van.
    Ik denk echt dat de kijkoperatie je 100 % zou meevallen. Ik zag er ook ontzettend tegenop maar het viel me zoooo mee. Zou het zo weer doen als het moet.

15. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Je moest eens weten hoeveel ik dat de laatste weken al gehoord heb. Dank je super lief. Helaas wijst de praktijk soms anders uit. Maar ik heb weinig andere keuze.

@Gelukkig, nee ik heb niet meer broers en zussen. Ja en het gaat nu pas beginnen. Heb lieve vriendinnen en heb ook al flink steun van onze therapeute gehad hoewel dat niet haar vakgebied is ;) Jammer eigenlijk want bij haar voel ik me wel safe. Heb niet echt de behoefte weer naar iemand anders te gaan. En IUI 6 wordt het voor ons Gelukkig. :D

16. Nutje

Nutje Lid

21 okt 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik weer. Na een lange pauze door veel stress verhuizing ect.. Weer begonnen zaterdag 28 maart 2e iui gehad. Deze was erg pijnlijk doordat de arts mijn baarmoedermond moest recht trekken ( Iemand last van gehad? ) Het vreemde was dat hij dacht dat dit de 1e keer ook moest zijn gebeurt maar dus niet. Ik zit nu op wachtdag 11.. Gisteren toch stiekem getest. Negatief dus de Pregnyl zal wel uit mijn lichaam zijn. Heb de afgelopen week erg last van mijn rug en van me darmen. Hopen dat dit goede tekens zijn. Wat jammer om te lezen dat het bij vele van jullie nog niet is gelukt. Of zelfs zoals bij DeeDee helemaal mis. Ik heb echt veel bewondering voor jullie! En ooit zullen we het toch winnen van moeder natuur?! Good Luck voor iedereen en ik zal ook weer aanwezig zijn op dit forum!

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Spannende weken weer voor jou Nutje, hopelijk met een positief resultaat...

@ deedee: ik zie in je onderschrift dat je vandaag IUI 6 hebt. Heel veel succes maar weer. Mijn duimen draaien...

@ Lena: hoe was de fm gisteren? Al enig idee wanneer de IUI is?
    @ gelukkig: hoe staat het er bij jou voor? Al bijna IUI 6?

@ madelein: hoe is het met jou? Nog veel last van je buik? En hoe is het met je enkel?

@ diz: heb je al meer duidelijkheid over vervolg?
    @ mammabs: hoe is het bij jou? Al gestart met een nieuwe poging?

Hier weinig te melden. Ik denk dat van het weekend mijn eisprong er weer aan zit te komen, nu ws weer mooi rond dag 14...

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik moest gisteren terug naar de gyn en vanvond nog eens! Ik heb al zoveel echo's gehad deze ronde, dat ik gisteren zelfs niet moest betalen! Nu zit ik wel weer met een vervelende kwestie. Ik heb plots meerdere follikels die groeien, waarvan de grootste vandaag waarschijnlijk groot genoeg zal zijn. MAAR als ik goed kan rekenen zou het dan vanavond Pregnyl zijn en zaterdagmiddag de IUI! Ik heb zaterdag en zondag net een weekendje Knokke (vrijgezellenweekend van een vriendin) op het programma staan! Waarom loopt toch altijd alles mis?! Ik kan ook moeilijk de IUI niet laten doorgaan? Ik heb er Clomid voor moeten bijnemen en ik heb zo'n 6 follikelmetingen gehad! Ik wil ook niet dat het allemaal voor niks is! Maar als ik niet mee op vrijgezellen ga, moet ik iedereen vertellen waar we mee bezig zijn en dat wil ik ook niet. De helft van die vrouwen die mee gaan is zwanger! Pffffff En ik heb bijna heel die vrijgezellendag samen met nog iemand in elkaar gestoken. Ik breng enkele essentiële zaken mee, de rode draad doorheen heel het vrijgezellenweekend.
    Graag jullie tips, advies, ... ! Help me meedenken naar een oplossing aub? Wat zouden jullie doen?

19. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Vertellen! Echt waar maakt je leven stuk makkelijker. Gewoon zeggen en aangeven als je er verder niet over wil praten. Het zijn vrouwen ze begrijpen het wel en anders zijn het geen echte vrienden.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben gisteravond naar de gyn geweest. Ze heeft me meteen Pregnyl gegeven want rechterfollikel was 19,.. mm en linkerfollikel was ook al 15,.. mm. De kans bestaat dat ze beiden gaan springen. Ze heeft me dus verwittigd voor een verhoogde kans op een tweeling, maar dat is allemaal goed voor mij hoor! Ik heb zaterdag de IUI om 11u00. Ik reis daarna met de trein naar Knokke, waar ik dan toch nog een deel van de vrijgezellendag kan meemaken. We houden het rustig hoor! Het is meer een genietweekendje. Ik heb het zelf mee in elkaar gestoken.
    Deze gyn, die mij nu een week heeft opgevolgd omdat mijn gyn verlof heeft, is echt veel kordater en stipter in alles. In vergelijking met haar is mijn eigen gyn maar een chaotisch kieke! Mijn man heeft ook een beter gevoel bij deze gyn. Ik had eerst geen goed gevoel omdat ze zo direct is, maar als je haar wat langer kent en wat vaker ziet, valt ze echt goed mee. EN ze heeft utro voorgeschreven. Ik moet vanaf deze IUI plots 3 keer per dag Utro inbrengen, vanaf maandag. Iemand hier ervaring mee? Dit zouden ze ook verplichten na een IVF. Zou de innesteling bevorderen... Tja, het is het proberen waard denk ik he?

Deel Deze Pagina