Start IUI rond oktober

Discussion in 'MMM clubs' started by madelein, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Jolanda...mooi dat je eisprong waarschijnlijk rond dag 14 valt, goed klussen dan maar. Zou geweldig zijn als je toch nog spontaan zwanger raakt.
    Lenamill...succes morgen met de iui. En veel plezier daarna met het vrijgezellenfeest.
    Deedee...jij ook alweer de 6e iui achter de rug. Ging de inseminatie dit keer beter of was het weer erg pijnlijk? Hoe is het verder met je? Gek en soms pijnlijk dat voor iedereen het leven gewoon doorgaat he?
    Madelein...hoe is het met jou?

Hier zondag weer fm...

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Ja zit er inmiddels weer op,maar het ging alweer niet. Dus weer de gyn erbij. Gelukkig net voordat ze de baarmoedermond aan wilde pakken schoot het slangetje er toch in. Ik heb dinsdag HSG gehad en hoewel de behandeling zelf me reuze mee viel heb ik wel veel bloedverlies ervan. Ook nog toen ik donderdag voor IUI was. Ze hebben tijdens IUI eerder al een keer mijn baarmoedermond aan moeten pakken en daar bleef ik toen ook van bloeden dus was blij dat dat nu niet nodig was. We wilden eigenlijk gisteren zelf nog een poging wagen, maar het is allemaal iets te gevoelig down under na zo'n week.
    Voor de rest gaat het wel. Ik heb wel besloten hulp te zoeken. Deze heb ik gevonden via de therapeut waar mijn man en ik al lopen. Heb niet zo'n zin alles weeeer overnieuw te moeten vertellen en zij bood aan mij ook apart onder behandeling te nemen. Ik start daar 6 mei. Is echt een hele drempel waar ik over ga en als ik haar niet had gekend had ik het waarschijnlijk niet gedurfd, maar ik ben nu wel een soort van blij ermee.

3. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Lena succes vandaag en veel plezier op het feest! Weten je vriendinnen er nu inmiddels van?

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    @deedee: fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Wel vreemd dat je zo lang last hebt van bloedverlies na het HSG. Was dat ook weer moeizaam gegaan?
    @lena: veel plezier dit weekend!

Hier gaat alles goed. Ik ben erg rustig onder onze beslissing om ( voorlopig) te stoppen met alles. Zo rustig dat ik me afvraag of ik de mmm ooit wel weer inga, of dat we de komende jaren afwachten of ed spontaan nog een wonder mag gebeuren. We hebben hier samen veel over gesproken, en denken er gelukkig hetzelfde over. Liever kinderloos door het leven dan zoveel stress en onrust dat we misschien elkaar wel kwijt raken daardoor.
    Het is wel gek, want ik lijkt een soort mentale ommezwaai te hebben gemaakt. Na de bevalling van Sam* heb ik een kettinkje met zijn voetafdrukjes laten maken, die is niet meer af geweest sindsdien. Gister heb ik voor het eerst een ander kettinkje omgedaan, en deze in de kast gelegd. Het voelde eerst als verraad, maar daarna bijna bevrijdend. Het lijkt of ik eindelijk los kom van wat er 1.5 jaar geleden allemaal gebeurd is.

Verder nog wel last van mijn eierstokken, maar dat was ook de verwachting. Volgende cyclus moet dat weg zijn.

5. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Madelein dappere beslissing. Ik herken het. Toen wij zwanger wilden worden vanonze zoon ging dat ook heel moeizaam en wij hadden doordat het zo'n druk legde op onze relatie ook besloten dat wij liever kinderloos bleven als uit elkaar gingen. Als bij wonder bleek ik die maand zwanger! Nu heb ik veel meer moeite met die beslissing. Ik weet nog meer wat ik mis. Dat zul jij ook hebben daarom bewonder Ik je nog meer!
    Wij hebben deze keer gelukkig hulp. Hadden we niet gehad als ik zwanger was geweest.

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Dank voor je lieve woorden. Er is zoveel meer in het leven, en dat willen we niet weggooien voor onze kinderwens.
    Ik snap heel goed wat je bedoeld, wij hebben dat gevoel zeker ook. Alleen inmiddels zijn we 1.5 jaar verder na de geboorte van Sam, en nog gebeurd er niks en hebben we alleen maar stress. Ik wil weer genieten van het leven en de mooie dingen die dit leven te bieden heeft. We willen nog zoveel, een ander huis kopen ( met land waar mijn paard kan staan) in het oosten van het land, reizen, en al die dingen doen we nu al 4.5 jaar niet omdat ik misschien ooit een keer zwanger kan worden. Ik ben niet langer bereid om mijn leven op een soort pauze te zetten hiervoor.
    Misschien veranderd het nog, we hebben de afspraken in Gent wel gewoon laten staan, maar voor nu voelt dit heel erg goed. Voel me ineens alsof er 50 kg van m'n schouders af is.

Ik hoop dat jij gewoon zwanger bent deze ronde deedee!!

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Deedee...goed dat je hulp hebt gezocht. Je hebt dus een HSG achter de rug, vond je het pijnlijk? Ik heb dat ook ooit gehad. Ze zeggen dat je daarna wel meer kans hebt op een zwangerschap, dus... Vervelend dat de inseminatie weer niet vanzelf ging. Een volle blaas geeft dus ook geen verschil?
    Madelein...vervelend dat je je zo voelt. Wel erg begrijpelijk. Ik heb ook soms momenten dat ik denk, ik stop ermee. Ik heb natuurlijk wel al een dochtertje dus is weer anders. We wonen erg naar ons zin in een 3 kamer appartement maar als er een kindje bijkomt moeten we door de tijd echt groter gaan wonen. Soms benauwd me dat maar toch is de kinderwens groter.

Ik heb vanmorgen fm gehad, 2 dominante follikels van rond de 13,5 mm. Dinsdag terug voor fm en waarschijnlijk donderdag inseminatie. Zou super zijn want we gaan vrijdag een weekendje weg.

8. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Ik heb inderdaad een HSG gehad dinsdag. Zag er tegenop maar viel me 100% mee. Alleen bloedde ik daarna best wel. Heb echt nachtverband moeten gebruiken. Nou normaal kan ik tijdens mijn menstruatie 1 dag met normal tampons en de rest met mini af dus was er best van onder de indruk. Ik verlies nog steeds wat druppels, maar zal er dinsdag bij de gyn eens naar vragen.
    Had idd na jullie tips een volle blaas mee genomen :D Hielp geen snars. De verpleegkundige heeft weer een gyn erbij moeten roepen en die zei naderhand: "een volle blaas wil nog wel eens helpen" Ik zei: "weet u hoe ontzettend nodig ik NU moet plassen???" m.a.w. wist ik allang :D
    Maar mijn timing is perfect want ik heb donderdagmorgen rond half elf inseminatie gehad en rond 20 uur meende ik mijn eisprong te voelen. Vrijdagmorgen was mijn temperatuur al gestegen en FF geeft mij vandaag een mooi kruis op dag van inseminatie. Nou kan toch haast niet meer missen zou je zeggen hè?
    Gelukkig jij ook succes. Dit moet hem gaan worden voor ons.

9. Nutje

Nutje Lid

Oct 21, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zit ik dan weer.. het bloeden is begonnen.. vanmiddag weer bellen voor een uitgangsecho.. word hier zo moedeloos van.. we zullen zien. Hoop dat ik nu geen cystes heb. Alleen ben ik daar wel bang voor....

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Nutje...jammer en succes met je volgende ronde.

Hier weer fm gehad vandaag. 2 eitjes. Van 16,5 en 18 mm. Donderdag de inseminatie...

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

Jun 22, 2014
    1,679
    182
    63
    Mooi Gelukkig! 2 eitjes en donderdag alweer IUI. Spannend, ook weer de wachtweken. Hopelijk met een goed resultaat!

@ nutje: balen en zo herkenbaar... hopelijk geen cystes zodat je weer door kan. Heb je vaak cystes? En spuit je Pregnyl? Ik heb 1x cystes gehad waarna ik de rondes daarna 10.000 ie moest spuiten i.p.v. 5000 ie...

@ deedee: klinkt inderdaad als een goede timing! Mijn duimen draaien weer voor je! Is het bloeden al gestopt? En is het een beetje uit te houden op het wachtbankje?

@ madelein: zo lastig voor jullie en zo begrijpelijk. Ik merk nu wij 2 maandjes rust hebben, ik het ook wel weer een stap vind om straks weer de mmm in te gaan. Maar, we gaan het wel doen. Onze relatie is op dit moment gelukkig goed, al hebben wij het er ook al weleens over gehad liever kinderloos te blijven als uit elkaar te gaan... jullie hebben natuurlijk ook al veel heftigere dingen meegemaakt en zijn al langer bezig, dus ik kan me goed voorstellen dat jullie er zo in staan! Dapper hoor!

@ lena: hoe is het met jou? Hoe is de IUI gegaan?
    @ mammabs: en met jou?

Hier toch een wat verlaat ei. Ik denk morgen of donderdag gezien de opbouw van het vruchtbare slijm. Deze maand geen ovulatietesten en alleen klussen als we zin hebben. Dit haalt ook wel wat druk van de ketel...

12. Nutje

Nutje Lid

Oct 21, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spuit 5000 Vanmorgen echo gehad. Geen cystes dus poging 3 is in aantocht... Hopelijk nu meer kans!

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Wat is het hier rustig...
    Ik vandaag weer de inseminatie gehad. Alles zag er weer goed uit en de zwemmers van manlief ook weer prima. Nu dus weer op de wachtbank. We gaan morgen lekker een weekendje weg met me schoonouders dus heb er zin in.

Hoe is het met iedereen?

14. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

Jun 22, 2014
    1,679
    182
    63
    Het is zeker rustig hier...

Fijn dat de IUI weer goed verlopen is Gelukkig. Een fijn weekend toegewenst! Lekker even er tussenuit, heerlijk. Gaan wij volgend weekend doen...

Hier geen bijzonderheden te melden. Geen idee wanneer de eisprong is geweest. Nu maar weer wachten op de komende menstruatie en daarna weer starten met IUI (poging 5).

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Deedee...hoe voel jij je? Je kan bijna testen he?

Wie zitten er nog meer op de wachtbank? Hoe is het met iedereen? Het is hier veel te rustig hoor...
    Ik heb een heerlijk weekend achter de rug, zijn in de katjeskelder van roompot geweest. Dus heerlijk gezwommen met me meisje en naar de koos konijn disco haha. Verder geen nieuws...zit nog wel ff op de wachtbank.

16. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Ik heb bijna mijn nod maar gezien mijn temperatuur hoef ik niet te testen ;)

17. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Ik kom terug op mijn woorden. Temperatuur fiks gestegen en ik heb een licht positieve test. Ik test nooit voor NOD en deze is pas over drie dagen dus ik hou mijn hart nog heel even (HEEL ERG) vast.

18. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

Jun 22, 2014
    1,679
    182
    63
    O wat spannend deedee! Ik duim heel hard voor je, het is je zo gegund! Heb je een foto van de test? En ga je komende dagen nog vaker testen of wacht je tot je nod?

Wij gaan komend weekend er even lekker tussenuit. Waarschijnlijk word ik daarna ook weer ongesteld en kunnen we weer gaan starten...

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Oh Deedee...wat een super goed nieuws. Duim heel hard voor je dat dit super wondertje blijft plakken. Had je al een voorgevoel of voel je je anders omdat je hebt getest? Ohhh ik ben helemaal blij voor je. Na alle narigheid verdien je wel goed nieuws. Wanneer ga je weer testen?
    Jolanda...alvast een heel fijn weekend weg gewenst. Heb je weer zin om te starten met de behandelingen of zie je er tegenop?

Bij mij sluipen de dagen voorbij.....zoooo langzaam haha

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Lenamill...jij mag ook al bijna testen zeker?
    Madelein...hoe gaat het met jou?

Share This Page