Ik was gisteren dus ook even beschonken. Ik was zo ontgoocheld door die twee negatieve tests, dat ik in de cava gevlogen ben! Het kon me allemaal even geen barst meer schelen. Ik dacht toch dat utrogestan in je bloed wordt opgenomen en utro is progesteron. Progesteron is wat ervoor zorgt dat je temp stijgt na eisprong en hoog blijft bij zwangerschap. Niet? Deedee? Volgens mij ken jij er wel wat van he? Nu ik gestopt ben met de utro verwacht ik dus een temp.daling, alleen is dat (nog) niet het geval. Stel dat het toch gelukt zou zijn, dan schaam ik me wel dood tov die cava gisteren! Ik heb ook gerookte zalm gegeten enzo. Mag normaal ook niet...
Lenamill...ik zou je niet te druk maken over dat eten en de drank. Als je zwanger bent is het nog zoooo pril dat het denk geen schade kan aanrichten. Wanneer mag je testen van het ziekenhuis?
Lena ik heb echt geen flauw idee. Ik kan je helpen met info over temperaturen en lh testen en daar houdt het op. Ik heb nooit iets gebruikt. Ik kreeg enkel een fm op cd 10 en daarna moest ik de dag na positieve lh test naar de iui.
De Utrogestan zorgt er blijkbaar voor dat mijn menstruatie uitgesteld wordt... Ik heb nog nooit zo hard zitten wachten op mijn bloedverlies dan nu! Ik wil verder met een nieuwe ronde, maar die stomme menstruatie begint niet en mijn temperatuur wil maar niet zakken. Dat wil dus zeggen dat er nog teveel progesteron in mijn lichaam zit om een menstruatie op gang te kunnen laten brengen. Pfff en ik ben echt niet zwanger. Heb deze ochtend voor alle zekerheid nog eens een testje gedaan. Negatief natuurlijk. Ik vraag me af of ik OOIT een streepje zal zien op zo'n test! Ik heb me daarstraks moeten inhouden om niet zelf met een stift er een streepje op te tekenen! Ik zou zo graag eens een streepje zien! Ik heb half juni een afspraak bij een fertiliteitsarts in Leuven voor verdere opvolging, waarschijnlijk opstart IVF... Ik heb besloten aan hem te vragen of een kijkoperatie nog nodig is dan of niet. Tot ik bij hem moet komen, hoop ik nog met IUI door te kunnen doen, met Menopur ipv Clomid! Nog een lange weg te gaan dus. Maar OOIT moet het echt eens lukken!!!!
Vervelend Lena! Hopelijk zet het gauw door en kun je verder... ik ben ook niet bekend met clomid, menopur of gonal-f. Ik krijg sinds dat we gestart zijn met de IUI Puregon. En ook niet bekend met Utrogestan. Ik heb de laatste poging extra Pregnyl gespoten voor verlenging van mijn LF. @ Gelukkig: hoe is het op de wachtbank? Niks voelen hoeft volgens mij niks te zeggen... wanneer ga je testen? Ik zag dat je IUI 6 er op hebt zitten, hebben jullie hierna een gesprek over het vervolg of gaan jullie nog door met IUI? Hopelijk is het niet nodig en ben je nu gewoon zwanger... ik duim voor je! @ deedee: zo super voor jullie! Nu wachten op de eerste echo... spannend meis! Hier weer thuis na een lekker weekendje weg. Vandaag NOD, wel al krampen, maar nog nauwelijks wat gezien wat op bloedverlies lijkt. Zal morgen of woensdag wel doorbreken en dan weer starten met IUI 5...
@ Jolanda: Jij staat blijkbaar exact even ver als mij. Ook 4 mislukte IUI's, op naar de vijfde poging. Zie jij het allemaal nog goedkomen met IUI? Mijn gyn zegt dat de meesten zwanger worden gedurende de eerste 4 IUI's. Die heb ik dus al gehad. Hoopgevend! Ze wil een kijkoperatie doen, maar ik wil dat niet. (ook al is het misschien wel nodig om te weten te komen waaraan het ligt...) Ik heb 10 jaar geleden een kijkoperatie gehad wegens appendicitis... Nu vind ik wel heel veel reacties op Internet over verklevingen na appendicitis,.... Ik las ook een artikel waarin stond dat een vruchtbaaarheidsoperatie de benen en vingers van een vrouw heeft gekost! Ze hield slechts 1 duim over! Door een perforatie in de darm, is ze veel bloed beginnen verliezen, waardoor vingers en benen zijn afgestorven. Natuurlijk is dat weer een extreem uitzonderlijk geval, maar toch... Zo'n dingen maken mij enorm bang! Ik mankeer nu nog niks, maar wat zal ik mankeren na die kijkoperatie? Gelukkig heb ik mijn gyn kunnen vragen om eerst nog 2 IUI's te doen en die operatie uit te stellen. Wie van jullie heeft er allemaal een kijkoperatie gehad en mag ik ook vragen waarom? Ik probeer een inschatting te maken van het % vrouwen dat effectief een kijkoperatie krijgt na mislukte IUI's.
Hier zei de gyn juist binnen 6 ipv 4 Lena. En van een operatie is hier nooit sprake geweest. Je moet jezelf proberen niet gek te maken met de verhalen op Internet. Meestal staan daar alleen negatieve verhalen.
Hier vandaag de menstruatie doorgebroken. Morgen alweer de uitgangsecho. Ik vind het spannend om weer te beginnen, maar heb nog wel goede hoop, ook al is het poging 5. Ik heb altijd begrepen dat je elke poging evenveel kans hebt en ze doen er niet voor niets 6. En zie bij deedee, dat geeft mij in ieder geval hoop dat het nog kan en we gaan er zeker voor! Tuurlijk was ik bij de eerste 2 IUI's wel iets hoopvoller, maar ik blijf positief! Het gaat ons ooit lukken! @ lena: ik heb geen kijkoperatie gehad, alleen een HSG. Ik ben het eens met wat deedee zegt: probeer je niet gek te laten maken met verhalen op internet. Het zijn echt de uitzonderingen en vooral de horror verhalen...
Jolanda...veel succes weer met aankomende iui. Lenamill...is je menstruatie al doorgebroken? Hier ervaring met de kijkoperatie. Ik vond het ook zeer spannend maar het is me 100% meegevallen. Fijn dat je toch eerst nog 2 iui pogingen krijgt. Deedee...hoe voel jij je? Hoe gaat het verder met je? Kan me voorstellen dat het soms even heftig is. En je zus moeten missen en je wens die in vervulling gaat. Hier negatieve testen en vandaag al wat rose verlies, dus verwacht morgen ongesteld te worden...waarom lukt het nou niet? Omdat we al een dochtertje hebben via iui en ik al 3 keer heel even zwanger ben geweest gaat de gynacoloog ervan uit dat het toch met iui gaat lukken, dus we krijgen nog een paar pogingen. Hoop dat ivf ons bespaard blijft...
Vanochtend de uitgangsecho gehad. Geen bijzonderheden te zien, dus we mogen weer starten! Alle prikspullen weer in huis, morgen de eerste prik zetten
Nog steeds geen menstruatie, maar vanmorgen was mijn temp wel al gezakt van 36,9 naar 36,7. Dus dat is al goed. De progesteron begint mijn lichaam eindelijk wat te verlaten! Dan kunnen mijn regels morgen of overmorgen doorbreken. Temperaturen is wel handig. Zo leer je je lichaam een beetje kennen. Als ik 's morgens 36,4 ° heb, weet ik dat ik die dag mijn regels doorkrijg.
Hier vanmorgen ongesteld geworden. Vrijdag de uitgangsecho en alle medicijnen weer besteld. Jolanda en Lenamill...we gaan ongeveer gelijk lopen deze iui ronde. Veel succes weer. Deedee...hoe voel jij je? Hoe gaat het met de rest?
Balen! Maar wel gezellig dat we redelijk gelijk oplopen... kunnen we op elkaar steunen op de wachtbank en hopelijk alledrie met een positief resultaat
Mijn menstruatie is ook goed doorgekomen! Eindelijk! Ik heb gisterenavond het eerste bloedverlies gehad. Van 21u00 tot 01u00 ben ik aan't wenen geweest van de stekende pijn die op en af ging. Zo gaat het iedere ronde hoor! Paracetamol werkt dan niet, ik krijg diarree en alles erbij en loop continu naar toilet. Volgens mij is het een weeïg gevoel dat ik dan heb, die eerste uurtjes van mijn menstruatie. Deze keer voelde ik het niet opkomen, dus ik was te laat met mijn pijnstiller. Normaal neem ik al een pijnstiller als ik voel dat het gaan komen... Ik heb echt heeeeel slecht geslapen, met kersenpitkussen op mijn buik en al, om de pijn te verzachten. Ik hoop dat de fertiliteitsarts van Leuven begrijpt wat er aan de hand is, want zo'n menstruaties iedere keer is toch ook niet echt normaal denk ik dan! Ik vermoed dat die appendicitis er toch nog voor iets tussen zit en dat die wel verklevingen heeft veroorzaakt. Ik zal er niet onderuit kunnen denk ik... opearatie zal denk ik ook door de fertiliteitsarts aangeraden worden. Ik ben soms zo bang voor alles wat nog moet komen en die onzekerheid. Hopelijk wordt deze nachtmerrie ooit eens beloond met een baby'tje!!!
Weet iemand hoeveel IUI's je in België maximum terugbetaald krijgt of vergoed krijgt van je ziekenfonds? Ik ben aan't twijfelen of ik nog IUI's zou opsparen voor na de operatie. Hangt er eigenlijk vanaf hoeveel IUI's het maximum is dat je vergoed krijgt. Ik heb er 4 gehad.
Lenmill...wat vervelend dat je zoveel pijn hebt als je menstruatie begint. Lijkt me niet helemaal normaal. Misschien toch verklevingen, en daar kunnen ze alleen achter komen via een kijkoperatie. Lastig he al die keuzes die je moet maken. Over de vergoeding van je ziekenfonds heb ik geen idee. Deedee...fijn dat je je zo goed voelt. Wanneer heb je ook alweer je 1e echo? Ik heb net de uitgangsecho gehad, en we mogen weer starten. Met deze iui erbij nog 3 iui's en mocht ik dan nog niet zwanger zijn stappen we over op ivf. Ook moet ik na de iui i.p.v 2 utrobolletjes voortaan 4 bolletjes in gaan brengen. 2 s'ochtends en 2 s'avonds.