Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @miffy: jemig zeg, dat is wel een beetje slordig allemaal! Ik hoop dat er nu een snelle zwemmer bij zit, je hebt er maar 1 nodig!

Ik zit nu op dag 3, maar begin mijn eierstokken nu wel te voelen, hebben jullie dat ook? Of moet ik morgenochtend even het ziekenhuis bellen?

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jolanda: deze optie werd voor ons neergelegd, ook omdat alles bij ons prima zou zijn vond de gyn dat ik geen extra hormonen nodig heb. Ik vind het trouwens ook wel fijn om de eerste paar behandelingen zonder extra hormonen/spuiten/emoties te hebben. Soort van rustig beginnen ofzo.

3. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @madelein ik voel meestal na een paar dagen ook wel mijn buik. Maar als je twijfelt kun je altijd bellen. Dan kun je even overleggen en kunnen ze je waarschijnlijk gerust stellen.

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Miffy...wat een tegenvaller en wat slordig van het zh. Duim heel hard voor je dat het deze ronde gewoon raak is.

Madelein...ga zo zeker je blog lezen. En ik voel ook vaak me eitjes groeien, maar bij twijfel zou ik zeker bellen.

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Madelein...met tranen over me wangen heb ik jouw verhaal gelezen. Wat heb je het mooi opgeschreven en wat ben je sterk. Ben je nu niet bang? Het zal niet makkelijk voor jullie zijn. Hebben jullie Sam begraven?

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @gold: als het zonder hormonen lukt zou het mooi zijn toch? en anders kunnen ze dat altijd nog voorschrijven.

@ miffy en gelukkig: oke dat stelt me wel gerust. Het doet geen echte pijn of zo, maar voel het wel, af en toe steekjes en af en toe een zeurend gevoel. Kijk morgen nog wel even aan. Moet vrijdag voor een fm dus is ook al vrij snel.

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ madelein: ik merk ook wel gevoeligheid in mijn eierstokken en heb het idee dat ook mijn slijm sneller aan het veranderen is, of komt dat door de HSG? Je wordt er af en toe ook wel wat onzeker van, weet gewoon niet wat wel en niet normaal is. Ik zit inmiddels al op cyclusdag 9, morgen nog 1 prik te gaan en woensdag echo...

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @jolanda: Kan idd ook door het hsg komen volgens mij. Ik ga zo de 4e prik zetten, iets eerder vandaag want moet zo weg. Ik voel mijn buik niet continue gelukkig, dus heb niet gebeld. Wacht vrijdag even af. Nog 3 dagen dus dat valt mee.
    Je weet idd niet wat normaal is, en ik ben dan ook een beetje bang dat er misschien teveel gestimuleerd wordt waardoor het straks niet door kan gaan, en we weer een maand kwijt zijn. Maar dat moet ik even naast me neer proberen te leggen. Als ik logisch nadenk is het volkomen normaal dat je op een gegeven moment de boel gaat voelen, want het wordt natuurlijk gestimuleerd ;)
    Mijn eisprong en de aanloop daar naartoe is altijd al gevoelig ( heb altijd 2-3 dagen buikpijn links of rechts) dus dat zal nu alleen maar erger worden gok ik :D
    Spannend morgen je echo! Succes!

9. Nutje

Nutje Lid

21 okt 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week donderdag de eerste iui inseminatie gehad. Waren vorige maand al begonnen maar door een hoop stress geen inseminatie gedaan. Nu wel. Pas bij de 19e dag. Omdat mijn eitjes niet groeide bleven op 9mm. Daarna puregon verhoogd naar 75 ipv 50 en ineens begonnen ze te groeien. Het zaad van mijn partner is wel allemaal goed. Dus begin me nu een beetje af te vragen waarom ze eigenlijk met iui zijn gestart bij mij omdat ik veel lees over slecht zaad. Hiervoor 9 maanden clomid gedaan 50,100,150 Maar helaas heeft dat niks opgeleverd. Zijn er meer die wel goed zaad hebben bij de man? Wachten duurt echt heel lang. Heb vandaag toch stiekem een test gedaan. En ik dacht wat te zien. Maar later ook weer niet. Zal de pregnyl al uitgewerkt zijn? Of is het helaas weer niet gelukt. Wel vroeg getest. 6 dagen na het zetten van de pregnyl.

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ madelein: herkenbaar, ik had ook de gedachte 'als er maar geen sprake is van overstimulatie', was ook wel wat bang dat de eisprong ineens vroeger is, maar heb beide gedachtes gelukkig naast mij neer kunnen leggen... ik wacht morgen gewoon af, ben wel erg benieuwd wat er te zien is op de echo en natuurlijk naar de uitslag van de HSG.

@ Nutje: volgens mij is bij meerdere dames van dit groepje het zaad van de mannen gewoon in orde. Bij mij is er gekozen voor IUI omdat wij ondanks dat alles bij beide goed is, na 2,5 jaar nog niet zwanger zijn en dmv IUI de kansen wat proberen te vergroten (door met hormonen te proberen 2 of 3 eicellen te laten rijpen en door de inseminatie het zaad minder ver te laten zwemmen en de timing te optimaliseren). Dus ook bij onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid (zoals ze het zo mooi noemen) wordt er uiteindelijk gekozen voor IUI...
    Hopelijk heb je snel een positieve test in handen, wachten lijkt me inderdaad lastig.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nutje: mijn man heeft gewoon gezonde zwemmers hoor, slecht zaad is niet perse een indicatie voor iui. Wij starten ermee omdat we na 4 jaar nog geen kindje hebben mogen krijgen, maar ik ben wel al 3x zwanger geweest. Mijn laatste zwangerschap is misgegaan met 18,4 weken. Hierna mochten we als het zwanger worden niet lukte aan de bel trekken, en zouden ze ons helpen. Mijn man is helemaal oke, alleen ik heb lange cyclussen van rond de 35-45 dagen.
    @jolanda: ja dat heb ik dus ook. Ik heb vandaag de echo een dag vervroegd, had ook wat moeite om ea rond te breien op m'n werk dus komt mooi uit. De echo moet op dag 8-9 en zit dan op dag 8 dus prima. Geeft gelijk wat rust.
    Succes morgen!! Hoop dat je uitslagen goed zijn

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nutje: mijn man heeft zijn zaad een jaar geleden laten testen en dat was prima in orde. Wij gaan voor iui omdat ik nog steeds niet zwanger ben geraakt sinds feb 2013. Hopelijk is de iui voor ons het duwtje in de rug.

13. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Onze eerste iui is helaas mislukt. 1 ronde overgeslagen ivm een ingreep waar ik medicatie voor moest slikken. Ik verwacht morgen mijn menstruatie, hopelijk niet natuurlijk, maar ik ga er wel van uit. Dan weer starten van voor af aan voor iui 2, clomid slikken en pregnyl spuiten en de echo's niet te vergeten.
    Bij de vorige iui hadden we 1,5 miljoen zaadcellen na opwerking. Het klonk zo weinig, maar blijkbaar is het voldoende. Het gaf mij niet zoveel vertrouwen na al die tijd gehoord te hebben dat alles goed is. Je hoort vaak hogere aantallen en zodra het lager wordt, wordt er eerder gepraat over ivf.De ondergrens ligt in het ziekenhuis op 1 miljoen. Ik probeer er maar vanuit te gaan dat het echt voldoende is.

14. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @Nutje de pregnyl is officieel pas na 11 dagen uit je lichaam. Dus na 6 dagen testen is wel heel snel en zou dus een vals positief kunnen geven. Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel al positief van een zwangerschap is! Hoeveel goede zaadcellen na opwerking hadden jullie bij de IUI poging nu?
    Bij mijn vriend zag alles er ook prima uit, maar nu blijkt na opwerking dat het toch allemaal veel lager uitvalt als ze gedacht hadden.

@Jolanda hoe is het gegaan vandaag? Hoop op positief nieuws!

@Diz wat balen dat jullie eerste IUI mislukt is :(
    Hoe gaat het met de hormonen? Heb je last van bijwerkingen?
    1,5 miljoen is inderdaad niet veel. Wij zaten er helaas beide keren onder met 0,5 en 1,1. Ze geven bij ons aan dat ze toch liever minimaal 2 miljoen willen hebben. Daarom moeten wij nadenken over IVF. Hoe denken jullie daarover?

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Diz: balen dat jullie eerste poging niet gelukt is. Ik heb geen idee hoeveel zaadcel voldoende of veel zijn... succes met de tweede poging!

Vanochtend de uitslag van de HSG gehad: de doorgankelijkheid is gelukkig aan beide kanten goed. Op de restant (een uur na de HSG) was nog steeds een goede verspreiding van de vloeistof waar te nemen.
    Vervolgens de echo gehad. Er was helaas maar 1 eitje gerijpt, wat betekent dat ze bij een (eventuele) volgende poging de dosering van de Puregon op gaan hogen... Het eitje dat er links wel zat, is 18-19 mm groot. Dus vanavond moet ik de Pregnyl zetten (wat ik best spannend vind, maar komt vast goed) en dan vrijdag de inseminatie. Om 10.15 uur moet manlief het potje inleveren en om 11.30 uur volgt dan de IUI. Het zit er nu echt aan te komen...

@ gelukkig: Hoe was jouw echo?

@ madelein: wanneer heb jij de follikelmeting?

16. Nutje

Nutje Lid

21 okt 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Het zaad was na het wassen ook gewoon goed 75% zei de arts. Nu heb ik vanavond ligt bruin achtig bloed verlies gehad. De test gisteren dag 6 was negatief. Dus begrijp ik dat de Pregnyl wel uit mijn lichaam is. Ook enorme krampen. Hoop dat dit niet iets ernstigs is. Afwachten maar weer. Kan niet wachten tot volgende week donderdag.

Mijn eisprong komt niet vanzelf op gang. Dus vandaar dat ik hormonen spuit. Soms maanden van 72 dagen gehad....

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @diz: jeetje dat is balen :(. Ook wel weinig zaadjes idd, maar blijkbaar voldoende. Hopelijk brengt de volgende iui iets moois voor jullie!

@jolanda: jeej goed nieuws! Spannend zeg, nog een paar dagen en dan je inseminatie! De volgende keer meer medicijnen dus, hopelijk is het niet nodig ;).

Ik heb morgenochtend m'n fm. Spannend!

@nutje: zolang je geen koorts hebt of rare afscheiding kan het weinig kwaad denk ik. Op dag 6 zou de pregnyl nog in je lijf moeten zitten dacht ik? Volgens mij werkt dat een dag of 10 door...

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Diz: heel erg balen dat jullie iui mislukt is... :(

Jolanda: fijn dat de uitslag van de hsg goed was. Er komt nu voor jou een spannende tijd aan!

Madelein: morgen al de fm, ook spanennd! Dan weet je hoe groot je eitje is!

Ik moet nog een weekje wachten voor de fm. Ben benieuwd aangezien mijn cyclussen vaak wisselen. Mijn eisprong kan al op dag 12 zijn, maar ook pas op dag 28. Dus even afwachten hoe het deze ronde verloopt.

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ik heb vandaag weer een echo gehad (dag8), en er is 1 eitje gegroeid, morgen pregnyl zetten en zaterdag hebben we al de iui. Op dag 11 dus, vind het zo snel gaan.

Jolanda...fijn dat de hsg goed was. Ik had vorige iui 3 eitjes en nu maar 1 terwijl ik dezelfde hoeveelheid menopur spuit, geen peil op te trekken dus, elke cyclus is anders. Zo zie je maar dat elk zh. anders werkt omdat ze bij jou je medicijn willen ophogen mocht dat nodig zijn.

Welkom nieuwe meiden, gezellig meekletsen...

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Succes vandaag madelein, hopelijk zijn er mooie eitjes gerijpt (en dan niet teveel natuurlijk).

@ gelukkig: ik heb de IUI ook al op dag 12, dus ook al vrij snel... ik heb normaal een cyclus van tussen de 26 en 30 dagen...

Gisteravond laat de Pregnyl gezet, en zelf gedaan!:) Het viel me uiteindelijk mee, al was het wel even gevoelig...

Deel Deze Pagina