Hey, Ik heb volgende maandag pas eerste FM. Dat is dag 12 voor mij. Ik ga deze ronde ook eens vragen om mijn bloedwaarden beter te controleren. Ze geven me direct een pregnylspuit van zodra de follikel 18 mm is, MAAR het zou toch kunnen dat mijn follikel pas echt rijp is als die 22mm ofzo is en dat ik de Pregnyl steeds te vroeg krijg waardoor het boeltje geforceerd wordt? Wat denken jullie? Kan dat? Of is follikel bij iedereen al rijp genoeg als die 18mm is? Liefs, Lena
@ gelukkig: ik heb vrijdag de eerste fm, bij mij op cd 11. Heb jij 'm dan vroeg in je cyclus? Jij hebt al een aantal keer ook vroeg de IUI gehad toch (op cd 11)? Ik vind het wel weer spannend. Ik spuit weer 75 IE Puregon en het ziekenhuis gaf aan dat er kans is op overstimulatie omdat wij 2 maandjes rust hebben gehad. Toch wilden we niet terug naar 50 IE, omdat ik daar de eerste poging maar één eitje op had en wil toch wel de kansen vergroten... @ lena: ik heb altijd begrepen dat het eitje nog doorgroeit als je Pregnyl spuit. Die springt ongeveer 36 uur na het spuiten van de Pregnyl (wekt natuurlijk de eisprong op). Het kan wel zijn dat in je eigen cyclus een eitje pas iets later springt, maar dit moet je los zien van een hormoon gestimuleerde cyclus...
Ja, maar ik ben me dit pas beginnen afvragen nadat een dame van een ander forum vertelde dat ze dagelijks bloed moest laten prikken bij collega van haar eigen gyn (haar eigen gyn was op verlof). Deze gyn zou de waarden in het bloed nog niet goed genoeg gevonden hebben voor de pregnylspuit en veronderstelde dat zij al de voorgaande pogingen Pregnyl te vroeg kreeg. Dus haar follikel ZAG er op de echo wel groot genoeg uit, maar haar bloedwaarden waren helemaal nog niet goed toen... Pas op cyclusdag 27 ofzo heeft zij uiteindelijk de pregnyl gekregen en +/- 1,5 dag later de IUI. Nu vraag ik me dus af of dat bij mij ook niet zo zou kunnen zijn, dat ze de Pregnyl te vroeg zetten en een te onrijpe eicel forceren om te springen. (terwijl die misschien niet eens rijp genoeg is om bevrucht te kunnen worden)
Wat hebben jullie de fm pas laat. Ik heb meestal de inseminatie op dag 11 of 12. En standaard op dag 8 de fm. Spannend weer...
Ik had ook altijd fm op dag 9 of tien en inseminatie op 11 of 12. Een keer zelfs een ei van 25 mm op fm naar mijn positieve lh kwam pas ruim twaalf uur erna.
Ik heb PCOS. Clomid doet zijn werk wel, maar op dag 12 is er meestal pas iets te zien van rond de 14 mm. Ik prik nog geen Gonal-f of Menopur ofzo. Dan heb je waarschijnlijk veel sneller follikelgroei. Zonder medicatie heb ik meestal gewoon geen follikelgroei. Pas na meer dan 50 dagen word ik dan nog eens ongesteld. Nu we binnenkort een afspraak hebben voor vervolg IVF (ander ziekenhuis), wil ik gewoon nog 2 IUI's om mijn cyclus zo kort mogelijk te houden! Anders ga ik meer tijd verliezen als ze moeten wachten tot mijn regels eindelijk nog eens doorkomen. Dat kan soms ook na 60 dagen zijn. Vroeger (puperjaren) had ik 1 keer om de 3 maanden mijn menstruatie en die duurde dan 2 weken lang. Voor mij is dag 12 dus vroeg voor een eerste FM. Vorige ronde heb ik 8 x FM gehad en was de follikel toen pas groot genoeg. Ik vroeg me gewoon af of die follikel als hij op het scherm groot genoeg lijkt of hij dan ook rijp genoeg is? (Ze testen mijn bloed namelijk niet meer als die 18 mm is) Is dat niet raar?
@ gelukkig: Dat is vroeg IUI op dag 11 of 12. Hier in het ziekenhuis mogen we niet komen voor FM voor dag 12, omdat er dan gewoon nog niks te zien is met Clomid. Neem jij Clomid of prikmedicatie? Misschien zit daar het verschil? Ofwel heb jij een normalere cyclus en geen PCOS, waardoor jouw lichaam beter meewerkt dan het mijne...
Gaat redelijk. Baal beetje zou vandaag met therapie beginnen maar werd net door haar gebeld dat ze verhinderd was. Nu wordt het morgen. Dat wordt pittig dagje. Eerst werken en dan naar haar (ze zit op 1 km van mijn werk anders moet ik eerst 20 km naar huis) en ben best wel moe al. Ach ja voor het goede doel! Mijn zoon is van november 2011 dus bijna 3.5 Lena Ik denk dat Gelukkig en ik een wat kortere cyclus hebben.
Deedee...sterkte morgen. Lenamill...ik spuit idd. menopur en heb normale regelmatige cyclussen. Vandaag fm en al een mooi eitje van 16 mm. Zaterdag dus alweer de inseminatie. 1 eitje dit keer. Weer de inseminatie op dag 11.
Inseminatie op dag 11 heeft je toch al eens geluk gebracht? Spannend weer! Ik heb morgenochtend de fm en ben zeer benieuwd of ik al mooie eitjes heb...
Jolanda...succes morgen, ben ook benieuwd hoeveel en hoe groot je follikels zijn. Ik raak eigenlijk tot nu toe altijd zwanger als ik de inseminatie op dag 11 heb...dus heb goede hoop.
Hoi lieve meiden, Ik heb even wat afstand genomen van het forum. Het is heel fijn om hier mee te praten, maar soms ook erg confronterend. Hoe dan ook, na de 2e mislukte IUI bleek ik bij de uitgangsecho een cyste te hebben van 18 mm. Bij een cyste van 20 mm zou IUI 3 niet doorgaan en nu werd het ons eigenlijk ook afgeraden. We hebben dan ook besloten een ronde over te slaan. Aangezien bij ons de samenlevingstest niet geheel eenduidig was, hebben we rond de vruchtbare dagen met natriumbicarbonaat oplossing gespoeld voordat we het gezellig maakten. Dat zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies toegankelijker wordt. Afgelopen weekend was mijn NOD. Aangezien ik de hele week nog geen voorbloeding had gehad, zoals normaal, werd ik wel erg zenuwachtig.. Vrijdag heb ik vol ongeduld toch maar een test gedaan en die bleek positief! Een tweede test van een ander merk was ook positief en de test van afgelopen maandag ook . Ik kan het nog steeds nauwelijks geloven! Eigenlijk is het gewoon een wonder! Gisteren heb ik bloed moeten laten prikken om te bepalen of ik ook een verhoogde waarde van het zwangerschapshormoon heb en dat bleek ook zo te zijn! @Deedee, gefeliciteerd!! Er heeft een engeltje over je schouder meegekeken! @Lena, ik heb wel een kijkoperatie gehad, maar dan alleen van mijn baarmoeder. Je kunt ook een kijkoperatie van de buikwand krijgen, maar die heb ik niet gehad. Welke kijkoperatie zou jij dan krijgen? @gelukkig, succes met de IUI op dag 11! @jolanda, succes met de fm morgen! @madelein, hoe gaat het? Xx
Wauw mammabs: de wonderen zijn de wereld dus echt nog niet uit! Super gefeliciteerd! Hoe voel je je? Al last van 'kwaaltjes'? Wanneer hebben jullie de eerste echo? Je schrijft iets over natriumbicatbonaat: hebben jullie dat voorgeschreven gekregen door de gyn? Wij hebben nooit een samenlevingstest gehad. Dit vonden ze niet nodig (er werd gezegd dat het ook al achterhaald zou zijn) en met IUI wordt dat probleem (als het baarmoederslijmvlies vijandig zou zijn) omzeild...
Gefeliciteerd mamaBS! Bij ons is ook nooit een samenlevingstest gedaan. Zou achterhaald zijn volgens mijn gyn. Ze doen dat nooit meer in het ziekenhuis waar ik ga. (Ik heb er ooit eens zelf om gevraagd, maar ze deden het niet) Met IUI wordt dat probleem inderdaad omzeild. Maar mamaBS is spontaan zwanger geworden deze ronde, zonder een IUI. Dan is die natriumoplossing misschien wel goed geweest. In ieder geval, proficiat en er is eindelijk een eind gekomen aan jullie lijdensweg! Ik hoop dat wij dat binnenkort ook kunnen zeggen.
En wat betreft die cyste van 18mm... Ik heb al een jaar een cyste van 22 mm. Ze groeit niet en gaat ook niet weg... Ik mag iedere ronde gewoon verder, waarschijnlijk omdat die toch niet zal verdwijnen van een ronde over te slaan. Ik dacht dat die cyste ook niet IN mijn eierstok zat, maar er AAN hing. Misschien maakt dat een verschil?
MamaBS wat een wonder! Proficiat! Ik ben gisteren met therapie gestart bij de therapeut van mijn man en mij. Zij is degene die ervoor gezorgd heeft dat wij eindelijk een verwijzing naar de gynaecoloog kregen. Gisteren heb ik haar verteld dat ik zwanger ben. Ze reageerde echt zo leuk. Ik ben haar zo dankbaar en dat heb ik ook gezegd!
Vanochtend fm gehad, 2 mooie eitjes van allebei 13mm! Maandag terug voor fm en dan dinsdag of woensdag de IUI!
Eitjes hebben we iedere cyclus, maar ze zouden eens bevrucht en ingenesteld moeten geraken he!!! Hopen dat er deze maand veel dames onder ons zwanger worden!!! Ik hoop het zo! Een mooie zomer met bolle buikjes!!
Dank jullie dames! Ik voel me goed zover, nog geen last van 'kwaaltjes' . 22 mei heb ik de 1e echo, dus nog even geduldig zijn.. De samenlevingstest wordt sinds dit jaar ook niet meer bij ons ziekenhuis gedaan. Vorig jaar zijn we echter naar ons huidige ziekenhuis overgestapt omdat ze die toen wel nog deden. Vrienden van ons waren net zwanger geraakt door de natriumbicarbonaat oplossing. Onze samenlevingstest was niet heel duidelijk. Er waren wel nog zaadcellen in leven, maar niet heel veel. We hebben de poeders toen van die vrienden gekregen voor het geval we ze eens wilden gebruiken. Het advies van het ziekenhuis was echter IUI omdat er nog zaadcellen in leven waren bij de test en door de IUI zou je evt vijandig baarmoederslijmvlies passeren. De poeders bleken nu echter al meer dan een jaar oud, dus heb ik het ziekenhuis gebeld om te vragen of we die konden gebruiken in de IUI rustmaand. Dat was geen probleem, alleen zou de werking wel minder zijn. Toen ik om een nieuw recept vroeg, kreeg ik dat echter niet meer omdat ze inmiddels de samenlevingstest hadden afgeschaft. Op internet zag ik echter staan dat je het natriumbicarbonaat poeder ook zonder recept zou kunnen krijgen. En dat blijkt zo te zijn! Ik heb het gewoon bij de apotheek besteld, een kilo voor 5 euro . Je hebt maar 7,5 gram nodig op 500 ml water, maar ik kon het niet in een kleinere hoeveelheid bestellen . @LenaMill, dat zou goed kunnen. Bij mij zat de cyste in de eierstok. Hoop ook dat deze maand iedereen zwanger wordt hier . @DeeDee, wat fijn dat jullie therapeute zo leuk reageerde! @Jolanda, dat is goed nieuws 2 goede eitjes! Xx