Ja dat weet ik zo nog niet Deedee! Ik denk dat alle dokters hetzelfde zijn: zoveel mogelijk patiënten (nummertjes) betekent zoveel mogelijk geld.
Gisteren gehoord dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding. Vandaag de IUI met een mooie score van 17.9 miljoen, met een beweeglijkheid van 59%. Ik ben positief! Nu maar weer afwachten in de wachtweken...
oké Jolanda, dan is jouw week al super gestart! Hopelijk binnen twee weken een positieve test in handen! Soms vraag ik me af of ik nog wel ga kunnen geloven dat de test positief is als het OOIT eens zo zal zijn!!!
@Deedee, fijn dat je je goed voelt! Wel vermoeiend inderdaad als je zo zoon steeds zo vroeg wakker is. @LenaMill, succes met de echo morgen en het bloed prikken. Ik zou het ook gewoon vragen hoor. @Jolanda, ik duim weer de komende 2 weken! @gelukkig, wanneer zijn jouw 2 weken om?
Jolanda...gefeliciteerd en super goed dat je er positief instaat. Succes op de wachtbank... Lenamill...ooit komt het goed!!! Positief proberen te blijven, al is dat nog zo moeilijk. Hier vandaag heel de dag door zo af en toe wat steekjes rond me linker eierstok. Zal toch niet vandaag pas me eisprong zijn? Haha word gek van mezelf....
Mamabs...ik heb zaterdag me inseminatie gehad...en zal op zijn vroegst volgende week woensdag kunnen testen, dan is de pregnyl uit me lichaam. Heb vandaag weer 12 testen binnen gekregen, bestel ze altijd online, super goedkoop bij sensitest.
hallo dames, Hier een heeeeel hectische voormiddag gehad! 1) 8u15 afspraak voor tweede FM bij gyn thuis: conclusie Clomid doet zijn werk niet meer, follikel is nog steeds even groot als twee dagen geleden... 2) 9u00 langs ziekenhuis in Geel (waar ik in behandeling ben) om een voorschrift voor Menopur gaan te halen EN langs de ziekenhuisapotheek te gaan voor Menopur! Jaja, ik ben begonnen met spuitjes. Eindelijk! 3) De apotheek in ZH Geel had NET de LAATSTE doos Menopur meegegeven met een andere patiënt!!! Shittt... Ze konden het bestellen, maar dan had ik het pas vrijdagnamiddag en ik moest er onmiddellijk mee beginnen... 4) Zelf voorgesteld om Menopur in het ziekenhuis van Mol gaan af te halen. Dit was ook een heel gedoe... Ze wilde het eerst niet meegeven omdat ik de goedkeuring nog niet had, enkel het aanvraagformulier... Dus ik heb gezegd dat ik het wel uit mijn eigen zak zal betalen ALS ik geen goedkeuring ZOU krijgen achteraf. Dus de doosjes Menopur uiteindelijk wel meegekregen. 5) In Mol vroeg ik of ik DAAR voor een keertje mijn eerste Menopurspuit zou mogen laten zetten (vroedvrouw doet dat bij mij altijd). Dat kan NIET! Ik moest naar het ziekenhuis waar ik in behandeling was! 6) Terug naar Geel voor eerste spuitje! Nu elke dag rond zelfde uur Menopur laten zetten in ZH. Zondag terug FM. Hopelijk is er dan wat meer beweging in de eierstokken! (Hopelijk ook geen overstimulatie!!) Wat een gedoe! Vraagje aan de Menopur-gebruikers: Is er een bepaalde dosering? Ze spuiten gewoon 1 ampulle per dag bij mij? Is dat te weinig/ te veel? De gyn heeft verder geen instructie gegeven
Lenamill...waarom spuit je niet zelf? Ik spuit ook altijd 1 ampul en dat is bij mij voldoende. Heb hierdoor meestal 2 maar zeker 1 mooie follikel. Hoop voor je dt je nu snel een mooie eitje krijgt.
Dat wordt niet eens voorgesteld in ons ziekenhuis. Er wordt geen prikinstructie ofzo gegeven. De gyn stuurt me altijd naar een vroedvrouw in het ziekenhuis... Dat is de normaalste zaak van de wereld precies hier. Er is niemand die zelf moet prikken. Ik vind het ook niet erg hoor, dat ik hiervoor naar het ziekenhuis moet. We zien wel weer.... Als het toch nog tot IVF zou komen, zijn het dan meerdere ampules per dag ofzo? Kan je alleen op die manier de dosis verhogen?
Deedee...verslag van je echo? Lees in je onderschrift dat je een goede hartslag hebt gezien...ben erg blij voor je. Hoe is het met iedereen? En met de meiden op de wachtbank? Hier goed, heb goede afleiding want ben nog op vakantie.
Hier vind ik het nu nog wel te doen op de wachtbank... ik was afgelopen week vrij, heb lekker rustig aan gedaan. Komende week weer werken. Hopelijk gaat de tweede week ook redelijk snel voorbij. Jij hebt er al een week opzitten toch Gelukkig? Wanneer ben je van plan te testen?
Vandaag terug FM gehad. Eerste FM na de start met Menopur. Follikel rechts is ineens weg? Nu is mijn follikel van links (die woensdag 9 mm) was, ineens 18,7 mm! MAAR ik heb bloed laten prikken en mijn hormoonwaarde is nog lang niet goed!! Dus conclusie: Mijn eicellen zijn nog lang NIET rijp bij een follikel van >18 mm. Ik heb dus al de voorgaande maanden de pregnylspuit TE VROEG gekregen!!! Ongelooflijk! Een halfrijpe eicel laten springen heeft natuurlijk weinig zin... Ze kan dan toch niet bevrucht worden... Hopelijk is dit dus de reden waarom ik nog niet zwanger ben geworden na zo lang Clomid-gebruik en 4 IUI's. Ik moet dinsdag terug op FM en ook weer bloedcontrole.
Ik ben benieuwd Lena, wanneer je eitje dan wel rijp genoeg is. Ben je niet bang om de eisprong op deze manier te missen? Ik heb geen idee waarom ze standaard Pregnyl geven bij een ei tussen de 18 en 20 mm, maar hier zal toch wel over nagedacht zijn? En zou het bij hormoonstimulatie ook niet anders zijn dan bij je eigen cyclus? Hier vandaag te horen gekregen dat onze overburen hun eerste kindje verwachten... en ik had nog zo'n hoop dat als de ooievaar in onze straat langs zou komen, dat het dan nu echt onze beurt zou zijn, maar helaas... ik gun het hun van harte, maar het blijft moeilijk. Wij willen zelf ook zo graag en wachten al zo lang...
@Gelukkig ben paar dagen afwezig geweest. Zoon heeft hele erge keelontsteking. Heb al nachten niet geslapen dus ga zo lekker mijn bedje in. Op de echo was nog niet heel veel te zien maar de hartslag sprong eruit! Gyn heeft ons overgedragen aan de vk en vanaf week 36 weer terug naar de gyn. Vandaag gebeld en 5 juni weer echo. Op mijn mans verjaardag. Hoe leuk!
@Deedee, wat fijn van de goede hartslag! Beterschap voor je zoontje! @Jolanda, dat is niet leuk . Wie weet komt de ooievaar deze ronde . @LenaMill, dan ben ik benieuwd of je eicel morgen al bijna rijp is. Succes! @hier, vrijdag heb ik de echo. Het begint wel spannend te worden . Liefs
Vandaag is mijn follikel al 23,5 mm! Het maakt nog geen aanstalten om spontaan te springen omdat de wand van de follikel nog mooi rond is, zegt de gyn. DUS: mijn pregnyl werd steeds veeeeel te vroeg gezet! Mijn follikel is nu bijna 6 mm groter dan wanneer ik anders mijn pregnyl kreeg. Ben benieuwd naar de bloedwaarde. Mag vanmiddag bellen. Als bloedwaarde nog niet goed genoeg is, moet het zelfs nog wat doorrijpen! Mijn gyn vertelde zelfs dat sommige vrouwen pas een rijpe follikel hebben bij 30 mm, maar dat zijn dan echt uitzonderingen. Volgens mij ben ik dus een uitzondering! Ze zei dat ze toegaf dat het soms precies beter is om een keer meer dan een keer minder bloed te laten nemen... In het verleden is dat dus nooit gebeurd, zo'n goede opvolging in het bloed. Ik kreeg enkel echo's en 1 keer een bloedname. Daarna veronderstelden ze gewoon dat mijn eicel wel rijp zou zijn bij een follikel van 18 mm... Ze willen de patiënt de vele bloednames besparen... Ik heb toch liever veel bloednames dan zomaar gissen wanneer het rijp is hoor! Zo zie je maar, je kan niet altijd vertrouwen op wat de gyn ZIET op de echo! Bloedwaarden liegen nooit...
Mamabs...spannend vrijdag...hoop op een mooi kloppend hartje voor je. Deedee...super dat jij al een knipperlichtje hebt gezien. Lenamill...fijn dat ze je nu wel laten bloedprikken en je ei goed volgen. Deze ronde gaat hem worden voor jou, dat voel ik! Jolanda...hoe is het op de wachtbank, wat zegt je gevoel? Hier net heel dom een zwangerschapstest gedaan van sensitest. Dik negatief...dus zal wel weer niet gelukt zijn. Zit vandaag op 10 dpo en dag 12 na pregnyl.
@ gelukkig: Sorry dat ik het zeg, maar sensitest is dikke rommel! Niet vertrouwen! Mijn man heeft eens een test aangekocht van sensitest om zijn vruchtbaarheid te testen en volgens die test was hij onvruchtbaar! Daarna deden we meteen een spermastaal binnen in het labo van het ziekenhuis en wat bleek: er was niks aan de hand, in tegendeel! Ze hadden nog niet vaak zo'n goed staal gezien (meer dan 200 miljoen zaadcellen had hij toen) Zo zie je maar. Laat je kopke nog niet hangen, want het kan dus even goed WEL gelukt zijn! Doe over een dag of 4 maar eens een echte betrouwbare test. (kruidvat zou heel goed zijn en niet duur) Ik heb vanmiddag de bloedresulaten gekregen. Mijn hormoonwaarde was vanmiddag 192 ofzo en het moest 200 zijn, dus ik heb om 20u00 pregnyl gekregen en donderdagmiddag hebben we onze 5e IUI. Duimen jullie? Het voelt aan als onze eerste ECHTE kans! Nu is mijn eicel pas rijp! Al de voorgaande keren hebben ze een onrijpe eicel laten springen... (Follikel is nu waarschijnlijk bijna 24 mm - was deze morgen al 23,5 mm) Zo zie je maar: De een heeft een rijpe follikel bij 18 mm en de ander bij 24 mm! Wat een groot en toch wel belangrijk verschil betekent! Dit is ook mijn eerste IUI met Menopur! De voorgaande 4 IUI's waren met Clomid.
Spannend Lena! Hopelijk met een positief resultaat... @ Gelukkig: nog even afwachten... wanneer wil je weer gaan testen? Mijn gevoel zegt dat het dit keer wel eens raak zou kunnen zijn, maar ik ben eerder voor de gek gehouden. Ik heb goede hoop, zeker omdat we 2 mooie eitjes hadden en 2x zoveel zaadjes als de keren daarvoor. Ik heb al een paar dagen steken onderin mijn buik en gisteravond had ik het ijskoud, kreeg het niet warm. Wel had ik tussendoor ineens gloeiende wangen en bovenbenen... maar het kan natuurlijk ook allemaal van de pregnyl komen (10.000 gespoten voor eisprong en daarna op dag 3 en 6 (en morgen nog op dag 9) 1500)... ik heb er ook pas een week opzitten, dus moet nog even geduldig zijn!