Lenamill...wat goed en fijn dat ze naar je geluisterd hebben en je nu wel een keer serieus nemen. Heel veel succes morgen en me duimen draaien nu al. Jolanda...wat een positieve instelling, erg goed om te lezen. Wanneer kan jij testen dan? Omdat je ook nog pregnyl spuit pas later zeker? Me duimen draaien ook voor jou? Hier wel ervaring met de sensitest testen...als ik zwanger was kwam er een streep en als ik niet zwanger ben dus niet. Ze kloppen bij mij dus wel altijd. Heb daarom dus geen hoop meer voor deze ronde. Denk dat ik vrijdagochtend met ochtendurine met de kruidvattest nog eens test.
Hallo iedereen, Vandaag deed de IUI ENORM pijn! Ik weet niet met wat ze allemaal door mijn baarmoederhals probeerden te geraken, maar volgens de gyn moest ze een bochtje maken??! Het bloedde zelfs een beetje. De zaadjes waren niet zo goed, het is te zeggen het was na opwerking nog maar iets van een 5 miljoen... Voor opwerking 15 miljoen. Vorige keer had hij voor opwerking 60 miljoen ofzo. Hoe komt dat toch, die schommelingen...? Maar ja, er is er maar eentje nodig zeker he! Wij gaan het vanavond nog eens zelf gezellig maken. Elk zaadje meer is gunstig he! We zien wel. Ik ben wel opgelucht dat we 11 juni naar Leuven kunnen. Benieuwd wat ze daar gaan zeggen en voorstellen. xxx
Wat vervelend Lena dat het zo'n pijn deed... heb je er nu ook nog last van? En ja, je hebt maar 1 zaadje nodig. Heeft je man koorts ofzo gehad? Geen idee waar het schommelen vandaan komt... Succes weer op de wachtbank! Hier vanavond weer de laatste spuit (Pregnyl) gezet, hopelijk nu echt de laatste!
Wel speciaal Jolanda: wij hebben allebei onze 5e IUI rond ongeveer dezelfde tijd. Nu nog hopen op eindelijk eens wat geluk!! Ik kon moeilijk stappen na de IUI en ben ook even helemaal weggedraaid toen ik van die gyn-stoel kwam. Nu heb ik geen last meer, maar wel nog een gekleurde afscheiding. Geen rood, maar eerder bruin-geel ofzo. Heeeel raar, nooit gehad. Na die pijn en dat gewroet tijdens de IUI waarschijnlijk wel normaal. Ik maak me geen zorgen.
Lenamill...vervelend dat de iui zo'n pijn deed. En er is idd. maar 1 zaadje nodig dus zou je er niet druk om maken. Mijn partner had pas na bewerking ook maar 5 miljoen over maar mijn gyn. vertelde dat dat een mooi aantal is. Veel succes op de wachtbank, mijn duimen draaien. Jolanda...wanneer zou jij kunnen testen? Nog steeds zo'n goed gevoel? Hier vanmorgen een spierwitte kruidvattest...nu dus maar weer de menstruatie afwachten en door voor poging 8... Vind het wel steeds zwaarder worden, voel me emotioneel steeds beroerder.
Lena dat heb ik bij 5 van de 6 iui's gehad. Dat komt door het kantelen van je baarmoeder dan kan het rietje er niet goed in want dan zit er een knik. Ze pakken dan je bmm aan om het rietje er goed in te krijgen. Niet grappig, maar je kunt er gewoon zwanger van worden hoor (zie hier het levende bewijs )
@ gelukkig: balen meid! Ik had zo voor je gehoopt. Nu maar hopen dat je snel ongesteld bent, zodat je door kan... Gaan jullie meteen door met poging 8? Het is ook zo'n zwaar traject, de teleurstelling elke keer! Dikke knuffel! Mijn positieve gevoel begint inmiddels wel wat te twijfelen, zeker doordat ik geen enkel symptoom heb... maar we blijven positief en hoop houden! Ik mag pas testen 18 dagen na de IUI, dus dat is volgende week zaterdag. Echter ben ik tot nu toe niet overtijd gegaan bij eerdere pogingen, dus ik denk dat als ik donderdag nog niet ongesteld ben, ik een testje ga wagen...
@ Gelukkig: wat jammer dat het weer mislukt is! Moeten jullie met IUI blijven doorgaan? Tot hoeveel pogingen? Is IVF geen optie? De put waarin je valt wordt steeds dieper en dieper... Dat gevoel ken ik! Ik moet zeggen dat het wel oplucht dat ik weet dat IVF in aantocht is. Half juni eerste gesprek. Ik weet zeker dat het ons binnenkort gaat lukken, maar misschien niet meer met IUI... We zullen zien.
We krijgen in totaal 9 iui pogingen, nog 2 te gaan dus. De reden dat wij er 9 krijgen is omdat we al een dochtertje hebben via iui en ik verder al 3 keer (zeer kort) zwanger ben geweest door iui, maar dit in een miskraam eindigde. Na de 9 iui pogingen starten we met ivf. We gaan direct door voor poging 8. Als ik dan niet zwanger raak hebben we voorlopig pauze. Niet omdat wij dat willen maar we zijn een weekendje weg met vrienden als ik de inseminatie zou hebben, daarna heeft het ziekenhuis zomerstop waar 2 cyclussen van mij invallen en daarna zijn we op vakantie. Ik denk dus 4 maanden rust straks. Kan nu haast al janken als ik eraan denk. Wachten duurt zo lang.
@ Gelukkig! IUI 8 zal wel raak zijn! Dan zijn die 4 maanden rust niet van belang! Positief denken eh! Het komt zoals het moet komen...
Bij mij gaan ze na 6 IUI's al met IVF starten, omdat de gyn niet had verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om mij zwanger te krijgen! Er is niet echt iets gevonden, buiten het feit dat ik PCOS heb. Met de medicatie zou dat opgelost moeten zijn, omdat ik nu wel een eisprong heb. Ik ben ook nog nooit (kort) zwanger geweest. Misschien nu wel, na deze vijfde IUI! Dat zou fantastisch zijn! De wachtweken vind ik soms ook wel leuk. Dan kan ik weer even denken dat het gelukt is en voel ik me veel beter. Daarna... tja dan val ik altijd in een heeeel diep gat.
Ik zou ook drie extra pogingen gekregen hebben. Was op eigen verzoek. Ik wilde sowieso niet aan de hormonen. Ben blij dat me dat bespaard is gebleven.
Ik zie net dat Madelein zwanger is. Jolanda...ik ben zo benieuwd of je zwanger bent. Trek je het nog op de wachtbank? Lenamill...mijn duimen draaien ook op volle toeren voor jou. Hier gister ongesteld geworden en morgen de uitgangsecho voor iui poging nummer 8. Wel fijn want ik moet altijd op dag 3 en 8 van me cyclus komen en beide dagen heb ik vrij dus hoef niks te regelen op me werk.
Ik had het ook gelezen! Super voor haar! Ik krijg er steeds minder vertrouwen in, had vanochtend een heel klein beetje bloederig slijm bij afvegen (sorry voor de onsmakelijke omschrijving) en dat is bij mij tot nu toe altijd de aankondiging van een naderende menstruatie... ik blijf natuurlijk nog wel hoop houden, maar vind die wachtbank nu echt killing!!! Gelukkig komen vanmiddag mijn zus, zwager en 2 neefjes (3 en 4 jaar oud) en kan ik weer even heerlijk genieten van het tante zijn! En het mooie weer draagt ook bij aan een positieve stemming! Fijn Gelukkig dat de afspraken voor jou gunstig vallen. Hopelijk is 8 jullie geluksgetal. Ik ga weer voor je duimen! Lena, hoe is het bij jou op de wachtbank?
Hey meiden. Lange tijd pauze gehad hier. Was zo klaar met de mmm en alles eromheen. En nu ben ik ineens zwanger!? Heel onwerkelijk en toch totaal onverwacht eerlijk gezegd. We hadden wel verwacht ergens ooit weer spontaan zwanger te raken, maar zo snel had ik niet durven dromen. Ik moet het allemaal nog zien hoor. Ben wel erg rustig, wat wel een goed teken is in mijn geval. Eind deze week zh maar eens bellen, want als ik zwanger blijf moet dat hele circus ook in gang gezet worden. Ik zie dat deedee ook zwanger is!!! Wat super meis! Gefeliciteerd! Hoe gaat het met de andere meiden?
Ja had het totaal niet verwacht.. Voel weinig nog. Ben vooral nog heel erg voorzichtig met teveel hopen. Eerst maar eens zien dat het goed blijft gaan. Hoe voel jij je?
Hey Madelein, gefeliciteerd!! Wat super! Ben je net zwanger dan? Geweldig dat het spontaan is gegaan. Ik ben inmiddels ook zwanger, zonder IUI. We moesten een wachtmaand inlasten vanwege een cyste. Ik vind het nog steeds een wonder . Afgelopen vrijdag heb ik de 1e echo gehad en het hartje klopt . Ik was zo opgelucht, maar blijf ook wel een beetje angstig. @DeeDee, hoe voel jij je? @gelukkig, wat balen weer... wie weet is IUI 8 raak, dan hoef je geen 4 maanden te wachten . @Jolanda en LenaMill, sterkte weer op de wachtbank! Xx
Ja wel oké. Wel veel moe maar heeft ook nog te maken met alles wat afgelopen maanden gebeurd is. Ben pas met therapie gestart. Ben niet echt misselijk maar wel dat weeïge gevoel. Niet echt honger maar als ik eet gaat het wel beter. Ben al 3.5 kilo aangekomen. Niet normaal. Vorige keer slechts 6 totaal, maar toen was ik ook twintig kilo zwaarder. Je kunt mijn buik ook al goed zien. Ben blij als ik het openbaar kan maken.