Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    De foto is nog erg vaag, in het echt is het streepje duidelijk, nog wel licht, maar het is er.
    Ik had het korte protocol bij ivf, 2 weken ongeveer hormonen spuiten. Iedere avond 2 spuitjes, viel echt reuze mee! En de punctie, voor mij waren de spanningen het ergst. Het is niet pijnloos, maar de verdoving die ik inwendig kreeg heeft zijn werk goed gedaan. Ik vond de hsg pijnlijker dan de punctie!

Mocht deze zwangerschap tot een goed einde komen, sluit ik niet uit dat ik nog eens de procedure voor icsi in ga. Voorheen was ik zo angstig dat ik heb gezegd, 1 kindje en echt niet meer. Nu de hele procedure gevolgd te hebben, zou ik het echt zo weer doen! Ik hoop dat dat jullie gerust stelt 😄

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat een goed nieuws Diz! Hopelijk blijft het goed gaan, toch nog even spannend, maar wel al gefeliciteerd! Lief dat je ons geruststelt met je ervaring met IVF, want ik kijk er wel wat tegenop... wanneer ga je weer testen?

3. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Diz, gefeliciteerd! Wat fijn voor jullie!!

Ik lees nog regelmatig mee. Uiteraard wil ik wel graag op de hoogte blijven van jullie berichten. En op dit positieve nieuws moet ik wel reageren. Echt fijn!

Hier gaat het goed. Gisteren hebben we de 2e echo gehad en de baby al heerlijk zien bewegen :)

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Diz:Heel erg bedankt om ons gerust te stellen! Ik ben ook al erg aan't piekeren geweest over die puncties enzo. Hoe bepalen ze of je het korte of lange protocol ingaat? Heb je ook een neusspray moeten gebruiken? (Sorry voor mijn vragen)

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Diz...wat gaaf, je bent zwanger. De punctie valt dus wel mee? Dat is waar ik het meest tegenop zie. De rest ben ik wel gewend.
    Wij hebben 2 juli het intakegesprek voor ivf.
    Heb net heel dom filmpjes op youtube gekeken hoe een punctie gaat...nu durf ik niet meer hahahah

Mamabs...wat fijn dat je een 2e goede echo hebt gehad.

6. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    @jolanda, ik test iedere dag nu, gewoon om te zien of de test op loopt. Daarna volgt het spelletje met mijn vriend, welke vind jij het duidelijkst en tot nu toe pikt hij er moeiteloos de nieuwste test uit.

@lena, bij ons in het ziekenhuis is het standaard kort protocol, mochten ze reden hebben doen ze het lange protocol, maar gezien bij mij alles zover ze wisten functioneert, dus het korte protocol. Ik heb geen neusspray gebruikt. Ik heb triptofem (legt de cyclus plat, dus zorgt ervoor dat er geen eisprong plaats gaat vinden) en fostimon ( zorgt voor rijping eiblaasjes)

@gelukkig, ik kreeg voor de punctie paracetamol en declofenac tegen de pijn. Een oxazepam voor de rust, die hielp bij mij niet omdat ik enorm gespannen was. Na de punctie werd ik pas een beetje suf:D
    Ik kreeg 4 inwendige verdovingsprikken, de eerste 2 voelde ik niet, de andere 2 waren vervelend. Dat is echt maar 5 tellen. Even in laten werken en toen zij de verpleegster al als we gaan beginnen ben je met 5 minuten klaar.
    Ik heb me heel erg geconcentreerd op mijn ademhaling. Rechts had ik 3 grote follikels en 3 kleintjes, de kleintjes zijn vervelend als ze die leegzuigen, maar verder rechts niets gevoeld. Links was bij mij vervelend, maar 2 follikels, maar die deden even zeer. Heel stom, maar ook mijn eisprong voel ik altijd alleen links. Na 5 minuten was ik inderdaad klaar, het is echt te overzien. Ik mocht lekker bij gaan komen.

Na 2 uur liep ik naar buiten of er niets aan de hand was, wel even beurs gevoel, dus rustig aan doen! Ik heb gewoon de hond uitgelaten toen ik thuis kwam op een wat lager tempo!

De terugplaatsing is een makkie! Net als iui, alleen moet je een volle blaas hebben. Ze drukken met een echokop van buiten op je buik, iets minder fijn met volle blaas en plaatsen het bevruchte eitje terug in je slijmvlies.
    Ik vond het erg schitterend allemaal, maar toen ik er lag kon ik alleen maar denken, schiet op ik moet plassen!! Dus ben ook niet blijven liggen, direct opgestaan en naar toilet, dat is bij iui wel even anders ;)

Meiden nog een tip, als je weinig eicellen hebt, maak je niet te druk. Het is echt niet altijd goed om bij ivf misschien wel 15 eicellen te hebben. Bij mij zeiden ze, hoe minder, hoe beter vaak de kwaliteit. Van de 4 bruikbare eicellen zijn er dus 2 goed bevrucht en 1 is maar goed gedeeld, maar die zit nu wel mooi in mijn buik :D

Vragen over ivf mogen jullie me altijd stellen! Als het meer persoonlijke info wordt over welk ziekenhuis enzo, liever via pb zodat ik nog een beetje anoniem blijf hier ;)

@mamabs: jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!! Zo bijzonder om zo'n kleintje op echo te zien. Ik kan niet wachten tot het bij ons zover is!

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik kwam hier weer even spieken en zie een mooie test! Gefeliciteerd diz!!
    Verder heel veel succes allemaal meiden, ik hoop zo dat jullie snel mogen volgen. Of het nou via ivf of IUI is, ik gun het jullie allemaal zo!

Hier gaat alles nog goed. De 8 weken gepasseerd inmiddels. Helaas wel erg beroerd dus zit al 1.5 week ziek thuis. Maar als alles goed mag gaan heb ik dat er natuurlijk helemaal voor over! Maandag mogen we weer naar de vk voor een echo.

8. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Diz wat goed! Ik zie de streep duidelijk hoor. Proficiat.

9. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    We blijven testen, vandaag de eerste clear blue aan de beurt, toch wel weer spannend, maar ook deze positief gelukkig:D
    Nu hopen dat hij blijft plakken!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,8 KB
      Weergaven:
      5
  10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ziet er goed uit Diz! Altijd fijn de woorden 'zwanger' op een CB test. Gefeliciteerd!

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Gelukkig: succes vandaag weer bij de fm. Hopelijk groeit er een mooi eitje(s)! Staat de intake voor IVF al gepland?

Ik heb zaterdagavond en zondag onwijs veel last gehad van mijn darmen met flinke buikkrampen, obstipatie en overgeven. Dit komt eens in de zoveel tijd een keer terug, maar dit was de eerste keer dat het na de avond de zondag nog doorgezet is... pfff wat kan je naar worden van pijn... Gisteravond alweer de laatste spuit Pregnyl gezet (die dit keer ook zeer pijnlijk was). Hopelijk echt de laatste. Nu kunnen we niks anders meer doen dan wachten (ik vind de 2 weken deze keer erg lang duren...)

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ jolanda: hopelijk ben je gewoon zwanger en zijn dit de eerste kwaaltjes...

Ik voel me een beetje droevig. Ik moet deze maand een spontane cyclus afwachten en word wekelijks gecontroleerd in het bloed. Ze willen zoveel mogelijk onderzoeken doen nu, zodat ze ons op 5 augustus weten te vertellen wat we moeten doen. Een spontane cyclus lijkt zo'n verloren tijd he! Ik heb PCOS, dus een eisprong komt er vaak niet spontaan aan ofwel pas zeer laat in de cyclus (vb. op dag 28 pas een eisprong). Vandaag is het dag 14 van mijn 'spontane cyclus'. Ik voel me langs de andere kant ook wel heel gerust, zonder al die hormonen in mijn lijf. Doet ook wel eens deugd. Ik ben dagelijks aan't temperaturen, zodat ik toch een beetje weet wanneer er eventueel een eisprong geweest zou zijn... Tot nu toe niks verhoging, dus geen eisprong. Mijn man moet donderdag naar Leuven om een spermastaal af te geven. Ze gaan het in hun labo ook nog eens grondig controleren. Dat het maar heel snel 5 augustus is!!!

13. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Inderdaad Lena. Ik vond het temperaturen ook fijn. Kon ik altijd achteraf zien of IUI wel op het juiste moment was (twijfelde soms) Maar weet nu dat dat altijd het geval was.

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ jolanda: Jij mag bijna testen! Wat denk je? Ben je nog misselijk zoals in het weekend?

Ik voel me echt down. Het is bijna vakantie, dus ik zou happy moeten zijn. Toch heb ik er geen zin in. Het zou voor mij al 5 augustus mogen zijn! Dan weten we eindelijk waar we aan toe zijn! Ik heb het gevoel weer zoveel tijd te verliezen. Ik weet dat je ook spontaan plots nog heel onverwachts zwanger kan worden, maar toch... Kennen jullie het gevoel van 'er precies niet meer in geloven'? Ik zou terug die kriebels willen voelen zoals in het begin (2 jaar geleden) toen we voor een kindje gingen. Die zijn dus helemaal weg en lijken niet meer terug te komen. Ik voel het niet meer en dat maakt me echt bang. Is mijn verlangen naar een kind nu weg? Is het uit zelfbescherming? Pfff...:(

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...wanneer kan je testen?
    Lenamill...ik herken het verdriet...

Zondag vertelde me broertje en schoonzus dat ze hun 2e kindje verwachten, wat geweldig want ik word weer tante...maar ook wel heel moeilijk voor ons. Was even slikken...
    Gister van me manager te horen gekregen dat ik waarschijnlijk pas rond oktober met ivf kan beginnen omdat ze me echt niet kan missen op de locatie i.v.m. collegas die op vakantie gaan.
    Ik brak echt ik 1000 stukjes...wat was ik verdrietig.
    Gister fm gehad, er groeit 1 dominant eitje en morgen terug voor fm., dan waarschijnlijk vrijdag de inseminatie.
    Volgende week donderdag hebben we de intake over ivf.

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Nee, ik ben niet misselijk meer geweest, was echt in combinatie met darmen die van slag waren... wel nog steeds een zeurend gevoel in mijn onderbuik en af en toe steken, borsten zijn ook wel wat gevoelig en ik heb het al 2 avonden achter elkaar koud... ik heb natuurlijk hoop maar tegelijkertijd ben ik ook bang voor de teleurstelling. Ik heb in de afgelopen jaren al vaak zat van alles gevoeld en de Pregnyl zal hier ook nog wel een rol in spelen. Pffff het blijft lastig.

@ Lena: ik kan me voorstellen dat voor jou het wachten tot 5 augustus helemaal lang duurt... heb je nog genoeg afleiding? En de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Gelukkig: herkenbaar die dubbele gevoelens bij een aankondiging zo dichtbij... wat lastig met je werk, maar je bent voor ivf toch maar enkele dagen afwezig, is dat niet te regelen? Ik hoop echt voor je dat het niet nodig is en dat de laatste IUI ons geluk gaat brengen. Vrijdag alweer inseminatie, dat gaat dan alweer snel. Ik ben ook benieuwd naar wat ze jullie vertellen over ivf tijdens de intake...
    Ik ga pas op z'n vroegst in het weekend testen als ik dan nog niet ongesteld ben (NOD is vrijdag, maar ik heb natuurlijk meer Pregnyl gespoten, 10.000 op 11-6 en daarna nog 3x 1500 op 15-6, 18-6 en 21-6), maar ben tot nu toe altijd op NOD of daarvoor al ongesteld geworden, dus dan is testen niet meer nodig...

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hopelijk is het gewoon gelukt, Jolanda!

@ Gelukkig: Ik zou me gewoon enkele dagen ziek melden en met IVF beginnen. Wat een gevoelloos mens is die manager van jou! Het is duidelijk dat zij nooit in aanraking zijn gekomen met ivf of vruchtbaarheidsproblemen. Anders zouden ze het wel begrijpen! Mensen die niet in dezelfde situatie zitten als ons, begrijpen er volledig niks van!

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Mijn manager heeft al deze 9 iui behandelingen nog nooit moeilijk gedaan maar nu ineens zegt ze dit. Ik wacht eerst even af wat ze volgende week met de intake allemaal zeggen. Misschien adviseert het zh. wel om even rust te nemen. En dan nog afwachten of ik niet gewoon deze iui zwanger raak.
    Vandaag weer fm. gehad en 1 mooi eitje van 18 mm, dus vrijdag de inseminatie. Net weer de pregnyl gezet.
    We gaan ook een weekend weg met de vriendengroep, met 27 mensen, waarvan 13 kids. We zitten met zijn allen in een groot huis. Helemaal zin in.

Jolanda...hoe gaat het?
    En met de rest?

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik duim weer voor je Gelukkig! Vrijdag de inseminatie en daarna lekker genieten van het weekendje weg.

Ik begin steeds meer menstruatie-achtige buikpijn te krijgen...:( nog even afwachten...

Deel Deze Pagina