@ Jolanda: Laat dat niet waar zijn he! Ik voel ook altijd enkele dagen voor mijn nod menstruatie-achtige pijntjes. Soms denk ik dat ik het me inbeeld, net omdat ik zo bang ben om mijn menstruatie door te krijgen. @ Gelukkig: Ik heb nu minstens 1 cyclus zonder hormonen. Dat komt omdat we van ziekenhuis gewisseld zijn. (van gewoon ZH , naar fertiliteitsafdeling in een universitair ZH) Ze willen bepaalde extra onderzoeken doen. Op 5 aug weten we OF we meteen met IVF mogen starten of eerst nog enkele IUI's moeten ondergaan met Menopur. Dat hangt ook af van mijn ventje zijn zaadjes. Hij is op dit moment in Leuven voor het semenonderzoek! Spannend! Wat ik me afvraag is dus of we wel verplicht zijn om hun advies te volgen ALS ze toch voorstellen om nog enkele IUI's te doen. Ik heb het eerlijk gezegd gehad met IUI! Al dat gepros om die zaadjes in mijn baarmoeder te krijgen. Ze zijn een kwartier aan't prutsen en doet veel pijn. Volgens mij loopt die IUI soms niet helemaal zoals het hoort. Als ik met IUI nog even verder MOET proberen, laat ik deze IUI doen in Leuven! Dat scheelt misschien ook al!
Wij hebben de keuze af laten hangen van de testresultaten. Arts gaf bij ons wel aan dat mocht het voldoende zijn voor iui dat de keus bij ons ligt of we iui wilden doen of ivf. Wel met de boodschap, eenmaal gestart met ivf gaan ze niet meer terug voor iui. Wij hadden zoiets van, laat de testen maar bepalen wat we gaan doen, meer pogingen iui betekent wel dat het einde verder van ons af ligt! Ivf blijft als een eindstation voelen, na ivf is er niets meer. Uiteindelijk bleek iui niet mogelijk en is het zelfs icsi geworden. Dus de keus werd voor ons gemaakt.
Ik ben benieuwd wat ze ons 5 augustus gaan zeggen! Hopelijk een duidelijk advies hoe we verder moeten/ kunnen om onze wens te laten uitkomen! IVF is een eindstation, maar ik heb ook zoiets van als het met IVF niet lukt, dan lukt het gewoon nooit. Hopen dat we dat laatste niet moeten meemaken! IUI voelt aan als tijdverlies. Nog nooit (even) zwanger geweest, nog nooit een lichte streep op test... Er gebeurt helemaal niks... Ik hoop dat ze echt de reden vinden waarom er tot nu toe niks gebeurde en niks lukte!
Vandaag NOD, maar nog geen menstruatie te bekennen. Wel vanochtend weer buikkrampen, de rest van de dag hier nauwelijks last van gehad. Ik vind het nu wel echt spannend worden en word heen en weer geslingerd tussen hoop en angst...
Nee, ben tot nu toe (na IUI) altijd voor of op nod ongesteld... daarnaast heb ik op 9 dpo nog 1500 ie Pregnyl gespoten, dus het advies is pas 18 dagen na de IUI te testen. Nu denk ik zelf dat dat wel eerder kan... misschien morgenochtend of zondag, als de ongesteldheid dan nog niet begonnen is... inmiddels wel weer wat meer een zeurende pijn in mijn onderbuik.
Ben een weekend weg maar ben toch wel erg benieuwd of je al getest hebt Jolanda? Hier gister de iui weer goed gegaan. Nu dus weer 2 weken op de wachtbank.
Oh ik testte al 12 dagen na IUI positief, maar ik gebruikte ook geen medicijnen misschien is dat het verschil?
Nog niet getest... ik had vannacht bij het afvegen roze/bruin verlies en vanochtend weer. Zo start bij mij altijd mijn menstruatie. Ik heb vanochtend ook weer wat meer buikkrampen, dus ik wacht het nog even af. Mocht het niet doorzetten, kan ik altijd nog een testje doen (ben natuurlijk ook bang om een witte test te krijgen). @ deedee: ik wilde niet te vroeg testen i.v.m. vals positief door de hoeveelheden Pregnyl die ik gespoten heb... @ gelukkig: fijn dat de IUI weer goed gegaan is en hopelijk nu eindelijk ook eens met een positief resultaat! Geniet van jullie weekendje weg!
Veel geluk, Jolanda! Hopelijk zet die stomme menstruatie niet door deze keer!!! Hier denk ik een eisprong op komst... Ik voel dat altijd enigszins. Aangezien ik PCOS heb en uit mezelf zeer onregelmatig ben, vind ik het wel fijn om een spontane eisprong te krijgen. Maandag weer bloed prikken. Vanaf nu iedere week tot ik mijn menstruatie doorkrijg. Op 5 aug moet ik dan alle bloedresultaten meenemen naar leuven.
Hier is het helaas toch echt niet gelukt... gisteravond begon ik meer bruinverlies te krijgen, vanochtend al heftige kramp en vanmiddag is de menstruatie doorgebroken. Ik ben onwijs verdrietig dat IUI bij ons niet heeft mogen baten. Ik ga met een dubbel gevoel het volgende traject tegemoet. Enerzijds blij dat we verder kunnen en wie weet biedt ivf ons wel een goede kans. Anderzijds ben ik angstig, zowel voor het traject zelf als dat dit het eindstation is. Als dit niet lukt, moeten we andere plannen gaan maken met ons leven... Ik ga morgen het ziekenhuis bellen hoe nu verder. Waarschijnlijk daar nog een gesprek om vervolgens de overstap te gaan maken naar Utrecht. Maar dan eerst vakantie, even geen circus aan mijn lijf en heerlijk ontspannen met z'n tweetjes om daarna vol goede moed te starten aan ons ivf avontuur!
@ Jolanda: Jammer!!! Ik heb exact hetzelfde gevoel als jij! Ik kijk uit naar IVF omdat het weer wat nieuwe kansen geeft, maar heb er ook schrik voor! Ik hoop stiekem dat ik nog spontaan zwanger mag worden VOOR we met IVF starten! Maar helaas nog steeds geen eisprong. (dag 21) Typisch voor PCOS he...
Hè jolanda wat naar . Had zo gehoopt voor je dat het toch nog mocht lukken. Sterkte, lena ook, in het volgende traject.
Bedankt Madelein! Hier nog steeds geen eisprong in de spontane cyclus... Irritant hoor! Het is dag 22 van mijn cyclus. Ik had zo gehoopt op nog een spontaan kansje om zwanger te worden voor de start van ivf, maar helaas zonder de hormonen blijkbaar toch weer geen eisprong!
Balen Lena! Hoe is het nu? 5 augustus duurt ook nog wel even... ons leven bestaat momenteel veel uit wachten! Wij hebben 20 juli evaluatiegesprek met de gyn van ons huidige ziekenhuis. De verwijzing naar het UMC Utrecht voor IVF is als het goed is verstuurd. Daar is het wachten op een oproep voor een intake... @ Gelukkig: hoe is het met jou?
Jolanda en Lenamill...ons leven draait momenteel idd. alleen maar uit wachten, spanning en onzekerheid. Echt klote voor je Jolanda, dat je nu echt aan ivf moet gaan denken. En Lenamill...jij moet ook nog even geduld hebben voordat je je uitslagen krijgt. Hier nog op de wachtbank. Verwacht er weer niks van... Vandaag intakegesprek gehad in het zh. De artsen zien toch nog een grote kans bij ons dat het met iui gaat lukken. We mochten zelf beslissen maar gaan toch nog 3 keer iui doen. Daarna mocht het nodig zijn ivf. We hebben een dochtertje via iui en zijn 3 keer zwanger geweest dus ze zien er toch nog kans in. Mocht deze poging mislukt zijn hebben we 1 cyclus pauze en daarna dus nog 3 pogingen.
Logisch dat je dan nog voor die 3 keer IUI kiest. Ik hoop zo voor je dat het toch nog lukt met IUI, eigenlijk deze ronde natuurlijk al! Een cyclus rust kan ook wel even lekker zijn om daarna vol goede moed verder te gaan. Heb je dan zelf ook nog vakantie?
Ja we gaan in september een weekje op vakantie. Moet dus even kijken hoe die week dan valt in me cyclus, anders moeten we die cyclus ook overslaan. Trekt iedereen het nog een beetje met de warmte? Wij gaan zo heerlijk naar het strand, ff zandkastelen bouwen haha.