Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ahhh wat een plaatje...gefeliciteerd en nu heerlijk genieten.

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hallo dames,

Hier terug van 2 weken vakantie. We hebben heerlijk genoten in Oostenrijk. Wat een prachtig land en wat een rust in de bergen. Even niet bezig geweest met zwanger worden en gewoon genieten van elkaar! Vandaar dat jullie mij ook niet op het forum hebben gezien. Maar nu maandag het 'echte' leven weer gaat beginnen, dacht ik, ik lees even terug, was namelijk wel benieuwd hoe het met jullie in de tussentijd gegaan is...

@ Lena: jij dus ook beginnen met IVF net als ik. Ik heb maandag de intake en ben benieuwd wanneer wij dan gaan starten...

@ Miffy: wat leuk dat je nog even komt buurten met een foto van jullie prachtige dochter. Gefeliciteerd!

@ Gelukkig: hoe is het bij jou? Ook aan het genieten van de rust?

@ de zwangere dames: hoe gaat het met jullie?

3. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad Jolanda! Spannend maandag al intake. Bij ons was het zo dat er eerst nog bloed geprikt moest worden en nieuwe semenanalyse, maar we gingen ook naar een voor ons nieuw ziekenhuis. Wel zo kunnen sturen dat de vervolgafspraak voor mijn volgende menstruatie was. Wij konden na die afspraak meteen onszelf aanmelden zodra ik ongesteld was geworden. Dat was 3 dagen later :D al met al een 3 weken na intake mogen starten. Ik hoop dat het jullie ook zal lukken!

Met mij gaat het goed! Tijd kruipt voorbij, maar ondertussen een goede combinatietest gehad. Wat tot nu toe bekeken is aan ons kindje is goed. Een hele geruststelling! Ik voel me ook prima, wat vlagen vermoeidheid maar meer niet.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @Jolanda: Wat bedoel je juist met de 'intake'? Als je het allereerste gesprek op een IVF-fertiliteitsafdeling bedoelt, hebben wij dat 11 juni gehad. Daarna moest ik inderdaad wekelijks bloed laten prikken in natuurlijke cyclus, ook een uitgebreid chromosoomonderzoek (man en vrouw), ventje moest naar de androloog, nieuw spermaonderzoek, infectie-onderzoek, hysteroscopie, echo,... En nu ben ik dus met de anticonceptiepil begonnen. Dit is raar maar waar een onderdeel van de IVF medicatie... 3 weken anticonceptie zou je volledige cyclus stilleggen zodat ze daarna met de Puregon de eicellen gelijkmatig kunnen laten groeien. Wist ik niet, maar zo legde de arts het me uit. Ik moet ook op 2 sept starten met suprefact (neusspray). Heb nog niet gevraagd waarvoor dit dient, maar we krijgen op 2 sept nog uitgebreid info over de medicatie, samen met 3 andere koppels die gaan starten. Ik heb wel de goedkeuring voor IVF al moeten aanvragen voor de terugbetaling. In België moet je hiervoor een goedkeuring aanvragen bij het ziekenfonds. Wij hebben ook al een hele bundel documenten moeten handtekenen over de embryo's: wat ermee moet/mag gebeuren na 5 jaar (ze bewaren de embryo's max 5 jaar), ... Het is een hele procedure en ik begrijp er nog niet veel van, maar op 2 september kunnen we vragen stellen over ons behandelschema als er nog iets onduidelijk is en krijgen we ineens ook onze medicatie mee. xxx

5. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Het pilgebruik is niet standaard lenamill. Jij krijgt het lange protocol. Ik heb het korte protocol gevolgd, spuitjes zetten vanaf dag 1 van de cyclus tot de follikels groot genoeg zijn en toen punctie. Bij mij was de procedure van spuiten tot terugplaatsing 16 dagen. Het ligt er maar net aan welke behandeling het ziekenhuis passend vind.
    Volgens mij is de neusspray bedoeld om ook de cyclus plat te leggen, zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Diz: ik heb PCOS wat wil zeggen dat er telkens heel veel eiblaasjes zijn die niet allemaal even groot zijn. Ze willen de eiblaasjes net even groot laten groeien en daarom moet ik voor de start met Puregon eerst aan de pil. Ik snap alleen niet of ik na die 3 weken pil mijn menstruatie mag laten doorkomen of direct zal moeten beginnen met de Puregon. Dat leggen ze op 2 sept pas uit. De dokters zullen wel weten wat ze doen... :) Ik ken eigenlijk niemand die geen anticoncetiepil heeft moeten slikken voor de start van IVF. Misschien hebben die dan allemaal PCOS of doen ze het in Leuven altijd op dezelfde manier.

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Moest jij ook die neusspray Diz? Ik ken iemand die er een gesplitst baarmoederslijmvlies van kreeg waardoor innesteling niet kon plaatsvinden. Pas toen ze iets anders mocht gebruiken in de plaats van die neusspray werd ze zwanger. Ik heb dus wel schrik voor die neusspray.

8. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb geen neusspray gebruikt, maar injecties triptofem om de cyclus plat te leggen.

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hier vandaag de intake gehad voor ivf. Uitleg gekregen: ik moet straks gonal-f 150 eenheden gaan spuiten, Pregnyl en na de terugplaatsing Utrogestan. Vandaag hebben ze een echo gedaan (mijn eileiders liggen mooi vlak achter mijn vagina, wat straks de punctie makkelijker maakt) en bloed bij ons beide afgenomen. Mijn man moet nog een keer een potje inleveren (ze willen weten hoeveel druppels ze straks per eicel moeten gebruiken, hoeveelheid zaadcellen is sowieso al ruim voldoende voor ivf). 21 september hebben we een vervolgafspraak voor de verdere voorbereiding. Dan wordt ook het behandelplan bekend gemaakt. Ik ben benieuwd wanneer we dan mogen starten (ben ik vergeten te vragen:)). Dus weer op de 'wachtbank'...

10. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Spannend allemaal dames. Hopelijk snel succes!

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Inderdaad, spannend Jolanda!
    Op het IVF forum vinden ze de punctie van de eicellen meevallen, dus ik heb al iets minder schrik...;)

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik kwam hier weer eens buurten en zie een mooie foto van miffy! Gefeliciteerd!! Wat een plaatje!
    Lena en jolanda druk in de voorbereiding naar ivf toe, spannend meiden. Mijn druiven draaien overuren voor jullie!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Veel last van m'n darmen alleen dat is wel heel irritant. Maar verder lijkt alles tot nu toe goed te gaan, maar we blijven het enorm spannend vinden.

13. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat leuk om weer wat van je te horen Madelein! Logisch dat het superspannend voor jullie is, maar fijn om te lezen dat het tot nu toe goed gaat! Lukt het ook wel om een beetje te genieten? Ik blijf voor jullie duimen dat het goed blijft gaan en jullie straks een gezond kindje mogen verwelkomen...

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag Madelein,
    Inderdaad heel fijn je nog eens te horen! Dank je wel voor het duimen! Ik heb weer positieve energie gevonden, omdat we nu starten met een nieuwe behandeling in een groter en universitair ziekenhuis. Het is wat anders dan dat kleine ziekenhuisje waar we eerst gingen bij de gyn die geen dossier bij hield, mij op 1 keer na telkens Pregnyl te vroeg gaf, een cyste aanzag als follikel (meerdere keren), ... Nu maken we pas ECHT kans! Ik probeer er terug wat in te geloven. Moet wel eerlijk zeggen dat het jaar tijdverspilling met de IUI's (waar blunders bij begaan werden) een wrang gevoel heeft nagelaten bij mij en mijn man. Maar nu kijken we er weer terug een beetje positief tegenaan.
    Voor jou nog een zalige zwangerschap gewenst en ja hoor... het zal wel blijven goed gaan deze keer! Ik ben er zeker van! Jij verdient dat!!!

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Het blijft af en toe toch lastig die berichtjes van nieuwe zwangeren om je heen... mijn beste vriendin vertelde vandaag dat ze zwanger is van hun derde kindje. Al die tijd zijn we met alles ongeveer gelijk opgegaan: relatie, samenwonen, nieuw groter huis en trouwen... echter was zij na 2 maanden zwanger van de eerste (die inmiddels 3 jaar oud is) en nu dus zwanger van de 3e, terwijl wij nog steeds met lege handen staan... Begrijp me niet verkeerd, het is hun van harte gegund, maar wij willen ook zo graag...

@ Lena: spannend, bijna de hysteroscopie... laat je ons weten hoe het gegaan is? Ik wens je in ieder geval alvast succes!

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @Jolanda; het is heeeel frustrerend dat sommige koppels op 3 jaar tijd 3 kinderen kunnen krijgen: laden en lossen bij wijze van spreken, zoals bij de konijnen. De vruchtbaarheid is niet eerlijk verdeeld zeker? Ik wil ook geen zwangerschapsaankondigingen meer horen. Ik kan zelfs geen proficiat meer wensen, want als iemand zegt dat ze zwanger is, lijk ik in een ander wereldje terecht te komen en let ik niet meer op wat ze zeggen.
    Moet jij ook nog een hysteroscopie laten doen? Met camera de binnenwand van de baarmoeder bekijken? Bij ons schijnt dat verplicht te zijn voor de start met ivf... Ze noemen het "bekijken van de babykamer". Ik ben nog niet heel nerveus, maar heb er gewoon geen zin in. Ik heb altijd schrik dat iets pijn gaat doen, maar dan realiseer ik mij dat nooit iets meer pijn zal doen dan bevallen! (Dat werd me toch gezegd door iemand die 4 IVF pogingen gehad heeft. Zij vond de bevalling het enige echte pijnlijke! Die pijn kan je bijna niet uitstaan...)

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Nee er is bij mij niet gesproken over een hysteroscopie... waar kijken ze dan naar? En hoe is het vandaag gegaan?

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Bij mij spraken ze plots over de hysteroscopie op de tweede afspraak met de fertiliteitsarts, dus wanneer al de andere onderzoeken al achter de rug waren (ook de wekelijkse bloedonderzoeken). Ik denk dat al de ziekenhuizen anders werken en dat het ook wat individueel afhankelijk is. Ik kreeg bv geen kijkoperatie. Mei 2014 kreeg ik een HSG en nu een hysteroscopie. Het voelt hetzelfde aan als de HSG en de IUI's... Deed dus geen deugd, maar na een vijftal minuutjes was het al achter de rug. Was wel eng omdat ik in een ziekenhuisbed vervoerd werd naar de operatiekamer en daarna in een ziekenhuiskamer moest bekomen voor ik naar huis mocht. Ik moest zo'n ziekenhuisschortje aandoen en een kapje op mijn hoofd en van die plastic rond mijn voeten, alle juwelen uit,...

Een hysteroscopie is een onderzoek waarbij ze de volledige binnenwand van de baarmoeder met een camera gaan bekijken, alsook de openingen waar de eileiders uitkomen in de baarmoeder. Ze deden ook een biopsie van wat baarmoederslijmvlies.
    De baarmoeder was in orde. De uitslag van de biopsie weten we nog niet.

Het is dus een beetje anders dan een HSG, waar ze je eileiders echt doorspuiten om te zien of ze open zijn. Dit hadden ze bij mij al gedaan en dat was al in orde.

Alles is dus in orde!! Waarom lukt het zwanger worden dan niet? Wij beginnen te denken dat we dat nu met IVF gaan te weten komen en dat het bij de bevruchting misschien misloopt. Gelukkig is er ook nog ICSI als er geen bevruchting plaatsvindt.

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Lenamill...fijn om te lezen dat het onderzoek meeviel en dat de uitslag goed was. Erg fijn. Nu kun je verder voor ivf.
    Jolanda...het blijft steken he als er weer iemand zwanger is. Ik herken dat gevoel.

En meiden...ik vond de bevalling echt reuze meevallen. Gewoon goed ontspannen en heel goed naar de artsen luisteren. Geen scheur of knip gehad.

Hier verwacht ik deze week me menstruatie...gaan vrijdag op vakantie dus dat is jammer dat ik dan precies ongesteld ben. Eind sep. weer starten met iui, heb er wel weer zin in.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Gelukkig: hopelijk ben je gewoon zwanger en komt er geen menstruatie! ;) Heb je je bevalling zonder verdoving gedaan?

Deel Deze Pagina