Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dank jullie!
    Ik ben ook heel benieuwd en begin een beetje zenuwachtig te worden.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte.
    Mijn ventje moet maandag om 8u30 zijn potje vullen en ik heb de punctie om 10u00. Ik moet volledig nuchter zijn, want ze gaan me half in slaap doen.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Jolanda: Moet jij ook een neusspray gebruiken? Indien ja, zou het goed kunnen dat je je daarom wat slechter voelt. Volgens mijn gyn ben ik één van de uitzonderingen die geen bijwerkingen heeft gehad van de neusspray (suprefact). Heel veel vrouwen hebben er erg veel last van en reageren er op. Vooral hoofdpijn zou vaak voorkomen... De neusspray dient om ervoor te zorgen dat je follikels niet zelfstandig springen alvorens je de pick-up hebt. De neusspray beheerst eigenlijk je eierstokken en speelt er de baas over. Zo zie ik het althans. :D

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Nee, geen neusspray. Ik krijg vanaf maandag er Cetrotide bij om te voorkomen dat de eitjes zelf gaan springen... voel me vandaag weer niet goed (moe, misselijk, hoofdpijn). Ik baal er enorm van, maar kan niet anders dan rustig aan doen. Hopelijk voel ik me snel beter...

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Voel je je al wat beter Jolanda? Misschien toch een griepje erbij? Als dit bijwerkingen zijn van de medicatie, zou ik dat toch zeker eens melden bij je fertiliteitsarts. Lijkt me behoorlijk irritant om je zo te voelen, zeker omdat dit traject al zwaar genoeg zal zijn (emotioneel dan he).

5. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Vanochtend voelde ik mij wat beter, maar nu gaat het weer meer wisselend. Ik merk dat ik niet teveel moet doen, meer rust pakken als dat ik gewend ben... ik ga het dinsdag in ieder geval aangeven bij het ziekenhuis, even horen wat zij ervan vinden...

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh Jolanda, nu zie ik net dat jij al 2 jaar langer bezig bent dan ons en nog steeds zonder succes! Knap dat je het zo volhoudt! Ik hoop echt dat je binnenkort eens wat geluk krijgt! Veel succes met IVF in ieder geval!

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik mag na mijn regels terug de pil beginnen pakken en helemaal herbeginnen. Vandaag was de pick up een groot fiasco! Eerst lukte het maar niet om een infuus te steken, waardoor er twee aders zijn gesprongen. Daarna bleek te pick-up te laat te zijn en zou ik bij de 1 op 100 vrouwen horen waarbij de Pregnyl te vroeg zijn werk doet. Ze hebben nog net 1 eicel kunnen opvangen, de rest sprong allemaal tegelijk terwijl ze met de eerste follikel bezig waren, dus ze waren te laat. Die ene eicel gaan ze nu proberen te bevruchten met ICSI, maar ik heb er een heel rot gevoel bij en ze hebben mijn nieuwe voorschriften voor de volgende poging al verstuurd vandaag. Dus de arts gelooft er zelf niet in. Ik begin half oktober dus terug met die rotpil en daarna weer de puregon en de neusspray. Volgende poging zal wel in november zijn! Ja... en dan dacht ik dat IVF de oplossing zou zijn! Waaarschijnlijk zijn door de pregnyl ook al de inseminaties verkeerd getimed geweest. Mogelijk is dit de verklaring waarom het nog nooit is gelukt. Mijn man zijn zaadjes waren goed. Ik vind het zooo erg he, dat er 9 eicellen gewoon weg zijn waar we niks mee hebben kunnen proberen! Al die medicatie voor niks, die stomme infuus voor niks, die pijn voor niks. Het was geen lachertje hoor! En dan kom ik thuis en werkt mijn gsm niet meer. Mijn man is een nieuwe gaan kopen, want anders kunnen ze me morgenvoormiddag nog niet meer bereiken om de info over dat ene eicellteje mee te delen... Een goede raad: zet niet al je hoop op IVF. Dat ga ik ook niet meer doen!!!

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Sommigen gooien altijd 6, anderen gooien altijd 1. Ik hoor bij die tweede groep! Ik wou dat ik zelf nooit was geboren, dan moest ik dit allemaal niet meemaken!

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    O jeetje Lena: wat enorm balen zeg! Al die moeite en pijn voor (bijna) niks. Ik wil je heel veel sterkte wensen meid... dat dit nou ook nog moet gebeuren... het is niet eerlijk!!! Ik ga voor je duimen dat die ene eicel dmv ICSI wel bevrucht raakt en je alsnog een terugplaatsing krijgt!

Hier vannacht diarree erbij gehad. Vanochtend maar contact opgenomen met het ziekenhuis. Ze vonden het een vreemd verhaal, het komt zelden voor als bijwerking, maar het zou kunnen, al verwachten ze zoiets niet bij mij daar ik eerder weinig reactie heb gehad op de hormonen. Het kan ook nog steeds dat ik een (buik)griepje meegepikt heb... morgrnochtend de eerste echo, dan het nogmaals bespreekbaar maken. Vanavond de eerste spuit Cetrotide gezet (lijkt op Pregnyl qua injectie), viel me toch weer even tegen...

10. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Oh Lena wat een pech!! Ik hoop voor je toch een bevruchte eicel en dat hij mag blijven plakken. Ik ga voor je duimen!

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Oh Lena, wat een tegenvaller voor jullie. Ook ik duim natuurlijk keihard dat die ene eicel goed bevrucht raakt en toch wordt teruggeplaatst. Snap dat je er goed doorheen zit. Hele dikke knuffel.

Jolanda. ..ben benieuwd hoe jou echo morgen is.

Ik heb morgen ook fm...ben weer erg benieuwd hoe me eitjes groeien en of ik morgen alweer te horen krijg wanneer de inseminatie is.

12. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou wat een verhaal zeg Lena. Probeer toch moed te houden. Hoe moeilijk ook. Dat kindje komt er voor jullie. Moet gewoon! Sterkte.

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Op die ene eicel is ICSI uitgevoerd, maar geen bevruchting. De eicel was wel rijp... Ik rot ervan! Gaat het ooit lukken?

14. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ook dat nog Lena. Sterkte meid! En inderdaad: geef de moed niet op (al is dat soms erg lastig).

Hier een zeer teleurstellende eerste fm. Rechts zijn er 5 follikels te zien, waarvan 3 grotere (13mm) en 2 kleinere (10mm), dat is op zich wel oké, maar links gebeurt helemaal niks:(, hij was niet in beeld te krijgen (ondanks veel duwen op mijn buik en ook nog een buikecho), wat waarschijnlijk betekent dat daar niks groeit... pfff... ik moet dezelfde dosering blijven spuiten en donderdag terugkomen. Als het meezit, is er dan links wel wat te zien en zijn rechts in ieder geval die 5 follikels goed doorgegroeid. Als het tegenzit zijn er deze ronde maar 3 follikels die meedoen... :( Ik baal echt enorm, al die moeite voor bijna niks....

@ gelukkig: hoe was jouw fm? Hopelijk heb jij beter nieuws!

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Lenamill...ik had nog zo'n hoop dat die ene eicel toch bevrucht zou raken, maar helaas. Heel veel sterkte. Is er nu dan al 1 ivf poging voorbij?

Jolanda...Snap dat het tegenvalt. Hoop voor je dat je linkerkant ook flinke eicellen laat groeien. Wanneer heb je weer fm?

Ik heb 3 dominante follikels waarvan 1 uitschieter. Zou eigenlijk zaterdag de iui hebben maar omdat mijn partner er dan niet is hebben we het overlegd in het zh. wat we moesten doen. Ik moet nu vanaf morgenochtend een andere injectie zetten die ervoor zorgt dat me eitjes niet gaan springen. Heb vrijdag weer fm en dan zondag de iui...ben benieuwd.

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dat is dan ook spannend Gelukkig. Hopelijk houden de eitjes zich rustig tot zondag...

Ik heb donderdag weer fm...
    Ik heb vanavond ineens pijn links en rechts onderin mijn buik, vind het vreemd en ook wel eng. Lijkt me toch niet dat het overstimulatie is met zo weinig follikels?

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hopelijk zijn er nu aan de andere kant ook follikels aant groeien he, Jolanda? Dat zou wel kunnen als je links en rechts iets voelt. Ik kreeg pijn vanaf de follikels 15mm waren. Ze moeten doorgroeien tot boven de 20 mm. Eerst een cyclus aan de pil helpt wel om eicellen gelijkmatig te laten groeien zei mijn arts. Bij mij waren ze allemaal even groot, links en rechts (en dan springen ze nog te vroeg verdorie:x)

Er is inderdaad 1 poging voorbij... Gelukkig hebben we er 6 in België! Nog 5 te gaan. Ik en mijn man hebben wel al besloten te proberen tot we 1 kindje hebben, daarna stopt het. We gaan nooit voor een tweede via dit circuit... Dan kapt mijn man liever een gat in onze slaapkamermuur om de ene kinderkamer als dressing te gaan gebruiken naast onze slaapkamer.

En ik ben van plan mijn zinnen op iets anders te zetten: de praktijk uitbreiden, dus de hal ombouwen tot extra bureauruimte. Zo kunnen ik en mijn collega gelijktijdig werken en kunnen we dubbel zoveel kindjes helpen. Gelukkig werk ik nog met kinderen, dus er is niet echt een gemis. Het zou natuurlijk wel fijn zijn zo'n exemplaartje van onszelf te hebben om te vertroetelen...

18. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik vind dat alvast een hele moedige en positieve instelling Lena.
    Herken je gevoel helemaal. Ik heb natuurlijk "maar" IUI zonder hormonen gehad, maar het geluk gehad dat de eerste spontaan kwam. Ik zou geen tweede keer het traject meer in gegaan zijn als het andersom was geweest. Gelukkig heeft het lot anders besloten en is het toch gelukt.

19. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lena, moest jij ook pas pregnyl zetten toen de follikels 20 mm waren?

Spannend weer al die follikelmetingen, hopelijk zit er voor jullie een gouden ei bij!

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...ik voel ook aan beide kanten eipijn terwijl ik gisteren nog zag dat het grootste eitje pas 13 mm. was. Het is gewoon groeipijn denken.

Lenamill...leef erg met je mee. Herken je gevoel dat het nooit gaat lukken. En over ooit een 2e kindje denk je misschien heel anders als je straks zwanger bent haha. Ik heb Lizzy ook via iui gekregen en heb er nu weer veel voor over om een 2e wondertje te mogen krijgen.

Ik ben erg benieuwd wat we vrijdag te zien krijgen bij de fm. Hoop dat het nu eens een keer raak mag zijn.

Deel Deze Pagina