Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ gelukkig: laat ons hopen dat ik ooit inderdaad een kindje mag krijgen en de moed vind om mijn gezin toch compleet te maken zoals in mijn dromen. Op dit moment ben ik heel depressief en mijn man ook. Hij was zelfs om 21u nog niet terug thuis van zijn werk, nam zijn telefoon niet op. Toen heeft zijn vader hem gebeld en nam hij wel op. Hij weigert nog te spreken over zijn gevoelens en de mislukking van maandag en kan er niet mee om. Hij zag er heel slecht uit. Ik dacht al dat hij iets had meegemaakt.

@ Diz: Ik kreeg Pregnyl toen de grootste follikels net boven de 20 mm waren ja. Alles ging prima. Ik heb maar 9 dagen moeten prikken en had 10 mooie, grote follikels verdeeld over Li en Re eierstok. MAAR het mocht weer niet zijn. De pregnyl heeft mijn eitjes exact na 36 uur laten springen. Ik kreeg de Pregnyl zaterdagavond om 22u en had maandagochtend om 10u00 pick-up, maar mijn arts begon pas om 10u15 en heeft de eitjes ZIEN springen toen ze er eentje aanprikte... Hoe rot is dat??!!

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Probeer er wel over te blijven praten met je man Lena anders komt het echt tussen jullie in te staan. Wat een ellende toch.

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Lena: probeer inderdaad wel samen te blijven praten. Ik merk dat dat maakt dat ik het volhoud: het samen doen met mijn man... ik hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen!

@ gelukkig: morgen weer fm, spannend! Ik hoop met je mee dat het deze ronde raak mag zijn!

Hier vanochtend fm 2 gehad. Baarmoederslijmvlies ziet er mooi uit (10mm). Links nog steeds niks te zien. Rechts nog steeds 5 follikels (nu 17, 16, 15, 13 en 12 mm). Morgen terugkomen om te bepalen wanneer de punctie is, zondag of maandag...

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    We hebben gisteren een gesprek gehad. Mijn man wil naar een psycholoog heeft hij gezegd. Ik heb het ondertussen alweer verwerkt, maar mijn handen zien zo BLAUW! Dat komt door die gesprongen aders toen ze de dag van de pick-up een infuus wilden steken. Gelukkig start ik binnen 2 weken met acupunctuur. Dan word ik rustiger en ontspannender en lukt het de volgende poging misschien wel eens!

XX

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Jolanda...Hoe was je fm. vandaag? Wanneer heb je de punctie?

Lenamill...Hoe gaat het? Hoop dat het wat beter gaat met jou en je partner. Het is zo oneerlijk allemaal. Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Hadden jullie wel zelf vlak voor de punctie gemeenschap gehad? Anders is er natuurlijk nog een kans op een zwangerschap met zoveel eitjes die allemaal gesprongen zijn.

Ik heb net weer fm. gehad en heb zondag de inseminatie. Vanavond pregnyl en dan beginnen na zondag die verschrikkelijke wachtweken weer.

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Oh Lenamill...lees nu dat jullie hulp gaan zoeken, wat goed. Ik duim ook heel hard voor je dat het de volgende ivf gewoon gaat lukken.

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ lena: goed dat jullie hulp zoeken. Ik hoor vaker dat acupunctuur voor ontspanning zorgt, dus wie weet helpt het!

@ gelukkig: zondag alweer IUI en dan inderdaad weer die wachtweken... heb je genoeg afleiding?

Vanochtend fm3 gehad. Links was nu wel in beeld te krijgen waardoor duidelijk werd dat daar niks groeit... rechts waren de follikels 17 mm (2), 16 mm, 15mm en 12 mm. Zij dacht maandag de punctie, maar zou het eerst overleggen in het team. Ik ben vanmiddag gebeld dat ik morgenochtend toch nog weer terug moet komen voor een echo, dus dat doen we maar...

8. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Goed dat jullie hulp zoeken Lena. Wij hebben ook begeleiding gehad tijdens het traject. Eigenlijk hadden wij eerst hulp en toen pas het traject maar was fijn dat ze er was. Ik zit nu nog in therapie bij haar voor andere zaken. Blij dat ze op mijn pad is gekomen.

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Vanochtend weer een echo gehad. Het opmeten ging vrij vlot, waardoor ik niet helemaal zeker ben van de afmetingen, maar in ieder geval 3 grote eitjes van 19 en 20 mm... net de laatste spuit Cetrotide gezet en vanavond om 22.00 uur de Pregnyl. Dan heb ik maandagochtend om 10.00 uur de punctie! Ben echt benieuwd hoe ik dat ga ervaren, vind het super spannend, maar komt wel goed...

@ gelukkig: succes morgen bij de IUI. Hopen op veel goede zwemmers... Ik kom snel bij je op de wachtbank...

10. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Succes dames!

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Jolanda: jij hebt exact 1 week na mij de punctie. Ik had het vorige maandag om 10u00. Heb je 3 eicellen in totaal of zijn er meer eicellen en zijn dat gewoon de 3 grootste? Probeer er niet veel van te verwachten, dan kan het alleen maar meevallen. Een vriendin van me zei dat van haar 10 eicellen er telkens maar 4 of 5 bevrucht raakten met IVF. Zijn is zwanger geworden van de 3e of 4e poging. Ik weet het niet precies meer. Dus, maak niet dezelfde fout als mijn man en verwacht er niet te veel van. Mijn man dacht echt dat dit DE oplossing zou zijn. Hij is in een hele diepe put beland. Ik heb het gevoel dat hij er nog niet helemaal uit is en ik loop ook nog pist rond. De punctie zelf voel je niet, je bent volledig in slaap (in ieder geval zo was het toch bij mij). Ik heb wel de dagen nadien pijn gekregen en een branderig gevoel bij het plassen, maar als het dat maar is, valt het nog heeeeeel goed mee. Ik vond het infuus het ergst. (En dat vindt iedereen net het minst enge):D Succes!

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ gelukkig: veel succes vandaag! Hopelijk geraken jullie nog zwanger zonder IVF! Ik duim!

13. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wij krijgen geen roesje bij de punctie, enkel een plaatselijke verdoving en 1000 mg paracetamol en 50 mg diclofenac van te voren. Je hebt daarnaast de keuze of je morfine wil, d.m.v. een infuus. Ik heb dat gisteren nog voorgelegd, maar hun advies was dit niet te doen, aangezien er maar aan één kant follikels zijn, totaal 5, die met een minuutje klaar zijn en mijn eierstok er goed voorligt en ik tijdens de inwendige echo ook geen pijn heb...
    Je advies er niet teveel van te verwachten laat ik liever naast me liggen. Ik heb goede hoop en wil ook graag positief deze poging in gaan, omdat ik altijd het idee heb dat een positieve instelling mij verder gaat brengen dan dat ik nu al denk het lukt toch niet (wordt het mijn inziens ook alleen maar zwaarder van).

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...heel veel succes morgen met de punctie, spannend hoor.

Hier weer op de wachtbank...vandaag de 10e iui gehad. Weer een mooie aantal zwemmers (11 miljoen) en voel heel de dag dat me eisprong in werking is. Mooie tijming dus...

15. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Goede instelling Jolanda!
    En Gelukkig het wachten is weer begonnen. Ik had bij de laatste poging ook heel erg het gevoel dat de timing goed was. 's morgens inseminatie en precies 12 uur later voelde ik mijn eisprong. En toen was het raak. Hoop voor jou ook.

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Zo, weer thuis na de punctie. Het is me echt meegevallen, de verdoving was zo gezet en het aanprikken heeft totaal nog geen 2 minuutjes geduurd. Dit is bij een aantal follikels wel wat pijnlijk, maar goed te doen. En ze hebben 6 eicellen gevonden! Ik ben superblij! Een 100% score (er bleken toch 6 follikels te zitten rechts)! :)
    Het zaad was ook goed, dus nu maar hopen dat er mooie embryo's tot ontwikkeling komen... donderdagochtend horen we hier meer over, en als het goed is hebben we donderdagmiddag de terugplaatsing. Nu lekker thuis met een kruik op mijn buik op de bank en me laten verwennen door manlief!

@ gelukkig: fijn dat de IUI goed verlopen is en dat het goed getimed is. Mijn duimen draaien weer voor je. Succes op de wachtbank.

17. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou Jolanda spannend! Hopelijk een aantal mooi bevruchte eitjes. Nu moet het toch gaan lukken zou je denken.

18. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...wat goed en fijn dat de punctie achter de rug is en je het is meegevallen. Nu duimen voor een mooie score en een mooie terugplaatsen donderdag.

Lenamill...Hoe gaat het met jou en je partner? Hoe ziet jullie behandelplan er nu uit? Wanneer start je met de 2e ivf poging?

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik start van zodra mijn menstruatie doorkomt weer met de pil en daarna de andere medicatie. Het zal snel november zijn... Ik ben benieuwd of een bevruchting wel lukt als ze mijn eicellen wel kunnen opvangen. Ik word momenteel echt knettergek van al die facebookaankondigingen. Precies alsof de enige ben hier in de buurt die maar niet zwanger wordt. De anderen moeten er niks voor doen. Hopsaaa de tweede is op komst of de derde...

20. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dat weet je niet Lena. Niet iedereen zegt van goh...het lukt me even niet om zwanger te worden. Op zich zitten er tussen mijn kindjes dadelijk 4 jaar verschil. Geen mens die weet wat er voor een traject aan vooraf is gegaan. Jij voelt dat waarschijnlijk zo, maar je weet nooit wat er bij mensen thuis speelt. :)

Deel Deze Pagina