Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @gelukkig: goed zo! Op naar een mooie positieve test nu!!

De fm was goed :D! Rechts 1 van 13mm en li 2 kleinere van 11 mm. Helemaal goed dus, en maandag terug. Hebben jullie enig idee hoe lang het dan nu nog duurt voor ik de pregnyl mag spuiten?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zie nu dit berichtje van jou pas, nu ik iets terug probeer te lezen over de maat van jullie follikels :)

Lieve woorden. We zijn allebei aan de ene kant doodsbang, aan de andere kant proberen we positief te blijven maar dat is niet altijd makkelijk. Een volgende zwangerschap zal niet makkelijk worden, zowel psychisch als lichamelijk niet.
    Het is bewezen dat ik drager van gbs ben door dit verhaal, en het feit dat ik daardoor nu een rare infectie heb gekregen maakt de kans dat dit weer gebeurd groter. Mocht ik weer zwanger mogen worden zal ik daarom onder strenge controle van de gyn blijven. Dat stelt wel gerust, want ik had vanaf week 10 bij de vk al aangegeven dat ik het idee had dat er iets niet goed was. Dat zat tussen mijn oren volgens hen... Nu de maand nadert dat Sam geboren is wordt het voor ons allebei wel moeilijker, maar goed daar moeten we ook maar doorheen. Gelukkig hebben we veel lieve mensen om ons heen, die ons nog steeds enorm steunen, dat scheelt heel veel!
    We hebben Sam gecremeerd. Zijn as staat in de kast in een mooi urntje, en een deel van de as zit in een ring die ik altijd om heb ( behalve op mijn werk dan) volgens mij staan er foto's van in mijn album ( staan ook foto's van Sam in dus als je dat niet wil zien zou ik niet kijken ;))

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Gelukkig: fijn dat het goed gegaan is! Nu inderdaad wachten, wachten, wachten... Hopelijk met een goed resultaat!

@ Madelein: drie kleine eitjes, spannend! Hopelijk zijn ze maandag goed doorgegroeid. Volgens mij zet je de Pregnyl wanneer de eitjes tussen de 18 en 20 mm groot zijn, aangezien daarna ongeveer 36 uur later de eisprong plaats vindt (en dus de inseminatie) en de eitjes dan wel goed gerijpt moeten zijn... Maar hoe lang het duurt bij jou voordat de eitjes deze grootte hebben, is afwachten. Hopelijk maandag! Ik zal voor je duimen!

4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wauw Madelein: wat een mooie, maar tegelijkertijd heftige foto's (passend bij jullie verhaal). Ben er even stil van... Ik kan me voorstellen dat er voor jullie een spannende en moeilijke periode aan komt. Heel veel sterkte en steun toegewenst!

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Gelukkig: fijn dathet goed gegaan is, nu twee lange weken wachten. Ik duim voor je!

Madelein: fijn dat je drie eitjes hebt zitten. Volgens mij groeien follikels met 1/2 mm per dag en als je ei 18 mm is, dan moet je volgens mij pregnyl spuiten en dan 36/40 uur erna de iui. Dat is wat mij verteld is, ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Hopen dat ze maandag goed gegroeid zijn!

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Madelein...wat een prachtig mannetje was Sam. Ook de sieraden vind ik erg mooi, fijn om Sam zo dichtbij je te dragen. Het gedenkplekje thuis is ook erg warm. Snap dat het een extra moeilijke tijd is voor jullie nu de geboortedag nadert. Vind je erg sterk. Als je behoefte hebt kun je er hier ook over praten hoor. Dikke knuf...

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @jolanda: Spannend, ik ben benieuwd wat er morgen is gebeurd.
    Dank voor je lieve woorden!
    @gelukkig: Ja hij was perfect. Nog steeds moeilijk te begrijpen dat dit kereltje geen kans heeft gekregen om groter te worden. Hij was zo sterk. Zijn hartje heeft nog tot ruim een uur na de bevalling geklopt.
    Dank je wel voor je lieve woorden, ik zal er zeker over praten als ik daar behoefte aan heb, lief!

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: succes vandaag!

Hier aan het aftellen naar donderdagmiddag, ben benieuwd hoe groot mijn ei dan is.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo weer thuis. Rechts is gegroeid, 15 mm, links niet gegroeid :(.
    Woensdag terug. Duurt lang vind ik....

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ madelein: ik kan me voorstellen dat je dat lang vindt duren, balen. En jammer dat alleen rechts gegroeid is. Hopelijk krijg je woensdag wel het startsein om de pregnyl te zetten...

@ miffy: spannend... ik ben benieuwd!

Hier gisteren in een emotionele achtbaan gegooid. :( We zouden de verjaardag van mijn man vieren (en ons 12-jarig samenzijn), maar kregen begin van de middag het verschrikkelijke nieuws dat mijn neef zeer plotseling overleden was aan een hersenbloeding, 39 jaar oud, vrouw en 2 jonge dochters achterlatend.
    Vandaag weer 'gewoon' naar mijn opleidingsdag, vertelde één van mijn studiegenoten zwanger te zijn (precies 'goed gepland', uitgerekend net na het einde van de opleiding en meteen raak)... Altijd weer 'lastig' nieuws om te horen, niet omdat ik het de ander niet gun, maar omdat we het zelf zo graag willen!
    Sorry, wilde dit even delen...

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @jolanda: jemig wat een nare dag... Mag ik vragen waar je neef is overleden ( in welk ziekenhuis)? Mag ook via pb. Heel veel sterkte met dit verlies.
    Die fijne zwangeren om je heen, vreselijk ja. Op mijn afdeling zijn er ook 12 zwanger. Het is iedere dag weer een pijnlijke confrontatie, gelukkig weet iedereen wel van onze wens en alle toestanden dus er wordt wel rekening mee gehouden.
    Mensen die doen alsof het allemaal te plannen is zijn gewoon heel naief, en hebben blijkbaar nooit in hun omgeving meegemaakt dat het anders kan.

Mocht deze poging mislukken ga ik voorstellen om volgende cyclus een hogere dosis te spuiten, misschien dat het hierdoor iets sneller gaat. Als ik zo door ga zit ik bijna op mijn eigen cyclus lengte ;)
    Tevens ga ik volgende keer toch in de avond spuiten. Ik merk dat het lastig is doordat de echos vaak niet tussen 8 en 9 te plannen zijn ( dat is de vaste tijd voor ons ziekenhuis voor de fm echo's) en was vandaag ook weer om 12.00. Dat betekend dus dat je dan pas rond 12.30 prikt. Volgens de echoscopiste komt het niet zo heel nauw, maar tegelijkertijd wordt er geadviseerd om op dezelfde tijd te prikken. Vaag dus.

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Jolanda...wat een heftig verhaal, gecondoleerd. Ook de narigheid dat er andere mensen om je heen zwanger zijn is idd. niet fijn. Ik heb er nu geen moeite meer mee omdat ik zelf een klein meisje heb rondlopen maar herken het wel van voor die tijd.

Madelein...snap dat dit veel te lang duurt. Zou idd. de volgende ronde mocht dit nodig zijn zeker vragen of je geen hogere dosis mag gaan spuiten. Hoop de volgende echo op een mooi ei zodat je de pregnyl mag spuiten.

Verder nog nieuws...meiden die al bijna mogen testen of dingen voelen?

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Argh... mag nog steeds geen pregnyl spuiten. Follikel rechts is nu 17-18 mm. Dus morgen weer terug. Die van links zijn te klein.
    Ik word er inmiddels wel een beetje moedeloos van...

14. Nutje

Nutje Lid

21 okt 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen de dag van testen 2 weken na de inseminatie, Vandaag toch maar weer een test gedaan.. Wederom net als de anderen niks te zien. Nu erg down. Ik vind het erg moeiijk om met die teleurstellingen om tegaan. Wat doen jullie dan? Als ik jullie verhalen lees dan zie ik en voel ik ook een hoop verdriet. Ben er echt even helemaal klaar mee. Test nu niet eerder weer als maandag als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Kijken ze bij jullie eigenlijk wel of de eisprong is geweest. Ik heb na vraag gedaan. En dat was niet nodig zeiden ze. Maar goed hoe weten ze het dan zeker? Wat heeft het dan voor nut?

Bah ben er echt even helemaal zat van....:(

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ madelein: jeetje das balen! Hebben ze er in het ziekenhuis een verklaring voor dat het zo lang duurt? Ik zal voor je duimen dat het morgen wel goed is!

@ nutje: teleurstelling en verdriet herkennen we denk ik allemaal heel goed. Ik zelf test echt pas wanneer ik niet ongesteld ben geworden, dus test ik bijna nooit (meestal is mijn menstruatie goed op tijd). Maar ook ongesteld worden is natuurlijk een grote teleurstelling, want je hoopt op iets anders. Ik heb nog geen idee hoe dit is bij de IUI, ik ga dat volgende week ervaren. Ze kijken inderdaad niet of er een eisprong is geweest, dit hebben ze bij mij vorig jaar bij de onderzoeken wel op de echo gezien en aan de hormonen in mijn bloed. De pregnyl zorgt toch juist voor de eisprong? Ik hoop voor je dat je alsnog een positieve test krijgt en anders hopelijk bij een volgende poging...

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: ook irritant zeg en dan morgen weer terug. Zou ik ook moedeloos van worden hoor. Ik duim voor je dat ze goed gaan groeien vannacht en dat je morgen te horen krijgt wanneer je pregnyl mag spuiten.

Nutje: heel erg balen van de nega test... :(
    Maar nog geen bloed? Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt. Het ergste vind ik altijd die onzekerheid en het afwachten.

Hier aan het aftellen voor de follikelmeting morgenmiddag. Ben erg benieuwd hoe groot mijn ei is.

17. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    @nutje, zo herkenbaar die teleurstelling! Ik heb nog nooit een test gedaan, mijn menstruatie is me altijd voor!

Vandaag de laatste clomid ingenomen. Deze keer weinig tot geen bijwerkingen. Ik ben benieuwd wat de follikelmeting vrijdag laat zien. Hopen op 2 of 3 mooie eitjes!

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nutje: Zeker herkenbaar, en de reden waarom ik niet eerder test dan na mijn NOD. In de 4 jaar dat wij nu bezig zijn heb ik zo vaak eerder getest, en zo vaak teleurgesteld. Ik doe het niet meer...
    @Jolanda: Nee geen verklaring voor, behalve dat ik van mezelf ook zo'n trage eisprong heb. Misschien is er toch meer stimulatie nodig.

Ik ga zo weer richting ziekenhuis. Daarna maar even naar mijn paardje, en als ik thuis kom een dutje doen op de bank. Moet nog tot 23.30 werken straks... pfff

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Net thuis, ei is 20 mm! De andere is 15mm, dus die gaat waarschijnlijk niet mee.
    Vanavond pregnyl spuiten, en dan zaterdag de IUI. Spannend...

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heel erg spannend Madelein! Ik ga voor je duimen!

Diz: succes morgen bij de fm!

Hier al een beetje in spanning voor mijn fm vanmiddag!

Deel Deze Pagina