Het gaat om mensen die niet eens nog een kind wilden. Ze noemen het een ongeluk. Ik denk dus niet dat ze veel moeite hebben moeten doen. Het andere zwangere koppel is 3 maanden geleden pas bevallen en al terug zwanger! En nog iemand anders is door de pil heen toch zwanger geworden van haar derde kind. Toch ongelooflijk! Mijn collega is 2 maanden geleden gestopt met de pil en hopsaa direct prijs. Andere collega heeft een bekende voetballer die maanden van huis is. Als hij eens even thuis is kunnen ze proberen en dat was ook snel prijs! Dit lijken mij dan geen mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Of wel?
Nee dat niet, maar je maakt je zo ongelooflijk druk over die andere mensen dat is niet goed voor jou en JIJ bent de enige die nu belangrijk is. Denk aan jezelf.
@jolanda, fijn dat het allemaal meegevallen is en 6 is een mooi aantal! Hopelijk een mooie bevruchting die mag blijven plakken, ik ga voor je duimen. @lena, ik weet even niet goed wat te zeggen. Ik hoop dat jullie wens heel snel uit komt. Ik proef wel veel negativiteit in jouw verhalen, terwijl hoop blijven houden juist zo belangrijk is om jezelf en je partner er doorheen te slepen. Het traject vraagt veel van je, vooral na vele teleurstellingen! @gelukkig, hopelijk is ook deze poging raak voor jullie!! Hopelijk snel allemaal zwanger in dit topic!
Ik heb vanmiddag de terugplaatsing gehad van een 8-cellig embryo! Van de 6 eicellen zijn er 4 bevrucht en gedeeld. Nu hopen dat die overige 3 zich tot morgen goed doordelen om ingevroren te worden (dit horen we binnen 2 weken via een brief). Nu op de wachtbank. Testdag 23-10...
Spannend Jolanda!! De 2 weken die nu komen, vond ik het meest verschrikkelijk, dat wachten en wetende dat er nog iets in je buik zit. Ik hoop op topnieuws voor jullie de 23e! Wij hebben een goede 20 weken echo gehad. Zaterdag op de helft, tijd gaat snel!
Jolanda...wat een goed nieuws zeg. Hoop natuurlijk heel hard met je mee dat dit embryo zich nu heerlijk aan het innesteling is en jullie over 9 maanden jullie wondertje mogen ontmoeten. Gebruik je nu utrogestan? Diz...wow alweer op de helft. En super fijn dat alles goed is met jullie kindje. Weten jullie wat het word? Lenamill...trek je het nog een beetje? En hoe is je vriend er nu onder?
@ diz: 20 weken alweer, wat gaat het snel! Fijn dat alles goed gaat... @ gelukkig: ja, ik gebruik voor het eerst utrogestan, 3 maal daags 2 bolletjes. Was in het begin erg wennen, maar vind het nu gemakkelijk gaan. Ik hoop dat we over 2 weken allebei positief nieuws te melden hebben en we over 9 maanden allebei ons wondertje mogen begroeten. @ lena: hoe is het met jou?
Ik ben vandaag opgebeld door het fertiliteitscentrum. Ze zeiden dat ik geen pil moet nemen deze keer en dus volgende week als mijn regels doorgekomen zijn meteen terug met de medicatie kan starten. Ze gaan ook geen IVF doen, maar meteen ICSI volgende keer... Meer uitleg hebben we niet gekregen, want het was niet de arts zelf aan de telefoon. Ik probeer morgen nog eens terug te bellen en iemand anders aan de lijn te krijgen, die wat meer uitleg kan geven. Ik stond ingesteld op eerst een maand de pil en dan weer prikken, dus eind november tweede poging. Nu is het deze maand al tweede poging!!! Super blij! Veel succes Jolanda!
Goed nieuws duurt bij mij nooit lang... Vandaag ben ik terug opgebeld door een vroedvrouw van het fertiliteitscentrum... Door een vergetelheid van de fertiliteitsarts klopt mijn behandelschema niet. Ik moet dus wel eerst een maand aan de pil t.e.m. 29 oktober. Dan op 5 november de basisecho en start Puregon! Pffff dat is al de derde blunder in een universitair ziekenhuis he!! Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat ik ongeluk aantrek. De reden waarom ze meteen ICSI doen volgende keer is de morfologie van mijn man zijn zaadjes. Dat zou slechter zijn geweest dan anders en het was anders nog maar net goed genoeg... Pffff Dat er ook nog eens bij. Ik ben net naar mijn huisarts geweest, beginnen wenen bij haar en ze heeft me toch enkele namen van psychologen doorgegeven. Ik zal er maar eens heen gaan denk ik. Ik heb tegenwoordig alleen nog maar het gevoel dat niks lukt (alleen mijn werk lukt goed en de praktijk draait heel goed). Ik wil terug geloven dat geluk hebben ook nog bestaat. Maar hoe hard ik ook mijn best doe, het gevoel komt niet terug. Ik voel geen kriebels meer als ik aan zwanger worden denk... Precies alsof ik me daar voor mezelf al tegen bescherm ofzo. Veel succes nog allemaal. Ik ga me een tijdje terugtrekken denk ik. Ik kom af en toe nog wel eens kijken hier...
Lenamill...ik heb echt met je te doen. Wat vervelend dat het zh. zulke fouten maakt. Snap dat je je erg verdrietig voelt. Wel goed dat je langs je huisarts bent geweest. En misschien vind je het wel erg fijn en lucht het op als je eens met een psycholoog praat. Dat je ooit een heel lief mooi klein wondertje krijg, daar geloof ik wel in. Maar de weg die je ervoor af moet leggen is keihard. Hele dikke knuffel. ..
Ik voel me prima! Eigenlijk weinig last van alle hormonen. Wel nog echt gevoelige eierstokken aan beide kanten (afwisselend). Het inbrengen van de Utrogestan gaat ook goed (zag ik van te voren erg tegenop). Ik dacht vanmiddag een klein beetje roze bruin te zien bij het afvegen... het wachten duurt wel enorm lang! Hoe is het bij jou?
Ik vind de wachtbank ook weer erg lang duren. Voel of merk niks bijzonders dus ga maar nergens vanuit. Denk dat ik vrijdag ga testen...
Oh spannend zeg, vrijdag alweer! Mijn duimen draaien voor je! Ik moet nog een weekje langer wachten met testen...
@ Gelukkig: hoe voel je je? Succes morgen met testen! Ik duim voor je! Hier vandaag een brief gehad van het ziekenhuis dat er twee embryo's ingevroren zijn (van de drie), dus we zijn blij! Hopelijk hebben we deze pas nodig bij de wens voor een tweede...
Jolanda...wat een goed nieuws en ik hoop met je mee dat je die pas nodig hebt voor jullie 2e wonder. Hoe voel je je? Wat zegt je gevoel? Hier stiekem net al getest maar negatief...had niet anders verwacht want voel niks bijzonders. Zit steeds meer te denken om de laatste 2 iui behandelingen te skippen en direct voor ivf verder te gaan.
Balen Gelukkig die witte test... Je moet doen waar je je goed bij voelt. Krijgen jullie ivf in hetzelfde ziekenhuis? Is er een wachttijd? Anders zou je ook nog kunnen overwegen je wel vast aan te melden voor ivf en dan in de tussentijd nog een poging IUI te doen (wij moesten voor ivf namelijk naar een ander ziekenhuis, hebben ruim een maand gewacht op de intake en daarna nog een maand op de start). Ik voel dat er veel gebeurt in mijn buik, weet alleen niet of dit positief of negatief is. Ik had gisteravond lichte krampen, daarvoor al een aantal dagen allerlei steken op verschillende plekken (heb ik ook al weleens vaker gehad). Verder merk ik weinig. We staan er beide nog steeds erg positief in, maar die krampen maken me onzeker, ben bang dat de menstruatie er toch aan zit te komen (droomde bijvoorbeeld ook dat ik ongesteld was geworden, echt een nare droom). Wachten is echt killing... over een week mag ik testen, weet niet of ik het tot dan volhoud, maar wil ook niet te vroeg testen (morgen is de Pregnyl 10.000 ie twee weken terug, maandag de punctie twee weken terug en donderdag de TP twee weken terug).