Dat denk ik ook dat een leven zonder kind moeilijker is. Ik hoop dan ook dat we dit niet moeten meemaken! Dan mis je alles wat andere koppels met kinderen meemaken: eerste stapjes, eerste fruitpapje, eerste schooldag, eerste communie, vriendjes die komen spelen, verjaardagsfeestjes, uitstapjes naar pretparken, speeltuinen,.... Noem maar op. Je kan dan ook nooit grootmoeder worden....en wordt helemaal alleen oud. Zonder jongere mensen om je heen... Vreselijk! Wat een groot geluk als je al een kindje hebt! 2 kinderen is eerder een luxe of net niet... Dan kunnen ze beginnen ruzie maken.
Ik denk dat dat gevoel voor iedereen anders is. Hoe dan ook prijs ik mezelf gelukkig en kan ik echt boos worden hoe lomp mensen soms zijn. Met opmerkingen als: "wanneer NEMEN jullie er een?" Of "wanneer komt de 2e" Die laatste antwoordde ik stevast met: "als ik ze bij de AH uit het schap kan halen...."
Vandaag was de laatste FM voor de pick-up. 12 grote eicellen (tussen 17 en 23 mm) en nog wat kleinere van 12mm. Straks word ik door fertiliteit opgebeld om te zeggen wanneer de Pregnyl moet worden gezet en wanneer de pick-up doorgaat. Ik ben nog heel rustig en ik probeer ook rustig te blijven. Hopelijk kunnen ze deze keer OP TIJD mijn follikels aanprikken! Duimen jullie? Mijn grootste vrees is dat ze weer te laat zijn, maar dat zal wel geen 2 keer na elkaar gebeuren zeker?
Spannend weer Lena! En 12 is een mooi aantal. Heb je de punctie nu eerder na de Pregnyl? Dan zal het vast goedkomen... ik duim ook voor je! @ Gelukkig: ook alweer gestart met jullie laatste IUI. Fijn dat jullie meteen een gesprek hebben over IVF zodat jullie, mocht het nodig zijn, meteen door kunnen. Maar hoop echt voor je dat het niet zover komt! Mijn lichaam is echt van slag. Vandaag alweer het eerste bloedverlies (cd 25), wat een voorbode is voor een naderende menstruatie. Ik heb werkelijk geen idee wanneer ik nou een eisprong heb gehad. Had afgelopen donderdag wel wat vruchtbaar slijm, maar echt minimaal. Nou, het mag van mij zsm doorbreken, dan kunnen we door voor onze cryo...
@ Jolanda: Ik kreeg om 22u15 Pregnyl en de pick-up is om 8u15 woensdag. Dus 2 uur vroeger. Gelukkig. Ik ben de eerste pick-up van de dag op woensdag. Het kan dus al nergens uitlopen. Toen ik en mijn man daarnet in het ziekenhuis waren voor de pregnylspuit te laten zetten door een vroedvrouw was het er erg druk! 4 vrouwen die moesten bevallen: 1 baby hebben we horen geboren worden, 1 vrouw hebben we horen persen, 1 vrouw zien liggen op een bed met superdikke buik en hartslag van baby en dan kwam er nog een hoogzwangere Turkse vrouw binnen in een rolstoel... ZOOOOO druk... Mijn man zei direct: amai meestal zijn we hier alleen! Dit lijkt wel een voorteken ofzo... Hopelijk kan je inderdaad snel je cryo teruggeplaatst krijgen! Hoeveel cryo's hadden jullie nog? Dat was er meer dan 1 dacht ik he? Plaatsen ze er 2 terug of 1? Bij ons is het vanaf verse poging 3 twee embryo's tegelijk of als je ouder bent dan 34. Ik ben nog maar 29 jaar.
Wij hebben twee cryo's. Er wordt de eerste twee pogingen telkens maar 1 embryo teruggeplaatst. Alleen bij de derde poging of als je ouder bent dan 38 jaar krijg je er 2 teruggeplaatst. Ik ben 31... Lena: veel succes morgenochtend bij de punctie. Ik hoop van harte dat alles goed verloopt en er een mooie opbrengst uitkomt! Mijn duimen draaien voor je!
Lenamill...Hoe was de punctie? Hoever eicellen heb je? Hier vandaag fm. gehad en weer 2 dominante follikels. Morgen pregnyl zetten en zaterdag de inseminatie. Hebben ook meteen een gesprek gehad over ivf. Mocht ik deze iui dus niet zwanger raken gaan we direct door voor ivf. Spannend hoor.
De pick-up ging deze keer goed. Ze hebben 9 eicellen kunnen vinden. Deze voormiddag kreeg ik telefoon ivm het bevruchtingsresultaat en dat was vond ik wel teleurstellend. Slechts TWEE van de 9 eicellen zijn bevrucht geraakt met ICSI! ICSI is zelfs al een stapje verder dan IVF! Pffff hoe komt dit toch! Nu moeten we dus afwachten of deze eicellen verder gaan ontwikkelen tot embryo's en of er dus daadwerkelijk een terugplaatsing zal zijn.
Fijn dat de punctie goed gegaan is. Ik snap dat je twee van de negen bevruchtingen weinig vindt! Maar wie weet, worden dit twee top embryo's en raak je hiermee gewoon zwanger... wanneer hoor je meer en wanneer zou de terugplaatsing zijn? Spannend... @ Gelukkig: dat gaat dan ook alweer snel! Hopelijk is IVF niet nodig en wordt je gewoon zwanger van deze laatste IUI. Twee eitjes klinkt in ieder geval vast goed! Hier rommelt het nog steeds. Wel al de gebruikelijke buikkrampen, dus verwacht dat mijn menstruatie morgen doorbreekt en dan mogen we voor onze cryo!!
Wij zijn het bewijs dat er echt 1 goede bevruchting nodig is. Onze enige kans van deze poging schopt en buitelt in mijn buik. Positieve hoop houden! Het zijn de sterkste die doordelen!
Ja dat is waar, maar ik ben zo bang dat geen 1 van de 2 goed gaaat doordelen! Wat dan? 9 eicellen was een prima aantal volgens de arts. Hoe komt het dan dat ze met ICSI 7 van die 9 eicellen niet eens hebben kunnen bevruchten? Ik ben blij dat er twee bevruchte eicellen zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar tegelijk ook erg bang... Wat als... Het is zo hard! Ik wil zo graag dat hier een einde aan komt! Ik kan die spanning niet meer aan. Ik slaap bijna niet deze week. Ik heb de vorige nacht wakker gelegen en had precies al zo'n voorgevoel dat het niet zo vlot zou gegaan zijn als we hadden voorspeld. Hopelijk komt dit goed en als ze beiden goed zouden gedeeld zijn, ga ik toch even vragen of ik ze echt niet tegelijk teruggeplaatst krijg. Dan is de kans toch groter dat er 1 van de 2 blijft zitten... Wat als we volgende keer maar 6 eicellen zouden hebben en 1 bevrucht? Ik heb vanaf poging 3 recht op 2 embryoterugplaatsingen gelijk, maar als er geen 2 zijn gaat dat niet he! Er zijn er nu zelfs maar net twee! Ik ga er dus vanuit dat 2 van de 9 veel is voor ons! Misschien volgende keer nog minder geluk. Denk je dat ik dat ga klaarkrijgen om ze allebei teruggeplaatst te krijgen?
Ons is toentertijd gezegd dat 25 % van de eicellen vaak bevrucht raakt en de rest afvalt, dit is een goede score. Wij hadden er 4, waarvan 1 bevruchting. Dus 2 van de 9 is wel kloppend voor het gemiddelde. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen zoals mense die wel 8 bevruchte eitjes hebben van de 10. Dat is echt een topscore....... 2 is echt niet slecht!
Lenamill...snap je teleurstelling maar ik denk dat je blij mag zijn met 2 bevruchte eicellen. Wanneer heb je de terugplaatsen? Hoe vond je de punctie? Jolanda...bij jou al meer duidelijkheid? Ik merk aan mezelf dat ik het ineens enorm spannend ga vinden. Morgen de allerlaatste iui poging en dan moeten we toch echt een stap verder. De medicatie voor ivf is besteld en de angst voor de punctie wordt toch wel groter. Ik zie daar echt enorm tegenop.
Hier is gisteren eind van de middag de menstruatie doorgebroken. Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en heb op maandag 30-11 de echo (fm). Dus we gaan weer van start. Ik vind het nu ook echt weer spannend worden. Hoop zo dat dit 'm gaat worden!!! @ Gelukkig: begrijpelijk. Ik heb het ivf traject ook als heel spannend ervaren en keek ook enorm op tegen de punctie. Mij is het toen meegevallen... welke hormonen moet je straks gaan spuiten en welke pijnstilling krijg je voor de punctie? Ik hoop echt voor je dat dit je bespaard mag blijven...
@ Gelukkig: Leuk is een IVF of ICSI traject uiteraard niet. Toch wil ik je wel geruststellen. Het valt me lichamelijk allemaal super mee. Ik krijg de pick-up onder volledige narcose en word dus pas wakker als alles achter de rug is. Dan nog 1,5 uur in bed blijven liggen. Pas als je gegeten en gedronken hebt, mag je naar huis. In Leuven krijgt iedereen een infuus (wat ik dus het ergste vind aan heel die pick-up) en wordt iedereen in slaap gedaan voor de ingreep... Ik weet niet of het overal zo is. Ik moet morgen terug naar Leuven voor de terugplaatsing. Wij weten helemaal nog niets over de kwaliteit van onze 2 embryo's... Dus dat wordt een spannende voormiddag! Duimen maar!!!
Lenamill...ik duim heel hard voor je. Hoop dat je een topper van een embryo hebt teruggeplaatst gekregen vandaag. In mijn zh. ga je met de punctie niet onder narcose maar krijg je paracetamol en via een infuus een goede pijnstiller, ben dus benieuwd hoe ik dat allemaal ga ervaren. Net terug uit het zh. De 12e en laatste iui gehad. Had 2 eitjes dit keer en de zwemmers van manlief waren weer top. Het zit er weer in en nu dus weer op de wachtbank. We kunnen elkaar dus een hand geven Lenamill en hopelijk hebben we over 14 dagen allebei een positieve test in handen. Jij ook weer succes Jolanda...
Van de 9 eicellen waren en blijkbaar maar 6 bruikbaar voor ICSI. Hiervan werden er 2 bevrucht en is er 1 gestopt met delen. De andere is 7-cellig en heb ik vandaag teruggeplaatst gekregen. Dus1 enkel embryootje is voortgekomen uit de pick-up! Laat dit alsjeblieft ons kindje worden!!! Ik had veel hogere verwachtingen van ICSI.
We gaan weer duimen, Lena! @gelukkig, ik had bij de punctie plaatselijke verdoving en tabletten, is me echt 100 % meegevallen. Ik zou het zo weer doen 😉