Ik vind het wachten tot de eisprong en terugplaatsing nu ook wel weer lang duren. Normaal bij een behandeling altijd al aan het spuiten, nu ook pas op cd 12 de eerste echo, is voor mij pas aanstaande maandag. Aan de andere kant ook wel lekker zonder al die hormonen, rekening houden met spuiten en ziekenhuisbezoekjes... @ Gelukkig: hoe is het bij jou op het wachtbankje? Genoeg afleiding? Ik had bij de punctie van te voren een zetpil paracetamol en een zetpil diclofenac. Tijdens de punctie alleen een plaatselijke verdoving. Mij is het echt meegevallen. Maar bij mij lagen mijn eierstokken er ook mooi voor en bij mij is rechts (is alleen aangeprikt want links groeide niks) bij de inwendige echo ook nooit pijnlijk (zou ook meetellen bij gevoeligheid tijdens punctie)...
Jolanda...wel fijn dat je nu pas op dag 12 moet komen, maar snap dat het ook wel weer lang duurt. Ik ga er niet vanuit dat ik de laatste iui zwanger raak, maar je weet natuurlijk nooit. Heb voldoende afleiding. Mijn beide eierstokken liggen er ook goed voor. Tijdens de echo's voel ik er niks van. Hoop dus dat ik er weinig van zal gaan voelen. We gaan het zien.
We zitten al op dag 5 na de terugplaatsing, dus de tijd gaat snel. Maar ik ben zo slecht gezind en heb af en toe krampjes die lijken op menstruatiekrampjes, maar dan veel lichter. Soms voel ik een halve dag niks meer en dan komen ze weer op. Ik denk dat het mislukt is... Ik ben zoooo bang.
Lenamill...het is ook zo spannend. Mijn duimen draaien overuren voor je. Gebruik je nu nog iets zoals utrogestanbolletjes of pregnyl? Wanneer ga je testen, echt pas 3 dec. of eerder? Ik hoop zo dat jij, Jolanda en ik alledrie zwanger dit jaar uit gaan... Als alles verloopt zoals verwacht heb ik dit jaar nog me 1e ivf en kan ik eind van het jaar testen.
Ik heb nog niet echt behoefte om te testen. Ik denk dat ik liever tot 3 december in de waan blijf van een mogelijke zwangerschap... Als ik eerder test en weer negatief, ben ik al vroeger depri dan nodig. Gisterenavond had ik een kriebelig en tegelijk trekkerig gevoel in mijn onderbuik (5cm onder navel ongeveer). Een uur daarvoor had ik vreselijke steken. Ik was toen nog met een patiënt aan't werken. (zittend beroep, dus geen rare beweging gedaan...) Het is beangstigend hoor!
Lenamill...het klinkt alsof er van alles gebeurd vanbinnen. Laten we het hopen. Slim om echt pas 3 december te testen, dan heb je tenminste wel meteen een duidelijke uitslag.
@ Lena: ik heb ook pas getest op de voorgeschreven testdag, dan heb je niet die onzekerheid in de dagen ervoor (pregnyl streepjes o.i.d.) en meteen duidelijkheid, al vond ik het wachten daarop wel enorm lang duren...
Ik vind dat de tijd zeer snel gaat. Binnen 1 weekje weet ik het al he! Wat is nu een week? Volgende week donderdagochtend laat ik bloed prikken. Ik ben net op afspraak geweest bij de fertiliteitsarts die ons opvolgt. Ik wou een gesprekje omdat ik zo teleurgesteld was over het bevruchtingsresultaat! 9 eicellen bij pick-up, daarvan 6 goed voor ICSI is volgens de arts een goed en normaal resultaat. MAAR dat er van die 6 maar 2 bevrucht zijn is niet zo goed, ze schatten dat er normaal 4 zeker moesten bevrucht zijn. In het labo is de ICSI procedure goed verlopen en mijn eicellen zagen er goed uit. Blijkbaar had mijn man 30 miljoen zaadcellen en vonden ze dat zijn zaadstaal deze keer ook super was. Ze weten dus niet hoe het komt. Daarom heeft de arts gezegd dat ik de volgende keer Menopur moet prikken ipv Puregon. Menopur kan ik zelf niet prikken, maar dan ga ik elke dag naar de vroedvrouw in het ziekenhuis. Komt goed... EN... Wie weet is het niet nodig he! Ze zei dat ons teruggepaatst embryootje 7,5 à 8 op 10 scoorde. Dus onderscheiding zei ze. Ik zou er perfect zwanger van kunnen worden. Dit is net het gesprek geweest dat ik nodig had. Nu ben ik gerustgesteld! Als het mislukt is, mag ik meteen verder met de pil en in januari heb ik dan direct na de winterstop de pick-up. Geen lange tijd ertussen dus. Gelukkig!
Lenamill...wat fijn dat je na het gesprek gerustgesteld bent. Duidelijkheid is erg fijn. Hoe voel je je? Krijg je donderdag al de uitslag van je bloedtest? Zelfs ik begin er zenuwachtig van te worden haha...Hoop zo voor je dat je zwanger bent. Stel dat het niet gelukt is, is het erg fijn dat je snel door kan met de volgende poging. Ik duim nog ff verder voor je. Jolanda...Succes morgen met je echo...hopelijk heb je snel je terugplaatsen.
Donderdag heb ik een bloedtest en als die positief is, een week erna nog een bloedtest om te kijken of de HCG waarde goed stijgt. Het is erg spannend, maar toch denk ik dat er nog een volgende poging komt... Misschien weer uit zelfbescherming? Ik durf ook niet geloven dat ik zwanger zou zijn. Ik heb gelukkig heel veel afleiding deze week! Ze beginnen hier met de tuin aan te leggen, klinkeren,... (Wij wonen in een nieuwbouw en na 2 jaar gaat eindelijk al het zand en modder weg zijn!!! Joepie!!!)
Weet je wat ik raar vind. Ik heb deze keer geen pijnlijke borsten. Normaal doen deze enorm pijn in de tweede helft van de cyclus. Ik durf geen testte doen. Ik ben zo bang...
Nou wie weet Lena, spannend hoor! @ Gelukkig: hoe is het bij jou? Trek je het nog een beetje op de wachtbank? Hier vanochtend fm1 gehad. Links wat kleine follikels, rechts 2 follikels, waarvan de grootste nu 11.5 mm was (de andere meten ze niet, is niet belangrijk). Ik moet woensdag terugkomen. Wanneer de grootste follikel 16 mm is, gaan ze ook bloedprikken om te kijken of mijn eisprong eraan komt en of het nodig is Pregnyl te zetten. Nog even afwachten dus...
Heb me niet kunnen inhouden... De urinetest is BLANCO.... Ik vind het niet erg. Op naar de volgende poging in januari...!
Ohh lenamill wat jammer. Je reageerde wel rustig, fijn dat je je zo voelt. Ik weet zeker dat ook ik weer niet zwanger ben...ga denk vrijdagochtend testen.
Ik denk dat ik er zo rustig op reageer omdat ik superveel afleiding heb op dit moment. We zijn volop bezig met de tuinaanleg/ klinkerwerken. Binnen een week zitten we hier proper in onze nieuwbouw. Dat ga ik zalig vinden. Eindelijk geen modder meer rond de deur. Bovendien ga ik in de kerstvakantie een extra bureau voorzien in ons huis om de logopediepraktijk uit te breiden. Ik heb dus nog wat andere puntjes op mijn lijstje staan. Dat helpt. Als dit alles achter de rug is, zal ik meer rust vinden om zwanger te worden. Xxx Waarom denk ja dat het bij jou ook weer mislukt is? Heb je totaal geen symptomen? Wanneer mag je normaal testen? Ik ben wel 2 dagen te vroeg. Toch voelde ik dat er niks gebeurt in mijn lichaam wat om een zwangerschap lijkt. Daarom dus nu al een restje gedaan.
Wat fijn dat je zoveel afleiding hebt. Klinkt wel erg leuk die nieuwe tuin. En een nieuwbouw huis lijkt mij ook zo leuk. Alles lekker nieuw, schoon en fris en naar je zin. Ik zit zaterdag 14 dagen na de inseminatie en kan dan dus testen. Ik voel weer niks wat op een zwangerschap lijkt dus vandaar dat ik denk dat het weer niet gelukt is. Ga jij nu naar poging 3? Dat is dan je laatste poging die de verzekering vergoed toch?