Balen Lena! Wel fijn dat je goede afleiding hebt, al mag je ook best verdrietig zijn, het is niet niks! @ Gelukkig: dat klinkt ook niet erg positief, maar... je weet maar nooit... dan komt ivf nu toch ook wel erg dichtbij. Als je dingen wilt weten, vraag gerust! Ik duim nog steeds voor je dat het niet nodig is...
Wij hebben eigenlijk nog maar 1 poging gehad. De eerste poging heeft voor de verzekering wel meegeteld, maar voor ons was dit geen kans. (Geen follikels meer wegens eisprong net voor of tijdens pick-up...) Gelukkig hebben we 6 kansen, want we komen uit België. Ook al hadden we er maar 3, dan nog zou ik als de derde op niets zou uitdraaien nog voor een 4e poging gaan. Het mag ook als je het zelf vergoedt hoor!
Lenamill...wat fijn dat jullie in België 6 pogingen vergoed krijgen. Hier echt maar 3. Weet dat je zoveel pogingen mag doen als je zelf wil maar weet ook dat 1 poging buiten je verzekering duizenden euro's is. Dus dan ga je er misschien toch anders over nadenken. Omdat wij al een dochtertje hebben gaan wij na de 3 ivf pogingen, mocht ik niet zwanger raken, niet verder. Dan is het jammer en erg verdrietig maar dan is het goed. Hier net getest en zoals verwacht niet zwanger. Zit nu 11 dagen na de inseminatie dus weet dat ik het nog niet helemaal op moet geven maar ik weet wel beter... Op naar ivf...
Jammer van die witte test Gelukkig, 11 dagen na inseminatie is inderdaad wel aan de vroege kant, maar ik snap je gevoel... toch balen meid! Hopelijk kan IVF jullie droom van een brusje waar maken... Hier een raar dagje: vanochtend fm2 gehad. De follikel was mooi doorgegroeid naar 16 mm. Dus ik bloed laten prikken. Ze zouden later die dag bellen hoe verder... Wanneer er niks zichtbaar zou zijn in het bloed, dan zou ik te horen krijgen hoe laat ik Pregnyl zou moeten zetten. Zou er wel al wat zichtbaar zijn, dan moest ik morgen terugkomen voor opnieuw bloed prikken. Dus ik werd gebeld rond 13.30 uur vanmiddag dat ik vanavond om 19.00 uur Pregnyl moest zetten. Dan hebben we aankomende dinsdag de terugplaatsing van onze cryo (als die goed ontdooit, horen we dinsdag ochtend, horen we ook hoe laat 's middags de terugplaatsing is)! Dus ik vanavond samen met manlief de Pregnyl spuit klaarmaken, zit er in de spuit een erg grote luchtbel die er niet uit wil, en komen we tot de ontdekking dat hierdoor dus ook al bijna de helft van de vloeistof uit de spuit gedrukt is (bij het opdrukken van de spuit om te ontluchten). Echt super balen... ik in de stress... manlief het ziekenhuis gebeld. Mochten we direct komen om nieuwe Pregnyl op te halen. Dus wij in de auto. Daar aangekomen lag het klaar, wij terug naar huis en nu, 2 uur later zit de Pregnyl er eindelijk in. Morgen maar naar het spreekuur bellen om te vragen of dit nog consequenties heeft voor de terugplaatsing. Ik hoop het niet... pffff....
@Gelukkig: Ik vind het ook erg jammer voor je! Het was je beter bespaard gebleven... Hopelijk wel succes met IVF. Zo vreemd he.. dat het eerste kindje wel lukte en nu een tweede kindje niet... Hoe komt dat toch allemaal? Ik kan me daar tegenwoordig erg druk in maken hoor. @ Jolanda: Heeft het ziekenhuis iets gezegd i.v.m. de Pregnyl die je nu te laat kreeg? Misschien is dit voor een terugplaatsing van een cryo iets minder belangrijk dan voor een pick-up? Bij de pick-up moeten ze namelijk zien dat de eitjes nog niet gesprongen zijn (zoals ik aan de hand had de eerste poging!) Nu moet ik Pregnyl altijd 2 uur later zetten. Voor mij is 2 uur later perfect.
Ik heb vandaag gebeld. Het was gelukkig geen probleem, we hebben aanstaande dinsdagmiddag de terugplaatsing van één van onze cryo's! Ik heb lekker de hele dag vrij genomen zodat ik er relaxed naar toe kan... en vanavond maken we het samen ook nog gezellig (als het goed is, springt morgenochtend mijn eitje). Lena: heb je vandaag nog de bloedtest gehad? En de uitslag? @ Gelukkig: ga je nog testen of wacht je je menstruatie af?
Ik heb de bloedtest gehad ja, maar ze zijn me denk ik vergeten op te bellen. Ik weet het resultaat dus nog niet... Raar! Maar... het bruinverlies begint al lichtjes.... Normaal gezien heb ik heeeeeel veeeeel buikpijn bij mijn regels en nu niks. Ik hoop wel dat ik nog eens een normale bloeding krijg, want voor deze poging had ik ook enkel wat bruinverlies en geen rood bloed na de pil...
Lenamill...ben toch benieuwd naar je bloedtest. Jolanda...spannend weer dinsdag. Ga weer duimen. Hier vanmorgen het eerste roseverlies gespot. Voor de zekerheid toch getest maar negatief. Ik denk dat mijn menstruatie vandaag goed doorzet en anders morgen. Ook wij gaan dus starten met IVF...vind het spannend maar vooral leuk. Het traject is natuurlijk niet fijn maar ff 2 weken doorbijten met de spuiten en de punctie en dan hopelijk snel een zwangerschap. Lens en Jolanda...moesten jullie ook op dag 3 en dag 7 komen?
Toch jammer Gelukkig! Het IVF-traject is inderdaad niet leuk, zwaar, maar wel te doen... en hopelijk met voor ons allen het gewenste resultaat. Ik moest bellen op cd 1, beginnen met spuiten op cd 2 en dan op cd 7 voor de eerste echo / fm. Uiteindelijk had ik op cd 13 de punctie. Ik hoefde niet op cd 3, maar had al 3 maanden geen stimulatie gehad, dus ik denk dat daarom er geen uitgangsecho nodig was (die had ik binnen het IUI traject wel altijd op dag 3). Ik ben benieuwd naar je behandelplan (welke hormonen). Gaat het nog lukken voor de kerst? Ik kwam er achter dat als deze cryo niet lukt, wij weer een maand er tussen hebben i.v.m. de 2 weken sluiting... hoop echt dat het nu ons lukt, heb er ook wel vertrouwen in (embryo zonder al die extra hormonen, wie weet...).
Pfffff, het lijkt allemaal nog niet mee en zitten, hopelijk snel voor jullie alledrie positiever nieuws!
@ Gelukkig: Ik moet vanaf morgen de pil terug nemen t.e.m. 31 december. Op 27 december begin ik ook met decapeptyl te spuiten (ter vervanging van de neusspray). Vanaf 1 januari komt er dus normaal nog een bloeding door en op 5 januari moet ik dan voor de uitgangsecho gaan. Als die goed is, mag ik diezelfde avond beginnen stimuleren met Menopur. Andere medicatie om de eisprong tegen te houden en andere medicatie om te stimuleren dus! Ik ben benieuwd. Volgende poging zal ergens half januari zijn. Ze hopen ook 2 embryo's te kunnen terugplaatsen.
Ik heb net me medicijnen opgehaald voor de 1e ivf...wat een tas vol. Ik ga menopur spuiten. S'ochtends 150 IE en s'avonds 75 IE. Met iui spoot ik ook menopur. Me menstruatie is nog niet doorgezet dus verwacht morgen wel dat het goed doorzet en dan moet ik dus het zh. bellen. Dan moet ik op dag 3 en dag 7 komen. Als alles goed gaat heb ik dus over ongeveer 2 weken me 1e terugplaatsen en zou ik nog net 31 dec. een zwangerschapstest kunnen doen. Ohhh hoop zo dat we zwanger het jaar uit gaan. Misschien een gek praatje maar wil het toch aan jullie kwijt, misschien herkend iemand het. Ik denk dat ik Door de bevalling binnenwaartse aambeien heb. Altijd als ik voor fm. of voor de inseminatie in de gynaecologen stoel moet, dus met je benen wijd ben ik zo bang dat ik van de zenuwen een wind moet laten. Nu duurt dat dus nooit lang maar met de punctie lig je wel lang met je benen wijd en nu ben ik dus ontzettend bang dat ik straks echt een wind laat. Schaam me diep maar vooral daarom zie ik zo tegen die punctie op. Hebben jullie hier ook last van? Het is trouwens in al die behandelingen nog nooit gebeurd hoor maar ben er wel bang voor haha
Je kan hier alles delen hoor Gelukkig! Ik herken het niet. Is het alleen je angst dat je een wind gaat laten als je met je benen wijd ligt of gebeurt het dan ook vaker? Heeft dat te maken met die aambeien? Heb je hier al weleens naar laten kijken? Vervelend dat je dit gevoel hebt, want zo lig je ook minder ontspannen in die stoel lijkt me... Dat is inderdaad nog precies in 2015. Ik hoop met je mee Jullie beide hebben inderdaad een heel ander behandelschema...
Jolanda...je darmen liggen vlak bij je baarmoeder en eierstokken toch? Ik denk dat als ze de echokop bewegen ze tegen me darmen zitten en dan krijg ik een soort van druk. Het zit ziezo tussen me oren en omdat ik bang ben om een wind te laten ga ik er extra op Letten. Vervelend is het wel want ik ben bang dat ik me straks minder goed kan ontspannen tijdens de punctie. Ik heb er nog nooit naar laten kijken en heb normaal geen last van winderigheid haha. Ik moet het los proberen te laten maar altijd als ik in de wachtkamer van het zh. zit heb ik het gevoel of dat ik ineens moet poepen. Het zijn gewoon de zenuwen.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Ik heb dat met moeten plassen, zowel bij de echo's als bij de punctie (bij beide moet je een lege blaas hebben en dan moet ik van te voren altijd een aantal keer naar het toilet, zeker als ik langer moet wachten), zijn ook de zenuwen... je darmen liggen inderdaad vlakbij (bij mij ligt mijn darm vaak in beeld als ze mijn linkereierstok zoeken). Misschien kan je de komende keren bij de echo's al proberen er minder mee bezig te zijn (al zal dat wel moeilijk zijn), aangezien het altijd goed gaat... of van te voren nog even naar het toilet...
Succes morgen bij de uitgangsecho Gelukkig! Hopelijk ziet alles er goed uit en mag je beginnen met stimuleren...
Oh meiden...ik voel me erg slecht. Zie zo tegen alles op. Als iemand naar de behandeling vraagt kan ik al huilen. En ik was altijd zo sterk. Merk dat ik het zo spannend vind . Maar het is natuurlijk ook weer nieuw, weet niet precies wat me te wachten staat, bang voor het onbekende. Ik moet hier doorheen en dat gaat me zeker lukken, maar vind het even heel heftig. Morgen uitgangsecho en bloedprikken. Hoe doen jullie dat met spuiten als je 150 moet spuiten? Maak je 2 injecties klaar? Dus 2 keer prikken?
@Gelukkig, ik begrijp heel goed hoe jij je nu voelt. Het is vooral emotioneel zwaar omdat je beseft dat je aan de laatste mogelijkheid bent gekomen om zwanger te worden. Na ivf en icsi is er niks meer... Dat valt mij ook zwaar soms. IK moet voor onze volgende icsi ook Menopur 150 prikken. Ze hebben gezegd 2 poeders vermengen in 1 vloeistof en dan 1 spuit in mijn buik. Kan dat kloppen? Ik heb Menopur nog nooit zelf gezet en ga hiervoor dan ook dagelijks naar het ziekenhuis rijden om het door een vroedvrouw te laten zetten. Die zijn daar handiger in. De andere spuit gonapeptyl ofzoiets zal ik proberen zelf te zetten. Dat zou veel makkelijker zijn dan Menopur. Ik spoot de voorgaande pogingen Puregon. Ze denken dat ik hierop niet goed reageer omwille van ons slecht bevruchtingsresultaat. Alvast veel succes en gewoon ondergaan. Probeer niet na te denken. Zo doe ik het en overleef ik het. X
Ach Gelukkig, ik weet heel goed hoe je je voelt! Het is ook niet niks allemaal! Je bent nog steeds een hele sterke vrouw, kwetsbaarheid is geen zwakte! Je kan het, het komt goed, en hopelijk snel met het gewenste resultaat! Digi knuffel! Ik heb geen ervaring met menopur, dus kan die vraag niet voor je beantwoorden. Morgen nogmaals in ziekenhuis vragen? Ik heb vandaag ook last van mezelf, ben gespannen en dat gaat in mijn nek en schouders zitten... Ik wil zo graag dat het nu gaat lukken, was er afgelopen weken nauwelijks mee bezig, maar het komt nu in alle hevigheid boven... misschien onder invloed van de Pregnyl?