Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hey Jolanda, jij moet nu niet lang meer wachten op je cryootje he! En je maakt met een cryo ook kans om zwanger te worden! Dus positief denken!!! Het komt echt goed!

Ik zit hier zonder één cryo. Eerste poging een mislukking tot en met en tweede poging was al niet veel beter... Ik hoop dat 2016 ons wat geluk gaat brengen! Morgen heb ik weer een gesprek met de psycholoog en een acupunctuurbehandeling...En zo gaan we maar door... Leuk is anders. Ik had mijn kerstdagen wel anders voorgesteld. Dit is dan de derde kerst zonder zwanger te zijn. Elk jaar met Kerst ben ik verdrietig omdat het weer niet gelukt is. Hopelijk volgend jaar met Kerst al één of twee babytjes! De kans op een tweeling is tegelijk een akelige en leuke gedachte... We zullen zien wat op ons pad komt. Hopelijk veel positieve dingen voor 2016. We hebben ons portie ongeluk hier echt al wel gehad! pffff

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik ben terug uit het zh. Heb links 9 en rechts 7 eitjes zitten. Een mooi aantal dus. Alleen me baarmoederslijmvlies is erg dik. Moest dus bloedprikken, ook op hcg. Ik weet zelf 100 % zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik heftig menstrueer en 2 negatieve testen gehad. Maar ze wilde er toch naar kijken. Krijg vanmiddag telefonisch te horen of ik vanavond kan starten met stimuleren. Moet vanavond dan 225 spuiten. Vrijdag terug voor 1e fm.

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Je was toch nog niet begonnen met stimuleren? Hoe zien ze dan hoeveel eitjes er al zitten? Waren die dan nog heel klein? Het aantal klinkt in ieder geval wel goed.
    Ben benieuwd wat er uit de bloedtest naar voren is gekomen...

@ Lena: jaja morgen is het weer zover. Ik sta er wel positief in hoor, maar vind het ook wel spannend... Voor jou inderdaad vervelend dat er geen cryo's zijn. Hebben ze al iets gezegd waarom er weinig bevruchtingen optreden? Wie weet helpt aanpassing van de medicatie, hoop het voor je. Gelukkig hebben jullie wel meer vergoedde pogingen...

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...veel succes morgen.
    Ik ben pas net begonnen met stimuleren. Moest nu 225 IE spuiten. Heb maar gewoon 3 injecties klaargemaakt en dus 3 keer gespoten, was het vergeten te vragen vandaag in het zh. Ik werd vanmiddag teruggebeld en alles zag er goed uit dus we mogen starten. Die 16 eitjes zijn allemaal klein.

Hoeveel eitjes hadden jullie op cyclusdag 3? Heb zelf geen idee wat normaal is.

Ik voel me gelukkig al wat beter. Heb vandaag in het zh. aangegeven dat ik het erg spannend vind en vooral erg tegen de punctie opzie. Ze waren erg lief en ze gaan me door deze ronde heenslepen zeiden ze. Alles komt goed. Ik ben wel wat gerustgesteld daardoor.

5. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb bij IVF nooit een echo gehad op cyclusdag 3. Bij IUI wel, maar dan alleen om te kijken of er geen cystes waren... Fijn dat alles er goed uitzag en jullie mogen beginnen en ook fijn dat ze in het ziekenhuis zo ondersteunend zijn! Ook wij zullen je door het proces (waar mogelijk) heen proberen te loodsen. Dus schrijf vooral van je af wat je bezighoudt...

Ik heb vandaag behoorlijk last van mijn darmen (kramp, dunne ontlasting, regelmatig op en neer naar het toilet)... zal de spanning wel zijn. Hopelijk gaat het morgen beter...

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ohh fijn en erg lief dat jullie me hier ook door het traject loodsen haha. Merk dat ik er wel al wat relaxter insta hoor. Ik bekijk het per dag. En ik vind alleen de punctie eng, ben bang voor de pijn. Maar aan de andere kant ben ik ook bevallen en dat viel me ook reuze mee dus...
    Ben nu erg benieuwd hoeveel follikels ze vrijdag gaan tellen.

Jolanda...Vervelend dat je precies nu last hebt van je darmen. Misschien de zenuwen? Ik heb vandaag nog aan jou gedacht toen ik wijdbeens in de stoel lag. Jij schreef laatst probeer je vooral te ontspannen in de stoel, haha.

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    En is dat gelukt? Grappig dat je daar dan toch op zo'n moment aan denkt...
    Fijn dat je er al relaxter in staat. Ik was ook echt bang voor de punctie, mij is het enorm meegevallen, had nauwelijks pijn, maar het is voor iedereen verschillend.
    Mijn darmen zijn gelukkig weer wat rustiger. Kan heel goed aan de zenuwen / spanning liggen, daar dacht ik zelf ook al aan.
    Ze gaan straks tussen 10.00 en 12.00 uur bellen of ons eskimootje goed ontdooit is en hoe laat we vanmiddag de terugplaatsing hebben. Ik kijk er naar uit!

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Oh wat moet dat nu dan spannend voor jullie zijn. Als jullie eskimootje niet goed ontdooid dan heb je dus ook geen terugplaatsing? Jeetje, er komt zoveel bij kijken hè. Hoop op goed nieuws en een mooie terugplaatsing.

Ja het is erg vreemd dat ik dus aan jou dacht terwijl ik je nog nooit heb gezien. Ik probeer me er wel bij meer te leggen, en in het allerergste geval laat ik een windje. Liever niet natuurlijk maar heb me maar voorgenomen dat er veel ergere dingen zijn en hun heus vaker zulke dingen meemaken.

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Helaas is de eerste cryo niet goed uit het ontdooiproces gekomen, maar gelukkig de tweede wel! We hebben net dan ook terugplaatsing gehad, het was inmiddels een morula (hij was goed doorgedeeld). Nu lekker thuis op de bank met ons embryootje veilig aan boord. Dit gaat 'm worden, ons kerstcadeautje... over 2 weken hoop ik jullie positief nieuws te kunnen geven, maar nu eerst die spannende wachtweken weer in...

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Gelukkig: hoe gaat het spuiten? Succes morgen bij de fm. Ik hoop op een mooi aantal eitjes voor je!

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Het spuiten gaat goed. Ik spoot ook al met iui dus het is gelukkig niet nieuw voor me. Ik spuit nu wel 2 keer zoveel maar merk er gelukkig niks van. Voel ook nog niks bij me eierstokken. Hebben jullie dat op den duur wel gehad? Ik ben benieuwd hoeveel eitjes er goed aan het groeien zijn.

Jolanda...jij zit momenteel op een roze wolk zeker?

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb de eerste dagen wel wat last gehad van de gonal (had bij de iui puregon). Pas richting de punctie werd mijn eierstok wat gevoeliger, maar dat is meestal ook al het geval bij mijn eisprong... ik had ook maar 6 follikels...

Roze wolk valt wel mee, maar ben op dit moment wel positief. Gisterochtend bij afvegen een heel klein beetje licht roze slijm (erg snel na terugplaatsing, dus geen idee of dat goed of slecht is). Vandaag veel gerommel onderin mijn buik (hoop van harte dat ons embryootje zich het comfortabel is aan het maken :)

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Spannend hoor Jolanda. Wanneer mag je eigenlijk testen na een terugplaatsing? 14 dagen later?

14. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ja, 14 dagen na terugplaatsing, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden (in principe is 18-12 mijn NOD, 2 weken na eisprong). Testdag is 22-12...

15. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Hopelijk een mooi resultaat zo vlak voor de kerst. :D

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat klinkt alvast positief, Jolanda! Misschien een teken van innesteling?

Om op jouw vraag terug te komen, Gelukkig. Ik voelde in het begin niet zo veel. Hier en daar voel je wel even een trekkerig gevoel aan linker of rechtereierstok, maar het is zoals Jolanda zegt: tegen de pick-up voel je het wel!! EN...ik ben nu te weten gekomen als je echt heel veel pijn hebt en bijna niet meer kan stappen is je eisprong al begonnen. Normaal hoor je dit niet te voelen bij IVF of ICSI, omdat je geen eisprong mag doen. Ze halen je eicellen er liever uiteraard zelf uit, voor ze springen. Bij mij was het de eerste keer te laat. Dus als je zou merken dat je enkele uren voor de pick-up al bijna niet meer kan stappen van de pijn, is de kans groot dat je eisprong vroeger is en dat de pick-up te laat komt. Je kan dan best zo snel mogelijk naar het ziekenhuis vertrekken en hopen dat je eerder je pick-up krijgt, zodat ze niet te laat zijn zoals bij mij. De tweede ICSI had ik veel minder last, maar toen waren ze ook twee uur en half vroeger aan mijn pick-up begonnen... Normaal was het twee uur vroeger gepland, maar toen ik nog naar toilet moest (je moet lege blaas hebben voor pick-up) zei ik tegen de vroedvrouw dat ik het begon te voelen, die pijn van de vorige keer. De vroedvrouw zei toen meteen dat dat een teken was dat we DIRECT moesten beginnen met de pick-up. Ze zijn toen dus nog een half uur vroeger aan mij begonnen! Dus alert zijn raad ik wel aan.

17. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Terug uit het zh. en een goede echo gehad. Er zitten 10 grote follikels van rond de 13 mm. en nog wat kleinere. Moet nu orgalutran erbij gaan spuiten. Maandag terug voor de 2e fm. Ze verwachten woensdag, donderdag of vrijdag de punctie.

18. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    10 is een mooi aantal! Hopelijk zijn deze maandag goed doorgegroeid. Het gaat dan ook alweer snel. Voor je het weet heb je terugplaatsing... gaat jouw ziekenhuis nog dicht rondom kerst?

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ik vind het ook snel gaan. Het zh. gaat niet dicht bij ons.
    Voor jou is er ook alweer bijna een dag voorbij...

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Deedee...Hoe gaat het met jou? Zie dat je al 37 weken bent...spannend hoor. Wanneer ben je met je zoontje bevallen? Succes nog ff met de laatste loodjes.

Deel Deze Pagina