Ik begin nu wel echt last te krijgen. Slaap ook slecht door een irritante kriebelhoest. Blijf nu ook veel thuis. Zorg voor paarden uit handen gegeven (vind ik wel moeilijk). Het enige wat me nog net lukt is S. naar school brengen. Dat is 3 autominuten en trek ik net. Nog een weekje dan is het kerstvakantie dus hoef ik dat ook niet meer. Ik was bij S. 40w6d dus zou zomaar kunnen dat deze ook nog even zit. Volgens cyclus zou ik 3 januari uitgeteld zijn. Volgens meting 30 december. Vorige keer zou ik volgens cyclus ook later zijn. En waarempel precies op die dag kreeg ik weeën. S. is heeft lange benen dus dat kan de meting beïnvloed hebben. Kregen vorige week te horen dat dit kindje ook lange benen heeft dus het zou me niks verbazen als ik weer gelijk krijg.
Succes vandaag Gelukkig! Hopelijk zijn ze mooi doorgegroeid... ben benieuwd wanneer je de punctie hebt...
Ze zijn mooi doorgegroeid. Heb nu 15 grote follikels en wat kleintjes. Heb donderdag om 9.00 uur de punctie. Ben erg tevreden. Nu hopen dat alles verder goed verloopt. Dat het sperma goed is en er veel bevruchtingen optreden. Als dat zo is hebben we zondag de terugplaatsing en als ik 14 dagen na de punctie zou testen is dat op oudjaarsdag...hopelijk ga ik zwanger 2015 uit!!!!
Jolanda...Hoe voel jij je? Jij gebruikt na de terugplaatsing pregnyl toch? Wanneer moet je dat steeds spuiten dan? Ik weet nog niet wat ik moet gaan gebruiken. Of pregnyl of utrogestan. Met iui gebruikte ik na de inseminatie utrogestan maar de gyn. vertelde dat ik dat na de punctie ga horen.
Wat een goed aantal Gelukkig! En donderdag al de punctie, spannend. Zou heel mooi zijn, nog net zwanger 2015 uit Ik heb cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus, dus zonder ondersteuning van hormonen. Ik heb alleen woensdag 2-12 5000 ie Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken om de terugplaatsing goed te timen. Bij de eerste terugplaatsing had ik utrogestan ter ondersteuning (omdat je eigen cyclus platgelegd wordt). Ze doen bij ivf in mijn ziekenhuis eigenlijk nooit pregnyl ter ondersteuning van de lf, omdat dit de kans op overstimulatie vergroot (zo is mij uitgelegd). Ik had tijdens de laatste 3 IUI pogingen wel 3x 1500 ie Pregnyl ter ondersteuning van de lf (op dag 3, 6 en 9 na de IUI), daar ik bij de eerste 3 pogingen al bij 9 dpo het eerste bloedverlies had (bruin danwel rood). Hier nu bijna een week na terugplaatsing en 10 dpo... ik voel weinig. Wel veel gerommel / gezeur in mijn buik, maar mijn darmen zijn ook echt onrustig, dus geen idee wat wat is... nog even afwachten maar...
Vandaag bij het afvegen helaas het eerste bruinverlies gespot, dus ik denk een naderende menstruatie.... ik had hoop gekregen aangezien ik bij de IUI (zonder lf ondersteuning) elke keer op 9 dpo al bloedverlies had en ik gisteren al 10 dpo gered had... nu weer onzeker en bang.... pffff.... wat is dit zwaar....
Jolanda...wat een spanning en onzekerheid zeg. Het hoeft nog niks te betekenen hè. Een innestelingsbloeding zou ook kunnen. Voel of merk je niks anders wat op een zwangerschap kan duiden? Wanneer kan je testen? 10 dpo deed ik altijd al een test en de keren dat ik zwanger was, gaf de test al positief aan.
Ik hou me netjes aan de opgegeven testdag (ben meestal toch al eerder ongesteld)... Nee, heb geen symptomen zover ik weet... wel vermoeid en af en toe duizelig (maar het is deze laatste week voor de vakantie ook erg druk op het werk) en wat meer pijntjes in mijn buik (heb ik ook al wel eerder gehad). Ben nooit zwanger geweest, dus ook geen idee wat ik zou moeten voelen...
Spannend Jolanda, ik duim nog even voor je door! Hopelijk zijn het zwangerschapskwaaltjes die je voelt! Gelukkig, veel succes bij de punctie morgen. Mijn tip, let vooral op je ademhaling zodat je zoveel mogelijk kunt ontspannen!
Veel succes bij de punctie, gelukkig! Ik kan je geen tips geven, want ik slaap altijd bij de punctie. Bij ons doen ze dat onder narcose... Ik weet alleen dat ik veel buikpijn heb als ik wakker word, zoals de eerste dag van mijn menstruatie (ongeveer hetzelfde gevoel). Je mag dan gewoon Ibuprofen nemen. Vanaf de dag van de terugplaatsing enkel nog maar paracetamol. XXX
Dank jullie meiden...ik voel me nu nog erg relaxt. Laat jullie morgen weten hoe ik het ervaren heb en natuurlijk hoeveel eitjes er gevonden zijn. Jolanda...Hoe is het nu? Nog bruinverlies gehad?
Goed dat je je nu nog rustig voelt Gelukkig. Je kunt het beste (als dat lukt) het ook gewoon over je heen laten komen. Verder sluit ik me aan bij de tip van Diz: goed op je ademhaling letten, bij mij heeft dat ook goed geholpen... in ieder geval sterkte morgen. Ik hoop voor je dat het meevalt en er een goede opbrengst uitkomt! Hier alleen vanochtend nog een klein beetje bruinverlies bij het afvegen, de rest van de dag niks gezien... ik word echt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees... wachten duurt lang!
Zo de punctie is achter de rug en ben erg blij. Er zijn 18 eicellen gevonden en het sperma van manlief is supergoed. Het is een mooie score zeiden ze. Ik vond de punctie goed te doen. Tuurlijk voelde het niet prettig maar was wel te doen. Voel me nu ook gewoon goed. Morgen tussen 11.30 en 12.30 kan ik bellen of en hoeveel bevruchtingen er zijn. Zondag de terugplaatsing. Ga vanaf morgen utrogestan gebruiken.
Ik kwam even spieken of hier nieuws was, maar zie dat jullie nog steeds tobben he meiden..? Pff wat een weg.. Mijn duimen draaien nog steeds voor jullie!!
Dat is zeker een mooie score Gelukkig! Nu duimen voor goede bevruchtingen en delingen... fijn dat de punctie je meegevallen is en je je nu ook goed voelt! En zondag al terugplaatsing... is het advies van het ziekenhuis vanaf morgen utrogestan? Bij mij was dat de avond van de punctie. Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis weer een ander protocol volgt... Madelein: wat leuk dat je ook weer langskomt! Hoe gaat het met jou? Nog maar een paar weekjes te gaan zie ik in je banner. Spannend... Hier nog steeds niks te bekennen. Ik vind het nu toch echt wel spannend worden, maar durf niet teveel te hopen (al gaat dat vanzelf)
Toen ik gisteravond jou berichtje las Jolanda ben ik gaan twijfelen. Ik ben uiteindelijk gisteravond begonnen met de utrogestan. Moesten jullie je ook een week lang elke ochtend temperaturen en wegen? Ik wel, maar temperaturen is bij mij verre van betrouwbaar. Ik ben elke ochtend een andere tijd wakker i.v.m. me dochtertje en wil geen wekker zetten eerder dan normaal omdat me dochtertje dan wakker word. Ik temperatuur dus wel maar zal niet echt kloppen. Voel me goed. Merkte gisteren wel toen ik fietsend me dochtertje van het kinderdagverblijf ging halen het wat tegenviel. Voelde me eierstokken flink. Verder geen pijnstilling gebruik. Straks om 11.30 uur bellen...
Ik moest ook de avond van de pick up al beginnen met utrogestan. Ik ben benieuwd hoor. Spannend dat telefoontje seffens.
@ Gelukkig: ik heb je niet aan het twijfelen willen brengen hoor... Logisch dat je buik gisteren bij het fietsen pijn deed. Ik mocht de middag / avond na de punctie "niks" doen (op de bank zitten, niet te lang staan / lopen, dus koken moest manlief doen volgens het ziekenhuis). Hoe voel je je nu? En ben je al gebeld door het ziekenhuis? Ik moest al vanaf het spuiten bijna dagelijks wegen. Dit i.v.m. het risico op overstimulatie (toename in gewicht zou kunnen wijzen hierop). Temperaturen niet... Hier vandaag mijn NOD (2 weken na eisprong, 2-12 Pregnyl gespoten), maar nog steeds geen naderende menstruatie... Wel een gevoelige buik, maar geen krampen. Vind het echt super spannend... vanavond met manlief maar even overleggen wanneer we gaan testen (in principe is de testdag aanstaande dinsdag, 2 weken na terugplaatsing, bij verse terugplaatsing werd ik ook pas die dag ongesteld, maar toen gebruikte ik ook utrogestan).
Oh Jolanda wat spannend. Net gebeld en er zijn 13 eitjes bevrucht...Wij zijn super blij. Zondag de terugplaatsing. En ik moest ook rustig aan doen gisteren maar ben altijd een beetje eigenwijs haha. Kan heel moeilijk stilzitten en doe alles het liefst zelf. Voel me goed. Voel nog wel me onderkant met opstaan en gaan zitten. Verlies nog wat bloed. Verder lekker rustig aan dit weekend.
Mooie score Gelukkig! Hopelijk delen ze allemaal goed door, krijg je zondag een topper teruggeplaatst en hou je nog een aantal cryo's over!