Hahaha Diz, dat is echt een goede reactie! Leuk om die gezichten rondom je te zien. Mensen die dan met hun mond vol tanden staan. Zalig! Zo zouden wij ook meer moeten reageren. Veel succes met de bevalling. Nu zal het wel voor heel binnenkort zijn he. Ik verlang ook terug steeds meer naar een kindje. Het is een tijdje weg geweest, dat gevoel. Ik ben blij dat het stilaan begint terug te komen. Ik spring nogal snel in een zelfbeschermingsmodus...
Sommige mensen weten inderdaad gewoon niet hoe ze moeten reageren en ook niet dat ze je daarmee kwetsen. Ook wij proberen meestal met een 'grapje' de ander even 'terug op de plek' te zetten, maar soms negeren we ook... Goed om te lezen Lena dat je gevoel weer terug komt, al is het natuurlijk tegelijkertijd heel lastig omdat je nog best een tijdje moet wachten... Hier steeds meer bezig met het afsluiten van de miskraam (o.a. opruimen van tasje met extra spulletjes zoals kraamverband en reservekleding voor het geval dat). Ook druk met het voorbereiden van het zelf maken van het herinneringskistje... Verlangen om opnieuw zwanger te worden begint ook weer te komen... echter gisteravond ineens uit het niets weer een groot stolsel met veel bloed verloren Dus straks maar weer bellen met het ziekenhuis. Ik was hier gisteravond echt verdrietig over, aangezien het dus helaas nog niet klaar is (en ik hier wel vanuit ging daar het bloedverlies echt aan het afnemen was en nog voornamelijk bruin van kleur was). Nou ja, maar weer afwachten hoe dit gaat lopen... @ Diz: 40 weken bereikt! Hopelijk kondigt jullie wondertje zich nu snel aan, kan in ieder geval niet lang meer duren (al is elke dag wachten nu lang...)
Diz. .succes met de allerlaatste loodjes. Ben je het zat of geniet je nog volop van de kleine in je buik? Wil je thuis bevallen? Jolanda...wat een ontzettend mooi idee van dat herrinneringskistje. Hoop dat jullie alles een plekje kunnen geven, het is niet niks wat je meemaakt. Ik had een miskraam met 7 weken dus minder ver dan jij, heb de echo bewaard en een mooi gedicht erbij geplakt. Kan zoiets ook niet weggooien. Sterkte. Lenamill...wat goed dat jullie veel eerder kunnen starten. Hoop zo dat het nu eens raak mag zijn. Wel heel fijn dat de wens naar een kindje weer sterker terug komt. Ik herken je gevoel hoor. Bij mij ging dat ook met ups en downs. Hier nog steeds geen roze wolk, nou heb ik die in de zwangerschap bij lizzy ook niet 1 keer gezien. Blijkbaar is zwanger worden en zwanger zijn gewoon niks voor mij. Ben sinds vandaag begonnen met de medicijnen voor de hoge bloeddruk en blijf me beroerd voelen. Alles stinkt nog steeds en ben nog erg veel misselijk. Vind het echt heel zwaar allemaal. Maar stop met zeuren. Moet 10 maart naar de gynacoloog en hoop dat me bloeddruk dan mooi is.
Wat jammer dat je niet kan genieten van je zwangerschap, Gelukkig. Dan hoop ik voor jou dat de tijd vliegt en dat jullie snel het kindje in jullie armen kunnen houden. Volhouden meid... Lijkt me erg frustrerend. ..zoooo verlangen naar een tweede kindje en dan eindelijk zwanger worden en uiteindelijk er nog zo hard van afzien. Het is niet eerlijk hè. Sommigen hebben al het geluk van de wereld: snel zwanger, probleemloze zwangerschap. .. En anderen... pfff liefs xxx
Oh Jolanda, wat erg dat er weer een bloedklonter was. Het mag gaan ophouden hè meid. Het was al heftig genoeg voor jullie. Veel sterkte met het maken van dat mooie kistje. Xx
Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ben het nu echt wel zat om zwanger te zijn, ik ben echt toe aan de volgende fase! Uitgerekende datum is voorbij, ik hoop op een natuurlijke bevalling zonder medisch ingrijpen. Ik wil het liefst wel in het ziekenhuis bevallen, gewoon de gedachte dat er medische hulp in de buurt is bij complicaties stelt mij wel gerust.
Nog altijd niet begonnen, Diz?? Hou ons op de hoogte he! XX Wij wonen hier echt tussen twee jonge gezinnetjes, waar net bij allebei een tweede baby geboren is. Bij de buren aan de ene kant zijn we gisteren op babybezoek geweest en aan de andere kant binnenkort een babybezoekje. Ze hebben allebei 2 jongetjes nu. Ik en mijn man grapten gisteren dat het nu aan ons is om er 2 meisjes bij te doen. Het is ook wel confronterend hoor, al die baby's in de buurt. Zaterdag zijn we met een bevriend koppel gaan eten, dat ook 6 maanden zwanger is. Mijn vriendin doet altijd zo'n losse kleedjes aan, zodat ik haar buik amper kan opmerken. Ze is erg bang om me te kwetsen en ze hoopt dat we nog heel eventjes samen kunnen zwanger zijn... We zullen zien he...!
Hier gaat het niet zo goed. Ik blijf best veel bloed verliezen, moet vrijdag weer terug naar het ziekenhuis voor een echo. Ik ben een beetje bang dat ik straks toch alsnog gecurreteerd moet worden, terwijl ik dat juist wilde voorkomen door het op een natuurlijke manier te laten verlopen... daarnaast heel veel last van mijn darmen (obstipatie en buikkrampen). Ik ben er zo ontzettend klaar mee, wil zo graag mijn eigen lijf terug zodat we weer verder kunnen... @ Gelukkig: jammer dat je niet kan genieten van je zwangerschap doordat je je zo beroerd voelt. Ik hoop echt voor je dat het gauw beter gaat... @ Diz: niet geboren op schrikkeldag? Kom op meid, nog even... de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst! @ Lena: ja, herkenbaar zo in de omgeving zwangeren en kleine baby's...
@lena, zo herkenbaar al die baby's om je heen. Ik weet dat ik perioden had waarin ik het even niet op kon brengen om op kraambezoek te gaan. Mijn partner ging dan alleen of ook niet en wachtte tot ik er aan toe was. @jolanda, ik hoop zo voor je dat je lichaam zelf gaat herstellen. Word nu wel tijd om alles af te kunnen gaan sluiten. Hier nog steeds geen baby. Gisteren dacht ik even dat het misschien wel kon gaan beginnen, wat krampjes, wat harde buiken, maar helaas zakte weer net zo makkelijk weg als het kwam. Hopelijk was het wat voorwerk. Dus vandaag weer aan de slag met de alledaagse dingen.....
Ooh Jolanda, wat erg dat de bloedingen niet stoppen! Ben benieuwd wat ze daar in het ziekenhuis op te zeggen hebben. Het duurt nu al lang genoeg he! Is emotioneel ook al zwaar genoeg, naast het lichamelijke! Ocharme! Hopelijk heb je inderdaad snel je eigen lichaam terug!!! Ik denk vaak aan je hoor! Diz: Ik zou zeggen: Wat een geluk dat je kindje niet op schrikkeldag geboren is! Zou wel jammer zijn voor je kleintje om eens in de 4 jaar echt te verjaren. Ik denk niet dat ik dat leuk zou gevonden hebben als kind. In het begin, als ze nog klein zijn, beseffen ze niet of 28 febr of 29 febr hun verjaardag is, maar als ze ouder worden wel. Vanaf nu mag het komen he!!! XXX Hier gaat het redelijk. Vandaag weer naar acupunctuur. Ik ga hem wel vertellen dat ik nog steeds geen spontane eisprong heb gehad. Het is ondertussen al dag 27 van mijn cyclus. Ik heb PCOS, dus spontane eisprongen laten altijd lang op zich wachten hoor, maar het is lastig! Als ik nu mijn regels één van de volgende weken krijg, ga ik terug aan de pil hoor. Dan weet ik op 6 april perfect wanneer ik ongesteld word en kunnen ze me inplannen voor ICSI 4. Zo is het geen doen op deze manier... (spontane cyclussen zijn een ramp!)
Stil hier... alles Oké? Hoe gaat het nu met je, Jolanda? Diz, is jullie wondertje al geboren ondertussen?
Bloedverlies gaat maar door, moet echt elke 2 à 3 uur verschonen. Gisteren nogmaals het ziekenhuis gebeld, maar hoef niet eerder te komen omdat ik me verder goed voel (niet duizelig, geen koorts, etc.), dus nog één dagje volhouden. Geen idee waar het vandaan komt, wat het is en hoe dit verholpen moet gaat worden... Hoe is het met jou? Inmiddels al een eisprong gevonden?
@Jolandijk: ik schrijf niet mee in dit topic (lees wel af en toe mee) maar ik wilde even reageren op je bloedverlies. Heb je pillen gehad voor miskraam (cyotec)? Deze zorgen namelijk voor krampen en veel bloedverlies, alles wordt uit gestoten. Misschien zit er nog weefsel bij jou? Wellicht is het na het gebruik van deze pillen binnen een paar dagen over? Ik had bij mijn miskraam met 7 weken ongeveer 1 week bloedverlies gehad (miskraam opgewekt met cyotec)
Ons klein meisje laat nog steeds op zich wachten. Vandaag wel weer op controle geweest en de verloskundige heeft kunnen strippen. Ze kon voelen dat ik toch al wel een cm ontsluiting had, hopelijk heeft het strippen iets in gang gezet nu.
Haha Diz, jullie kleine meid is al even koppig al ik vroeger. Ik bleef ook zitten. Ben 10 dagen te laat geboren... Jolanda, wat een gedoe seg. Pffff....Mag wel eens gaan ophouden bj hè! Gelukkig voel je je voor de rest wel redelijk oké. Ik heb nog steeds geen eisprong gehad. Op 4 februari was ik heg laatst ongesteld. Het duurt dus weer erg lang. .. ik hoop binnenkort toch een eisprong of een doorbraakbloeding te krijgen, zodat ik weer aan de pil kan. Dan weet ik in Gent tenminste Hoe ver ik sta in mijn cyclus op 6 april. Zo kunnen ze me inplannen voor de icsi.
Jullie meisje zit gewoon nog heel comfortabel bij jou Diz! @ Lena: lijkt me lastig als je niet weet wanneer je verder kan... hopelijk heb je snel duidelijkheid en kun je inderdaad aan de pil, zodat je straks weet wanneer je kan starten met ICSI... @ Limburger: nee, ik heb geen cytotec genomen. Ik heb ervoor gekozen een natuurlijk verloop af te wachten. Ik heb een week een klein beetje bloedverlies gehad (met name bruin / donker rood), daarna in een week tijd 2 keer hevig bloedverlies met flinke stolsel en buikkrampen, waarbij we ook zeker weten dat we het vruchtje zijn verloren. Aan het eind van die week hebben we een controle echo gehad waarbij dit ook zichtbaar was. Er zat nog wat vocht (bloed) en een klein stolsel, passend bij dat de miskraam pas net had plaatsgevonden. In de week erna wat wisselend bloedverlies gehad met kleine stolsels, wel afnemend en donkerder van kleur. Sinds afgelopen weekend verlies ik ineens weer meer bloed met veel stolsels, wat de laatste dagen echt veel is (om de 2-4 uur echt maandverband verschonen). Morgen terug naar het ziekenhuis voor weer een echo omdat dit geen goed teken is. Afwachten wat er gaat volgen...
Sterkte een miskraam is al niet fijn en dat bloedverlies al helemaal confronterend ik was zelf ook pas na vier jaar eindelijk zwanger en dan komt miskraam hard aan. Hoop dat snel over gaat
Vanochtend minder bloedverlies. Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Op de echo was helaas nog weefsel en stolsels te zien (al kunnen ze op de echo niet goed onderscheiden wat weefsel en wat stolsel is). Vervolgens kwam er een arts om te controleren in hoeverre mijn baarmoedermond nog open zou staan of al gesloten was. Deze was nagenoeg gesloten. Haar advies was om dit weekend alsnog de cytotec in te brengen in de hoop dat dit het laatste beetje laat loskomen. Als het goed is, neemt het bloedverlies daarna snel af. Curretage is nu nog niet aan de orde, zijn ze ook erg terughoudend mee, gaf ze aan. Nu maar hopen dat dit gaat helpen en we eindelijk verder kunnen...
Cyotec is niet fijn maar hopelijk is daarna alles weg. advies van mij is pijnstillers en warme kruik voor de krampen. sterkte
Onze dochter is geboren 😁 Een vlotte bevalling gehad, wel een weeenstorm van begin af aan tot de pers fase. Zo'n 6 uur lang weeën gehad om de 2 minuten, pittig, maar na een 30 minuten persen was ze eruit. Onder begeleiding van gyn, want madam had gepoept in het vruchtwater..... Trots op mezelf deze klus geklaard te hebben zonder pijnstilling en zo trots op mijn partner die mijn dochter zelf heeft aangepakt. Onbeschrijflijk gevoel! Ik kan niet slapen, want zit nog vol adrenaline, dat haal ik op een ander moment wel in 😀