IUI-toegepast tijdens IVF-behandelng

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bonna, 6 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonna

Bonna Actief lid

2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Goedemorgen dames,

Graag hoor ik of er ook andere vrouwen zijn die hebben meegemaakt wat ik nu meemaak.

Ik zit namelijk sinds februari 2016 in een IVF-traject in het UMCG. Ik heb hiervoor verder geen IUI-traject gehad. Gezien mijn leeftijd is er gelijk aan IVF begonnen. IVF-1 leverde me drie embryo's op die allen zijn teruggeplaatst (de eerste keer zijn er twee verse embryo's teruggeplaatst en de tweede keer is er een goed ontdooit cryo teruggeplaatst). Helaas leverde dit geen zwangerschap op.

Nu ben ik sinds half juni bezig met IVF-2. Menopur spuiten en tevens Decapeptyl. Toen ik echter vorige week vrijdag een echo had, constateerde de arts een aantal kleine eitjes van 9 mm en één groot ei van 22 mm. Het zou zonde zijn om hierop een punctie te doen. Het grote ei zou de groei van de kleintjes stagneren. Het werd me afgeraden om een punctie op 1 eitje te doen. Toen is er voorgesteld om een inseminatie te doen ofwel IUI. Afgelopen zaterdag is er bij mij nu IUI toegepast. Het ging allemaal vreselijk snel en ik zit nu dus weer in de wachtweken. Ik moest dus ook gelijk stoppen met Decapeptyl en Menopur. Ik moest vrijdagmiddag Pregyl spuiten en dat moet ik vandaag en 11 juli weer.

Het is een gekke situatie en ik zit nu eigenlijk in een fase tussen IVF-1 en IVF-2 in. Het is wel spannend.

Nu is mijn vraag of er ook anderen zijn bij wie er tijdens IVF een IUI is toegepast. Ik ben hier erg benieuwd naar. Met het scenario waarin ik nu zit, had ik nooit rekening gehouden.

Graag hoor ik jullie reacties.

Groetjes,
    Bonna

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hallo Bonna, ik heb het niet zelf meegemaakt, maar er wel vaker van gehoord. Mensen noemen het vaak een escape-IUI: een IUI toepassen omdat het niet de moeite van het verspillen van een punctie (dus een behandeling!) waard is, maar je toch iets wilt benutten van alle moeite die je hebt gedaan met spuiten enzo.
    Sterkte in de wachtweken!
    (PS: wij zijn ook in het UMCG begonnen, maar uiteindelijk overgestapt naar Düsseldorf, is goed bevallen)

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Bonna, bij mij werd de eerste icsi behandeling afgebroken omdat ik maar 2-3 follikels had. Dit werd een escape iui. De poging telde niet mee als icsi poging, maar het spuiten was toch niet voor niks geweest.
    De escape iui mislukte, helaas. Bij de volgende poging werd de medicatie opgehoogd en toen waren er wel voldoende follikels.

4. Bonna

Bonna Actief lid

2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Stiertje,

Je bent de eerste van wie ik hoor dat dit vaker voorkomt. Een escape-IUI is er een goede naam voor!! Fijn om te horen dat het bij jullie in Düsseldorf is gelukt.

Tot op heden ben ik over het UMCG heel erg tevreden. Ik vond dat ze afgelopen vrijdag goed met ons meedachten.

Waarom zijn jullie uiteindelijk weggegaan bij het UMCG en naar Düsseldorf gegaan?

Groetjes,
    Bonna

5. Bonna

Bonna Actief lid

2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Schorpioen,

Bij mij telt deze escape-IUI ook niet mee als IVF-poging. Inderdaad is het spuiten van Menopur en Decapeptyl nu niet voor niets geweest. Er is gewoon een kans of die nu groot is of niet: er is nog een kans en daar ben ik blij om. Het kon op deze manier omdat ik doorgankelijke eileiders heb. Helaas gaat dit niet voor iedereen op.

Ik ben zeer benieuwd of mijn escape-IUI slaagt. Het is nog even afwachten want op 2 juli vond de inseminatie plaats; nog niet zo lang geleden dus.

Groetjes,
    Bonna

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bonna: wij vonden dat ze veel te veel in protocollen dachten en te weinig inspeelden op de specifieke situatie van de individuele patiënt. In Düsseldorf krijgt iedereen een behandelplan op maat. Dat in grote lijnen natuurlijk wel hetzelfde is, maar toch net bij iedereen even anders. En daar had ik een heel goed gevoel bij.
    Bovendien was ik al eerder een stuk vertrouwen in het UMCG verloren omdat ze bij mij ernstige endometriose (waarschijnlijk de reden waarom ik niet spontaan zwanger werd) compleet over het hoofd hebben gezien in de onderzoeksfase.

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Icsi 3 werd ook een escape IUI. Er waren 3 follikels, te weinig voor een punctie. Ben van deze poging niet zwanger geraakt

8. Bonna

Bonna Actief lid

2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Beste Anja1977,

Dank voor je reactie. Jammer dat je toen niet zwanger bent geraakt. Ik heb ook nog niet een reactie ontvangen van iemand die tijdens een escape-IUI zwanger is geraakt. Ik hoop alleen maar vurig dat ik wel zwanger wordt uit deze escape-IUI.

Groetjes,
    Bonna

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook voor je! De MMM is zwaar genoeg.
    Succes

Deel Deze Pagina