Hoi meiden, Na 13 maanden proberen, starten we volgende maand met de eerste IUI. Alles is in orde bij beiden van ons, dus het is gokken naar wat de oorzaak van het nog steeds niet zwanger zijn is. Het slaagpercentage van IUI is behoorlijk laag, ik ben daarvan geschrokken. Na hoeveel keer IUI is het bij jullie gelukt? Groetjes!
Hi! Wij gaan de 3e ronde in terwijl alles goed is. Slagingspercentage is inderdaad erg laag. Ik denk dat je een lucky shot moet hebben. Hoop dat iui bij jullie helpt!
Hoi Sammeke, Hier hetzelfde verhaal bij beide alles goed maar toch wil het niet lukken. Ook HSG gehad maar was ook goed. Ik ben nu bezig met mijn tweede IUI. Ik hoor overigens wel veel succes verhalen hoor dames die ook al na de eerste IUI zwanger zijn. Het is natuurlijk voor iedereen anders maar als er bij beide niets is gevonden beginnen ze toch meestal eerst met IUI. Succes!
Bij ons helaas na 7 pogingen geen succes. Je kansen kun je op de site van freya ook berekenen. Mij is wel verteld dat áls de iui lukt, dit vaak in de eerste pogingen is.
Klinkt inderdaad logisch. Ik vind IUI maar een lapmiddeltje eerlijk gezegd. Ik denk dat er probleem bij ons verder ligt dan de bevruchting maar ja, wie zijn wij he om te beslissen, we moeten mooi alle stapjes doorgaan en nu eerst IUI doen. Ik heb er eerlijk gezegd maar weinig vertrouwen in,vooral omdat ik maar weinig positieve verhalen hoor. Vandaar m'n vraag om eens te polsen naar positieve verhalen. Groetjes!
Hoi! Bij mijn vriend verminderde zaadkwaliteit, bij mij alles goed! 1e iui in natuurlijke cyclus gelukt met 'maar' 2,8 mljn zaadjes!! Het kan dus wel! Zoals eerder gezegd, je moet echt geluk hebben!! Succes!
Hier na 5 pogingen gelukt met 1 miljoen zaadjes...Nog minder dus Ook bij mijn vriend verminderde zaadkwaliteit. Ik spoot wel hormonen vanaf poging 4. Had twee eitjes bij de laatste poging. Veel succes!!
De slagingskansen zijn hetzelfde als via de natuurlijke weg, werd ons gezegd. Dit aangezien er bij ons geen verklaring gevonden is voor de uitblijvende zwangerschap. Secundaire subfertiliteit dus. Secundair omdat ik twee keer zwanger ben geweest, waaronder een gezonde zoon en een miskraam. Slagingspercentage is bij ons 10% per keer bij zowel IUI als bij natuurlijke manier. En na 6 IUI behandelingen is dit 30% werd ons verteld. Inderdaad geen hoog percentage. Baart me toch wel zorgen. Gewoon het idee dat we misschien nooit meer ouders kunnen worden... Jullie zitten wel iets sneller in het medische traject dan wij. Wij zijn nu anderhalf jaar verder en 15 pogingen na de miskraam. Volgende week de HSG, dan nog drie keer zelf proberen en vanaf januari een inseminatietraject in. Dan zijn we dus 18 pogingen verder eer we kunnen starten met IUI. Ik heb ook al overlegd om de IUI over te slaan en dan bijvoorbeeld over een half jaar rechtstreeks het IVF traject in te gaan. Maar aangezien niks vastgelegd woedt op papier hierover, vind ik het een beetje link. Dan hebben we geen bewijs dat we als het ware de IUI mogen overslaan. Beleid van het ziekenhuis is blijkbaar toch eerst IUI.
Nu we de 3e ronde ingaan heb ik er steeds minder vertrouwen in. De laatste keer had ik 3 follikels en het zaad van mijn vriend was na opwerking 170miljoen. Hoe zou je kunnen missen denk ik dan?! Net als een examen met boek erbij. Maar goed. Ik ben bang of heb t idee dat t probleem dieper ligt. Zoals een bevruchtingsprobleem. Maar inderdaad eerst elke stapje iui. Stap liever over naar een andere methode.
Mijn vertrouwen is ook beetje weg in IUI. Nu weer bezig voor ronde 5 iui, eerste 2x met clomid vanaf de 3e keer met hormoon spuit. Met clomid 1ei, met spuiten 2eitjes. Sinds begonnen ben met spuiten 3ex iui denk ik eisprong misgelopen. 4ex iui 2 eitjes, 1tje was dus nog niet groot genoeg tijdens eisprong, na mensturatie en uitgangs echo had ik dus mooi een cyste van 24mm :x Zag het niet meer zitten een maand overslaan maar gelukkig kon ik weer starten met spuiten omdat cyste geen hormomen produceerde en dus niet groter zou worden. Zaad: elke keer tussen 1-2 milj na opwerken, laatste keer 6.5milj toen dacht ik echt dit moet het zijn, maar helaas!! Bij de kliniek zeggen ze 1 op 3 stellen word zwanger met iui, dus 2/3 niet, en die gaan dus door na ivf. En dat zie ik al helemaal niet zitten, wil in totaal 9x iui doen en dan zien we wel verder of ik überhaupt traject ivf in wil.. Wens jullie allen succes met iui, ook al is dat soms moeilijk elke mnd opnieuw weer die teleurstelling. Houd moed..mij helpt het om elke mnd 1dag goed uit te huilen en weer postief nieuwe ronde in te gaan
na 1 x IUI zwanger zijn kan hoor: - zoontje in oktober 2014: zwanger na 1 x IUI met 8,5 mlj zaadjes - nu opnieuw zwanger na 1 x IUI met 7,6 mlj zaadjes beiden in natuurlijke cyclus succes!!!
Hmmm dit ziet er niet heel hoopvol uit Net begonnen met spuiten om over ongeveer twee weken de eerste inseminatie te krijgen! Het verloop van anderen wil natuurlijk niets over mijn verloop zeggen, maar toch! Spannend!
Wij zijn ook zwanger geraakt dmv iui nr 5. Ik had er ook geen hoop in maar toch is het dan eindelijk gelukt. Manlief had verminder zaadkwaliteit.
na 3,5 jaar ( eerste jaar zelf proberen) Daarna clomid ( mk) weer clomid. De eerste keer spuiten en iui ( ik heb pcos) raak, nu een prachtige dame van 4 maanden
Hier na de derde iui zwanger geworden. In natuurlijke cyclus, enkel eisprong met pregnyl. Verder bij mij alles goed, en normale zaadkwaliteit. Het kan dus zeker wel!
Bedankt om te reageren meiden. Het is een kwestie van afwachten en hopen. Volgende week do of vrijdag normaal inseminatie via natuurlijke cyclus... Ik hoop eindelijk eens op positief nieuws
Kan prima hoor. Ik bedoel maar, als de slagingskansen met IUI echt bedroevend laag zouden zijn, hadden ze het als behandeling vast al lang afgeschaft! Ik ben echter geen lichtend voorbeeld, heb destijds maar liefst 11 IUI-behandelingen ondergaan zonder ook maar een enkel resultaat. Moet er wel bij zeggen dat dit zonder hormonen was, omdat de artsen het risico op een meerling bij mijn geringe lengte en postuur niet durfden te nemen.
Hallo allemaal, Ik heb net mijn eerste inseminatie gehad.. Het werd bijna op het laatste moment afgeblazen... Er waren maar 300.000 goede zaadjes bij.. Omdat ik er toch was en het de eerste keer was.. (En ik al 2x spontaan (1 zoontje en een miskraam) spontaan heb gehad) toch door laten gaan. De behandeling zelf stelde helemaal niks voor.. Voor ik het wist zei die.. Dit was het, even een kwartier blijven liggen en dan kun je aankleden en naar huis.. Ik ben benieuwd.. Het wachten is begonnen.. Succes dames!!
Hoi allemaal! Ik kom jullie even moed in praten. Wij hebben een dochter van 14.5 maand na 3.5 jaar dokteren. We bleken fors verminderd vruchtbaar, maar dat kwam niet als donderslag bij heldere hemel. Ik heb namelijk totaal geen cyclus. Broer van manlief was ook al bekend met lagere zaad kwaliteit, dus dan vermoed je al dat het bij manlief zelf ook zo kan zijn... Ik hoefde nieteens te beginnen met clomid want de fertiliteitsarts voorspelde al dat dat totaal niks zou doen voor mij. Ik moest meteen starten met Gonal F en afhankelijk van de zaad uitslag zou het OI (ovulatie inductie) worden of IUI. Gezien matig tot slecht zaad, maar wel goed genoeg voor IUI, werd het dus direct IUI. Ik was al een aantal jaren bekend bij de gyn vanwege niet menstrueren. Zodoende mochten we direct aan het traject beginnen. De laatste IUI poging verliep bizar. We waren al bezig met de intake voor ICSI. Die laatste cyclus was enorm lang. Nu spuit ik meestal zo'n 20 dagen lang 225ie menopur om een enkele follikel te produceren... Maar die ronde duurde het wel heel lang. De gyn zei nog: wellicht moeten we deze ronde afbreken...Maar we kijken nog een keer met de echo. En prompt daar zat een prachtige follikel. Dus ik moest de dag erna pregnyl zetten en ongeveer 36u daarna zouden we onze laatste IUI krijgen. We bleken een recordhoogte aan zaad uitslag te hebben: 15 miljoen na opwerking. Zo'ne goeie hadden wij Nog niet gehad!!:-D En 16 dagen na de IUI viel ik zowat van de pot af met mijn positieve test! Toen dochterlief 6 maanden was, zijn we opnieuw aan het traject gestart. Want helaas wist mijn lijf nog steeds niet hoe het moest. Na de 3e iui had ik een positieve test. Dit bleek helaas een biochemische zwangerschap. Maar! Weer waren we zwanger! Het kon dus wel! We mochten opnieuw gaan tellen. Dus opnieuw 6 pogingen... bij de 2e poging (5e dus in totaal) hadden we een historisch lage zaad uitslag. 0.75 dus onder het miljoen. En zie mijn handtekening! Ik ben nu 5 weekjes zwanger! Niets is onmogelijk... blijf er vooral met een positieve houding mee bezig en hou de humor erin! Probeer niet krampachtig met voeding enz bezig te zijn. We hebben het zelf getest, het heeft geen meerwaarde. En je wordt er alleen maar gestresst van. Zelfs met weinig zwemmers kan het lukken!