Wanneer testen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by zeeuwsemeid, Oct 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeeuwsemeid

zeeuwsemeid Actief lid

Oct 26, 2013
    229
    0
    0
    Zeeland
    Heb op 17 oktober 5000 eenheden pregnyl gespoten en 19 oktober mijn eerste iui gehad. Wanneer zouden jullie beginnen testen? En hoelang zou de pregnyl in mijn lichaam zitten?? Wil dolgraag een test doen..
    Zit nu 8 dagen na mijn iui en 10 dagen na mijn pregnyl injectie..

2. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hihi, ik moest een beetje grinniken om de term "beginnen met testen". ;) Tja, als je het niet erg vindt om veel testen te verspillen en misschien een vals negatieve test te krijgen kun je morgen al beginnen :p. Maar even serieus, hoe later je test hoe betrouwbaarder de uitslag natuurlijk. Op FF kun je lezen dat de kans dat een negatieve test nog positief wordt op 11dpo minder dan 25% is, dus om die reden vind ik 11 dpo voor de vroeg-testers onder ons een heel acceptabele dag, hoewel het nog steeds vroeg is. Ik zou zelf absoluut niet eerder testen (want zonde van het geld), tenzij je wel héél zeker weet dat je zwanger bent.
    Afgelopen juni wist ik zeker dat ik zwanger was en heb ik om die reden om 10 dpo een test gedaan. Die was inderdaad duidelijk positief, maar achteraf baalde ik dat ik al zo vroeg had getest. De kans dat het nog misgaat is zo vroeg gewoon nog groot en er is dus een kans dat je jezelf blij maakt met een "dode mug". Dat die test extreem donker was voor 10 dpo was voor mij nog een (achteraf terechte....) reden voor veel zenuwen en stress. Als ik drie/vier dagen later had getest, had ik nooit geweten dat de test al zo vroeg zo donker was en zou ik veel minder stress hebben gehad. Ik heb mijn lesje dus wel geleerd.

Veel succes!

3. zeeuwsemeid

zeeuwsemeid Actief lid

Oct 26, 2013
    229
    0
    0
    Zeeland
    Bedankt voor je reactie!!
    Een bepaald gevoel in mn lichaam zegt dat ik zwanger ben.. heb totaal geen last gehad van de pregnyl en geen verschijnselen. Heb vannacht heel slecht geslapen door jeukende borsten en tepels.. ben wel heel benieuwd of de pregnyl nu al uit mn lichaam zou zijn? hoop zo dat het raak is!! zou een wondertje zijn, maar zal nog maar een paar dagen wachten dan voordat ik test..

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Spannend, ik hoop dat je voorgevoel klopt! Het is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk, maar bij mezelf geloof ik wel in de waarde van een voorgevoel. De enige twee keer dat ik echt dacht dat ik eindelijk wel eens zwanger zou kunnen zijn, was ik ook zwanger en alle keren dat ik zeker wist dat ik het niet was, was ik het ook niet. Nog een paar daagjes en dan mag je een testje wagen. Ik zal voor je duimen!

5. sankyra

sankyra Actief lid

May 5, 2011
    377
    1
    18
    Female
    Pesaja
    HeescH
    Meestal mag je 14 dagen na de i.u.i testen ...

dat raden ze ook aan in zh hebben ze jou dat nie verteld ...

ik zou ook echt tot dag 14 wachten.. dan met ochtend urine een test doen .

Hopelijk heeft je voorgevoel gelijk ...

Heel veel succes .. duim voor jou voor een positieve test ;) ...

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Spannend he?! Pregnyl kan wel nog tot 10 dagen een positieve test geven en je kan pas 14 dagen na bevruchting ECHT zien met een test of het gelukt is.

Ik zou mezelf ook niet te vroeg blij maken met een positieve test. Pregnyl zorgt ook voor zwangerschapssymptomen dus wees voorzichtig en wacht nog even :)

Share This Page