Start IVF 1.0

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Su1986, Nov 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    Na een operatie en 3 maanden Lucrin (i.v.m. endometriose) mag ik vanavond starten met Gonal F 150 IE (spuit de Decapeptyl sinds zaterdag en dit moet ik erbij blijven gebruiken). Ben heel benieuwd of de eitjes goed gaan groeien en of het gaat lukken ;) Vanwege de PCOS is het extra spannend hoe ik ga reageren op de hormonen.

Wie zit er nog meer in hetzelfde schuitje en is momenteel bezig met IVF?

2. runstar

runstar Actief lid

Nov 9, 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn bezig maar ik heb de tp al gehad afgelopen maandag. Dus wij zitten in de wachtweken. Wij hebben al een kindje middels IVF.
    Succes en sterkte hoor! Allemaal heel spannend.

3. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    Runstar: goed om te horen dat het jullie al is gelukt om een kindje te krijgen middels ivf! Misschien is het daardoor nu wat minder spannend omdat jullie weten wat je te wachten staat. Ik duim voor jullie! :)

4. maryjames

maryjames Bekend lid

Aug 25, 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik ben ook bezig met eerste ivf. en ook ik mag vanavond beginnen met gonal f 150. decapeptyl spuit ik al bijna 2 weken en dat moet ik ook door blijven spuiten. volgende week heb ik weer een follikel meting om te zien wat de stand van zaken is.

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes dames!!!! Ik heb 3 keer IVF gedaan en uiteindelijk zwanger geraakt van onze enige en dus ook gelijk laatste cryo. Ik duim me simpel voor jullie!!!!!

6. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    @Maryjames: wij starten precies gelijk en ook dezelfde dosis. De reden dat ik niet eerder decapeptyl moest spuiten was dat ik 3 maanden lucrin heb gehad en nu iets overlap heb met de lucrin en decapeptyl. Lucrin heeft dezelfde werking. Ik ben dus al 3 maanden kunstmatig in de overgang. Loop je toevallig ook in Apeldoorn?

@Esther15: fijn dat het jullie toch nog is gelukt! Wel spannend na 3 ivf pogingen en dan de laatste cryo...

7. xmayx

xmayx Actief lid

Nov 12, 2016
    331
    7
    18
    Female
    Spannend! Wij zijn gisteren begonnen met icsi voor ons eerste kindje samen. Vandaag voor de tweede dag decapeptyl gespoten. Ben heel benieuwd hoe het vwrder gaat verlopen. Veel succes allemaal!

8. maryjames

maryjames Bekend lid

Aug 25, 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    @su1986, klopt! nee loop niet in Apeldoorn. ben benieuwd hoe het er donderdag voorstaat met de ontwikkeling van de eitjes. heb jij ook moeite met het prikken van decapeptyl? maak me een beetje zorgen, mijn partner heeft antibiotica gekregen ivm een infectie. ben bang dat het een groot effect zal hebben op zaadkwaliteit. punctie zal waarschijnlijk rond 24/25 november plaatsvinden

9. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    @maryjames: de decapeptyl spuiten zijn inderdaad niet zo fijn om te zetten. Heb ook al een keer een bloedvat geraakt met als gevolg een blauwe plek van 4x5cm. Dit kan verder geen kwaad volgens de verpleegkundige. We moeten het er maar voor over hebben;). Jij mag dus morgen al voor de eerste echo? Ik ben benieuwd!
    Wat betreft de antibiotica zou ik gewoon 't ziekenhuis even bellen of dit kwaad kan. Als hij koorts krijgt heeft dat iig wel effect op de zaadkwaliteit, maar de koorts zou je kunnen onderdrukken met paracetamol.

Ik heb vrijdag de 1e echo en begin al aardig nerveus te worden. M'n eierstokken zijn wel iets gevoeliger, maar van echt buikpijn is geen sprake. De verpleegkundige had wel gezegd dat ik buikpijn kan verwachten, dus ik vraag me nu natuurlijk af of de eiblaasjes al wel groeien en of ik voldoende reageer op 150 IE gonal f. Moet maar proberen om me een beetje rustig te houden d'r zit toch niks anders op dan wachten tot de echo van vrijdag ;)

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Heel veel succes. Ik heb ook pcos en reageer heel wisselend op de hormonen (maar wij doen 'gewoon' OI, geen IVF).
    Eerste ronde had ik na 8 dagen 50IE spuiten 4 follikels. Afgeblazen. Tweede ronde had ik na 7 dagen 25IE spuiten 1 follikel (maar niet zwanger). Deze ronde begon ik met 25IE, maar gebeurde er heel lang niets, ondanks diverse ophogingen. Tot er opeens toch weer 3 follikels zaten (zat toen op 75IE), ik heb in totaal 32(!!) dagen gespoten. Er is toen een follikel aangeprikt en afgelopen zaterdag heb ik Pregnyl gespoten. Er lijkt geen pijl op te trekken. Ik spuit overigens Menopur.

11. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    Ik heb afgelopen vrijdag de 1e echo gehad. Er zijn al 6 eitjes van 15mm of groter (een eitje van 21 mm), 3 van 13mm en nog wel aardig wat kleinere eitjes. Aan de hand van de oestrogeenwaarde in m'n bloed (die vrijdag is geprikt: 3,2) is bepaald dat aanstaande dinsdag de punctie plaatsvindt, de oestrogeenwaarde was nog niet hoog genoeg om vandaag of morgen de punctie te doen. En ze hebben liever dat de drie eitjes van 13 mm ook rijp zijn. Het eitje van 21 mm is dan misschien 'overrijp'.

@Maryjames: hoe ging jouw echo afgelopen donderdag?

12. maryjames

maryjames Bekend lid

Aug 25, 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend dinsdag de punctie! Weet je al wat voor soort pijnstiling je krijgt?

Ik had donderdag echo inderdaad. Er waren in totaal 11 eitjes tussen. 12/13 mm te zien en nog aardig wat kleintjes. moest doorspuiten en morgen heb ik weer een echo en bloedtest. Ook het zaad van mijn partner wordt morgen voor de zekerheid getest omdat hij dus antibiotica kuur heeft gehad. spannende dag morgen dus.... we horen dan of had zaad goed genoeg is om door te gaan of dat we moeten stoppen met de behandeling. Als we door mogen gaan denk ik dat ik woensdag de punctie heb.

Share This Page