Iui -d met 1 miljoen zaadjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Clara14, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clara14

Clara14 Niet meer actief

Dag dames,

Helaas is IUI 4 vorige week mislukt.
    3 x heb ik IUI gehad met 1 miljoen zaadjes.
    1x met 5,6 miljoen die maand had ik een lichte positieve test, maar werd dag later als nog ongesteld.

Elke keer als ik IUI heb en ik hoor dat het weer 1 miljoen zijn heb ik geen hoop, mijn gevoel zegt dat ik daar niet zwanger van word.

Nu heb ik vorige week een mail gestuurd en nu mogen we morgen op gesprek.

Wij zijn afhankelijk van deze donor, omdat we dezelfde willen als met onze dochter.

Met hoeveel zaad hebben jullie Iui gehad en wat is beetje normaal.
    We hebben al verschillende keren gehad dat ze meerdere rietjes per keer ontdooien om al aan die 1 miljoen te komen.

Bij onze dochter hadden we icsi omdat ik de helft van de opbrengst eicellen heb gedoneerd. Dus heb toen geen iui gehad. Helaas zijn de 3 cryo s die toen over waren, vorig jaar terug geplaatst maar niet blijven plakken.

Nu zou ik 9 iui krijgen voordat ik icsi krijg. Maar met 1 miljoen zwemmers vind ik het moeilijk om nog positief te blijven.

Beetje warrig verhaal maar zo voel ik me ook :)

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hoe kan iemand aangemerkt worden als donor met zo'n lage spermacount?

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Dit! Ik schrik er een beetje van. Of is het iemand die jullie persoonlijk kennen?

Ons is verteld dat iui pas nut heeft vanaf 2 miljoen zaadjes, en dat het weer averechts gaat werken boven de 10 miljoen. Tussen 5-10 miljoen zou ideaal zijn. Geen idee waarom, hoor. Maar dat is wat de fertiliteitsarts ons heeft verteld.

4. Clara14

Clara14 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties meiden,

Het is geen bekende van ons, we hebben het via de kliniek.
    Geen idee waarom zo iemand mag doneren, maar we hadden er ook geen last van toen we icsi deden, maar nu loop ik er wel tegen aan. En het geeft geen goed gevoel.
    Dus dacht laat ik het hier vragen zodat ik morgen ook kan vragen hoe het zit.

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou er ook zeker geen goed gevoel bij hebben. Mannelijke lagere vruchtbaarheid is ook erfelijk. Áls ik dan voor een donor zou gaan wil ik een goede ook, geen matige. Longen van een roker doneer je ook niet toch?

En ja als je ICSI nodig hebt om van deze donor zwanger te kunnen worden vanwege de matige zaadstaal is IUI weggegooide tijd en geld. Een goed gesprek lijkt mij op zijn plaats. Sterkte en succes

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik zou ook dezelfde donor willen voor een 2e kindje, maar het is inderdaad wel een beetje vreemd. Is die man dan minder vruchtbaar geworden of is het zaad niet goed bewaard? En als dat laatste het geval is, is het dan niet zinvoller om die man te vragen om nogmaals te doneren, of is dit een heel raar idee?
    Ik heb ook begrepen dat onder de 2 miljoen eigenlijk zinloos is.
    Het lijkt me inderdaad een goed idee om hierover een gesprek te hebben, dan weet je in ieder geval wat er nou aan de hand is. Het is ook niet niks allemaal, en als je het hele proces dan voor jan *** doet...

7. Babs77

Babs77 Bekend lid

10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Ik had zo rond de 5 miljoen. Ze gebruikten wel standaard twee strookjes. Bij jou ook? Ik zou hij een gesprek aanvragen om je vragen te kunnen stellen. Zo ga je niet met een vetrouwd gevoel de iui in.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit het aantal miljoen zaadjes gehoord. Pas bij ivf 1 hoorde ik dat de donor die ik toen had slecht zaad had. Ik had 2 rietjes nodig. Bij ivf 2 en 3 een andere donor gebruikt. Bij beide pogingen zelfde donor en 1 rietje gebruikt. Ik heb 1 cryo in de vriezer. Donor is helaas gestopt. :(

9. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Bij ons vonden ze alles boven de 1 miljoen (opgewerkt) prima voor IUI. Het is inderdaad wel vreemd dat een donor zulk 'slecht' zaad heeft. Wordt het financieel toch ook niet heel erg gunstig van als je zoveel rietjes nodig hebt elke keer.

10. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
  11. Clara14

Clara14 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vandaag gesprek gehad, maar hun zeggen dat je met 1 miljoen gewoon goede kans heb. Dat zaad is helemaal uitgezocht als ik het zo mag noemen dus een goede kwaliteit.
    De donor heeft ook een hoge score in zwangerschappen staat goed op de lijst.

Ik ga donderdag voor een hsg en als het deze maand niet lukt krijg ik de volgende maand hormonen.
    En verder moet ik er vertrouwen in hebben.

12. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    En heb je er nu wel een beter gevoel bij? Daar gaat het uiteindelijk om hè :)

13. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Zeker een Nederlandse donor?...
    In Nederland worden donaties vaak opgesplitst in meerdere rietjes waardoor de aantallen zo laag uitkomen.
    Vanaf 1-2 milj is iui “zinvol” volgens de richtlijnen...

En dit is precies de reden dat wij voor Deens zijn gegaan; je kiest zelf je donor, de profielen zijn veel uitgebreider, je ziet een kinderfoto (optioneel)... en de rietjes bevatten minimaal 5 milj.
    Bij ons was de “minste” 6 milj en hoogste in de 30 milj...

Nederlandse donoren lijken dus goedkoper, maar de vraag is of dit uiteindelijk wel is als je meer pogingen nodig hebt...

14. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Dat is tegen ons ook gezegd ja. En aantal zegt ook niet alles, wij hadden 5 keer aantallen tussen de 5 en 20 miljoen en dat wilde ook niet baten terwijl er andersom ook weer wonderverhalen zijn... als je echt zo graag deze donor wil dan misschien toch maar doorzetten? En als dit het niet wordt dan heb je misschien uiteindelijk alsnog weer iets aan de ICSI...

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb bewust niet gekozen voor een Deense donor, omdat de controle op hoeveel kinderen er worden verwekt worden. Daarnaast lijkt mij een Deense donor makkelijker te traceren en kost het veel geld.

16. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Er is wel controle op het aantal nakomelingen. Per land mag een donor maar een max aantal kinderen verwekken.
    Uiteraard kan er dan meer nageslacht rondlopen dan wanneer een donor maar in 1 land wordt ingezet.
    Maar wat zou daar het bezwaar van zijn?

Verder blijft een donor vaak niet heel lang actief, waardoor het ook beperkt is qua inzet.

En zo is “onze” donor bijv niet meer actief en alleen beschikbaar voor degene die van deze donor al kindjes hebben...

En waarom zou een Deense donor makkelijker te traceren zijn?
    Voor alle geregistreerde donoren geldt dat deze gegevens bekend zijn bij de databank. Voor een donorkind is het net zo makkelijk om informatie op te vragen van een Nederlandse als van een Deense donor.

Verschil is wel dat er in Denemarken pas vanaf 18 jaar contact gelegd mag worden. In Nederland ligt de grens al bij 16jaar.

Deel Deze Pagina