Vrijdag en zondag terugplaatsingen. Even leven tussen hoop en vrees! Vanmiddag nog gebeld door het ziekenhuis met de labuitslagen. Alles was ok, de eerste pregnyl zit er weer in.
Vrijdag en zondag terugplaatsingen. Even leven tussen hoop en vrees! Vanmiddag nog gebeld door het ziekenhuis met de labuitslagen. Alles was ok, de eerste pregnyl zit er weer in.
Ik had gisteren de ivf afd gemaild ...en een uur later belde de gyn die die rare dingen zei ...ze bood dr excuses aan en heeft me als nog groen licht gegeven om toch de punctie onder narcose te doen NU morgen weer een echo en we hopen dan een afspraak te plannen vooor de punctie Voel me eierstokken echt zitten nu ,alsof ze op spanning zitten ,dus hoop maar dat dat een goed teken is voor morgen .... @Nelis spannnend !!Hopen dat het allemaal goed mag blijven gaan @kasja jij ook suc6 vrijdag ....spannend !! @Molly hopenlijk schiet het groeien van je ei ook een beetje op !! Aan de vrouwen met al een kindje ?betrekken jullie je kindjes bij de ivf ? De mijne helpt mij altijd met het inspuiten van de hormonen en vind hij helemaal geweldig ....Was benieuwd hoe jullie dit doen ? liefs hellen
@nelis: volgens de wet mag er nog maar 1 embryo terug geplaats worden. 1 van de redenen was dat er teveel tweelingen werden geboren (en het is vast ook een kwestie van geld). 2 terugplaatsen mag alleen bij de laatste poging of als je boven een bepaalde leeftijd bent. @kasja: wat een mooie score. Gelukkig heb je het nu achter de rug. Eerder bellen heeft geen zin. Ze gaan kijken of de celdeling goed door gaat en daar gaat wat tijd over heen. Pas dan kunnen ze zien wat een goed embryo is. @helluntjuh: gelukkig mag het nu wel onder verdoving. Dat moet een opluchting zijn. Ik heb een beetje een rare maand achter de rug was op cd 19 al ongi en dat duurde ook ruim een week. Waarschijnlijk daarom nog geen eigroei en bms groei te zien op dag 10 van deze maand. Ik verwacht dat het er zaterdag (dan heb ik weer een echo) beter uit ziet.
Kasja, hoe gaat het, lukte het werken? Wat fijn dat de punctie zo voorspoedig is verlopen, lijkt me echt heel eng! En wat een goed aantal eitjes, daar moet er toch wel wat van bevrucht worden. Vind het ook echt jammer dat we niet meer gelijk lopen, hopelijk volg ik gewoon volgende maand. Nelis, wat een spannende tijd nu voor je. Hellentje, wat fijn dat het nu is opgelost, stelt ook gerust. Molly, hoever ben jij nu in je traject en wat spuit je precies? Hier de primolut kuur gehad, wachten op ongi en dan eindelijk weer de uitgangsecho!
@julia1984: ik heb deze maand geen hormonen want ik krijg een terugplaatsing van een cryo in mijn eigen cylcus. Heb er net een rustmaand opzitten na mijn eerste ivf. Nu voor mij dus een kwestie van uitzoeken wanneer ik mijn ei heb en dan ongeveer 5 dagen later de cryo terugplaatsing (als hij goed ontdooid).
Spannend Molly, lijkt me heerlijk om even zonder hormonen te zijn. Ik duim voor een mooie eskimo die blijft plakken!
Hellen, wat leuk dat jullie dat spuiten samen doen! Onze oudste is pas 2 (bijna 3) en we hebben hem er niets over gezegd. Hij wil wel iedere ochtend de pil in mijn mond doen. Hoe oud is die van jullie? Wat fijn ook dat de punctie o der verdoving mag! All: het weer schijnt beter te worden. Dan gaat de tijd ten minste wat sneller! Dat wachten op prikken, puncties, rijpe eitjes en ontdooiende cryo. Succes! Tja 1 tp moet natuurlijk ook voldoende zijn. Het voelt voor ons gewoon vervelend aan omdat we altijd twee tps hadden. Alsof de kans nu ineens nihil geworden is en de hele behandeling gewoon geen zin heeft. Onzin natuurlijk!
@Hellen, mijn zoon vindt de spuiten maar eng. Pilletjes wil hij wel in mijn mond doen. Leuk dat hij je zo helpt. Ook fijn dat je toch een narcose krijg, als je dit wilt. Ik vond de punctie best pittig, en ik kreeg valium en twee slaappammetje en pijnpillen. Ik was half van de wereld en het deed toch best wel pijn. Hand van mn mannetje heb ik fijngeknepen. Verder bedankt voor jullie lieve reacties. Gisteren gewerkt en het viel niet mee. Veel buikpijn gehad. Ik was ook helemaal uitgeput s avonds. Gelukkig vandaag weer vrij en een rustig dagje thuis met mijn zoontje. Morgen de uitslag! Ik ben wel een beetje bang dat er geen goede embryo's zijn en dat alles voor niks is geweest.
Ben zo verdrietig en zo moe ....Vandaag echo 4 gehad (dag 15 met gonalf)nu 450 inh vanaf afgelopen maandag.....2 links zijn goed om aan te prikken maar 5 rechts lopen erachter .....Nu nog een weekend spuiten ,en dan krijg ik maandag te horen of we moeten afblazen als de 5 eitjes gestopt zijn met groeien ,want met die overige 2 eitjes die nu goed zijn doen ze natuurlijk geen ivf maar IUI ......Dus ik hoop maar zo dat ze bijtrekken nog anders is alles voor niks geweest ... Ben echt helemaal op ,en zie het echt even niet meer zitten hoor .... Kan alleen maar huilen ...22 kilo afgevallen en dan nog doet mijn lijf niet wat hij moet doen ......!#$%^& hellen
O Hellen wat vervelend zeg! Ik hoop echt voor jullie dat die vijf eitjes nog even flink doorgroeien en dat de punctie door kan gaan. Bij ons gaat het door vanaf drie eitjes, bij jullie ook? Ik hoop ook dat jullie er samen een beetje over kunnen praten. Wat een slopende weken moeten dit voor jullie zijn zeg! Heel veel succes met de komende dagen! Kajsa ook een heel spannende dag morgen! Nu is het echt helemaal uit je handen he? Hopelijk krijg je goed nieuws en krijg je een topper teruggeplaatst!
@heluntjuh: wat vervelend meid dat het niet wil doorzetten. Probeer dit weekend wat rust te nemen en genieten van het mooie weer. Ik zal voor je duimen dat de laatste 5 nog gaan groeien dit weekend. @kajsa: en, en, en??
Hellentje.....ik duim voor je meid. Hoop dat de eitjes gaan mee doen en dat je het niet voor niks hebt gedaan. Spannend nu zeg! Kasja, vandaag tp....hoe is het gegaan? En hoeveel zijn er bevrucht?
@ Hellen: Wat *******! Knuffel!! Snap dat je het niet meer ziet zitten.... Hopelijk toch maandag goed nieuws en anders andere medicatie?
Gelukt met de terugplaatsing! Ik ben zo blij! Van de 16 eitjes, waren er 13 rijp. Daarvan zijn er uiteindelijk 6 bevrucht. Ik heb een 8/2 terug geplaatst gekregen (8 cellige type 2), wat blijkbaar erg goed is. Emmy was al aan het samenklonteren voor het volgende stadium, we hebben er een mooie foto van gemaakt. Emmy wilde alleen niet uit het buisje, een eigenwijze plakker. Ik had dus 2x een plaatsing. Gelukkig dat ze het buisje checken na afloop. Hopen dat hij/zij ook blijft plakken in mij! De overige 5 embryo's moeten nog even doorgroeien en gaan daarna (indien goed genoeg) de vriezer in. Dat hoor ik pas over 2 weken. Op 30 mei terug naar ZH voor HCG bloed test. Dus op het wachtbankje! Wel weer buikpijn, het is nog erg gevoelig inwendig.
@hellen, sorry voor mijn voorgaande happy ego berichtje. Ik snap dat het heeel frustrerend voor je moet zijn. Ik duim voor je maandag. Misschien groeien ze met het mooie weer extra hard! Bij mij waren er eerst ook 8 eitjes gevonden, en bij een echo 3 dagen later waren het er 15! Geef de moed nog niet op!!!
Kajsa dat klinkt erg goed allemaal. Spannende tijden voor jullie. Ik wist niet dat je de embryo's te zien kan krijgen! Lijkt me super gaaf! Succes op de wachtbank!
Hebben jullie trouwens ook last van bijwerkingen van de hormonen? Ik ben alleen nog maar aan de deca en heb de hele dag hoofdpijn. Ik ben sinds de start met de pil ook iedere dag wel wat bloed verloren. Gek, want daar heb ik eerder nooit last van gehad. Hellen heb jij er met 450 Gonal geen last van?