Voor mij was het ook dubbel hoor de pil ....Kan ook spontaan zwanger worden (zie onderschrift)Maar goed het moet dus de kans om nu nog spontaan zwanger te worden voor de ivf is voorbij Mocht ik straks klaar zijn ,met of zonder ivf ,dan wil ik weer graag een spiraal ....Vond wel lekker niet meer ongesteld worden Wij hebben gezegt ,we doen dit nog ,en dan stoppen we ermee ,en dan met stoppen zeg ik dus ook echt vaarwel tegen de kinderwens die we hebben .... Mijn man laat zich dan helpen ,want 14 jaar ermee bezig geweest te zijn ,is het dan ook echt klaar en wil ik me echt gaan richten op de toekomst en niet meer bezig te zijn met wel en niet zwanger iedere maand ... Dan mag ik blij zijn (met wat ik nu al doe )met een gezonde zoon ,en genieten we verder met zn 3e ..... Dus deze laaste pogingen zie ik dan als het eindstation ..... hellen
Je moet wel op een gegeven moment ...ben al 14 jaar er iedere maand mee bezig ,en ben nu afgevallen enz enz en als ik de ivf gedaan heb ,kan ik zeggen ,heb er alles aan gedaan..... En laten we eerlijk zijn ,ik heb onze liefde samen mogen bezegelen met een hele mooie speciaal zoon .....Dus soms voel ik me ook echt schuldig ,omdat er genoeg meiden die ik in die jaren heb leren kennen ,nooit geen mama zijn geworden .....En als ik dat zie ,doet me dat ook echt zoown pijn ......Ik heb ook aan die andere kant gezeten ,dat we dachten dat het over was en samen verder moesten gaan ,dus ik snap echt wat deze meiden moeten voelen ........verschrikkelijk ...... Ik doe ook bewust niks speciaals aan moeder en vaderdag ,mijn zoon maakt wat leuks op school en een ontbijtje ofzoow ...Maar zelfs die dagen vind ik moeilijk .......... Maar geef nooit de hoop op .....er bestaan wonderen ECHT @@
Wat ontzettend spannend allemaal meiden! Voor nu moet ik het mapgesprek nog even afwachten en daarna hoor ik precies wanneer ik mag gaan starten met spuiten. Zal halverwege april zijn.
Mooi gezegd Hellentjuhh! Vandaag te horen gekregen dat we deze cyclus nog rust moeten houden. In april 2e IVF poging! Leuk om elkaar te volgen die maand! Er zullen er toch wel een aantal zwanger worden, spannend!
ja hoe zit dat eigenlijk ?steeds een maand tussen de pogingen of ??? Spannend molly !!Ik mag morgen ook nog even buurten bij de gyn .....Su6 morgen .... Welke hormonen gaan jullie gebruiken eigenlijk ... sdi :Wanneer denk jij ongeveer te gaan beginnen in april dan ??misschien gaan we wel gelijk op fijne avond meiden Ik ovitrelle gonalf 150IH en pregnyl en die balletjes ......
bij ons is het zo dat je na de eerste ivf in ieder geval een maand rust hebt omdat het allemaal voor het eerst is en dan zo een punctie. Daarna mag je wel de maanden door totdat de cryo's op zijn. Dan de tweede ivf met punctie en dan kijken ze of ze weer een maand willen stoppen. Je mag zelf uiteraard in de tussentijd wel stoppen als we dat zelf willen. Ik ga vanavond beginnen met spuiten (de gehele dosis voor vandaag) en dan vanaf morgen 's morgens en 's avonds. Ik gebruik gonal f met pregnyl en ook nog iets om mijn eisprong uit te stellen als de eitjes op juiste grootte zijn, maar daarvan weet ik niet hoe het heet. Wij doen mee aan een onderzoek, dus bij ons gaan ze deze maand kijken hoe de hormomen aanslaan en dan volgende maand de dossering van de hormonen aanpassen op mijn situatie.
Spannend Molly! @ Hellen: Wij moeten een maand rust nemen omdat de maand heel heftig is geweest voor m'n lijf door de extra hormonen, punctie en overstimulatie. De volgende TP is in m'n 'normale' cyclus omdat het een cryo is. Mocht die mislukken dan hoef ik geen rust te nemen. Ik heb denk ik het weekend m'n eisprong dus zal dan over ongeveer 14 dagen ongesteld worden. Dus dan zal ik in de week van 14 april t/m 20 april aan de beurt zijn voor een TP? Wanneer ben jij aan de beurt? Grappig dit!
Ik heb vandaag een gesprek gehad dus ...En ik ben helemaal goedgekeurd ,zo fijn als de gyn zegt dat ze trots is op me dat ik bijna nu 21 kilo afgevallen ben in een half jaar Ik wil nog 4 kilo ,dus daar baal ik nu van dat mijn gewicht nu al een paar weken stil staat maar dat kan dus nu van de pil komen ....Ik blijf me best doen Ik ga 1 april naar de nacotiseur 10 april de hormonen ophalen en de uitleg ervan ,en 18 april gaan we spuiten .....Eerst een paar dagen lucrin met de pil tot de 22e ,dan alleen de lucrin tot de 28e ,en dan gaan we beginnen met de gonalf .....op 6 mei staat de 1e echo gepland ,en dan hopen we een paar dagen dr naar de punctie te krijgen .....Vind het nu echt heel erg spannend worden hoor ,en knijp um ook wel een beetje maar dat zullen jullie wel kennen
Het is wel fijn als je al wat datums hebt, kun je daar ook beetje naar toe leven! Ik vind 21 kg al heel wat, knap! Het blijft allemaal spannend.....
@helluntjuh: netjes hoor dat je al zo veel bent afgevallen, niet te veel van balen dat je gewicht al even stil staat, Soms zit je even op een plateau. Dat afvallen komt dan waarschijnlijk wel weer.
vandaag echo gehad (cd 7). bms 7,2 dus dat was goed gegroeit. Eitjes groeien alleen nog niet echt. Dus door met gonal f en ook cetrotide want er zit wel 1 eitje de al wat groter is (15 mm). Wel balen dus, maar rustig afwachten
snap je terleurstelling .....maar je zit pas op 7 toch ?raar eigenlijk ik krijg pas een echo als ik 9 dagen met de gonalf gespoten heb ....wanneer mag je weer terug ?en wat is dat andere wat je erbij heb gekregen dan ?waar dient dat voor ? gr hellen
ik moet vrijdag weer terug, dat is dan voor mij cd 9. De cetrotide is er voor dat ik geen spontane eispring krijg van het eitje (of inmiddels eventueel eitjes) die al wat groter zijn. Deze spuit schakelt het gedeelte in mijn hersens uit die normaal een sein geeft aan de eierstokken om een eisprong op gang te brengen.
Ik ben ook begonnen met mijn eerste IVF-poging. Ik ben vanaf cd2 begonnen met 150 eh Gonal-F (en vanaf cd5 Orgalutran om de lh-piek te onderdrukken) Toen zijn er 8 follikels geteld. Vandaag, cd9, na 8 dagen spuiten, zijn er nog maar 3 'meedingers' over. Eentje is 14,3 mm, de andere rond 12 mm. De rest is weg, of te klein?! Zeer waarschijnlijk wordt de poging afgebroken en wordt het een escape-IUI. Wat een klap! Ik zit vol vragen...is het niet te vroeg om nu al deze conclusie te trekken? Kunnen de andere follikels echt niet nog bijtrekken? Van mijn IUI's heb ik geleerd dat ik pas op cd14-15 een follikel had die groot genoeg was om te triggeren, en dan had ik op cd16-17 de inseminatie. Ik was vanmorgen te geschokt om ook maar iets te vragen. Enfin, vrijdag weer een meting en dan zal ik mijn vragen stellen... Waarom post ik dit hier? Ik wil dit even van me afschrijven maar ik hoop natuurlijk ook op bemoedigende ervaringsverhalen. Graag wil ik vanaf nu fijn met jullie meeschrijven. Ik ga even teruglezen!
Vandaag spuit instructie gehad. Viel me allemaal mee ( wel bekend met spuiten op m'n werk. Mar bij mezelf vond spannend idee. Maar lukte ok met gemak gelukkig hoef ik daar niet tegenop te zien) als goed is kan ik eerste week april starten met spuiten. Kont erg dichtbij en vind erg spannend allemaal.
Wat vervelend Lamaris! Altijd vervelend he, op zo'n moment word je zo overvallen. En wanneer je weer beetje bent bijgekomen komen de vragen pas... Van je afschrijven is lekker he! Ik zei altijd: ik ga echt niet op zo'n dom forum zitten met die hopeloze figuren! (ik hoop dat niemand zich aangeproken voelt) Maar ja, hier ben ik dan! Blijft spannend Violetta!
lamaris .... Bij mijn IUI was het bij mij zo dat bij cd 14 soms nog inieminnies waren ,en bij de echoos 2 dagen later begonnen die dingen te groeien ,dan moest ik beginnen met testen want dan maken ze bij mij een groeispurt en sprongen ze al bij 1,7 mm .......Meestal op cd 18 19 kreeg ik de IUI .... Nu hebben ze me ingeschat op 150 inh gonalf ...dus ik vroeg vrijdag of dit nie te weinig was ,maar omdat ik inmiddels 21 kilo kwijt ben ,kan mijn lijf nu heel anders reageren ,ze zei ophogen kan altijd nog .......we zullen zien ...... Violetta .....fijn dat je die instructie gehad heb ,ik mag 10 april en ik kan mezelf ook spuiten ,maar omdat dit toch anders is enzoow vind ook ik het super spannend ....... Molly ......Weer wat bijgeleerd