Start IVF April 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door hellentjuhh, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    @molly, knap hoor dat je zo positief in staat. Ik wens je veel sterkte met de volgende poging! De aanhouder wint hoor!

@ julia, ik heb sinds de punctie de utro gebruikt en afgelopen dinsdag waren ze op. Dus iets van 3 weken. Sinds ik de positieve Uitslag heb, ben ik gaan minderen van 6 per dag naar 4 per dag. Ik ben blij dat ik er van af ben, want het was een zooitje beneden.
    Ik zal voor je duimen zaterdag! Positief blijven denken!

2. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    @ Molly: Lekker he, die hormonen :p Leuk verhaal van het restaurant, dan heb je gelijk gegeten en gedronken:(

@ Julia: Spannend! zal voor je duimen.

Vandaag bloed laten prikken, morgen de uitslag. :)

3. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Molly wat sta je er positief in, goed zeg! Mag je morgen alweer aan de hormonen? Fijn dat er bij jullie ook geen wachttijden zijn zeg! Heel veel succes met de volgende poging!

Sdi, morgen de uitslag van de bloedtest, toch ook weer spannend he? Vreselijk om al die zwangeren in de omgeving te zien. Bij mijn eerste behandeling in 2010 ging ik op een gegeven moment met mijn drie zwangere vriendinnen naar de 9-maandenbeurs. Verschrikkelijk! Kregen zij allemaal van die leuke hebbedingetjes, ik niet.

Julia wat spannend allemaal! Zaterdag hoor je dus of er een tp is. De tijd kruipt echt op zo'n moment he? Maar, het is al bijna vrijdag!

Kajsa, de kwaaltjes zijn inderdaad minder! Ik lag de eerste maanden ook echt voor tien uur in bed. Vergeetachtigheid is bij mij volgens mij nooit meer echt over gegaan!

Vandaag ben ik zelf ook naar het ziekenhuis geweest voor de volgende echo. Het groeit allemaal netjes maar qua planning is het allemaal wat onhandig. Op zaterdag werken ze niet dus om zeker te weten hoe de groei doorzet moet ik morgen nog maar een keertje terugkomen. De puncte valt waarschijnlijk op zondag of maandag (1e of 2e pinksterdag). Follikels waren er gelukkig genoeg: in totaal 14. Ze lagen qua grootte dichter bij elkaar dan tijdens de vorige drie behandelingen. Dat lijkt me ook positief. De vorige keer was een groot aantal overrijp of nog niet rijp genoeg. Hopelijk nu wel. Wie weet blijven er wel cryo's over! Dat hebben we nog nooit meegemaakt. Stel dat ik zwanger raak, dan denk ik dat ik daarna hoe dan ook alle cryo's op ga halen. Ik vind het zo'n gek idee om nog potentiele kinderen in de vriezer te hebben liggen!

4. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    @Nelis, klinkt zeker goed met zoveel follikels! Spannend hoor dit weekend, net als voor julia.
    Hoe bedoel je dat je alle cryo's dan gaat ophalen? Mocht mijn zwangerschap goed gaan, dan heb ik 4 cryo's over. Ik heb geen idee wat ik er dan mee moet doen. Maar voorlopig laat ik ze in het ziekenhuis totdat alles zeker goed is gegaan.

5. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Nou, van dat positieve is niks meer over. Mijn echo was niet goed, mijn bsm is nog te dik en er liggen te weinig eiblaasjes klaar. Geen ideale maand dus om hormoonstimulatie te doen. We hebben dus een maand rust en daar had ik niet op gerekend. Kan wel janken

6. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Oh dat is een zware tegenvaller Molly :( heel veel sterkte!!

7. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wat een tegenvaller molly. Dikke knuffel

8. Hier ook K*T met peren .....Woensdag ongesteld geworden ,en goed ook.....
    Nu ook een maand rust en dan gaan we beginnen aan de cryos ...

liefs hellen

9. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    dat is zeker k*t! ik had echt zo een idee dat je ons zou gaan vertellen dat je zwanger was. Gelukkig heb je nog genoeg cryo's liggen. Dikke knuf

10. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    @ Hellen & Molly: :( Sterkte voor jullie beiden!

@Nelis: Spannend weer. Zou wel mooi zijn als je cryo's over houd. Al duidelijkheid over de punctie datum?

Vandaag uitslag gehad: HCG is 0. Maandag eerste echo. :)

11. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    Tjee, wat een slecht begin van het weekend.
    Dikke knuffel Molly en Hellen!!

Julia en nelis, gaat het met jullie? Zenuwachtig?

12. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Wat is er een hoop geschreven zeg! Ik heb afgelopen week hier alleen bijgelezen, ik was echt kwijt wie en wat, wanneer en hoe, maar ben weer helemaal bij.

@molly, balen zeg, zeker als je geen rustmaand verwacht, sterkte!

@hellentjuh, balen zeg dat het mis is gegaan!

@sdi, wat fijn dat je hcg 0 is, mag je nu meteen weet stimuleren?

@de zwangeren, iedereen die ik nog niet had gefeliciteerd, bij deze! Hopelijk hebben jullie niet te veel klachtjes maar wel genieg om te beseffen dat het echt waar is. Hopelijk kunnen we snel met iedereen over naar een zwanger topic.

@hier, sinds dinsdag bezig met puregon prikken naast de deca, ik geloof dat de hormoontjes weer behoorlijk gaan werken arme man en zoontje van me.... Heb echt wel een kort lontje, hopelijk nog maar anderhalve week te gaan! A.s. woensdag weer een echo

13. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Molly en Hellen dat is niet waar je op zit te wachten! Zo'n maand pauze kruipt voorbij. Dingen plannen, wijntje erbij nu het nog kan. Succes!

Sdi, meteen door naar de volgende ronde! Succes!

Julia hoe is het met jou?

Nijntje, gek he, wat zulke kleine hoeveelheden met je kunnen doen! Ik vind het ook zo gek dat de effecten op je lijf en gesteldheid per poging zo anders zijn!

Ik heb gisteren dus weer een echo gehad, de derde deze week. Nu waren er ineens 26 follikels te zien! Ik schrok me rot want bij 30 blazen ze de behandeling af! Snel de punctie gepland. Die is morgen. Super zenuwachtig! Dat wordt een lange punctie... Verder heb ik ivm mogelijke overstimulatie bloed laten prikken om de eustradiolwaarde te bepalen. Dat doen we voor de punctie weer. Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als er inderdaad sprake is van overstimulatie?
    Ik vind het weer behoorlijk spannend allemaal!

14. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hellentje, wat een enorme tegenvaller zeg, hoe is het met je? Wel fijn dat je in ieder geval nog cryo´s heb, maarja moet je weer wachten....sterkte!

Sdi, fijn dat je hcg weer 0 is (klinkt gek) maar dan kan je weer door. Hoop snel dat je door mag.

Nelis, wat schrikken meid ineens zoveel follikels, bizar hoe die lichamen allemaal verschillend reageren op de hormonen. Ik heb begrepen als je teveel eitjes hebt en tegen overstimulatie aan zit je dan geen verse TP krijgt, maar dat alle goede worden ingevroren. In ieder geval heel veel succes met de punctie, ik zal aan je denken. Hoelaat moet je? Zie je er erg tegenop?

Nijntje, ik had ook een kort lontje en was ook echt niet gezellig thuis, maarja niks aan te doen. Gewoon even doorbikkelen!

Hier super nerveus, nog niet gebeld dus ik wacht af. Ze kunnen tot 10.30u bellen, zenuwslopend!

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben net gebeld, we hebben een terugplaatsing vanmiddag. Wat ben ik hier enorm blij mee zeg, had het helemaal niet meer verwacht.

16. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Wow goed zo julia! Toch nog een tp! Aantallen zeggen dus ook niet altijd alles!

Ik hoop aan de ene kant toch op een verse tp omdat ik echt het gevoel heb dat de kans dan veel groter is op succes. Aan de andere kant hoor ik ook dat een overstimulatie ecbt gevaarlijk kan zijn. Even afwachten nog! Punctie is om half tien. Komt goed!

17. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Aangepast:D
    Helaas deelde het andere embryo niet goed, dus die is gestopt.

Nelis, ik duim voor je dat alles goed mag gaan! En dat je een verse TP krijgt. Heel veel succes morgen, krijg je iets van pijnstilling?

18. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    @julia, wat fijn dat je een TP hebt! Fingers crossed dat hij/zij blijft plakken. Weet je hoeveel cellig, type embryo je hebt teruggeplaatst gekregen? Nu de wachtweken in....succes!

@Nelis, sterkte zeg. Wow, wat een aantallen follikels! Heel veel sterkte met de punctie. Spannend hoor!

@nijntje, leuk dat je er weer bent. Voor jou ook snel actie hoop ik.

Hier gaat alles goed. Gisteren was ik echt super moe. Geprobeerd een middag tukje te doen, maar de buurman was een nieuwe BBQ in elkaar aan het zetten en die metalige geluiden gaan echt dwars door de muren. Ik kon dus niet slapen, grrrr. Ik begin nu echt te merken dat ik het moeheids-zwagerschapskwaaltje krijg.

19. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nelis, hoe is de punctie gegaan? Weet je al hoeveel eitjes je hebt geoogst en of je een verse TP krijgt.

Kajsa, Wat balen dan he buren....hihi! Hopelijk doet hij zulke dingen niet in de nacht! Wel goed die kwaaltjes, een teken dat de kleine hummel goed aan het groeien is ;)

Hier sinds vandaag weer aan het werk, voel me wel prima eigenlijk. Nog een iets drukkend gevoel in mn onderbuik, maar dat komt denk ik door mn eierstokken.

20. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Volgens mij is het nationale verveel-je-buren-weekend. Gisteren om half elf begonnen die van ons doodleuk een aantal gaten in de muur te boren! Nu hebben ze familiedag en om de zoveel minuten blazen ze op trompetten omdat de familieleden dan van activiteit moeten wisselen. Maar ze hebben het erg naar hun zin en het klinkt ergens ook wel weer gezellig.

Vanochtend punctie gehad. Ze hebben de kleintjes niet aangeprikt. In totaal hebben ze 20 follikels aangeprikt. Ik wist niet wat ik hoorde toen de verpleegkundige zei dat er evenzoveel eitjes gevonden waren! Ik ben door het dolle heen met deze aantallen. Na de punctie is er weer bloed geprikt ivm mogelijke overstimulatie. Woensdag om half 10 moet ik weer bloed laten prikken. Een uurtje later is er dan misschien een terugplaatsing. Dat hangt af van overstimulatie of niet. En natuurlijk of er mooie embryo's gemaakt zijn, maar ik durf met deze aantallen bijna niet te geloven dat dat niet het geval zal zijn.

De punctie was minder pijnlijk dan waar ik bang voor was. Ik moest behoorlijk janken naderhand, maar dat was vooral vanwege de spanning. Op dit moment zit ik lekker tv te kijken. Misschien ga ik zo wel eventjes in het zonnetje liggen :)!

Blij dat het er weer op zit!

Deel Deze Pagina