Start IVF April 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door hellentjuhh, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Molly, fijn dat je weer gaat beginnen. Ik hoefde ook niet aan de pil, dat is wel prettig! Spannende tijd straks weer, maar eerst de decembermaand

Sdi, wat enorm balen dat de eerste poging niet gelukt is ondanks zoveel cryo's. Vlg week al de eerste echo, ik.duim voor je.

Hier nog op het wachtbankje, maandag testen. ...duurd lang!!!

2. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Voelt het goed Julia? Of toch al ongesteldheidsklachten?
    Ik duim voor je!

3. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Sdi, ik voel wel wat in mn buik, lijkt op dat zware gevoel in je onderbuik als je ongi moet worden. Heb heel erg pukkeltjes gehad en sinds 2 dgn echt vollere boobs. Deze zijn al wel sinds de utrogestan gevoelig. Maandag testten......we wachten af.

4. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    en en en ???

5. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Mislukt, witte test.

6. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    ach, wat balen weer zeg!! Dikke knuffel

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ah nee, ik zat juist te hopen op goed nieuws voor je! Het is je gegund, je bent ook al weer zo lang bezig.....

Knuffel van mij!

8. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    :( ach meid wat erg weer! Sterkte!

9. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Hey meiden, wij zijn overgestapt van zorgverzekering naar het umc. Ik heb daar nu het pakket afgesloten wat ook poging 4 vergoed. Overwegen jullie om ook over te stappen? Ik doe het met name omdat we nog geen enkele cryo hebben gehad en zo wel erg snel door de pogingen heen gaan.

10. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    o, ik wist niet eens dat dat mogelijk was.

Ik denk niet dat ik daarvoor ga. In ons geval ben ik er geestelijk wel helemaal klaar mee. We hebben nog een poging en daarna zijn wel al weer 4 jaar bezig. Dan wil ik het ook wel gaan afsluiten. Nu staat ons leven al 4 jaar een soort van stil.

Ik heb bij de eerste twee pogingen elke keer 1 cryo gehad. Ik hoop nu bij poging 3 wel op iets meer. Anders vind ik het ook wel weinig pogingen, maar dan is het niet anders

11. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoe gaat het met jullie? Weer klaar voor de volgende ronde?
    Hier in de wachtweken. Het voelt goed op het ongesteldheidsgevoel na... Maar dat kan ook goed zijn? NOD 28 dec.

12. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Spannend sdi! Heb je ook nog cryo's in de vriezer liggen?

Julia, hoe is het met jou? Heb jij nog cryo's in de vriezer van je laatste poging?

Molly, hoe is het met jou?

Ik heb een afspraak voor 5 januari om langzaam weer te beginnen, ik ben nog niet hersteld van m'n burn-out maar ik ga de goede kant op. Het traject met de psycholoog is afgerond, ik heb weer veel meer energie, en voel me ook een stuk beter. Ik ben er nog niet, werk nu halve dagen maar ik ga vooruit en dat is het belangrijkste.
    Ik hoop dat we dan met ivf 3 kunnen starten. Het voelt wel fijn dat we ook een 4e poging hebben aangezien we nog nooit een cryo hebben gehad.
    Ik laat het afhangen van hoe ik reageer op de afspraak. Maar ik merk dat ik duidelijkheid nodig heb. Naast mijn wens voor een kindje voor 2015 wens ik met name duidelijkheid, welke kant dat ook op mag gaan.

Iedereen hele fijne dagen! En hopelijk mogen onze wensen uitkomen!

13. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    We moeten nog een brief krijgen waar het aantal cryo's in staat. Zal wel wat later zijn door de kerstpost. We hadden 6 embryo's dus maximaal 5 cryo's.

Fijn dat je je beter voelt Nijntje! Laat 2015 maar een vruchtbaar jaar zijn!

14. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Wat spannend sdi, hopen dat 2014 toch nog jullie jaar wordt op het laatste moment.

@nijntje: mooi dat het weer een stuk beter gaat. Ik snap precies wat je bedoelt, ook wij willen duidelijkheid in 2015 en dat zal ook wel gaan lukken met nog 1 poging te gaan voor ons. Wij zullen rond 20 januari met onze laatste poging gaan beginnen.

15. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    en sdi???

16. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gisteren ongesteld geworden.
    Vandaag gebeld voor bloeduitslag. Weer geen HCG in het bloed. Gelijk weer afspraak gemaakt met de arts.
    We hebben 3 cryo's.
    We twijfelen nu wat te doen: doorgaan, onderzoeken vragen/eisen of naar België. :(

Allen een fijne jaarwisseling!

17. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    O, wat k**t zeg. Dan moet 2015 maar ons jaar worden. Gelukkig wel nog wat cryo's over.

Kan je die meenemen als je naar België zou willen, of moet je die eerst opmaken?

Wat voor onderzoeken wil je eisen dan? Heb je nog niet alles gehad voordat je aan de ivf begonnen bent?

18. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Weet niet of we ze mee kunnen nemen, denk het niet. Het is nu iets waar we over nadenken, echte stappen om naar België te gaan hebben we nog niet gezet. Moeten eerst nog beter oriënteren.

Vooraf hebben we de standaard onderzoeken gehad. In het vorige gesprek na de 6e tp werd er gezegd dat het heel normaal is dat het nog niet is gelukt na 6 tp's. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ze zeiden dat het was als 6 met een dobbelsteen gooien, gewoon geluk hebben dus.
    Als ik lees dat in België meer onderzoeken gedaan worden en daar het slagingspercentage hoger is, vind ik zeggen dat we geluk moeten hebben makkelijk.
    Op dit moment is het vertrouwen volledig weg. De behandelingen zijn kostbaar en ingrijpend. Het gaat om onze toekomst en we willen hier zorgvuldig mee om gaan.
    Zo even kort gezegd;)

Wat vind jij? Jullie situatie lijkt me ook moeilijk. Hebben jullie meer onderzoeken gehad dan de standaard?

19. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst! Dat het maar een mooi jaar voor ons allemaal mag worden.:D

Wij hebben alle standaard onderzoeken gedaan en daar is niets uit gekomen. Zaad goed ei goed, bms goede dikte. Het is dus niet duidelijk. Vandaar dat we ook eerst een half jaar met clomid hebben gewerkt, daarna clomid en IUi en daarna ivf.

We zijn nu al bijna 4 jaar bezig en nooit nagedacht of we naar het buitenland zouden willen en ook nooit in verdiept of ze daar meer onderzoeken kunnen doen. Wij zijn er inmiddels ook wel klaar mee, dus ik denk ook niet dat we dat nog gaan doen. Wij willen heel graag een kindje, maar op een gegeven moment moet ons leven door en moeten we een manier gaan vinden om het samen verder leuk te blijven houden.

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Meiden, de beste wensen voor 2015!!! Dat onze dromen werkelijkheid mogen worden!

@Molly, herkenbaar, eind dit jaar ook 4 jaar bezig voor de tweede, de eerste duurde 3 jaar en 3 maanden, was er toen ook zo klaar mee, je staat zo stil met deze wens, en de wereld gaat maar door. ....
    ik heb wel na zitten denken over België, maar wij hebben nog vertrouwen in ons ziekenhuis. Misschien als deze poging niet lukt, maar ik zie wel op tegen de reistijd.
    Ik weet niet of ik dat het waard vind.

@sdi, ik heb standaard bloed onderzoek gehad, verder hsg, laparoscopie, beide niks uitgekomen, bij de derde iui is het gelukt en wat er nou anders was.... geen idee. Voor de tweede ook nog een water echo gevraagd omdat ik bang was voor verkleving omdat ik een curettage hade gehad, bij alles niks gevonden.
    Ik zit er ook wel aan te denken om te vragen of ze hormonaal nog wat kunnen onderzoeken, verder geen idee.
    Ik snap je gevoel, en als het vertrouwen weg is moet je verder gaan en dan zou ik ook België kiezen.
    Maar helaas zit bij het zwanger worden en hele grote dosis geluk, buiten het zelf zorgen dat er lichamelijk niks aan de hand is.
    Veel succes met je keuze!

Deel Deze Pagina