Ik heb vanmorgen punctie gehad!! 9 eicellen, gelukkig! De spanning was 10 keer erger dan de punctie zelf. Heb alleen wel heel veel last van de medicatie (prik in bil). Lig nog in bed, erg misselijk en duizelig. Pijn stilling werkt nu uit dus zo maar paracetamol. Vraagje: op inet lees ik dat je veel moet drinken na punctie. Maar dat hebben ze tegen mij niet gezegd. Weet iemand hoe of wat?
Doe heel rustig aan en luister goed naar je lichaam! Ik weet niet of je veel moet drinken na een punctie maar kwaad kan het niet! Ik heb ws over twee weken mijn punctie. Dikke knuffel!!!!
Oh nee molly wat verdrietig!!! Moet je ook nog naar ZH op te testen via bloed? Heel veel sterkte, knuffel!! Ik heb erg veel last van de pethidine, blijf een soort kater gevoel houden. Herkenbaar? Weet jij waarom dat vele drinken is?
Nee geen bloedtest, nu gewoon wachten tot ik ongi word en dan bellen. So wie so aankomende maand een rust maand en een evaluatie gesprek. Door de punctie wordt er vocht uit je lichaam weggehaald en daardoor kan je bloed indikken. Als je veel drinkt dan hou je dat tegen
@curl, wat een goed resultaat, en fijn dat de punctie is meegevallen! Ik heb ook geen advies voor veel drinken meegekregen maar ik heb het wel gedaan. Je hebt toch allerlei zooi in je lijf gekregen voor de punctie en ik dacht dan ben ik het sneller kwijt. Zeker vandaag lekker rustig aan doen, en wat ik fijn vond was een warme kruik of hittepitkussen tegen mijn buik hebben. Wanneer heb je de teugplaatsing? @molly, dat is flink balen zeg! Is dit jouw eerste ivf? Zo nee, hoe lang daarna wordt jij meestal ongesteld. Ik mag namelijk donderdag testen, ik wil misschien vrijdag pas testen omdat ik donderdag moet werken en ml ook. Maar ik weet niet hoe snel je ongesteld wordt na een ivf. Bij de iui met utro werd ik meestal binnen 4 dagen na het stoppen ongesteld.
Hallo iedereen, ik ben sinds drie weken mee aan het lezen en ik vind het allemaal heel spannend voor jullie (en ook voor mezelf). @Molly: wat erg voor je, had het je zooooo gegund! Weer een teleurstelling en toch verder moeten en positief proberen te blijven. Erg moeilijk dit! Heel veel sterkte in ieder geval!! Drie weken geleden hebben ze m'n linkereileider weggehaald, omdat deze chronisch ontstoken bleek te zijn. Dit is (nog steeds) een schok voor mij, want de kans op een spontane zwangerschap is heel klein. We hebben besloten om voor IVF te gaan en in mei moeten we terug naar de consulente, waar praktische zaken besproken worden. Hopelijk kan ik meteen de medicatie ophalen en z.s.m. gaan gebruiken. Weet er iemand hoe lang je moet wachten op het gebruik van de medicatie? Ik wens jullie allemaal veel kracht toe in deze onzekere, spannende en moeilijke tijd!
Dit was mijn eerste ivf met utro. Heb dus nog geen idee wanneer ik ongi zal worden. Heftig flower. Veel succes met de ivf
Het flower. Wat heftig wat je heb meegemaakt laatste tijd dan. Succes met het ivf traject. Ik kon nadat we groen licht hadden dat we icsi mochten gaan doen na gesprek medicatie gehaald. Toen moest ik m'n ongi afwachten en toen 1 strip anticonceptie om alles "plat" te leggen en toen met ongi gaan spuiten verder dus geen wachttijd in zkh bij ons maar je eigen cyclus afhankelijk.. Molly. Minder nieuws van negatieve uitslag succes en sterkte ermee... Curl spannende tijd nu dan hoe gaat lopen.. Hopelijk duizeligheid en misselijkheid nu wat gezakt?
@ Molly: Ow wat moet dat **** zijn!! :x Hoe ben je eronder? Denk dat het pas echt doordringt als je ongesteld word. @ Curl: Fijn dat de punctie meeviel. Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn? Veel drinken is idd omdat je lichaam veel vocht verliest en kan gaan indikken. Dat kater gevoel is wel herkenbaar, al was ik dit na 1,5 uur gelukkig weer kwijt. @ Flower: Wel fijn dat je nog wat tijd hebt om die schok te verwerken. Wat jou vraag betreft: ik denk dat je bedoeld wanneer je hiermee kunt beginnen? Dit hing bij mij af van m'n cyclus, hoever ik hiermee was op dat moment. Ook hoor ik wel eens dat ze het proberen te plannen... Ook is er waar ik de bahandeling heb een zomerstop dus... Kan van veel dingen afhangen.
Lekkere dag vandaag, eerst een negatieve test en dan op een verjaardag zit waarbij de een per ongeluk zwanger is geworden en de vader niet meer in beeld is en een ander die in november nog op een verjaardag zat te vertellen dat ze net gestopt was met de pil en nu 2 maanden zwanger is. Waarom is het voor sommige mensen zo vanzelfsprekend om zwanger te worden (of zelfs een foutje) en voor de ander niet. Heb er even de balen van
Lekker pijnlijk dat soort dingen! Begrijp heel goed hoe je je voelt! Ooit komt jullie moment!! En daar geniet je meer van dan al die anderen bij elkaar!
Lieve dames!!! Graag wil ik ook deelnemen aan dit forum! Ik ga nog even goed teruglezen. Zodat ik ook op jullie verhalen kan reageren. Molly ik leef enorm met je mee!! Iets wat je zo graag wil en dan "overkomt het anderen zomaar"...Dat is zo zwaar! En confronterend! Knuffel!! Wij hebben het geluk mogen hebben dat na 10 behandelingen we een prachtige dochter kregen!! We hebben ons nu gemeld bij het UMCG voor een tweede kindje. Het intakegesprek is 25 april. Verschrikkelijk spannend. Ik weet zeker dat ze gaan zeggen dat ik eerst moet afvallen . Maar ik ben al veel afgevallen. Ik hoop dat ze de wachttijd die staat voor een behandeling genoeg tijd vinden voor mij om de rest kwijt te raken. Zodat we niet nog langer hoeven te wachten. Heel veel succes met al jullie bezigheden!!! Groetjes Rebecca (want zo heet ik echt )
Dankjewel Violetta en dames voor de lieve reacties! @Molly: typisch dit en erg confronterend inderdaad! Maar probeer toch positief te blijven en door te gaan! Ik herken het nare gevoel, alsof je een baksteen op je maag gegooid krijgt. Knuffel! @Rebecca: ook weer een spannende tijd voor je. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen! @Curl: succes bij de tp, hoop dat dit de laatste keer voor je is! Had ik maar een toverstok, dan zou ik jullie meteen zwanger toveren!😃
@molly. Wat vervelend is dat ja.. Ik herken het. Weet nog dat iemand zei ( die we toen net hadden verteld dat wij icsi moesten gaan doen) "ik hoef maar naar d'r te kijken en ze is zwanger" auw.. Maar ja waarschijnlijk wist die ff niet anders te reageren . Maar vooral de "oeps" zwanger dames voel ik toch ok een steek en het waarom.. Maar ja we houden zelf ook maar hoop.. @rebecca welkom. Hopelijk mag jij na intake ook beginnen. Succes nog met afvallen
@molly, knuffel voor jou, ik herken het dit soort situaties, voor mijn gevoel overkomt me dat ook altijd....... Hopelijk komt jouw tijd snel! Hadden we maar een glazen bol dan wisten we tenminste wanneer het zou lukken, dat maakt het wachten 'makkelijker'. @rebecca, spannend, hopelijk mag je snel starten! Willen jullie weer ivf of icsi in eigen cyclus gaan doen? @de rest, ik ben het allemaal ff kwijt wat er bij jullie was, dus ik zal een andere keer op jullie reageren. Sorry
Gatverdamme molly ,ik had het zo gehoopt voor je !zo oneerlijk ,maar hoyd moed hoor ....nu is het kut ,maar er komt weer een nieuwe poging aan ...even opladen en dan met goede moed ertegeaan ......knuffie !
Welkom rebecca ......ook ik ben voor de ivf 20 kilo afgevallen ,moet nog meer hoor voor mezelf met heb nu nog overgewicht en geen obesistas meer Curl hoe is ut met jou ?beetje bijgekomen ? Hier alles goec ,druk geweest dus daarom effe niet gereageerd Wat betreft de medicijnen ,ik ga deca en gonalf. Spuiten .....volgende week zondag begin ik Niet normaal wat je allemaal heb in de koelkast ,ze vertelde dat een spuit van de gonal al 500 euro is en over de rest maar nog niet te hebben Heb sinds vrijdag weer een maansteen om mn nek die droeg ik ook tijdens het zwanger wilen worden van mn zoon ,dus baad het niet schaad ut niet Zie er nu niet meer tegenop ,ik ben er juist echt klaar voor ,tel de dagen af dar ik mag starten Fijne zondag meiden .......knuffff
welkom alle nieuwe meiden. @ molly, wat stoer dat je toch gewoon de dag hebt opgepakt en naar die verjaardag bent gegaan! Zal je inderdaad net zien dat er van die situatie worden besproken die je NIET wilt horen. Hoe gaat het nu met je?? @ flower, ik had inderdaad precies het zelfde als Violetta. Het light aan je cyclus, eerst de pil en dan in een keer door, bij ongi start decap en na 17 dagen start gonal-f. @hellen, wat een spullen he!! Ik schrok er bijna een beetje van af... Maar het gaat zo snel. Het prikken is seconden werk en voor je het weet is je koelkast leeg. Ik snap heel erg dat je er aan toe bent, dan ben je iig bezig he!? Ik had gister een goede dag, wel aan de paracetamol en rustig aan gedaan maar vannacht veel pijn gehad en geen oog dicht gedaan. Vandaag toch ook nog maar een relax dagje. Misschien toch ook de stress..?? Vanmorgen ZH gebeld en er is iig 1 bevruchting. Ik heb morgen 14.30 mijn terugplaatsing. Wat viel er een last van mijn schouder af, ook al is het maar 1 (morgen hoor ik of er meer is en hoeveel vellig de embryo is) de weg tot nu is in ieder geval niet voor niks. Lieve meiden allemaal maar weer heel veel succes!!!
Mooi nieuws Curl!! En dan kunnen jou wachtweken beginnen, spannend!! Welkom Rebecca! Fijn dat je je goed voelt Hellentjuhh!! Hier geen paasei, zaterdag TP.