Ooow ja ,hoe groot zijn de gemiddelde eitjes ,wanneer ze zeggen dat je de pregnyl moet spuiten ,mijn angst is dus dat die krengen bij mij te snel springen ,ze worden bij mij nooit groter dan 1,7 1,8 mmm of kennen ze dit ook tegenhouden met de deca dat je een spontane eisprong krijg ?
Spannend hoor! @hellentjuhh ja de decapeptyl houdt wel een spontane eisprong tegen. Ik meen me te herinneren dat er meerdere follikels boven de 18 mm moeten zijn voor de punctie, maar ik kan me zo niet voor de geest halen hoeveel tijd er tussen de eerste Gonal spuit zit en de punctie.
Hoi bij mij goed gegroeid. Aangezien in zkh beter gepland kon worden heb ik vrijdag de punctie om 8.30 (op m'n verjaardag) ik moet vanavond dus nog1 keer spuiten. Heb dan in totaal 9 dagen puregon gespoten had aleitje van 2,3 en andere rond 20. Nu dus spannend voor de punctie maar ben blij eerste stappen gezet zijn.. Bij mij gister eerste follikelmeting waren er al best veel en vrij groot daarom vandaag weer check gehad. NU geen echo meer voor vrijdag. Jij ok succes morgen. SPannend! Wat spuit jij? Ik puregon125 en decapeptyl. En morgenavond pregnyl. Ok wel spannend omdat wat groter naaldje is..
@hellentjuh, ik ben op dag 3 gestart met orgalutran (eisprong tegen houden) en 125 puregon. Ik heb 9 dagen geprikt, ik had ovitrelle voor de eisprong. Ik had 2 grote (20mm), 2 middel (18mm) en 2 kleine (15mm) op de laatste echo en uiteindelijk 8 geprikt maar helaas 6 onrijp. Elk lichaam is anders he. Helaas weet ik het nog niet, ik mag donderdag testen, maar het gaat nu wel 'opschieten'......... hahaha, het gaat zo langzaam.... @schattig, succes met je eerste echo morgen, hopelijk heb je een hoop follikels! @sdi, zeker spannende tijden! @violetta, ik vond het ook altijd spannend de pregnyl, maar het viel wel mee, ik vind het mengen spannender. De plek blijft na het prikken wel wat langer gevoelig. Succes! (en anders ijsklontje op de plek voordat je prikt, werkt hier iedere keer) @hier, laatste dagje utro en dan wachten...... Ik had eerst best een positief gevoel, maar na afgelopen zondag met de krampen geloof ik er niet meer in. Ik heb touwens na de zondag geen krampen meer gehad. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Hey meiden, ik heb hier al eens eerder meegepraat, maar doordat het starten van de deca even duurde was ik even afgehaakt. Op 12-4 gestart met de deca spuiten, best spannend omdat bij jezelf te doen...haha! Heb het lange protocol, dus duurd nog even, ip mag ik 29-4 starten met gonal f 150. Ik zou graag met jullie mee willen kletsen en me toevoegen aan het lijstje, als dat oke is? Fijn om forumleden te vinden die midden in hetzelfde traject zitten.
@nijntje. Het mengen ben ik bekend mee door mijn werk dus dat vind ik spannende niet. Maar als bv met cliënten ga bloedprikken kijk ik altijd me. Maar ben zelf bloeddonor en als ik dan bij mezelf kijk wordt ik dizzy. Dus vandaar kleine naaldjes fijner voor m'n gevoel. Haha. Maar zal idd wel meevalle. Goed tip van ijsklontje ga ik ook eens doen! Andere prikken niks van te zien verder op1 keer bultje na dus dat ging wel goed. Zeiden inderdaad al tegen me dat gevoelig, rood en harde plek kon worden.. @julia. Welkom voor jou ok een spannende tijd die je ingaat. Ik vind ook fijn met wat mensen te praten die beetje gelijk mee opgaan met alles. Succes!
@julia, welkom hier, als ik het goed heb, kennen wij elkaar van het erasmus topic... En zit jij in hetzelfde ziekenhuis als ik toch? Succes met prikken! @violetta, dat scheelt al een boel ja! Ik moest hem bij de iui's meestal midden in de nacht doen, dan was ik redelijk slaapdronken dus viel het prikken mee, niet erger dan de andere.
Nijntje, klopt idd zitten in hetzelfde ziekenhuis! Thnx! Jij succes met wachten, bijna testdag. Thnx violette!
Hallo allemaal, ik sluit me ook graag aan bij jullie als het mag. Ik heb al een zoon van 3,5 jaar, spontaan verwekt na slechts 3 maanden proberen. Inmiddels zijn we al 2,5 jaar bezig voor een 2e, maar het lukte maar niet tot mijn grote verdriet en frustratie. Na maanden planmatig klussen ben ik in okt 2013 met lood in mijn schoenen naar HA gegaan, en doorverwezen naar ZH. In regionaal ZH ben ik helemaal onderzocht. Daarna was mijn man aan de beurt. Er is door ZH geen enkele zwemmer gezien, daarna zijn we doorverwezen in dec 2013 naar academisch ZH. In jan 2014 2e test, waarbij 51 zwemmers zijn gevonden. Daarna 3e test en 120.000 zwemmers gevonden na de opwerkingstest. Ik begrijp niks van het wisselende aantal, maar in ieder geval groen licht voor ICSI zonder Mese/tese en eindelijk door naar de volgende stap. (Ik werd echt heel erg ongeduldig intussen....) Eindelijk 14 april gestart met triptofem, 23 april 1e echo. Ik vind het erg spannend allemaal en hoop heeeel erg op een brusje voor onze zoon. Volgende week word ik 36 jaar.
@kajsa, welkom hier. Wel heftig zeg dat er zo weinig was gevonden, zeker als je van de eerste spontaan zwanger bent geworden, ik kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van schrikt. Hopelijk levert de ICSI resultaat! Ik herken het een beetje, ik heb ook al een zoon die bijna 3,5 is maar wel via iui is verwekt na een lang traject. Nu al 2,5 jaar bezig voor brusje. @violetta, dat is goed te doen 21:30. Fijn dat je dan ook een vroege punctie hebt! Laat je lekker verwennen daarna. @julia, grappig zo! Thanx
Deelnemers: - Hellen 31 jr ....>start 1e ivf .....18 april ......2e kindje - molly27, 32 jr ...start 1e ivf ..... maart 2014 .....1e kindje - curl, 34 jr .........start 1e ivf...... feb 2014.....2e kindje - Sdi86, 27 jr... Start 1e cryo IVF... April 2014... 1e kindje - schattig, 31 jr...start 1e ivf....... April 2014.....1e kindje - mystery175, ... Jr...start 1e ivf.......april 2014.......2e kindje - Dopey 38 jr...start 1e IVF...april 2014...2e kindje - Nijntje5, 37 jr...start 1e IVF......April 2014... 2e kindje - Violetta, 27jr...start 1e ICSI... April 2014... 1e kindje - Miss A, 29 jr...start 1e ICSI... februari 2014... 1e kindje - julia1984, 29jr...start 1e IVF...12 april 2014....1e kindje tp gehad: - 29 maart 2014, molly27 - 3 april, mystery175 - 6 april, nijntje5 - 14 april, curl - 19 april, sdi86 Zwanger: -
Ik heb mezelf even toegevoegd aan het lijstje. Is het een idee om de NOD erbij te zetten? Ik vind het altijd prettig om te zien wanneer iemand kan testen....kan je ook met elkaar meeleven.
@Nijntje: Hopelijk hebben de krampen niets te betekenen. Wanneer mag je testen? @Julia: NOD is inderdaad wel handig om aan het lijstje toe te voegen. @Violetta: Succes vrijdag! Hopelijk krijg je veel mooie eitjes voor je verjaardag! Op goede vrijdag moet dat toch goed komen! @Schattig: Laat je even weten hoe je echo gegaan is? @ Hellentjuh, ik moet blijkbaar erg lang spuiten. Ik spuit nu 16 dagen 175IE Menopur en grootste follikel was vanochtend 17 mm. Komt dus gelukkig schot in de zaak. Er zijn 8 eitjes die mooi groeien. De rest houdt zich gelukkig rustig. Morgen weer terug komen. @ Kasja: Welkom! Bij mijn man zijn ook maar 3000 zwemmertjes gevonden. Gelukkig wel genoeg voor ICSI... Blij dat ze tegenwoordig zoveel kunnen! @iedereen die ik vergeten ben: Succes!
Mag ik ook mee gaan schrijven? Helaas vandaag na de 7e IUI toch alweer het begin van de ongi. Dus vanochtend de pil gehaald, en even wachten tot het echt losbreekt, en dan op de tweede dag starten met de pil. Volgende week donderdag wordt er samen met ons een planning gemaakt. Geen idee wanneer ik dan dus kan en mag starten met de hormonen. Ik vind het ontzettend spannend. Ben vooral angstig voor al die hormonen, die van invloed zijn op mijn gemoedstoestand. Ik hoop dat ik er een beetje door heen fiets zonder veel klachten. Ben dus ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Hey ik heb van de hormonen zelf niet veel klachten. Had even veel hoofdpijn maar kreeg tip van schoonzus (ook in mmm voor icsi) veel te drinken. DRink nu 3liter per dag en dan geen hoofdpijn. Laatste dagen wat gevoelige buik door de vele en grote van eitjes. Soort menstrustirkramp lijkt het. Verder kreeg ik van m'n omgeving te horen dat ik straalde ?! En gister even gevoel dat elk moment kon huilen tranen prikte even. Maar heb het droog gehouden en verder merk ik dus gelukkig niks van hormonen. Spannend voor jullie hoor! Hopelijk kun je snel starten met alles. Succes
@ Prinses: Iedereen reageert natuurlijk verschillend op de medicatie. Ik merk dat ik minder opgewekt ben als ik de menopur spuit. Verder wel moe en zwaar gevoel in m'n hoofd soms, maar valt me al met al hartstikke mee. Positief proberen te blijven helpt bij mij persoonlijk wel. Als je overal negatief tegenaan kijkt, is het een stuk lastiger om opgewekt te blijven.
Deelnemers: - Hellen 31 jr ....>start 1e ivf .....18 april ......2e kindje - molly27, 32 jr ...start 1e ivf ..... maart 2014 .....1e kindje - curl, 34 jr .........start 1e ivf...... feb 2014.....2e kindje - Sdi86, 27 jr... Start 1e cryo IVF... April 2014... 1e kindje - schattig, 31 jr...start 1e ivf....... April 2014.....1e kindje - mystery175, ... Jr...start 1e ivf.......april 2014.......2e kindje - Dopey 38 jr...start 1e IVF...april 2014...2e kindje - Nijntje5, 37 jr...start 1e IVF......April 2014... 2e kindje - Violetta, 27jr...start 1e ICSI... April 2014... 1e kindje - Miss A, 29 jr...start 1e ICSI... februari 2014... 1e kindje - julia1984, 29jr...start 1e IVF...12 april 2014....1e kindje - prinses, 36 jr, start 1e ivf........april/mei 2014....2e kindje tp gehad: - 29 maart 2014, molly27 - 3 april, mystery175 - 6 april, nijntje5 - 14 april, curl - 19 april, sdi86 Zwanger:
Zijn er inmiddels alweer meiden die dicht bij de testdag zitten? Kan het niet zo goed bijhouden Verder wil ik gewoon even kwijt dat ik het op het moment even helemaal heb gehad! Zit al 2 dagen te janken en heb geen idee waarom... Zaterdag TP. Ben zo bang dat het weer misgaat, weet niet hoe ik daar dan mee moet dealen. Bleggghhhhhh, wat een *** traject!