Hoi, Wij proberen anderhalf jaar zwanger te worden van ons tweede kindje. 2 maanden geleden een MA gehad. Nu ben ik mij samen met een vriendin die arts is en veel van vruchtbaarheid weet gaan verdiepen. 2e cyclus nu bezig met clomid. In mijn eigen cyclus had ik een progesteron van 15 nmol/l en in de cyclus met clomid en 4 follikels een progesteron van 30 nmol/l. Volgens mijn gyn prima waardes. Mijn vriendin zegt echter dat dit veel te laag is. En het zeker 60- 70 nmol/l moet zijn om ook innesteling te laten plaatsvinden. Zij is zelf ook mbv progesteron (utrogestan) zwanger geworden. Ik geloof ook dat het mij zou kunnen helpen, maar mijn gyn wil het niet voorschrijven. Het kan geen kwaad om het te gebruiken. Iemand een idee waar ze het wel zullen voorschrijven?
Je zou het nog via je huisarts kunnen proberen en neem die vriendin dan eventueel mee Verder ook online te bestellen maar erg duur vind ik al zou ik het r wel voor over hebben
Je vriendin kan het je toch voorschrijven? Mijn oom is arts, als ik iets hebben wil en niet krijg helpt hij me, mits verantwoord. Nu heb ik ook een super huisarts dus de laatste hulp van mijn oom dateert echt van lang geleden, het kan dus wel!
Mijn vriendin woont in Australie en is niet meer werkzaam als arts op dit moment. Ik denk niet dat ze het gaat voorschrijven. Ik kan het nog via de huisarts proberen, maar vraag mij af of zij zich wil mengen in het beleid van de gyneacoloog. Zelf bestellen is inderdaad erg prijzig. Al heb ik er ook veel voor over.
Ik zit dus met precies hetzelfde. Mijn luteale fase is ook kort. Met tarwekiemolie iets kunnen verlengen. De gynaecoloog wil het niet voorschrijven ivm bijwerkingen als in veel afscheiding etc. Ja en... Dat is tijdelijk.
Mijn gyn erkent niet eens dat daar het probleem ligt. Volgens haar zijn er dan eerst andere stappen als dit nodig zou zijn. Ik heb alle verschijnselen van een progesterontekort. Hoeveel miskramen moet ik afwachten? Daarbij werd ik 6 jaar geleden heel makkelijk zwanger. Nu heb ik een progesteron en luteale fase die net binnen de perken zijn. Hevige menstruaties e.d. Het is toch een suppletie. Baadt het niet dan schaadt het niet. Het valt toch te proberen denk ik dan. Ik gebruik ook tarwekiemolie. Welke gebruik jij? Hoorde nu weer dat capsules beter opnemen dan olie. Dus nu overgestapt. Leg jij je erbij neer? Ik heb geen rust.
Ik mag in december weer bellen zodra ik bloed verlies. Ik eis dan utrogestan als de LF weer kort is. (Of een andere gynaecoloog in plaatselijk ziekenhuis) Mijn progesteron was 38 ofzo met Clomid. Ik gebruik ook de capsules. Die van de kruidvat.