Start IVF augustus/september 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ruth2014, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wannabe 'welkom' hier. Wat leuk dat je een dochter hebt van 7. Ben je van haar wel spontaan zwanger geraakt of ook via de mm?
    Ik haal de Deca altijd een half uur van tevoren uit de koelkast. Ik ben het wel eens vergeten en dan doet de spuit wel een beetje zeer. Maar als ik het er een half uur van te voren uithaal, dan voel ik er weinig van.
    Ik spuit nu intussen al ruim 2,5 week en m'n buik ziet er mooi blauw uit;)
    Heb van de Deca wel last gehad, hoofdpijn, moe, emotioneel maar nu met de gonal f erbij gaat het een stuk beter. Heb nu wel last van buikpijn maar dat wijten we maar aan de groeiende eitjes!
    Maar wat spannend allemaal he, zeker zo'n eerste keer!

Chantie jij ook welkom hier. Wat erg dat je vruchtbaarheid nu al afneemt zeg. Maandag punctie dus? Ik duim voor je hoor! Weten ze ook hoe het komt dat je vruchtbaarheid afneemt? Heftig hoor. Fijn dat je weinig last hebt gehad van de spuiten. Zie je op tegen de punctie? Heel veel succes alvast!

Willeke hoe gaat het?? Hoe je het wachten nog een beetje vol? Nog ruim een week meid en dan weet je het! Die steekjes kan natuurlijk op vanalles wijzen. Irritant is dat he dat je dan alles gaat analyseren. Ik duim zo voor je. Heb je nog een beetje afleiding qua werk enzo de komende week?

Dieuwke wat heftig zeg zo'n vroege miskraam. Je bent toch 3 dagen zwanger en super gelukkig geweest en dan komt het extra hard aan als het toch misgaat. Moeilijk om je dan weer op te laden lijkt mij. Wanneer mag jij testen?

Prinses wat goed 5 bevruchte eitjes. Daar moeten toch wel een paar hele goede embryo's uit voortkomen. Hoor je morgen ook meteen of er wat de vriezer in mag? Heel veel succes morgen!!

Hier gaat het goed. Morgen de tweede follikelmeting. Hopelijk zijn alle eitjes mooi doorgegroeid. Heb wel veel buikpijn nu, erg krampen. Wel echt met vlagen. Soms is het zo erg dat ik elke stap die ik zet voel en er krom van loop, en soms is het weer wat minder. Gelukkig voel ik me verder wel een stuk beter dan toen ik alleen Deca spoot.

Fijne zondag allemaal meiden!

2. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de deca nog te koud als ik hem er pas een half uur van te voren uithaalde. Gold ook voor de menopur, maar bij de Gonal F had ik geen last, ook niet als die net uit de ijskast kwam.

3. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een toevoeging over die ijskast en de deca: de vorige drie keren had ik telkens ook blauwe plekken. Nu niet een terwijl ik ipv 2 weken nu 3 weken moest spuiten. Het enige verschil is dat ik de deca al 10 uur van te voren de deca uit de ijskast had gehaald.

4. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Ruth,

Ik had altijd meer follikels bij mijn tweede meting en aangezien jij er al 17 had bij de eerste zou dat heel goed de reden kunnen zijn dat je zoveel last hebt. Veel eitjes is fijn maar overstimulatie niet. Veel sterkte!!

En ja die miskraam was wel heel jammer maar toch was ik ook blij want blijkbaar kon ik wel degelijk zwanger worden. Nu nog blijven;)

5. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Nee heb eigenlijk niet na gevraagd gehad
    Wat de reden zou kunnen zijn
    Het enige wat ik me misschien kan bedenken
    Is dat ik vanaf me 11e ongesteld was en altijd 3 weken dan week of 2 niet en dan weer 3 weken dus al jong aan de pil tussen Door gestopt moest vd dokter toen aan prikpil gegaan in dat ik Door de gewone pil ongesteld werd
    Dus hele onregelmatige ongi steeds gehad
    Met de prikpil ging het perfect enige nadeel ben ruim 30 kg aangekomen in combi met samen wonen

Ja spannend morgen de punctie ik kijk er niet eg nog tegen op beetje bang voor eventuele pijn ma goed hoort erbij en bij iedereen verschillend
    Ik laat het wel over me heen komen ik ga van ergste uit kan het altijd mee vallen haha

6. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is inderdaad niet via mmm maar gewoon spontane zwangerschap, binnen relatie. Nu een jaar geprobeerd via inseminaties maar helaas zonder resultaat. verwezen naar zh, daar follikeltelling gehad (6 stuks maar) en bloedonderzoek waaruit bleek dat fsh erg hoog was (1e x 25, 2ex zelfs 28). daarom nu ivf, gevalletje nu of nooit dus :(

7. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net weer een echo gehad en zo'n 30 eitjes tussen de 11,5 en 15 mm. Dat verklaart dus inderdaad mijn enorme buikpijn. Ook wel veel dus van 11,5 dus ik denk niet dat die echt mee gaan doen, maar hopelijk hou ik toch een mooi aantal over voor de punctie. Woensdag nog 1 keer echo en dan vrijdag of zaterdag waarschijnlijk punctie. Ik heb nu al wel te horen gekregen dat ik volgende week de hele week niet mag werken, in verband met de vele eitjes en het risico wat daaraan zit. Dus dat wordt een weekje bed/bankhangen en rustig aan doen.
    Ik hoop zo dat het vrijdag of zaterdag doorgaat!!

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Poeh wat veel. Idd rustig aan doen.

Wij gaan zo op pad voor de terugplaatsing. Spannend!

9. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes Prinses!!

10. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Wauw wat veel Ruth
    Ik hèb vandaag me punctie gehad
    Tijdens de puctie vonden ze nog een 3e follikel van 10 mm
    Deze hebben ze ook leeggehaald
    Ik had me erop voor bereid dat ik geen eitje zou hebben
    En gelukkig we hadden er 1tje nu duimen dat het een goud eitje is
    Het was me meegevallen heb zonder verdoving gedaan alleen die paracetamol zetpil en verder nix ook geen decloflenac

11. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Ruth,

O wat shit dat je inderdaad overstimulatie hebt. Een vriendin van mij had dat ook maar het pakte goed uit: 28 eitjes en 24 embryo's waarvan er 22 werden ingevroren. Bij haar werden twee verse embryo's teruggeplaatst (mocht toen nog al was ze jonger dan 38) en ze kreeg een gezonde tweeling. Nu is ze net 3 jaar later van een baby van een van de embryo's bevallen.

Wat ik over overstimulatie las is dat de kans wel bestaat dat ze geen embryo's terugplaatsen meteen na de punctie. De gezondheidsrisico's kunnen daarvoor te groot zijn. Dat mogelijk ook de punctie niet door zou kunnen gaan, wist ik niet. Ik hoop dat het bij jou net zo uitpakt als bij mijn vriendin. Heel veel sterkte!

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ruth, ik herken echt jouw situatie in die van mij! Ik had er ook keiveel en hiervan het grootste gedeelte kleintjes. Bij mij waren er uiteindelijk 15 boven de 14 mm (grens) uiteindelijk dus wie weet! Komt vast goed! Het kan ook zijn dat er in die kleintjes ook een eitje zit hoor, alleen de kans is een stuk kleiner werd mij verteld. Uiteindelijk had ik er ook 17, maar helaas zegt dat niets over de kwaliteit want er waren er maar 6 bevrucht.
    Hopelijk trekken die kleintjes van jou nog een eindsprintje!
    Ja verstandig om je de hele week ziek te melden, ik heb zéker 2 dagen vorige week echt plat gelegen zoals je weet, kon echt bijna niets. En heeeel veel drinken.. Ik ben zelf vanaf zaterdag eigenlijk weer helemaal mezelf (soms een steekje bij mn eierstokken, maar niet noemenswaardig) en had die maandag de punctie, dus een goede 4 dagen echt zoet mee geweest.
    Maar spannend joh!! Zie je er tegenop? Ik vond het heeel erg meevallen, zou het zo weer doen. Hopelijk niet nodig :D

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Chantie, fijn dat je het achter de rug hebt! Hopelijk heb je inderdaad een gouden ei :). Is dit je eerste ivf?

14. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Chantie,

Wat fijn dat er een eitje uitkwam! Nu duimen dat het een mooie embryo wordt. En wat goed dat de punctie je meeviel. Persoonlijk vind ik het schandalig dat er zo weinig verdoving wordt gegeven bij puncties (en andere ingrepen bij vrouwen). Natuurlijk zijn er risico's bij sterkere medicatie maar laat de patient daarover meebeslissen. Ik had 3 puncties bij MC Kinderwens. Daar krijg je standaard morfine. Echt alleen de verdovingsprik in de vaginawand (die krijg je voordat ze morfine toedoenen) en het aanbrengen van het morfineinfuus deden bij. Fantastisch!

Nu bij het OLVG moest ik huilen van de pijn (en dan zegt de zuster dat het de emoties zijn?!). Voor mij een reden om een tweede punctie daar niet te doen als ze ook dan geen morfine willen geven. Ze zeggen het daar zelf niet maar van een andere arts hoorde ik dat ze dat niet doen omdat er dan volgens de regels van het ziekenhuis een anesthesist bij moet zijn en dat is te duur.

Maar nogmaals mooi dat het jou meeviel. En heel fijn dat je een eitje hebt!

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hi Dieuwke, hoop dat je gelijk had vwb de krampjes :) Die lage steekjes van zaterdag heb ik na zaterdag niet meer gehad. Wel zaterdag 2 x maagzuur en dat heb ik normaal echt nooit. Maar ook na zaterdag niet meer gehad ;) haha! Allemaal zo lekker onzeker he. Mn tepels zijn wel erg gevoelig, als ik bijv. een doos even optil tegen mn buik/borst aan dan voel ik het soms. Maar dus ook weer niet altijd, nu bijvoorbeeld weer niet. Heb trouwens wel sinds gister wat meer puistjes gekregen, maar ook dat kan zowel een goed als slecht teken zijn haha! Lekker hoor die onzekerheid.

Hebben ze bij jou wel gezocht naar de oorzaak van je miskramen? Hoe dat kan gebeuren?
    Hoe voel jij je nu? Wanneer ga je testen?
    Heb met mijn vriend afgesproken dat we niet gaan testen voor de bloedtest volgende week dinsdag..

16. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Willeke,

Wow dat klinken als allemaal serieuze zwangerschapssymptomen:)!! Gevoelige tepels, grotere, gevoelige borsten kunnen ook door de utrogestan komen, maar steekjes en maagzuur? No way:)

Wat goed dat jullie niet eerder gaan testen. De keer dat ik vgl het ziekenhuis zwanger was had ik op 12dpo al met een bloedtest 159 hcg. Destijds helaas helemaal niet zelf getest dus ik weet niet wanneer ik een positieve thuistest gehad zou hebben. HCG verdubbelt echter elke 2 a 3 dagen, dus stel dat het snel ging, in 2 dagen, dan had in mijn bloed al op dag 8 hcg gezeten en 3 a 4 dagen nadat het in je bloed is vast te stellen, is dat het ook in je urine. Zou dan dus dag 12dpo zijn geweest (hoezo obsessief bezig hier;)?) Vandaar dat ik er morgen toch een test tegen aangooi al mag ik pas op 10 oktober een bloedtest.

Maar om eerlijk te zijn heb ik op de steekjes op zaterdag en zondag na geen zwangerschapsgevoel. Borsten zijn bijna niet meer gevoelig en temperatuur stijgt ook niet. Za en zondag zouden ook 10dpo en 11 dpo zijn en als die steekjes die ik toen had zouden duiden op een innesteling dan geldt hoe later de innestelling hoe minder goed de prognoses. Jij had die steekjes lekker vroeg dus dat is goed!!

Ben niet meer optimistisch dus... Nee ze weten niet wat bij mij het innestelingsprobleem veroorzaakt. Zeker voor mijn leeftijd zijn alle waarden goed en ook nog genoeg eitjes al vinden ze het tegenvallen hoeveel eitjes uit mij komen. Natuurlijk kan de professor De Sutter uit Gent gelijk hebben die zegt dat op je 41e maar 1 van de 10 eitjes nog goed is en dat daarom de innesteling niet lukt. Dat is het voordeel van wachten tot de embryo 5 dagen oud is. Redt een bevruchte eicel het tot het stadium van blastocyt dan zijn de kansen op een zwangerschap veel en veel groter. Aan de andere kant loop je het risico dat geen enkele van je bevruchte eitjes het tot dan redt en dan heb je niets. In Nederland geloven ze nog dat een 3 daags embryo die het niet buiten de baarmoeder tot 5 dagen redt, in de baarmoeder wel tot een zwangerschap kan leiden. Daarom geven ze de voorkeur aan drie daagse embryo's.

De reden is echter dat de meeste ziekenhuizen in Nederland nog niet zulke goede omstandigheden als in de baarmoeder kunnen nabootsen. Zoiets kan wel in een embryoscoop. Daar worden de bevruchte eitjes er pas op de dag van de tp uitgehaald ipv dat ze elke dag onder de microscoop worden gelegd. In de embryoscoop wordt de deling dmv het nemen van foto's in de gaten gehouden. In het OLVG zeggen ze dat het voordeel niet bewezen is maar iedereen kan toch bedenken dat het elke dag onder de microscoop leggen van een embryo iig geen positieve effecten heeft?

Helaas kunnen ze aan een 3 daags embryo niet zien of het ook een blastocyt kan worden. Een topembryo van 3 dagen en 8 cellen met weinig fragmentatie kan het zo maar niet redden tot blastocyt terwijl een 5 cellig embryo op dag 3 het wel redt. Een ander voordeel van de blastocyt terugplaatsen is dat in een natuurlijke zwangerschap de embryo ook pas op dag 5 of 6dpo in de uterus terechtkomt en niet zoals bij ons nu op dag 3 dpo. Dat kan mogelijk ook verklaren waarom blastocyten het beter doen dan embryo's van 3 dagen.

In Belgie mag ik - zelf te betalen - immuniteitstesten doen. Als van een van die testen een positieve uitslag geeft, wil De Sutter wel prednison voorschrijven. Dat helpt bij sommige vrouwen want voorkomt dat het lichaam de embryo als iets lichaamsvreemd afstoot. Het immuunsysteem wordt er namelijk door afgezwakt.

Nou ja eerst maar eens de komende dagen doorkomen en een sollicitatie morgen. Gelukkig hoorde ik dat mijn nw potentiële baas geen prettige man is om voor te werken dus dat neemt aanzienlijk de stress weg:) Ineens niet erg meer als ik niet word aangenomen;)

17. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dieuwke dat is een positief verhaal zeg van je vriendin. Hopelijk verloopt het bij mij ook zo!! Bij jou wordt het nu ook echt spannend he! Moet jij zelf testen of krijg je ook een bloedtest?

Willeke ja het lijkt inderdaad erg op jouw situatie! Ik ga er ook zeker niet vanuit dat alles gaat doorgroeien. Als ik net als jij er zo'n 17 overhoudt zou ik al superblij zijn, maar gezien het feit ik er nu echt veel van maar 11,5 mm heb, denk ik dat het er uiteindelijk wel wat minder worden. Maar zoals je zelf ook al zei, dat zegt niet zoveel. Het gaat er uiteindelijk om hoeveel er bevrucht raken en mooi delen.
    Ja als de arts nu al aangeeft dat het medisch niet verantwoord is om de week erna te gaan werken dan luister ik daar natuurlijk naar. Als ik jou zo hoor is dat ook echt wel nodig dus.
    Ik zie (nog) niet tegen de punctie op. Ik bereid me wel voor op flinke pijn, want ik heb hele gevoelige eierstokken en ik voel altijd alles, dus ik verwacht dat de punctie geen pretje gaat worden, maar dat overleef ik ook wel weer. Ik zal blij zijn als het zover is. Eindelijk echt actie!
    Goed van je dat je niet eerder gaat testen. Stel het is negatief maar je bent nog niet ongesteld en hebt ook nog geen bloedtest, dan maak je jezelf helemaal gek! Hou je het nog een beetje vol? Je klinkt nog wel vrij nuchter/stabiel;)
    Pijnlijke tepels kreeg ik trouwens ook altijd door de pregnyl, maar hopelijk betekent het bij jou iets anders. Irritant dat geanalyseer van je klachten he. Overal zoek je wat achter. Zeer vermoeiend vind ik dat altijd.
    Ik heb trouwens nu al een paar dagen superzere tepels. Heb ik nog nooit eerder gehad in dit stadium. Vaag weer!

Chantie wat fijn dat je een mooi eitje hebt en dat het je is meegevallen. Nu maar duimen dat er een bevruchting gaat plaatsvinden. Wanneer word je gebeld?

Prinses hoe is het bij jou gegaan?

18. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Ja ben eg blij dat het is meegevallen
    en ook blij dat ik gelukkig een eitje heb
    Ja dit is me 1ste poging
    Omdat ik ma 2 follikels had waren de prikken in me vaginale wand overbodig vandaar de keuze dat ik geen verdoving kreeg

19. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Ruth,

Ik krijg een bloedtest. Ze willen in het OLVG nl weten of er een beginnende zwangerschap is (geweest) ook als de vrouw al duidelijk bloedt. Dat toont namelijk aan dat het bij de innesteling misging. Misschien als dat heel vaak blijkt voor te komen, ze naar aanleiding daarvan in Nederland meer onderzoek gaan doen naar hoe met innestelingsproblemen om te gaan? Een andere reden om de bloedtest te doen is dat - zoals gezegd - bloeden niet altijd betekent dat een vrouw niet zwanger is. Als ze bloedt op dag 15 of 16 en de urinetest is negatief dan is toch niet uitgesloten dat ze toch zwanger is. Houdt ze dan echter op met de utrogestan dan krijgt ze een miskraam door de plotselinge daling van de progesteron waardoor het baarmoedeslijmvlies afbreekt.

20. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dieuwke jeetje jij bent 'helaas' echt een expert zeg. Ik wist niet het voordeel van een bloedtest tov een gewone zwangerschapstest. Ik zal daarover ook eens navraag doen bij mijn kliniek.

Ik hoop voor dat je klachten toch op een zwangerschap duiden, ook al heb je er zelf niet zoveel geloof meer in. Morgen ga je testen dus? Ben heel benieuwd. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina