Start IVF augustus/september 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ruth2014, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Willeke wat een superscore zeg. En wat fijn dat het is meegevallen. Nu lekker rustig aan en hopelijk over een paar dagen een goede terugplaatsing en de nodige cryo's!!

Suzanne jammer dat je toch een ronde moet wachten. Helaas wel zoals verwacht dus. Ik heb ooit een ronde tarwekiemolie gebruikt, alleen mijn cyclus raakte er helemaal door van slag. Dus na 1 maand gestopt. Heb er inderdaad wel veel goede verhalen over gehoord. Jij gaat ook Utrogestan gebruiken toch? Ik zou het even aankaarten als je toch een gesprek hebt de 7e.

2. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Utrogestan heb k nu ook gebruikt ja..
    Ja ga t sowieso aan de gyn vragen.. Want
    moet niet hebben dat wéér heel m'n cyclus
    van slag gaat...

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    11 eicellen waargenomen. Vrijdag punctie. Spannend.

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb morgen de tp! Hoeveel eitjes bevrucht zijn weet ik nog niet, ga ik morgen even vragen.
    Spannend!

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Succes

6. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ik heb bij ons ook een nagevraagd en zoals ik het nu begreep gaan ze na mislukte poging meteen door..... Dus niet nog eens een maand wachten

7. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha allemaal,

Ook ik ben in september begonnen met IVF (lang protocol dus met de pil al in augustus). Eerste IVF ronde. 9 eitjes. Op zondag 28 sept waren er 7 embryo's, waarvan 2 topembryo's (8 cellig, weinig fragmentatie) die die dag zijn teruggeplaatst. Vandaag dus pas dag 3 na tp.

Hoeveel cryo's ze 29 september hebben kunnen invriezen, willen ze pas zeggen als ik de bloedtest heb op 10 oktober. Ben ik de enige die dat stom vindt? Net zoiets als toen ik werd gebeld dat er een terugplaatsing zou zijn, maar de assistente niet wilde zeggen hoeveel embryo's er waren. Ook ik weet dat embryo's kunnen stoppen met delen, maar is dat een reden om er geen informatie over te geven? Of is dit alleen bij het OLVG/AMC (Amsterdam) de praktijk?

8. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prinses 11 eitjes, wat een mooie score! Hopen dat ze nu goed hun werk gaan doen!!

Willeke hoe is de tp gegaan? Superspannend zeg. Hoeveel embryootjes had je nu uiteindelijk?

Dieuwke 'welkom' hier. Ik weet niet of dat normaal is. Wij zijn met onze eerste poging bezig en nog geen punctie gehad dus ik weet niet hoe dat normaal gesproken gaat. Maar begrijp ik het goed dat er bij jou 2 embryo's terug zijn geplaatst? Heeft dat met jouw leeftijd te maken of heeft dat een andere reden? Dik duim voor je dat er een paar mooie embryootjes ingevroren kunnen worden. Spannend allemaal he!

Ik morgen eindelijk de eerste meting. Duurt allemaal zo lang, ik ben veel te ongeduldig joh!

9. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Wat een luxe!! Maar van de rest weet ik ook nog niks want zit pas in eerste ronde. Maar weet wel dat het in mijn zkh super fijn is en dat ze heel open zijn dus denk niet dat ze er bij ons zo geheimzinnig over doen. beetje vreemd allemaal

10. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh dan is dat dus verschillend per ziekenhuis, want van mijn gyn moet ik dus wel een maand wachten. Geen idee wat de reden daarvan is, maar heb komende dinsdag een gesprek met haar, dus zal 't dan wel horen. Ik wil ook gaan beginnen met tawekiemolie te nemen, hopelijk werkt dat..

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi! Ff snel ego, vanmiddag de tp gehad van een mooi 8cellig embryo! Heel blij mee!
    In totaal waren er 6 bevruchtingen dus daar schrokken we wel ff van (vd 17 eitjes nl) en het is dus nu ff afwachten hoeveel er daar van ingevroren kunnen worden. Dus dat is nog spannend. Maar voor nu ga ik me helemaal focussen op deze topper die nu lekker warm zit :)

12. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL

Hopen dat ie blijft zitten meid! Suc6 met wachten, das 't moeilijkste!

13. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Willeke,

Mooi zeg die terugplaatsing van een topembryo! Nu inderdaad de vreselijke wachtweken!

Ik snap dat je geschrokken bent dat maar 6 van de 17 eitjes bevrucht zijn. Dat is echt een tegenvaller.

Ik heb overigens wel vaker op fora gelezen dat als er veel eitjes zijn vaak niet alle eitjes rijp zijn en daardoor het aantal bevruchtingen tegenvalt. Heeft de arts daar iets over gezegd? Mijn arts zei dat van de embryo's op dag 3 vaak de helft kan worden ingevroren. Dan zou je iig ook nog 2 of 3 cryo's hebben:)!

14. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend die punctie! En 11 is heel mooi!

Dit is wel mijn eerste IVF maar ik heb - want geen vent - al eerder drie keer eitjes laten invriezen. Mijn ervaring is dat van belang is dat de grootte van de follikels ongeveer gelijk is. Ik had nu 12 follikels waarvan eentje van 14 mm en 11 van tussen de 18 en 22 mm. Daar kwamen 9 eitjes van. Een van de drie keer dat ik voor het invriezen ging, had ik ook 12 follikels maar die varieerden van 12- 28 mm. Toen had ik maar 4 eitjes. Verschillen ze bij jou erg van grootte?

15. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Ruth! Ja dat ze er twee terugplaatsten komt idd door mijn leeftijd. Als je jonger dan 38 bent en de eerste twee IVF pogingen (ik laat even afweten of het om 2 terugplaatsingen gaat of om echt 2 hele IVF rondes met meer dan 2 terugplaatsingen, dat zou ik moeten opzoeken) twee embryo's terugplaatst, krijg je de behandeling niet vergoed door de verzekering.

Overigens besloot mijn arts zonder overleg dat er twee zouden worden teruggeplaatst. Op mijn verzoek heeft hij me vervolgens nog gebeld voor overleg. Omdat ik vanwege mijn leeftijd maar een slagingskans van nog geen 10% heb en de kans op een tweeling ook 10% zou zijn ben ik akkoord gegaan. Ook speelde mee dat in mijn ziekenhuis een drie daagse verse embryo een twee keer zo grote slagingskans zou hebben als diezelfde embryo wanneer die eerst ingevroren is geweest.

Toen ik ineens twee topembryo's bleek te hebben die ze gingen terugplaatsen, kreeg ik het wel benauwd. Ik ga een alleenstaande moeder worden met een donor die een summiere vaderrol gaat vervullen, dus een tweeling is niet, wat zal ik zeggen:), mijn droom.

Succes met jouw meting morgen! Spannend!

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De meesten waren rond de 21 mm volgens mij. Een aantal op 17 mm.

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vreemd. Bij ons zeiden ze de dag erna hoeveel er bevrucht waren. En kregen we op de dag van terugplaatsing te horen hoeveel er ingevroren waren. Ik vind wel dat ze je dan onnodig in spanning laten zitten.

18. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ja ik was erg blij mee. Bij 3 eerder puncties had ik maar 3, 4 en 7 eitjes en nu dus 9 en toen ook nog 7 bevrucht!! Wat mooi dat ze in jouw ziekenhuis wel gewoon alle informatie geven. Zo hoort het ook (vind ik):)

Ik moest trouwens wel de hoogste dosis (300 Gonal F) spuiten hoor dus als je het zo bekijkt is 9 eitjes niet zoveel.

Succes met de start van de stimulatie morgen!

19. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja toch! Dat is toch veel beter zoals ze het bij jou doen! Bij welk ziekenhuis zit jij?

20. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt hartstikke goed!!

Deel Deze Pagina