Start IVF augustus/september 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ruth2014, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    score van 10 eicellen.Nu weer afwachten. De punctie viel mee.

2. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yess!!!

3. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prinses, 10 wat goed zeg! Nu maar hopen dat er veel bevrucht van raken!! En wat fijn dat de punctie je is meegevallen! Nu lekker uitrusten en bijkomen!

Ik heb vanmorgen m'n eerste meting gehad.
    Rechts tot nu tot 3 eitjes en links zo'n 14. Allemaal tussen de 8 tot 12 mm dus het kan nog alle kanten op. Maandag weer een meting. Hopelijk groeit ze allemaal (of een groot gedeelte ervan) flink door!

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dieuwke ja is ook zo ik ben ook heel blij met deze 8cellig nu! Het is gewoon die vreselijke onzekerheid die met je speelt :( je begint aan alles te twijfelen! Doe ook nog echt ff rustig aan, lig nu lekker in de zon in de tuin. Mn buik is ook nog wel gevoelig. Bij ons werkt het net zoals bij jou, krijgen ergens volgende week een brief met hoeveel cryos we hebben.
    Wel spannend voor jou ook zeker nu er 2 toppers zijn teruggeplaatst! Kan dan toch haast niet meer fout gaan? :)

Ruth ziet er goed uit! Beetje vergelijkbaar met mij toen der tijd! Wanneer moet je nu weer voor een echo?

Princes mooie score! Wanneer heb je de tp?

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Er zijn er vijf bevrucht. Maandag de terugplaatsing.

6. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat veel follikels zeg! Wat goed!! Nu duimen dat er veel goede eitjes uitkomen:)

7. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat wachten... Wel fijn dat dat iig gisteren en vandaag met mooi weer in de tuin kan:)

Tja ik ga er eigenlijk vanuit dat ik wellicht een positieve zwangerschapstest krijg en daarna heel snel een miskraam. Vrijwel niemand gelooft het, maar ik denk dat ik het voel als er een bevruchting plaats heeft gevonden (bepaalde symptomen die ik ook had toen mijn zwangerschap in het zknhuis bevestigd werd maar ik later een miskraam kreeg) en dat het vervolgens telkens bij de innesteling misgaat. In die zin was ik wel heel blij dat er zoveel van mijn eitjes bevrucht waren maar niet dat ik dacht nu gaat het dus zeker lukken. En ik ben natuurlijk al 41. Dat brengt al een miskraamkans van bijna 30% mee geloof ik vanwege mijn oude eitjes;)

Na de poging hier ga ik naar Belgie of Duitsland. Daar doen ze meer tegen problemen bij de innesteling.

Maar goed eerst maar duimen dat het nu hier wel goed gaat:)

8. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Ik zal maandag aan je denken:)

Dat er 50% bevrucht wordt is overigens normaal bij IVF begreep ik. Het ligt natuurlijk ook ontzettend aan het zaad van je partner. Ik heb een supervruchtbare vriendin met een vriend met heel langzaam en slecht zaad. Niet alleen werd daardoor nog geen 10% van haar eitjes bevrucht (met ICSI nog wel, daarbij is de gemiddelde bevruchtingsgraad veel hoger) maar de embryo's bleven niet plakken.

Het goede nieuws is echter dat ze bij haar derde poging die ze in Duitsland deed blijvend zwanger is geworden en nu een zoontje heeft van 1!

9. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hoi allemaal
    Ook ik ben bezig met ivf 1ste poging
    Vandaag na umc geweest en krijg maandag
    De punctie
    Heb decapetyl en gonal f gespoten
    Helaas maar 2 eitjes
    Waarschijnlijk zullen dit er in een eventuele nieuwe poging ook niet meer gaan worden :(
    Vind erg spannend allemaal
    Xxx

10. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Shantie welkom. Wat een teleurstelling moet dat zijn geweest. Of niet? Ik had bij mijn eerste punctie 3 eitjes en was iig erg teleurgesteld. Maar wie weet komen uit jouw eitjes wel superembryo's waar je gewoon zwanger van wordt!

Mocht het nou niet lukken deze keer weet dan dat het soort protocol, de medicatie en de dosis veel verschil kunnen maken. Ik had bij mijn 3 eitjes een kort protocol en nu met een lang protocol - dwz eerst de cyclus platleggen door de pil te slikken - 9 eitjes! en op menopur deed ik het veel beter dan op puregon. Overigens kreeg ik door mijn slechte respons steeds de hoogst toegestade dosis.

Heel veel succes maandag bij de punctie!

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dieuwke oh heb je al eens een mk gehad? Das heftig ook!
    Maar voel je je nu 'anders'? Ik niet echt hoor alleen vanmorgen had ik onderin mn buik (eigenlijk ter hoogte van vagina) soort steken, ander gevoel als steekjes bij mn eierstokken. Maar das nu weer weg.

Chantie welkom hier! Hoeveel eitjes zegt inderdaad niet zo veel. Ik had er 17 waarvan er 6 bevrucht zijn. Misschien heb jij wel 2 top eitjes. Is dit je eerste poging? Spuit jij dan de hoogste dosis gonal f? Succes met de punctie ik vond het prima te doen

12. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hoi bedankt voor reactie
    Ik heb lange protocol
    Eerst ook pil.moeten slikken
    Daarna 10 dagen decapeptyl
    En toen gonal f...
    Ik spuit al hoogste EN 225
    Ze verwachten ook niet dat het een
    Eventuele volgende poging meer wordt
    Me probleem was ook dat me vruchtbaarheid al afneemt ik hen te weinig eitjes ook van me zelf
    Ben overigens 28 jaar en me vriend 26
    We waren 3 jaar zelf bezig

13. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    O dus het aantal eitjes dat ze tellen (AFT) 2 dagen na start menstruatie is bij jou al laag. Ik realiseer me als ik jouw verhaal hoor hoeveel geluk ik heb, dat ik op mijn 41e uberhaupt nog een poging kan wagen.

Mijn dosis is trouwens bij elk hormoon dat ik spoot (puregon, toen 2 x menopur en nu Gonal F) 300 eenheden. Maar ik kan me voorstellen dat als er al weinig eitjes klaar liggen het geen zin heeft om met zo'n superhoge en daardoor meer belastende dosis te gaan spuiten.

Gelukkig zijn je eitjes wel jong:) Dat scheelt echt!

Zijn jullie ook pas na 3 jaar naar de huisarts gegaan of wilden ze jullie niet eerder helpen?

14. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Willeke,

Voel je nu al iets? Ze zeggen dat de innesteling tussen dag 6 en 11 plaatsvindt maar zeker bij de mensen die heel vroeg positief testen (in bloed zou het hcg pas 2-4 dgn na de innesteling aantoonbaar zijn en in urinetesten nog eens 2-3 dagen later) geloof ik zeker dat er ook mensen zijn bij wie dat eerder gebeurt, dus wie weet waren die steekjes wel innestelingskrampjes:)!.

Ik heb overigens best vaak een innestelingsbloeding gehad op dag 6,7 of 8dpo en werd dan dan toch ongesteld op dag 13,14 of 15. Een innestelingsbloeding wil niet zeggen dat de innesteling ook slaagt. Hoe dat zit met krampen, steekjes weet ik niet. Die had ik nooit. Toevallig wel vandaag (dag 9dpo) maar ik heb al sinds de tp erg veel last van mijn darmen dus ik denk dat ze bij mij daaraan zijn te wijten:)

De keren dat ik dacht dat er een bevruchting was en de keer dat de innesteling iig lang genoeg lukte om veel hcg aan te maken, was ik de dag na ovulatie misselijk en had ik 3dpo diarree en hoofdpijn. Maar ja nu werden de embryo's pas op 3dpo teruggeplaatst en had ik die symptomen dus niet. Pijnlijke en grotere borsten heb ik nu wel maar daar zorgt de progesteron (utrogestan) voor. Dat ik moe ben kan ook heel goed door de utrogestan komen. Nu ik die eerste symptomen heb gemist durf ik niet meer te zeggen dat ik me zwanger voel:)

De keer dat ik bewezen zwanger was (ik heb ook nog 2 keer een dag een positieve thuistest gehad maar omdat die testen maar 1 dag een licht tweede streepje vertoonden tellen ze die in het ziekenhuis niet mee) en ook elke keer als ik hcg heb moeten spuiten voorafgaand aan de punctie, wordt mijn linkertepel twee keer zo groot en heel donker. Ja heel aantrekkelijk;) Toen het raak was was dat op dag 14dpo dus dat zou nu de dag zijn voordat ik in het ziekenhuis moet testen. De hcg injectie is inmiddels uit mijn systeem (nl na 10 dagen) en mijn tepel is weer normaal dus nu afwachten of zij weer verandert.

Mijn miskraam kwam gelukkig heel vroeg. Ik was maar 3 dagen heel gelukkig en toen had ik ineens een verminderd zwangerschapsgevoel. Ik mocht gelukkig mijn hcg laten testen en het was van 159 op maandag (ik hoorde de uitslag pas dinsdag) naar 59 op vrijdag gegaan. Omdat ik vanwege een te korte lutheale fase (tijd tussen ovulatie en menstruatie die bij voorkeur minimaal 11 dgn is zodat een embryo de tijd heeft om in te nestelen voordat het baarmoederslijmvlies door de daling van het progesteron afbreekt) al utrogestan gebruikte, hoefde ik niet eindeloos te wachten totdat ik de miskraam kreeg. Ik stopte die vrijdag en dinsdag had ik de miskraam al.

Het scheelt zeker dat ik maar zo kort wist dat ik zwanger was, maar vond het nog best lastig toen rond de tijd dat ik was uitgerekend twee vriendinnen wel bevielen van een baby. Overigens maakt het denk ik ook uit of je erop voorbereid bent. Ik probeerde al ruim 2 jaar zwanger te worden en niemand geloofde dat ik vroege miskramen had gehad dus toen de test ineens zo overtuigend positief was, dacht ik er niet aan dat het zou eindigen in een miskraam. Nu houd ik zeker wel in gedachten rekening met de kans daarop, die bij IVF sowieso rond de 25% ligt. Ik focus echter op 75% van niet:)

15. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Ze hadden een volledig bloed onderzoek gedaan waaruit bleek.dat ik te weinig eicellen heb van mezelf
    We hebben eerst 2 jaar zelf geprobeerd toen na ziekenhuis gegaan alleen ziekenhuis hier in tiel waar ik woon waren ze niet vriendelijk en fijn en keken en wezen alleen na me vriend en toen we overgestapt zijn na umc Utrecht hebben ze geconstateerd dat ik dus te weinig eicellen heb ik zit in grafiek van iemand tussen de 30/40 jaar
    Vanavond om 11uur ga ik me pregnyl spuiten erg spannend allemaal
    Xxx
    Iedereen succes allemaal

16. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hoi willeke
    Ja ze zeggen dat ik niet hoger mag spuiten
    Dan dit ik spuit 225 eh
    Ik hoop eg dat er eiblaasjes in zitten
    Erg spannend allemaal
    Het is indd me eerste poging

17. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo alemaal, ik ben ook nieuw in de ivf molen. Ik begin maandag met decapeptyl, daarna de gonal-f300 erbij. Lange schema. Ik zie vooral op tegen het spuiten.

Ik ben 38, heb al een dochter van 7 en ben alleenstaand.

18. Dieuwke73

Dieuwke73 Lid

12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi! Leuk ik ben ook alleenstaand:) Het spuiten valt reuze mee. Ik moest 's ochtends decapeptyl spuiten en haalde dan al de avond ervoor de deca uit de ijskast. Itt de vorige keren daarom helemaal geen pijn gehad bij het spuiten van decapeptyl. Ook de Gonal F (ik spoot ook 300) haalde ik uren eerder uit de ijskast. Geen zorgen. Zo lang de temperatuur onder de 25 graden is, kan dat zonder problemen.

Zorg dat je op wisselende plekken op je buik (of benen maar dat vond ik vervelend) spuit. Veel succes met je eerste injectie maandag!

19. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga savonds spuiten, smorgens teveel gedoe en een dochter die rondloopt. Maar ik begrijp dat het dus verschil maakt of de deca koud is of niet? Geldt dat voor alles (heb alles in de koelkast).

20. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Ik heb de deca op savonds gespoten en half uurtje van te voren uit de koelkast gehaald ik moest het overigens savonds spuiten en ik.moest ook altijd in buik spuiten
    Ik vond reuze meevallen alleen als vloeistof te koud wad voelde je het....
    Gisteren avond pregnyl gezet voel dat plekje wel nu
    Ma verder voel ik me goed
    Heb hoofdpijn gehad van de deca verder geen bijwerkingen ook niet van de gonal

Deel Deze Pagina