Start IVF augustus tot december 2021.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ourbigdream, 16 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Ah nee, wat jammer .. :( Sterkte!

SamirsVrouwtje vindt dit leuk.
  2. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel

3. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Vanmorgen de eerste controle gehad om te kijken hoe mijn eitjes reageren op de hormonen. De arts heeft ongeveer 14 eitjes gezien waarvan 5 al best groot. Vrijdag de volgende controle en waarschijnlijk dan ook de punctie plannen. Heel spannend! Ben alleen wel benieuwd wat deze aantallen zeggen; is dit normaal? Is het goed of juist wat weinig? Kan het zo zijn dat er bij de volgende echo meer of minder eitjes gezien worden? Heeft iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd!

4. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Ik vind dat best veel! Fijn! Het ligt er een beetje aan hoe groot ze al waren, als ze 11 mm waren dan groeien ze misschien niet allemaal door. Maar het kan natuurlijk wel.Vanaf 16 eiblaasjes is er geloof ik kan op overstimulatie. Spannend allemaal, maar het klinkt alsof het heel goed gaat!
    Ik had zelf 9 eiblaasjes, daar zaten 6 follikels in 4 bevrucht, 1 verse tp en 2 cryo’s.

Tineke89 vindt dit leuk.
  5. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Oh dat zijn mooie aantallen inderdaad!
    Vanmorgen de 2e controle echo gehad, nu zagen ze zeker 10 grote follikels. Mogelijk waren het er nog wel wat meer, maar ze zitten elkaar nu een beetje in de weg door de grootte.. ;)
    En vanmorgen kregen we te horen dat de punctie gepland kon worden, as maandag gaat het gebeuren!! Heeeel spannend! We gaan het meemaken. :)

6. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    yes! Spannend! Alvast veel succes.

Tineke89 vindt dit leuk.
  7. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Hoe is het gegaan?

Tineke89 vindt dit leuk.
  8. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Afgelopen maandag de punctie gehad, er werden 15 eicellen gevonden!!
    De punctie zelf was niet prettig, maar ik heb uiteindelijk meer last gehad van de medicatie (morfine en atropine). Dit begon na de punctie. Hierdoor heb ik wel echt een tijdje bij moeten komen in de uitrustkamer (maar daar issie ook voor toch).
    Er zouden 5 eicellen bevrucht worden via IVF en 10 via ICSI.

Gister werden we gebeld door het lab dat er 6 eitjes met succes waren bevrucht!!
    De 5 via IVF waren allemaal niet gelukt. Wij hadden zelf al niet veel vertrouwen in IVF (waarom niet, tja dat was een gevoel. Omdat de 6 rondes IUI ook niks opgeleverd hadden denk ik) dus erg blij dat we voor deze verdeling hebben gekozen.

En vanmorgen werd ik gebeld dat de terugplaatsing morgen plaats gaat vinden!
    Onze 6 bevruchte eitjes doen het goed. Één was er zelfs al gedeeld tot een 8-cellige, deze had er zin in volgens de laborant.

Dus morgen (dag 3) de terugplaatsing en dan hopen dat het wil blijven plakken!
    Mochten jullie nog tips hebben voor deze tijd hoor ik het graag.

9. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Wat fijn dat het achter de rug en wat een mooie aantallen! Hopen dat ze goed doordelen en er een paar de vriezer in gaan, die hopelijk niet nodig zijn. Vervelend dat je last hebt gehad van de medicatie, maar inderdaad daar is die kamer voor. Top als ze zo positief zijn over je embryo’s! Bijzonder hoe je gevoel over IVF dan klopt en heel fijn dat jullie grotendeels voor ICSI hadden gekozen.

Wij gaan een beetje gelijk lopen want ik heb zaterdag cryo terugplaatsing. Ik heb geen tips want bij mij bleef die niet plakken. Maar ik drink veel thee, houd mijn voeten warm en doe nu yoga (live fertile).

Succes morgen

Tineke89 vindt dit leuk.
  10. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw

Dankjewel! De terugplaatsing is gelukt Nu afwachten en duimen draaien. En ik moest rustig aandoen van de arts omdat m’n eierstokken toch nog best groot waren, waarschijnlijk nog een reactie op de punctie maandag.

Oh zaterdag een cryo terugplaatsing! Spannend! Is dit je eerste cryo terugplaatsing?
    Ik zit op dit moment op de bank met een dekentje en warme sloffen, dus die kan ik afvinken.

Ik ga ook voor jou duimen!! Succes zaterdag

11. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Succes dames! Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een baarmoederslijmvlies meting. Deze was mooi 8 mm dus ik ben weer aangemeld voor een terugplaatsing.

Tineke89 vindt dit leuk.
  12. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Wat goed om te lezen! Heb je ook al enig idee op welke termijn dit zou kunnen zijn?

Succes!

13. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    meestal bellen ze 2 a 3 dagen en dan moet ik al gelijk die avond beginnen met utrogestan capsules inbrengen. Op de 5 e dag een terugplaatsing

14. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    hoe gaat het nu? Nog last van de punctie?
    Het is mijn eerste cryo ja. Ik vind het moeilijk om hoop te hebben dit keer.

15. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Het gaat goed! Voel niet veel bijzonders meer rondom m’n eierstokken gelukkig.

Hoe is de terugplaatsing gegaan gister?
    En waarom vindt je het moeilijk om hoop te hebben dit keer?
    Ik duim voor je!

16. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    fijn dat je je goed voelt! Ja terugplaatsing was goed, ik heb wel een hele volle blaas :p. Moeilijk inschatten wanneer hij vol genoeg is. Ik denk omdat de verse niet is blijven plakken en die geeft toch hogere kans..

17. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw

Ik heb ook zaterdag de terugplaatsing! Ik hoop dat m’n eitje nu wel goed ontdooid

Tineke89 vindt dit leuk.
  18. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Spannend! succes, ik hoop het ook

19. MirF

MirF Lid

7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Hoe is het met jou nu? Heb je klachten? Ik heb al flinke buikpijn en ben bang dat ik al ongesteld ga worden. Heb een korte luteale fase, gebruik wel utrogestan maar dat helpt niet echt. Was een week na de verse tp ook ongesteld geworden.. Bleghhh

20. Tineke89

Tineke89 Lid

28 okt 2021
    33
    12
    8
    Vrouw
    Het lastige is natuurlijk ook dat alle klachten zo op elkaar kunnen lijken!

Ik dacht eigenlijk ook dat utrogestan de menstruatie juist tegenhield en bijwerkingen kan geven die lijken op zwangerschapssymptomen, maar dan spreek ik wel als echte newbie natuurlijk. ;)

Zelf voel ik nog niet echt iets.. Nu op dag 6 na de terugplaatsing. Nou, vanmorgen voelde ik trouwens wel een lichte kramp waardoor ik dacht word ik nou ongesteld? Maar dat ging ook weer over. We wachten het gewoon af en blijven duimen!
    En rustig aan doen, dat werd mij ook geadviseerd door de arts bij de terugplaatsing i.v.m. de grote eierstokken. Dat lukt me inmiddels wel, heb mijn boek bijna uit. ;)

Jij zit nu op dag 4 na de terugplaatsing toch? Hoop dat je buikpijn niet het begin is van de menstruatie! Keep my fingers crossed.

Deel Deze Pagina